IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Монбат (MONB / MONBAT)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Към датата на изготвяне на междинния консолидиран доклад за дейността на МОНБАТ АД на база последния приключен отчетен период до август 2020 година, въпреки тежката икономическа обстановка, породена от пандемията COVID 19, която пряко афектира продажбите на акумулаторни батерии във втората половина на март, април и май месец, както и събираемостта на олово-съдържащи материали през същия период, Групата бележи ръст в реализираната EBITDA спрямо съпоставимия период до август 2019 година. Добрите резултати са продиктувани от високите обеми на продажби на акумулаторни батерии през месец юни, юли и август, както и високата събираемост на олово-съдържащи материали за същите периоди като юли месец 2020 година е рекорден спрямо историческите съпоставими периоди на Групата от гледна точна на реализирани бройки оловно-кисели батерии. Освен ръста в реализираните натури през юни, юли и август 2020 година спрямо съпоставимия период за 2019 година, някои ръководни решения като примерно фокусирането на продажбите в продуктови сегменти с повишено търсене поради пандемията COVID 19 – например стационарни батерии за телекомуникационни оператори и центрове за данни, както и приетата политика за неиндексирането на продажните цени в тези продуктови групи, оказаха позитивен ефект върху реализираните резултати, като митигираха ефекта от междинния спад на борсовия индекс на оловото.

    Позитивните тенденции в реализацията на готова продукция и събираемост на олово-съдържащи материали се запазват и през септември месец като очакванията на ръководството са EBITDA за 2020 година да отбележи ръст спрямо EBITDA за 2019 година.

    Коментар


    • Чудя се, някой дали разбра, че вече г-н Атанас Бобоков и г-н Пламен Бобоков всъщност нямат обвинение за внос на боклук ? Из посоченото интервю с П.Б. : "...Всъщност знаете ли, че тихомълком прокуратурата промени първоначалното обвинение към нас и вече това за незаконен внос на отпадъци отпадна?"

      Чудя се също, разбира се, защо като член на борда, г-н Пламен Бобоков за миналата година е получил възнаграждение в размер на 500 000 лв.(съгласно отчетите на групата, ако не ме лъже памета), а в същото интервю (а и в предишни изказвания) твърди: "От 14 години аз не съм се занимавал с нищо в "Монбат".

      Коментар


      • Пламен Бобоков: Посочени сме от Пеевски, защото е решил да си открадне "Монбат"

        А от кого сте посочени и защо?


        - Моята информация е, че сме посочени от Пеевски, защото е решил да си открадне "Монбат". Той вече е превзел "Елбат" - основният конкурунт на "Монбат" в преработката на оловна скрап. (бел.на ред. - предприятие в Долна баня) Дори знам датата, на която сме поръчани. Разследването за внос на италиански боклуци е започнало през ноември 2019-та, ние сме поръчани на 4 февруари, а на 28 май 2020-та година вече сме арестувани.


        https://www.dnevnik.bg/intervju/2020...ki_zashtoto_e/

        Коментар


        • Хубава статия. Добър повод да си увеличат бонусите великите меринджеи.

          Коментар


          • https://www.mediapool.bg/prokuratura...ews312568.html

            Коментар


            • EAS BATTERIES, ЧАСТ ОТ ГРУПАТА МОНБАТ, НАВЛИЗА В БАТЕРИЙНИЯ ПАЗАР ЗА МОРСКИ ТРАНСПОРТ С ИНОВАЦИЯ ОТ ГЕРМАНИЯ
              Green shipping (екологично съобразен морски транспорт): Сертифицираната литиево-йонна батерийна система EASy Marine® позволява хибридно задвижване при най-високо ниво на сигурност


