Неконсолидираните продажби на Спиди нарастват с 18.5% на годишна база до 149.6 млн. лв. през 2019 г. Неконсолидираната нетна печалба за периода достига 18.6 млн. лв., което е ръст от 52.8% на годишна база. Ръстът на брутните приходи се дължи на разширяването на всички оперативни сегменти и най-вече на електронната търговия и услугите за индивидуални клиенти. Отчита се ръст на годишна база при местните и при международните продажби, съответно с 15.6% (до 120.4 млн. лв.) и 33% (до 22.6 млн. лв.). Останалите приходи (включително от наем на превозни средства) нарастват с 29.7% на годишна база до 6.6 млн. лв. Броят на пратките през годината расте с 29.5% на годишна база до 28.9 млн. лв.
Спиди успява да постигне значителна ефективност при разходите, като всички разходи нарастват по-бавно от приходите. Разходите за труд и външни услуги нарастват съответно с 14.2% (до 33 млн. лв.) и 16.4% (до 72.1 млн. лв.) на годишна база. Амортизационните разходи се увеличават с 13.2% на годишна база до 13.4 млн. лв. EBITDA расте с 37.1% на годишна база до 35.4 млн. лв., а нетната печалба достига 18.6 млн. лв., нараствайки с 52.8% на годишна база.
Източник: Елана Трейдинг
Спиди успява да постигне значителна ефективност при разходите, като всички разходи нарастват по-бавно от приходите. Разходите за труд и външни услуги нарастват съответно с 14.2% (до 33 млн. лв.) и 16.4% (до 72.1 млн. лв.) на годишна база. Амортизационните разходи се увеличават с 13.2% на годишна база до 13.4 млн. лв. EBITDA расте с 37.1% на годишна база до 35.4 млн. лв., а нетната печалба достига 18.6 млн. лв., нараствайки с 52.8% на годишна база.
Източник: Елана Трейдинг
Коментар