IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Еврохолд България АД (4EH / EUBG) - архив 1 до 08.09.11

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Така ли мислиш наистина В отчетите на банките кредитите са нето, а не бруто.

    Коментар


    • никой не казва че нещата са само цветя и рози, но не разбирам защо една групо от хора тука само плюят и рисуват нещата в черни краски...
      хайде да има малко "равновесие"

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
        И само още едно нещо - при 90% дълг и 10% собствен капитал ако лошите вземания са ти над 12% от общо вземанията и собствения ти капитал вече е отрицателен. .
        Пич , извинявай че ще оспоря уникалната ти теория, но тогава нямаше да има и една банка със собствен капитал
        МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

        Коментар


        • Продажбите на автомобили
          у нас ще скочат с 50% до 2014 г.
          Продажбите на автомобили
          в България ще отбележат
          50% ръст до 2014 г., сочат
          данни от последния доклад
          на базираната в Лондон Business
          Monitor International
          (BMI). Според анализато-
          рите очакваното покачване
          все още ще представлява
          около 30 на сто спад спрямо
          нивата на продажби през
          2008 г. До момента търго-
          вията с коли в страната
          продължава да намалява в
          сравнение с 2009 г., но прог-
          нозите са за възвръщане на
          позициите през втората
          половина на годината. От
          доклада става ясно, че през
          първата половина на 2010 г.
          у нас са били продадени
          8998 превозни средства,
          или с 5854 по-малко спрямо
          същия период на годишна
          база. Въпреки това от BMI
          отчитат, че българската
          икономика започва своето
          възстановяване и че китай-
          ската компания Great Wall
          Motors продължава изпълне-
          нието на мащабната си ин-
          вестиция за производство
          в България, което дава
          добри сигнали за инвести-
          торите. Анализаторите
          подчертават, че тази инве-
          стиция вероятно ще доведе
          до разширяването и на
          други сектори и българ-
          ското правителство при-
          ветства възможността за
          увеличаване на връзките с
          Китай. В доклада се обръща
          внимание и на отчетения
          ръст на българския износ
          към китайската икономика
          с 238% през първите 5 ме-
          сеца на годината.
          Освен това сътрудниче-
          ство от BMI са катего-
          рични, че секторът за ав-
          точасти в България от-
          чита подобрение. Като при-
          мер компанията дава "Мон-
          бат" АД, българска фирма
          за производство на акуму-
          латори, която отчита
          75,08% ръст на продаж-
          бите през първата поло-
          вина на годината.

          Коментар


          • И само още едно нещо - при 90% дълг и 10% собствен капитал ако лошите вземания са ти над 12% от общо вземанията и собствения ти капитал вече е отрицателен. Аз поне не съм виждал еврохолд да обявява процента на лошите вземания от лизинговите си дружества. Което като се има в предвид че дори и при банките 10% не е нещо невъзможно - то се превръща в ключова информация за взимане на инвестиционно решение. Разбира се може би точно информацията за лошите си вземания са решили че е маловажна - но дали от това следва че нямат лоши вземания или просто спестяват на инвеститорите в еврохолд истината. Аз не съм от инвестиралите тук - така че разбира се не мога да имам никакви претенции да ми дават такава информация.

            Коментар


            • напоследък в банковите среди е много модерен израза: "отрежи ръката, за да спасиш тялото" или иначе казано: фирми, които са я закъсали и имат сериозна нужда от кеш, за да си обслужват задълженията, биват съветвани да продадат това, което могат, само и само за да си спасят бизнеса. при малките и средни предприятия това са: земеделски земи от баба и дядо на село; излишен, страничен имот; машини, които не се натоварват вече сериозно и няма да нарушат нормалното съществуване на основния бизнес и т.н.
              големите дружества и холдингите (не че холдингите не са дружества ) разполагат с малко по-различни активи

              конкретно за еврохолда: те от няколко години отчайващо явно се опитваха да се разделят с производствените си дружества и това по-скоро е оправдано - специалисти по всичко няма и е по-добре човек да се съсредоточи в определена област, отколкото да се разпилява. друг е въпроса дали точно сега е подходящия момент да се прави това, ако точно това е основния мотив за продажбата . за сравнение ще дам Гриша Ганчев, който си продаде производството на сокове, като от Литекс се аргументираха с горните мотиви, но... успяха да продадат в точния момент, на скъпа цена, а тук всичко наведнъж, точно когато по принцип пазара е най-евтин (поне за сега).
              лошото според мен е, че в настоящия момент, точно производството и по-специално експортно ориентираното, има най-добри перспективи и изгледи да се възстанови бързо (за справка ръста в износа последните месеци - ние не изнасяме услуги, а продукция ).

              Коментар


              • поправих се - написах за какво няма информация. - Но дългове не се връщат със стари автомобили.