              Уникалната батерийна система за ефективно пестене на гориво в морския транспорт EASy Marine® вече е одобрена за екплоатация. EASy Marine® се адаптира гъвкаво към ограничени пространства, увеличава сигурността по вода и намалява вредните емисии. Така EASy Marine® отговаря на трите основни предизвикателства на вътрешния и дълбоководния морски транспорт в света. Михаел Дойтмайер, управляващ директор на EAS Batteries GmbH, представи модулна батерийна концепция за морски транспорт по случай завършването на DNV-GL сертификацията на виртуално събитие в присъствието на мениджмънта на Монбат Груп днес в производствения център в Нордхаузен и отвори пътя й към масово производство.
              Визия с гаранции за бъдещето
              “Инвестирахме в изключителна технология за бъдеще, което си струва да бъде изживяно, инвестирахме в сигурността на хората по вода и в опазването на околната среда чрез намаляване на вредните емисии. С подкрепата на Монбат Груп, EAS Batteries успя да създаде модулна батерийна система за морски транспорт, която позволява на почти всеки собственик на плавателни съдове да постига тези цели на ежедневна база” заяви Петър Бозаджиев, Главен оперативен директор на Монбат Груп. “EAS Batteries разработиха EASy Marine® за рекордно кратко време и успешно я представиха на пазара. Доверието, което гласувахме на подразделението си, бе повече от оправдано. Много се гордеем и поздравяваме целия екип с DNV-GL сертифицирането!”

              Гъвкава топология: Батерия, която намира мястото си на борда
              Модулната пространствена концепция на батерийната система позволява на почти всеки собственик на плавателни съдове да преобразува задвижването си в оптимизираща разхода на гориво хибридна система. Това е възможно благодарение на дизайна на батерията, който може да бъде адаптиран към почти всеки тип корабна архитектура. “Това е като лего за възрастни," споделя ръководителят продажби на EAS д-р Франк Дийл. Модулите позволяват гъвкаво комбиниране. “Фиксираните, над два метра високи конструкции с батерии, вече са част от миналото”, казва Дийл. “С модулите на EASy-Marine® е възможно да се награждат нива подобно на стълби, така че наклонените стени вече не са пространствен проблем". До 1500 волта могат да бъдат свързани последователно - петдесет процента повече от обичайното.
              LFP - сигурна клетъчна химия за приложение на вода
              Клетъчната химия на модулите EASy-Marine® е базирана на литиево железен сулфат (LFP). LFP се приема за екстремно сигурна химия: батерията може да се нагрее в случай на неконтролирано презареждане, механична повреда или късо съединение, но не може да се запали. “Горящите литиево-йонни батерии не могат да бъдат загасени,” казва Дийл. “Единствено охладени. EASy Marine от самото начало изключва такъв тип драма в открито море".
              Мощно екологично задвижване
              "EASy Marine е надеждна и изключително мощна," казва Дойтмайер. “Тя е особено подходяща за хибридно приложение, защото може да отдава и абсорбира енергия много бързо. Целта на хибридните системи, които комбинират батерии и дизелови генератори, например, е да поддържат разхода на гориво в т.нар. “sweet spot”, т.е. на оптимално ниво. Резултатът е минималeн разход на гориво и - следователно, възможно най-ниски CO2 и други вредни емисии. С EASy Marine® икономиите на дизелово гориво могат да достигнат до тридесет процента на кораб. Други източници на енергия, като например горивни клетки за водородно задвижване, също могат високоефикасно да бъдат комбинирани с EASy Marine®.

              EAS Batteries: Иновативна технология от Германия
              EASy Marine® е продукт с бъдеще. “Пазарът за морски транспорт все повече се развива в посока хибридна електромобилност - макар и малко по-бавно при сегашната нова реалност," казва Дойтмайер. “И благодарение на своите авангардни характеристики, особено сигурността и надеждността, EASy Marine е истински и дългоочакван дар за морската индустрия." Тя е първият гъвкав продукт за стандартно приложение, който германският производител на батерии EAS Batteries развива самостоятелно на база на свои собствени клетки и сега представя на пазара. EASy Marine® намира приложение в цялата морска индустрия при хибридизация или като изцяло елетрически компонент, например при портални кранове или офшорни платформи.

