IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Импи. какво става с Нушето, играе ли на бфб ?
    Не е препоръка... !!!
    "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

    Коментар


    • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
      Айде като си казал А, кажи и Б
      на колко продаде Спиди, колко дивидента изпусна и колко загуби влагайки в други хартии. Защото SOFIX е яко надолу и не вярвам да си излязъл сух от водата?

      Ако си излязъл, Бравоооо

      Спиди е с 8% ръст на цената за година + 3% от дивидент, прави 11%.
      Е направил ли си толкова като си излязъл от Спиди?
      Биеш ли бенчмарка Спиди?
      само от един крив хим от средни 1,06 до 1,40 - без коментар, През цялото това време спидометъра съвсем леко се пързаля. Цар Кеш може да прави 10-20% за 3-4 седмици и пак да е цар кеш(та 10% е само марж в котировките при някои папири) А Бенчмарк от минус % за година не е според мен бенчмарк - има проблем с дефиницията. Според чарта - Спидометъра е клекнал с минус 2,7%. за 1 година. Дори балоняци и дирижабли като трейдинга и биовета дават невъзможното от себе си и изпреварват спидометъра през последната година))) Без лоши чувства - имам все още някакви мижави 20 или 30 бройки и аз не помня точно, защото ми не ми са приоритет))))
      Не е препоръка... !!!
      "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

      Коментар


      • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
        Вярно твърдение според мен,, Мъчеше се на 18 лв, когато и го купувах, а после и участвах в увеличението на капитала. Но 100% рязък ръст който направи в последствие си беше предопределено да изпревари фундамента и съответно сега да си тъпче, докато догони и цената. Това ме накара да го кеширам, защото не виждах как със сегашния фундамент може да продължи да расте със същия темп като цена, от вече достигнатите котировки. Старая се и да не проявявам много голяма алчност, освен всичко друго )))))
        Айде като си казал А, кажи и Б
        на колко продаде Спиди, колко дивидента изпусна и колко загуби влагайки в други хартии. Защото SOFIX е яко надолу и не вярвам да си излязъл сух от водата?

        Ако си излязъл, Бравоооо

        Спиди е с 8% ръст на цената за година + 3% от дивидент, прави 11%.
        Е направил ли си толкова като си излязъл от Спиди?
        Биеш ли бенчмарка Спиди?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
          така "тъпчеше" и на 18 лв. ....
          Не е препоръка за покупко-продажба на ЦК. Имам
          Вярно твърдение според мен,, Мъчеше се на 18 лв, когато и го купувах, а после и участвах в увеличението на капитала. Но 100% рязък ръст който направи в последствие си беше предопределено да изпревари фундамента и съответно сега да си тъпче, докато догони и цената. Това ме накара да го кеширам, защото не виждах как със сегашния фундамент може да продължи да расте със същия темп като цена, от вече достигнатите котировки. Старая се и да не проявявам много голяма алчност, освен всичко друго )))))
          Не е препоръка... !!!
          "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

          Коментар


          • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
            Спидометъра взе да тъпче на място, защо така в последно време. Забелязх днес, че хартията се е изгърбила от предишните 38 лв на днешните 36/ Осло го следи постоянно и казва, че всичко в отчета е прекрасно, а видях че играчорите са го кеширали и до 35? Каква ли ще е причината!?!?
            така "тъпчеше" и на 18 лв. и на 25 лв. и на 33 лв. (преди 2 дивидента, вече реално сравними 31 лв.)

            не ме притеснява тъпченето

            Не е препоръка за покупко-продажба на ЦК. Имам

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BullsonBSE Разгледай мнение
              Оня ден те четох, нямах време да ти отговоря.
              Момче, много се излагаш с тази ЕБИТДА.
              Казвал съм го много пъти, стигне ли се една акция да стане такъв балон, че вече вместо печалбата да почне да се ползват трейлинг/фючърсни печалби или ЕБИТДА, значи балона е вече Гранде Стига калкулирахте очаквания в цената, калкулирайте и поне малко риск Само на база балонни очаквания, няма кой да купува
              Кажи за спада на печалбата, остави ЕБИТДА
              Аз пък винаги като анализирам, давам най-голямо тегло на ЕБИТДА. Особено за компании в растеж. Не става даже въпрос за Спиди. Не искам да хейтвам, ама виждам, че колегата има безброй коментари и ако всичките му са такива, хич добре не говори за него. Разбира се, може и аз да съм в грешка, но "остави ЕБИТДА" ми звучи супер неадекватно...