                Коментар


                • разбира се че има лоши дългове, но еврохолд не трябва да покрива 150 мил., а колкота са те, не виждам да има някъв зор, като имаш предвид че са разсрочени във времето..

                  и другото, срещу всеки договор има актив, който макар и вече на по-ниска цена, покрива част от задължението... отделно че началните вноски обикновено покриват 20-ина % от покупната цена, в която е имало и печалба...

                  така че да не преекспонираме нещата...
                  п. п. лизингово дружество нормално да е ливърдиджнато като банка

                  Коментар


                  • Ако не ме лъже паметта само аутолийз има грубо към края на 2009 г. 150 милиона дългове като срещу това само около 17 милиона собствен капитал. Т.е. съотношение близко до това на банка. Ако лошите кредити към лизинговите дружества се движат като при банките нищо чудно, че еврохолд се опитва да събира кеш. Защото пак ако не ме лъже паметта той е поръчител на заеми от банки които взимат лизинговите му дружества. Което ако му изгърмят лизинговите дружества самия еврохолд ще види голям зор да покрие тези гаранции като се има в предвид че 160 милиона от собствения му капитал идва от надутата оценка на ЕИГ. То ако евроинс струваше 100 милиона както са го оценили като са го вкарали в ЕИГ едва ли и холдинга щеше да има проблеми. Но всеки вижда сега каква му е капитализацията. самата оценка я има в търговския регистър - да не каже някой че пускам само слухове - също както и отчетите на отделни лизингови дружества. За дасто стари периоди обаче - може би още от не чак толкова лошите времена
                    p.s. сега погледнах - дълтовете на евролийз към банки са 77 милиона и още 47 милона към облигации собствен капитал 17 милиона. Еврохолд предоставя гаранция за 10 милиона евро към заема от EBRD - това от новините в борсата като казват че може да има и още 10 милиона от друга банка. Не е ясно за каква част от останалите дългове еврохолд е предоставял гаранции.
                    Last edited by ravnovesie; 09.09.2010, 21:01.

                    Коментар


                    • в-к Дневник
                      Председателят на надзорния съвет на "Еврохолд" Асен Христов поясни пред "Дневник", че купувачите са български компании, някои с чуждестранни капитали. Част от шефовете на самите дружества, обект на сделката, са свързани с купувачите, така че е направено донякъде и мениджърско изкупуване.
                      Не-заслужил инвеститор

                      Коментар


                      • Не случайно, сделките ще бъдат финализирани септември. Ако не се лъжа октомври има падеж по облигационна емисия.
                        Холдинга продължава да вади изненади. Миналата година по това време май беше сделката за сградата на АвтоЮниън. Дано продължават все така гъвкаво да намират кеш, а и е крайно време да започне повишаване на продажбите!
                        Last edited by tony1975; 09.09.2010, 20:04.

                        Коментар


                        • Няма отърване. Който иска да си купува, а не да ни агитира да му продадем

                          Коментар


                          • С 38.4% се е свил пазарът на нови автомобили от началото на годината до юли

                            Делът на застраховките "Каско" продължава да се свива

                            Има отказ от подновяване на полици заради влошено финансово състояние


                            Е - с розово, за да не се налага да слагате очила.

                            ПС
                            Абе да питам знаещите, този нетен дълг за който говорите, не трябва ли да се връща, дге!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от cymru Разгледай мнение
                              Какво да му смятаме - 7% от активите се продават за 25 млн. лв. при капитализация 54 млн.лв. Екстрапулации не ми се правят - то е ясно.
                              Да, и аз щях да пиша точно за това... Но моето разсъждение е по реалистично: понеже не очаквам да правят печалба повече от 7-8 млн другата година цената би трябвало да не може да отиде много нагоре но в интервала около 1,40-1,60 ми се струва че до месеци може да видим. Интересното тук е че ако автомобилния пазар се вдигне с 50%, което не е невъзможно, но съмнително, печалбата ще е много повече.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                                Да продължа с разсъжденията.

                                За цената на компанията - в момента пазарната капитализация е около 50 млн., да добавим и 50 млн. нетен дълг става 100 млн. общо.

                                Какво имаме насреща - 45 млн. кеш по последни данни.

                                Като махнем кеша остават 55 млн. оценка на всичко останало - целия застрахователен бизнес, автомобилния и лизинговия.. чисто без дълговe...

                                Това е простата сметка - няма кво да се забавляваме с репутации и собствен капитал...

                                п. п. не е препоръка за нищу
                                Какво да му смятаме - 7% от активите се продават за 25 млн. лв. при капитализация 54 млн.лв. Екстрапулации не ми се правят - то е ясно.
                                Не-заслужил инвеститор

                                Коментар

                                Working...
                                X