IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Въпреки хвалебствената статия по-долу, по мое мнение , а така също и на други мои познати, качеството на обслужването от страна на Спиди се влошава. Какви са причините, мениджмънта да се замисли. Ползваме и Еконт, по-добри са в момента.

    Хората, които звънят два пъти (Спиди)
    Capital.bg


    Куриерският бизнес расте главоломно заради интернет търговията, а хората изпращат все по-странни неща в кашон

    Силата на интернет

    През 2016 г. в българските си операции "Спиди" е обработила 16,2 млн. пратки, а през 2017 г. те ще са около 10% повече. Куриерите, които са доставили тези пратки до адреси в страната, са 700 от близо 1100 те служители на компанията. Причината за този ръст е предимно интернет търговията. В последните години пазарът на куриерски услуги в България е в нестихващ възходящ тренд. Според годишния доклад на КРС приходите от куриерска дейност през 2016 г. възлизат на 305 млн. лв., което е увеличение с 27% спрямо година по-рано. За сравнение - ръстът през 2015 г. е бил 4%, а през 2014 г. 16%. Очакванията са през 2017 г. ръстът да е значителен. Броят на обработените пратки през 2016 г. е бил 136 млн., което означава по около 19 пратки на глава от населението годишно. Повечето поръчващи предпочитат доставката да е до домовете им. По данни от независими изследвания 1.3 млн. българи са пазарували онлайн през 2016 г., а оборотът от онлайн търговията в страната възлиза на 1 млрд. лв. Предварителните оценки за приходите през 2017 г. говорят за ново порастване на пазара. "При "Спиди" ръстът на приходите ще е подобен на ръста на пратките, или около 10%, но ще дадем повече подробности за резултатите си до края на януари", казва Данаил Данаилов, член на борда на директорите на дружеството. Неговата прогноза е, че онлайн търговията ще продължи да е основен фактор на растежа в индустрията и това ще остане така поне в следващите 4-5 години. Ръстът на икономиката в региона обаче също има отношение и ефект върху сектора.

    Коментар


    • Мисля, че и тук трябва да бъде оповестено:
      "Romanian Economy Expands 8.8% Y/y in 3Q; Est. Expands 6.2% Y/Y
      Romania’s National Institute of Statistics in Bucharest publishes report showing GDP rose 2.6% q/q in 3Q vs est. rose 1.1% q/q."

      Според мен решението на Спиди да се насочи към Румънския пазар беше навременно и правилно.

      Коментар


      • Спиди са нива над Д и Д...Последните бедстват от известно време и така са ме нервирали, че трябва да почна да внимавам фирмите/сайтовете с кои куриери работят! Тотален потрес...

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Hris0 Hrist0v Разгледай мнение
          Спиди са най-зле от всички куриери. Не знам изобщо как все още съществуват. Имал съм няколко пъти злощастната участ да ги използвам и то не по мое желание. Последния път едвам успях да си взема пратката. Пратиха ми СМС, че ще пристигне до 15:30 на адрес и стационарен тел. за връзка. В сайта проверих, че пратката вече е взета от куриера. Тъй като нямаше как да вържа някой да стои цял ден у дома и да чака заветния куриер, се обадих на телефона, за да попитам долу-горе кога да ги очаквам. Вдигна ми мъж, който само каза, че е от Спиди. Обясних му, че между 12 и 15 ч. няма да има никой на адрес, а той ми обясни, че преди 12 няма да бъде доставена пратката. В 15:03 ми звъни куриера, че е пред входа. Все още не се бяхме прибрали. Оказа се, че когато съм се обадил на стационарния телефон съм разговарял не с кой да е, а със самия куриер, който пък според системата им по това време уж трябва да разнася пратките. Ако ми се беше представил още тогава, щях да го помоля да остави пратката в техния офис и да си я взема от там сам. ОК, разбрахме се да остави пакета в най-близкия офис до нас и на следващия ден да отида и да си я получа. Проверявам на следващия ден в системата, пише, че пратката е в офиса. Отива жена ми и я посрещат спуснати решетки с надпис, че няма да работи офиса и да ходим пак на следващия ден. Разгеле след 2 дни уцелихме офисът да работи. Служителката ми подава пратката, а кутията е смачкана от едната страна. Питам защо е в това състояние, а тя върти очи, гледа тавана и казва, че не знае. Познайте дали някога ще използвам пак Спиди.
          И всичко това Как променя цифрите от отчета? Аз също имам проблеми с логистиката на Амазон и DPD в UK , но нима това прави отчетите им по-лоши?