              Коментар


              • Спидометъра взе да тъпче на място, защо така в последно време. Забелязх днес, че хартията се е изгърбила от предишните 38 лв на днешните 36/ Осло го следи постоянно и казва, че всичко в отчета е прекрасно, а видях че играчорите са го кеширали и до 35? Каква ли ще е причината!?!?
                Не е препоръка... !!!
                "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Чичо Манчо Разгледай мнение
                  Компанията все още е с много добър потенциал според мен. Спадналите консолидирани печалби не ме притесняват толкова. Те са временно явление. Все пак разрастването в Румъния си иска своето. Докато между ръста при електронната търговия и този при куриерските услуги има директна корелация аз съм спокоен. От момента, в който се измисли друг начин за доставка на стоките, предмет на тази търговия ще се замисля, но до тогава нямам особени притеснения тук.
                  Съгласен съм с теб
                  и ще вметна, че сега продажбите са нагоре с 21%, а ЕБИТДА със само 3,19%
                  но вярвам, че скоро ще дойде времето продажбите пак да са с 21% нагоре, а ЕБИТДА с 50%....
                  това е само хипотетично, според моя анализ
                  пружинката се натяга....

                  Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Имам

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от vendetta89 Разгледай мнение
                    от днес играя вече и тук - малко скъпо ми идва на фона на предлагания дивидент, но пък все пак не са АДСИЦ, а и компанията е добра.

                    поръчвам козметика от един сайт и те имат договор със Спиди, а компанията не е безизвестна и с централа извън България... викам си щом така и така плащам на Спиди поне и те да плащат малко на мен
                    Компанията все още е с много добър потенциал според мен. Спадналите консолидирани печалби не ме притесняват толкова. Те са временно явление. Все пак разрастването в Румъния си иска своето. Докато между ръста при електронната търговия и този при куриерските услуги има директна корелация аз съм спокоен. От момента, в който се измисли друг начин за доставка на стоките, предмет на тази търговия ще се замисля, но до тогава нямам особени притеснения тук.
                    Vanitas vanitatum...

                    Коментар


                    • от днес играя вече и тук - малко скъпо ми идва на фона на предлагания дивидент, но пък все пак не са АДСИЦ, а и компанията е добра.

                      поръчвам козметика от един сайт и те имат договор със Спиди, а компанията не е безизвестна и с централа извън България... викам си щом така и така плащам на Спиди поне и те да плащат малко на мен

                      Коментар


                      • Оня ден те четох, нямах време да ти отговоря.
                        Момче, много се излагаш с тази ЕБИТДА.
                        Казвал съм го много пъти, стигне ли се една акция да стане такъв балон, че вече вместо печалбата да почне да се ползват трейлинг/фючърсни печалби или ЕБИТДА, значи балона е вече Гранде Стига калкулирахте очаквания в цената, калкулирайте и поне малко риск Само на база балонни очаквания, няма кой да купува
                        Кажи за спада на печалбата, остави ЕБИТДА
                        Bulls on BSE

                        Коментар


                        • Лично мнение
                          много съм доволен от отчета
                          консолидираната EBITDA вече нараства.... обърна тренда
                          засилваме се за добра ебитда през 2019 и тогава ще смятам, например 8xEV/EBITDA

                          йо мен



                          3,19% ръст на ЕБИТДА
                          трендът е обърнат

                          За консолидираният ръст на продажбите от 21% през второто тримесечие, няма какво да ви разправям. Доволен съм.

                          Дет се вика, лично аз съм задоволен.
                          стоя си и си чакам 2020, цената ако иска да се върти като селски кмет

                          друго много хубаво, което следя
                          консолидирано продажбите за второто тримесечие са с цели 8,57% над тези през първото, тоест ръст от 8,57% на тримесечна база, докато миналата година второто спрямо първото е било само на плюс 4,42%

                          Q2 на 2016 г. е рекордно с 35,3 млн. лв. на конс. база, което значи, че са създали нужния капацитет и са го напълнили

                          не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа
                          имам акции
                          Last edited by oslo; 02.08.2016, 01:24.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от zlatna treska Разгледай мнение
                            въздух под налягане
                            копресорна станция мамбо No 5

                            Верно ли?! Ти да видиш кое какво било... Чак сега се усещам, че е балон. Само едно не могада разбера аджеба: защо Амазон и те си правят спедиторски фирми по места?! Най-вероятно бизнеса е на умиране.
                            “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                            Коментар


                            • въздух под налягане
                              копресорна станция мамбо No 5

                              Коментар


                              • Възходът на машините

                                www.capital.bg

                                В куриерските услуги дебютираха автоматизираните пощенски станции, където клиентите сами взимат пратките чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.

                                © Цветелина Белутова

                                Машите прескочиха от индустриалния сектор в търговията и вече обслужват успешно индивидуалните потребители. През последните пет години сме свидетели на бум в развитието на автоматизираните услуги. Те носят със себе си много плюсове - гъвкавост, тъй като не зависят от стандартно работно време, бързина на обслужване, намаляване на разходите за персонал, следователно и по-ниски цени за крайния клиент.

                                Най-популярните автоматизирани услуги са вендинг машините, които предлагат напитки и храна – кафе автомати, млекомати, машини за фрешове и пакетирани закуски. Банкоматите пък набраха популярност преди 10-15 години, но днес използването им намалява за сметка на картовите плащания. Вероятно в следващите 20-30 години те ще "слязат от сцената" предвид глобалния тренд на преминаване към изцяло безкешови разплащания.