              Коментар


              • Сега да анализират ресторантьорския си бизнес в Руси, или туристическия си бизнес в Австрия - все пак си купиха замък там. Абе, голям ХОЛДИНГ, голямо нещо. С най-честните мажоритари на света.
                И да не забравят да си раздадат бонуси за изключителните резултати!!!

                Коментар


                • ПОТВЪРДЕНО Е, ЧЕ ДЕЙНОСТТА НА ГРУПАТА МОНБАТ Е В СЪОТВЕТСТВИЕ СЪС ЗАКОНОВИТЕ И РЕГУЛАТОРНИ ИЗИСКВАНИЯ

                  ПОТВЪРДЕНО Е, ЧЕ ДЕЙНОСТТА НА ГРУПАТА МОНБАТ Е В СЪОТВЕТСТВИЕ СЪС ЗАКОНОВИТЕ И РЕГУЛАТОРНИ ИЗИСКВАНИЯ

                  Корпоративни
                  8 септември 2020

                  Оповестени са резултатите от независимата проверка на международната правна кантора Волф Тайс

                  Според резултатите от независимата проверка, проведена от началото на юни от международната правна кантора Волф Тайс, Монбат АД и Монбат Рисаклинг ЕАД имат добро ниво на организационни, документални и оперативни мерки за спазване наиздаденото комплексно разрешително и изискванията на приложимото законодателство в областта на околната среда и управлението на отпадъци.

                  Това заключение се подкрепя и от констатациите на регулаторните органи при техните инспекции – както регулярни, така и проведените вследствие на публично известните събития, довели до извънреден медиен интерес към групата.

                  Друга област на проучване при независимата проверка беше управлението и контрола на трансграничния превоз на опасни отпадъци. Констатациите сочат, че Монбат Рисайклинг няма несъответствия в отчетените обеми, входящите и изходящите потоци касаят само основни суровини за собствено производство и не е извършен нерегламентиран внос или износ.

                  Преработката на RDF отпадъци (битов боклук) е несъвместима с технологичните мощности на Монбат Рисайклинг и Монбат никога не e имал нещо общо с този бизнес сегмент на управление на отпадъци.

                  По-ниската разходна стойност като резултат от избора на местни (вместо чуждестранни) оператори за оползотворяване на оловната шлака и полиетиленовия сепаратор – представляващи краен технологичен отпадък от рециклирането – също бе проучена като част от независимата проверка. Този занижен разход възлиза на средно 174 хиляди евро на година. Съотнесена към разходната структура на групата, тази стойност е под 1% (едва 0,11%) ине представлява структурно разходно предимство, което би повлияло съществено върху печалбата на групата.

                  Потвърдено е също, че Монбат не е пряк или индиректен собственик на операторите, заети в оползотворяването на крайния технологичен отпадък, нито дружеството е сключвало фиктивни договори. Нещо повече, Монбат рисайклинг е включвал допълнителни договорни изисквания към операторите, като сертификати за оползотворяване, с което е обезпечил договорната си позиция.

                  Проверката констатира, че Монбат Рисайклинг се е водил от подходящи документални процеси за потвърждаване и валидиране на информацията дали тези трети лица притежават необходимите разрешения и лицензи по закон за извършване на съответната дейност.

                  Изпреварващо препоръките на Волф Тайс, ръководството на Монбат въведе допълнителни стъпки в процесите на подбор и одобрение на доставчици на услуги, като направи пълна ревизия на настоящото портфолио, в това число инициира провеждането на собствена проверка за оперативна състоятелност на всеки нов контрагент.

                  В допълнение на предприетите вече действия, Монбат ще инициира проактивен оперативен одит на всички оператори, на които е предаден полиетиленов сепаратор през годините. Съгласно Плана за обратно оползотворяване, Монбат ще положи усилие да идентифицира частта от сепаратор, която не е била оползотворена и произхожда от Монбат, за всички оператори, при които се констатира оперативна несъстоятелност. Това се налага, тъй като e известно от публичните регистри, че Монбат не е бил единственият клиент на тези дружества. Неоползотвореният дял на идентифицирания полиетиленов сепаратор ще бъде поетапно изтеглен, като Монбат ще поеме ангажимент за неговото окончателно оползотворяване.