          Коментар


          • Спиди са най-зле от всички куриери. Не знам изобщо как все още съществуват. Имал съм няколко пъти злощастната участ да ги използвам и то не по мое желание. Последния път едвам успях да си взема пратката. Пратиха ми СМС, че ще пристигне до 15:30 на адрес и стационарен тел. за връзка. В сайта проверих, че пратката вече е взета от куриера. Тъй като нямаше как да вържа някой да стои цял ден у дома и да чака заветния куриер, се обадих на телефона, за да попитам долу-горе кога да ги очаквам. Вдигна ми мъж, който само каза, че е от Спиди. Обясних му, че между 12 и 15 ч. няма да има никой на адрес, а той ми обясни, че преди 12 няма да бъде доставена пратката. В 15:03 ми звъни куриера, че е пред входа. Все още не се бяхме прибрали. Оказа се, че когато съм се обадил на стационарния телефон съм разговарял не с кой да е, а със самия куриер, който пък според системата им по това време уж трябва да разнася пратките. Ако ми се беше представил още тогава, щях да го помоля да остави пратката в техния офис и да си я взема от там сам. ОК, разбрахме се да остави пакета в най-близкия офис до нас и на следващия ден да отида и да си я получа. Проверявам на следващия ден в системата, пише, че пратката е в офиса. Отива жена ми и я посрещат спуснати решетки с надпис, че няма да работи офиса и да ходим пак на следващия ден. Разгеле след 2 дни уцелихме офисът да работи. Служителката ми подава пратката, а кутията е смачкана от едната страна. Питам защо е в това състояние, а тя върти очи, гледа тавана и казва, че не знае. Познайте дали някога ще използвам пак Спиди.

            Коментар


            • Според мен се насочват към бизнес клиентите.

              Оставиха Интернет търговията на Еконта. Щото сега като влезеш в някой офис на Еконт и редовната гледка е някой да си проверява пакета за "отвори преди да платиш". Особено ако жена получава дреха - се почва едно налагане да види дали и пасва, дали и харесва. Дали да я плати, дали да я върне. Ако реши да я връща, отива по 10-15 минути докато я обслужат. В офис на Спиди още не съм виждал такова нещо.


              Коментар


              • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                Аз пък очаквам спад на приходите и печалбата спрямо миналата година. Да видим кой ще излезе прав. Няма да ви карам да познавате защо
                Не е препоръка, имам акции...
                Резултатите са идеални. Ръст на приходите с 5% в БГ въпреки спирането на работата с емаг и фашъндейс (според мен това са нерентабилните клиенти) и с 8% в Румъния въпреки ръста в цените там.

                Печалбата расте със 199% в БГ и със 158% на консолидирана база.

                Доволен съм

                Коментар


                • Изненадаха ме като пуснаха отчета цял ден преди крайния срок!

                  Резултатите са прилични. Използването на капацитета определено продължава да се повишава и рентабилността леко се подобрява, а най-натоварения период от годината тепърва предстои. В доклада се споменават клиенти, с които са прекратили договорите, поради неизгодни условия, но няма сериозно отражение върху резултатите.

