IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Срещнах случаен куриер с бус и го попитах какво става след като не носят ЕМАГ, щастлив ли е, че не катери хладилници до 4-тия етаж, има ли работа, правилно ли са били шута на ЕМАГ и т.н.

    Отговорите можете да намерите сами, като попитате някои куриер на Спиди собственоръчно. Всеки ден човек среща между 1 и 10 такива

    Вече питах в офиса до нас и един техен куриер, дали да продължавам или ще ми казват все едно и също и трябва да спра? Или да ги докарам до 10 попитани, за да ми е по-пълна картината?

    Коментар


    • Защо ли имам чувството, че част от мениджмънта продава акциите, които закупиха на 1 лв.?! Параноята ме гони нещо.

      Коментар


      • Минах през близкия ми офис на Спиди и изнасяха пратки с чували. Вътре беше пълно с пратки. Попитах "намаля ли работата откакто спряхте с Емаг?" и те ми казаха познайте какво .......

        Питайте в най-близкото Спиди и ми пишете на ЛС

        В същото време, виждам в сайта на Спиди, че от 1 септември повишават някои цени

        "Актуализация цени от 01.09.2017 Уважаеми клиенти,
        Информираме ви, че считано от 01.09.2017г. Спиди АД ще актуализира част от ценовата си тарифа за извършване на услуги, включени в обсега на неуниверсалната и универсална пощенска услуга. В последните 7 години успяхме да запазим без промяна ценовите условия на основните услуги, използвайки максимално ефективно всички ресурси и оптимизации на процесите. Към настоящия момент, отчитайки обявената официално инфлация в сектора Транспорт за последните дванадесет месеца и ръста на заплатите за март 2017 спрямо март 2016, се налага да актуализираме тарифите на Спиди за основни пакетни и съпътстващите ги допълнителни услуги на територията на Р България и за Европа с 5%. Няма да бъдат актуализирани таксите за допълнителни услуги Наложен платеж и Обявена стойност.
        За услуга Спиди поща цените ще бъдат актуализирани само с 6 стотинки, както следва:
        Размер XS – 2,55лв.; размер S – 3,05лв.; размер M – 5,05лв.; размер L – 9,05лв.
        Екипът на Спиди"

        Филмът става все по интересен

        Коментар


        • Изчетох една торба "опорни точки", все едно слушам наследниците на партията майка останали 5-ти на изборите, че всъщност това било голяма победа
          Каква победа е да изгубиш най-големия ритейлър като клиент. Смехотворно е да се говори за селекция на клиенти в тоя умрял пазар. Кои са добрите клиенти, банки продаващи златни кюлчета ли? Западните ритейлъри от ранга на амазон да не би да плащат повече обаче нито Hermes, нито DHL са избягали.
          Спиди бяха силни точно при магазини от ранга на емаг и чрез тях бяха разпознаваеми сред крайните клиенти, които иначе биха ги подминавали. Без тях на какво се надяват, в какво ще бъдат лидери и как ще си задържат пазарния дял.
          Ценовата им политика за крайни клиенти неведнъж съм я определял за неадекватна. АПС-тата се отварят по-често за почистване от прах и паяжини, отколкото за реална употреба. Куриерски цени високи, единствено документните пратки до адрес минават като по-изгодни. Пощенските им пратки ги използват хората само за книги и гащи, за друго са неизгодни. А точно пощенските пратки са тези, които пълнят офисите на Еконт и ги изстреляха до това, което са в момента.
          Най-добрата оценка е мнението на работещите там а от това, което чувам те са бесни от промените.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

            В момента притискам един бизнес партньор да намали цената си с 20%, защото съм му основен клиент и зависи от мен... Не съм толкова груб че да не е на печалба, но съм му казал, че иначе ще купя собствена мощност.