                                Новото поколение терминали след банкоматите са именно терминалите за разплащане. В България те са представени от Cashterminal – идеята е през машината да плащаме комунални, телеком услуги, данъци и други задължения чрез пари в брой, които вкарваме в автомата.

                                Петролният сектор също не се размина с автоматизацията на търговските услуги. В развитите пазари в Западна Европа има бензиностанции без персонал, където клиентите се обслужват сами, като "отключват" колонката за гориво с картата си. Вероятно това ще се случи и в България, тъй като цената на труда расте и маржовете на търговците са под натиск.

                                Автоматизацията навлезе и в пощенските услуги. Вместо куриерите да идват на адреса ви или вие да ходите до офис на фирмата доставчик, пратката се оставя в автоматизирана пощенска станция. Клиентът прибира пратката си чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.

                                Завземане на търговски площи

                                Новите автоматизирани услуги имат нужда от места, където да се разположат. Тъй като става въпрос за компактни устройства, най-удачният начин за развитие на търговската мрежа е чрез наемане на търговски площи.

                                Естествено се предпочитат локации с голям човекопоток, за да са близо до крайния клиент. Затова операторите имат интерес към супермаркети, бензиностанции, търговски центрове и офис сгради с голяма концентрация на хора.

                                Наемът на квадратен метър варира според типа машина и услуга. Не можем да сравняваме банкомат с кафе машина или с автомат за разплащане. Най-общо казано, диапазонът за наем на банкомат е от 100 до 300 евро, а за автоматизирана пощенска станция - между 50 и 80 евро. Но всяка услуга си има своята бизнес логика – продажби, оперативни разходи, маржове и печалба. В зависимост от тях операторът прави изчисления и предлага наем, който да генерира финансови ползи за него. Наемодателят от своя страна се опитва да постави оператора в конкуренция с други търговци, за да максимализира ползите за него.

                                Сроковете на договорите варират между 2 и 5 години. Собствениците на имотите натискат за максимално кратки и гъвкави договори, докато търговците искат да имат сигурност и да работят поне 3 до 5 години на дадена локация. Разработването на даден търговски обект отнема 12 до 24 месеца.

                                Има пазарна практика да се договарят и гратисни периоди за 2-3 месеца, за да може да се монтира машината и да се направят първоначални тестове. Оперативните разходи като ток, вода и интернет се заплащат от наемателя, като в някой случаи се договаря плащане на база на прогнозно потребление.

                                Ползи и заплахи

                                Полза за наемодателите е, че правят имота още по-атрактивен за клиентите. Собственици и мениджъри на търговски площи отчитат още, че по този начин се оползотворяват празни пространства в търговските зони, генерират се допълнителни приходи, обогатява се миксът от наематели и се създава синергия с другите услуги и търговци.

                                В същото време изниква и въпросът за канибализацията - дали автоматизираните услуги няма да принудят стандартните услуги да излязат от бизнеса и да освободят търговски площи? С услугата Cashterminal не се нуждаем от киоск или магазин на EasyPay, а ако автоматизираните куриерски услуги станат хит сред потребителите, защо ни е да поддържаме куриерски офис.

                                При стартирането и налагането на такива нови концепции операторите се сблъскват с трудности. Много наемодатели не приемат новите идеи, тъй като се опасяват, че концепцията може да се провали и това да донесе негативи на имотите им.

                                Изборът на локации също е труден, наемодателите често предпочитат да поставят автоматизираното устройство в най-затънтеното кътче, а наемателят се стреми да се позиционира на най-видното и натоварено кьоше.
                                Координацията по стартиране на проекта също е нелек процес, тъй като преговорите с много на брой наемодатели се движат с различна динамика и скорост. Понякога техническите изисквания на машините са препятствия и двете страни трябва да са креативни, за да осигурят необходимата инфраструктура.

                                Затова повечето оператори предпочитат да изградят стратегически партньорства с вече успешни търговци и да наемат площи при тях. Така договарянето с един партньор открива много на брой локации, което пести време и капитал при стартиране на проекта.

                                Можем да дадем следните примери за сътрудничество – бензиностанции ОМВ и Първа инвестиционна банка имаха дълги години ексклузивна сделка за банкоматите, "Шел" и ОББ също изградиха добро партньорство в тази посока, въпреки че ОББ не покрива цялата мрежа на Шел. Cashterminal стъпи в магазини за храна, офисите на телекоми и метростанции. При автоматизираните куриерски услуги "Еконт" преди време се опита да изгради мрежа с няколко тестови обекта в "Кауфланд" и ОМВ, но проектът не се разви. В момента другата голяма куриерска компания - "Спиди", налага този тип услуга, залагайки на "Фантастико" в София, "Лекси" в Пловдив и "Метро" из страната.

                                Възходът на машините продължава. Това променя навиците на клиентите и облика на търговските площи. Наемодателите трябва да бъдат гъвкави и да отговорят на новото търсене и нуждите на потребителите.
                                “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                                Коментар

                                Working...
                                X