                  Странно защо разходите за амортизация намаляват, докато стойността на ДМА расте. Поне амортизациите отговарят на направените капиталови разходи.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
                    Гледам в сайта на Спиди, че намаляват цените на някои неща, че правят разни нови неща. Очаквам добър отчет и добро развитие, познайте защо? - Заради мениджмънта
                    Тия са като мухи без глави. Вдигат цените и след седмица свалят.
                    Вече му загубих края какво се случва в тая компания последните 2-3 години. То не бяха промени на всеки 6 месеца от една крайност в друга.
                    Пускат услуги и ги спират, сменят цени, условия.
                    Пускат услуга с потенциал, работи 6-7 месеца, спират я и сменят с нова но с неизгодни цени и естествено гонят клиенти. Работи няколко месеца и противно на всякаква логика съобщават, че цените тръгват още нагоре. В същото време гонят и бизнес клиентите с нови политики и цялата създадена несигурност. Но ето седмица по-късно сваляме гащите - нови цени и нови услуги. Отчаяни действия за запушване на пробойните.
                    Дали не става така защото са натирили някой меринджей дето ги е надробил?
                    Иначе за новите цени - най-после някакви стъпки в правилна посока, т.е. цени които могат да накарат някой да помисли да използва Спиди ако има друга алтернатива. т.е точно това, за което писах в предните си мнения.
                    Доставка на неделни пратки от АПС в Понеделник - полезна услуга, най-вече за клиентите с малки търговски фирми. Също и хитър начин да си запълнят капацитета на АПС-тата. Очаквам сините да я приложат и те в най-скоро време.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                      Онзи ден пак говорих с местен техен куриер. Каза че поръчките са си много, особено откакто есента е дошла. Гледам в сайта на Спиди, че намаляват цените на някои неща, че правят разни нови неща. Очаквам добър отчет и добро развитие, познайте защо? - Заради мениджмънта

                      не е препоръка. имам акции
                      Аз пък очаквам спад на приходите и печалбата спрямо миналата година. Да видим кой ще излезе прав. Няма да ви карам да познавате защо
                      Не е препоръка, имам акции...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

                        Някакви индикации към момента?
                        Онзи ден пак говорих с местен техен куриер. Каза че поръчките са си много, особено откакто есента е дошла. Гледам в сайта на Спиди, че намаляват цените на някои неща, че правят разни нови неща. Очаквам добър отчет и добро развитие, познайте защо? - Заради мениджмънта

                        не е препоръка. имам акции

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                          Оказа се, че това е бил Emag MarketPlace партньор от Шумен
                          Не е самото Емаг
                          Осъзнах го като ми дойде потвърждението, но не писах

                          Остават 2 седмици до Отчета, така че потърпете сърца юнашки

                          Поздрави
                          Някакви индикации към момента?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Penko Разгледай мнение

                            ...или... спиди са свалили гащите...
                            Оказа се, че това е бил Emag MarketPlace партньор от Шумен
                            Не е самото Емаг
                            Осъзнах го като ми дойде потвърждението, но не писах

                            Остават 2 седмици до Отчета, така че потърпете сърца юнашки

                            Поздрави

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
                              Мамини златни
                              Сутринта поръчах от Emag.bg едно нещо около 2 кг. И се чудех с какво ще дойде. Е дойде SMS-а, ще дойде със СПИДИ

                              Дотук с emag не работи със Спиди
                              Спиди е назаобиколимо, явно
                              ...или... спиди са свалили гащите...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от MvnJ Разгледай мнение

                                Няма значение колко пари се изливат. Казах, че управлението е калапаво и целенасочено компанията се съсипваше. Имаше потенциал да се развива устойчиво и да предлага една добра и достъпна услуга.
                                Използвал съм Български Пощи за хиляди международни пратки! На фона на много чуждестранни пощи нашите бяха много по-добри и като скорост и надеждност.
                                Колкото до Интерлогистика, прав си. С тях Royal Mail Signed For стана по-бавна и несигурно от най-обикновената услуга на Royal. В момента не съм сигурен дали още мъчат клиентите си по същия начин. Пратките им винаги минават през Варна, независимо дали изпращаш или получаваш международно. Все пак са варненска фирма. От логистична гледна точка не звучи много разумно но те си знаят.
                                Но тук се отклоняваме вече от темата.
                                Новината с Рапидо е интересна. DHL се приема добре в Англия и особено в Германия. При едни добри цени за пратки ще е добър стимул за българските интернет търговци да погледнат и към чуждите пазари без да се налага да използват за всичко fulfilment центрове.
                                регистрирани за във варна, но са на габровците, дето държат стемо и поликум.
                                препоръка е

                                Коментар

                                Working...
                                X