            Емаг със сигурност не са добър клиент. Предполагам Спиди работят с тях, но просто са им дали цената си, докато в лакомите за пазарен дял куриери ще остане контрата
            Пак казвам, Спиди е с 33% дял и не може да печели от ръст на пазарния дял, а само от заемането на най-печелившата и ефективна ниша на пазара. Неефективните да ги остави на другите, които си мечтаят за пазарен дял. А рентабилност в светлото бъдеще

            Емаг ще изчакат да си изградиш инфраструктурата като за тях и ще те цакат с още по-ниска цена. По-надолу един хейтър обясняваше, че Спиди имали корпоративни клиенти, от които не се печелело, а после обясняват, че от ЕМАГ се печелило...
            Осло, за мен лично е важно следното: ръст на дивидентите с поне 3 до 5 % годишно, евентуална капиталова печалба и да видя увеличаване на пазарния дял. Щото ако си оставаме на 33% не е добре. Имат капацитет, имат уж някакви стратези - сега вече да почнат да показват какво могат. Ако ли не то да се спрат с раздаванията на акции, премии и тем подобни. Не за друго, а защото ние сме си вложили парите там. А така като гледам "ключовите" им мениджъри май не са. Апропо: вижте телекомите (не само в БГ). И там борбата е сериозна особено с идването на 5G. И някои от тях въпреки, че имат сериозни дялове от сектора, сега откриват ниско бюджетни фирми, за да влязат и в тая ниша. Спиди за какво мислят точно? Само за пазаруване и развитие на мрежата на АПС, които са с 7-8% затоварване на капацитета ли? Ами за мен това сие загуба на ресурс. Българина докато тръгне към АПС, Еконт и другите отварят съблекални, за да могат да привличат клиенти пазаруващи дрехи, които могат да мерят. Както някой по-добре написа долу: най-скъпият капацитет е неизползвания капацитет. Имаш го , ма не носи пари. Голяма далавера! И в авиацията е така: самолета носи пари докато е във въздуха, камионите докато пътуват по магистралите и носят стока. Аз също не виждам друг вариант. Ако те не го разбират е лошо.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Garcilаso Разгледай мнение
              Между другото в Румъния от скоро eMAG/Fashion Days сами си разнасят пратките. Ако в България продължават да растат, няма да се учудя и тук такава стъпка да предприемат.
              В момента притискам един бизнес партньор да намали цената си с 20%, защото съм му основен клиент и зависи от мен... Не съм толкова груб че да не е на печалба, но съм му казал, че иначе ще купя собствена мощност.

              Емаг със сигурност не са добър клиент. Предполагам Спиди работят с тях, но просто са им дали цената си, докато в лакомите за пазарен дял куриери ще остане контрата
              Пак казвам, Спиди е с 33% дял и не може да печели от ръст на пазарния дял, а само от заемането на най-печелившата и ефективна ниша на пазара. Неефективните да ги остави на другите, които си мечтаят за пазарен дял. А рентабилност в светлото бъдеще

              Емаг ще изчакат да си изградиш инфраструктурата като за тях и ще те цакат с още по-ниска цена. По-надолу един хейтър обясняваше, че Спиди имали корпоративни клиенти, от които не се печелело, а после обясняват, че от ЕМАГ се печелило...

              Коментар


              • Начинът, по който аз ги виждам нещата - мениджмънтът на средно и високо ниво има определени цели. Една от тези цели е достигането на някакво ниво на рентабилност. На ОСА се цитира една цифра, засега Спиди е далеч от нея. Явно загубата на част от клиентите е начин да достигне до нея. Като се има предвид и качеството на услугата до врата, който иска да работи със Спиди, трябва да е готов да плаща адекватно. Колкото и да не са пълни бусовете в момента, историята показва, че секторът расте и не се вижда силно охлаждане. Вероятно затова ръководството не се притеснява да поиска увеличение на тарифите.

                Решението на eMAG ми е малко странно, но щом искат да карат хората да се редят на опашки в Еконт след края на работния ден, дано си познават добре клиентите. Друго е да ти звънне куриера, докато си в офиса, и за 5 минути да си получиш поръчката.

                Между другото в Румъния от скоро eMAG/Fashion Days сами си разнасят пратките. Ако в България продължават да растат, няма да се учудя и тук такава стъпка да предприемат.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                  чакаме с нетърпение новият отчет за тримесечието, защото новите цени влязоха в сила от 5 юли и ефекта ще се види първо там
                  куриери на Спиди ми казаха, че пак ще носят на Емаг, но през Рапидо, Рапидо ще ги взима от емаг и ще ги дава на Спиди
                  наистина ми направи впечатление, че хладилник и перална ми ги доставиха със Спиди, а дребните работи с други куриери. Просто Спиди го използваха за най-неблагодарната работа....