                  Монбат вече е информирало Министерството на околната среда и водите за своята позиция, както и за готовността си да предложи и осигури изпълнението на план за обратно оползотворяване, отчитайки съпровождащото процеса административно съдействие от страна на МОСВ.

                  По отношение на данъчното облагане, паралелно с независимата проверка на Волф Тайс, от страна на Националната агенция по приходите бяха инициирани няколко едновременни данъчни проверки, както и пълни данъчни ревизии на Монбат и на Монбат Рисайклинг. Към настояща дата всички данъчни проверки на НАП са приключили, като същите не са констатирали данъчни задължения. Пълните данъчни ревизии за периода 2014-2019 г. все още предстоят да бъдат завършени, но към днешна дата по тях не са установени съществени данъчни проблеми.

                  Обобщението на констатациите от международната адвокатска кантора Волф Тайс, както и Резюмето на основните заключения, оповестено от Съвета на директорите на Монбат АД, могат да бъдат намерени на корпоративния уебсайт: https://www.monbatgroup.com/bg/medii/novini.

                  Ръководството на Монбат се въздържаше от коментар по отношение на многобройните спекулации в публичното пространство. В същото време, на основата на тази проверка, както и на собствените си вътрешни проучвания и на информацията, която беше предоставена в процеса на извършването на проверката, дружеството си запазва всички правни възможности да се противопостави срещу продължаващо разпространение на невярна и заблуждаваща информация.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                    Каскетурата /и ДАНС/ да престане да манипулира обществеността /като публикува целенасочени и удобни на няКОИ твърдения/, а да прочете доклада на ВОЛФ ТАЙС! От него ясно се вижда, че всичко по отношение на МОНБАТ е една ПОРЪЧКА!!!!

                    Коментар


                    • http://x3news.com/download/?id=478326

                      Коментар


                      • Ръководството на „Монбат“ АД предлага да няма дивидент

                        Дивидент няма, но 500 000 за бонуси на директорите, браво! Сигурно събират парици за гаранции.
                        Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                        Коментар


                        • Прокуратурата е повдигнала обвинение и на още един бизнесмен - Васил Коцев от Ботевград

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение

                            друг е въпроса, аз не съм юрист, но се чудя защо да се съди държавата затуй,че някой си е нарушил българските закони и е ощетил някой друг. Ако не е нарушил българските закони, тогава разбирам да се съди България, по някакви други закони. Не може ли директно виновниците да се съдят?
                            Не, не може! Затова огромна част от населението ни иска съдебна реформа! Защото сега някои хора са "цар и господар"!
                            П.П. От личен опит ще кажа, че относитлено образовани хора бъркат порядъци - тоест, чуят, че някой заграбил 1 000 000 за тях е едно и също с това някой да заграби 10 000 000 000. Тези нули като се казват по новините за хората не значат нищо, но на практика 1 нула значи безкрайно много, да не говорим за 3 или повече!
                            Last edited by 15%; 04.08.2020, 00:35.
                            Пътека се прави камък по камък!

                            Коментар


                            • Тук работата е същата като при Дамбовците разлика не виждам

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Zdravko Разгледай мнение

                                Петьо, когато някой съди държавата и я осъди плащаме всички ние !
                                друг е въпроса, аз не съм юрист, но се чудя защо да се съди държавата затуй,че някой си е нарушил българските закони и е ощетил някой друг. Ако не е нарушил българските закони, тогава разбирам да се съди България, по някакви други закони. Не може ли директно виновниците да се съдят?
                                Last edited by petyob; 03.08.2020, 22:04.

                                Коментар

                                Working...
                                X