Първоначално изпратено от MvnJ
Разгледай мнение
Що се отнася до DHL: в събота взимах пратка от тях (от евтините както ти се изрази), лошо организация, липса на инфо, всеки път чакам по 30 мин докато я намерят. Обадиха ми се в петък за доставката и уж трябваше да ми изпратят номера по SMS. Само дето забравиха. За разлика от тях Рапидо ми изпращат съобщения през Вайбър.
За Интерлогистика не ща и да чувам: пратка от Мадрид мина през Будапеща, Букурещ, Варна и чак след като преседя там два дни пристигна в София. Мъка голяма.
Допълнение от Капитал:
Целта на DHL
Поделението на германската DHL - DHL Parcel Connect, е създадено, за да се занимава изцяло с пакетни доставки в Европа. Компанията има собствен стандарт на обслужване, като например съкратено време за доставка и връщане, включително в събота. Четирите нови държави, които се включват в мрежата, ще въведат и нови услуги, като например уведомяване на получателите за очакваното време за доставка на техните поръчки и възможността да поискат алтернативна дата и място на доставка. Ще бъде въведено и потребителски насочено решение за връщане на пратките от клиентите. С разширяването на мрежата си DHL Parcel Connect цели да улесни международната онлайн търговия, което ще подпомогне и българските онлайн фирми.
И в момента DHL присъства в България с друго свое поделение за експресни доставки - например документи със самолет. Сегашният договор е за пакети, които ще се транспортират с камиони.
Потенциалът на онлайн търговията
55% от интернет потребителите в Европа вече пазаруват онлайн, но само 32% от тях правят това и извън страната си, сочат данни на Евростат, цитирани от "Рапидо". Според анализите на маркетинговата агенция Nielsen през 2016 г. онлайн продажбите в България са били на стойност 340 млн. долара, а според изследване на Euromonitor става въпрос за обороти около 500 млн. лв. Потребителите, използвали тези услуги, са 1.1 млн., а най-често купувани са дрехи, обувки, аксесоари и спортни стоки.
В рамките на Европа годишно има шест милиарда търговски електронни пратки, като най-големите пазари в този сегмент са Германия, Франция и Великобритания.
Кои са "Рапидо"
Компанията е основана през 2001 г. като куриерска фирма, оперираща само на територията на София. С развитието на дейността си фирмата разширява мрежата си в цялата страна, като за 2016 г. е доставила над 3 милиона пратки. В момента в нея работят около 450 служители.
През 2016 г. компанията отчита 14.5 млн. лв. приходи, което е увеличение от 60% в сравнение с година по-рано. Печалбата също бележи ръст от два пъти до 801 хил. лв. Най-голям дял в дружеството държи регистрираната в Лихтенщайн Venax Establishment (78%). Управителят Радослав Крумов и свързаната с него "Икар 96" държат по 10%, а 2% са собственост на Васил Атанасов, който също е управител.
Коментар