                  вчера поръчах от един сайт stenso разни джаджи и дойдоха със Спиди

                  емаг и фашън дейс са едно и също (на един собственик) и са големи циции, пилят разхода към куриера и не са добър клиент

                  Да не забравяме, че БВП в Румъния расте с 5,7%, което е шампион в ЕС, а Спиди има дял от около 8% там (не съм сигурен в дела, но по памет се надявам да е така), в БГ БВП расте с 3,6%, като Спиди има 33% дял.

                  Тоест пазарите си растат, потреблението си расте. Сектора си расте.

                  не е препоръка
                  чакаме отчета да видим
                  Наистина ли ни убеждаваш че емаг и фешъндейс, не са добри клиенти? След като тотално изгубиха битката с Еконт за праките с наложен платеж от сайтове като olx и базар, сега губят и големите онлайн търговци. В туризма има една приказка, и тя е че най-скъпо за фирмата излиза назаетото "непродадено" легло в хотела. Така е и за масите в заведенията, така е и за бусовете при куриетите. Когато буса ти е натоварен на 30-40%, а другите ти стоят неизползвани, заради високите цени или некоректно отношение, едва ли можем да говорим за "пилене на разхода на куриера". Нормално е когато си в топ 3 на онлайн магазините в България да искаш и максимална отстъпка в цената, просто такива са правилата на бизнеса. Които не го осъзнава ще продължава да губи пазарен дял, да намалява печалбата и рентабилността си. Да не говорим че офисите са страшно малко, като франчайз бизнеса е тотално занемарен. Имаха една много добра идея за Parcel shop, но и там нещата ги докараха "доникъде". Това че в Румъния ръстта на БВП е рекордно висок, едва ли би помогнало на компанията, ако и там нещата се развиват по същия начин както и тук. Просто конкуренцията е изключително голяма, и особено в сферата на услугите репутацията е от огромно значение, а засега усилия да се подобри тази репутация аз не виждам, дори напротив. Продадох около 70-80% от акциите си тук, точно поради причините които изтъкнах по-горе. Надявам се нещата да се подобрят, и отчета които очаквате да ме опровергае, но се съмнявам...
                  Мнението ми не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от MvnJ Разгледай мнение

                    и разбира се също Emag а те им бяха меко казано голям клиент. Според служители някакъв меринджей в момента забърква цялата бъркотия в Спиди, но вместо да го натирят като мръсно куче ще му гледат сеира.
                    чакаме с нетърпение новият отчет за тримесечието, защото новите цени влязоха в сила от 5 юли и ефекта ще се види първо там
                    куриери на Спиди ми казаха, че пак ще носят на Емаг, но през Рапидо, Рапидо ще ги взима от емаг и ще ги дава на Спиди
                    наистина ми направи впечатление, че хладилник и перална ми ги доставиха със Спиди, а дребните работи с други куриери. Просто Спиди го използваха за най-неблагодарната работа....

                    вчера поръчах от един сайт stenso разни джаджи и дойдоха със Спиди

                    емаг и фашън дейс са едно и също (на един собственик) и са големи циции, пилят разхода към куриера и не са добър клиент

                    Да не забравяме, че БВП в Румъния расте с 5,7%, което е шампион в ЕС, а Спиди има дял от около 8% там (не съм сигурен в дела, но по памет се надявам да е така), в БГ БВП расте с 3,6%, като Спиди има 33% дял.

                    Тоест пазарите си растат, потреблението си расте. Сектора си расте.

                    не е препоръка
                    чакаме отчета да видим
                    Last edited by oslo; 19.08.2017, 10:47.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Joz Разгледай мнение
                      Забелязах тия дни, че Спиди е загубила един голям онлайн клиент fashiondays. Може би е заради предстоящото вдигане на цените им с около 5 %
                      и разбира се също Emag а те им бяха меко казано голям клиент. Според служители някакъв меринджей в момента забърква цялата бъркотия в Спиди, но вместо да го натирят като мръсно куче ще му гледат сеира.

                      Коментар


                      • Забелязах тия дни, че Спиди е загубила един голям онлайн клиент fashiondays. Може би е заради предстоящото вдигане на цените им с около 5 %

                        Коментар


                        • Тази фирма са решили да я закопаят преди DPD да поемат контрол. Случващото се в момента е или от желание да се налапат като за последно или резултат на изключителна управленска некадърност. Резултатите са масовото случващо се в момента напускане на клиенти и съответно персонал, което ще повлече и масово затваряне на офиси на Спиди със сигурност. Още преди 2 седмици разбрах, че всички служители доставящи палети в региона, който ме обслужва са напуснали и затова ми се бавят пратките но не подозирах, че нещата са по-дълбоки.
                          След като поледните дни доста клиенти изреваха от промени в условията, дойде и моя ред получавайки последната си пратка таксувана близо 5 пъти над обичайната и цена. Естествено спирам всякакви отнощения с тази фирма - куриерски и палетни пратки а за международните пратки ще търся друга алтернатива, дори да се налага да плащам повече. За информация получавам еднотипни пратки с тях всяка седмица последните 2-3 години.
                          В моя случай бях преджобен от Спиди под формата на обемно тегло и така за 10 пакета с общо тегло 50кг таксувани от тях като 140кг!!!, за доставка от Пловдив до София, платих колкото струваше да ми доставят всички тези пакети от Англия до Пловдив. Трябва да отбележа също и че изпращача на пратката използва най-голямата възможна отстъпка на Спиди.
                          За да се добие представа колко сбъркано е всичко давам още едно сравнение, всички тези пакети преди да стигнат Пловдив са били доставени в Англия пътувайки от различни точки на Европа. Общо за всички пратки доставката е била по-малко като сума, отколкото платих на Спиди за да ми ги доставят от Пловдив до София като една обща доставка.
                          Ако някой може да ми отговори (понеже в Спиди не могат и не искат):
                          Как става така, че доставка от Пловдив до София струва колкото от доставка до Пловдив от другия край на Европа.
                          Как става така, че доставка в Англия, където най-малкото на куриерите им се плащат 5 пъти по-високи заплати струва по-малко и без измислени такси за обемно тегло.
                          Всъщност високата цена на доставката не беше основната причина да спра да работя със спиди. Причината е пълната незаинтересованост да вземат каквото и да е отношение, прехвърляйки ме от служител на служител и така 20мин разговори на "импулсния" им телефон, в което дори не пожелаха да направят проверка. С две думи си ми казаха - ако искаш ни ползвай, ако искаш се махай. Това си е подигравка и не смятам, че има много клиенти, които ще го търпят.
                          Някой може и да каже, че вашата тема няма много общо с политиката и качеството на обслужване на фирмата, но не се иска много мислене за да се сети човек, че нещата са свързани и ефекта от некадърното управление скоро ще се усети и като цифри. Не си заравяйте главите в пясъка и ако сте заинтересовани търсете отговори какво се случва и дали ще засегне и Вас.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение
                            Осло и Минка да си купят днес Капитал. Има хубава статия за ръста на покупките през интернет!
                            Поздрави и успех!
                            Прочетох, благодаря

                            http://www.capital.bg/biznes/kompani...a_v_bulgariia/

                            Как се развива онлайн търговията в България

                            Коментар


                            • Умират ли търговските центрове в САЩ?

                              http://www.investor.bg/analizi/113/a...-sasht-244255/

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение
                                Осло и Минка да си купят днес Капитал. Има хубава статия за ръста на покупките през интернет!
                                Поздрави и успех!
                                Ще четем, да видим дали ще ми кажат нещо ново. Аз така или иначе пазарувам само през нета, и то отдавна.
                                Дивидента ще го инвестирам, но не на тези цени, малко ми е скъпо. Дано да има кой да пусне по-ниско. В Румъния се очаква между 15 до 20% ръст, в БГ надали. Тук сме по-консервативни и от тях. Освен това проникването е много малко. Да се гледа само пазара в големите градове е несериозно. Апропо, ходих до Сибиу и Брашов, говорих с обикновените достатвчици: много работа, много доставки.
                                Last edited by Minka; 04.08.2017, 08:29.

                                Коментар

                                Working...
                                X