Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ХД Пътища АД (6H2 / HDPAT)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнениеЦената в момента отразява риска от фалит и свалянето от търговия.
А сегашната цена отразява илюзиите на някои участници на пазара, че може да се случи чудо.Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Извлечените дружества ще продължат да си работят! Собствения им капитал тогава беше около 20 милиона ей така излезнаха от Холдинг Пътища Ад без нито лев да не говорим, че това бяха дружествата със над 100 милиона в договори към тогавашния момент а може и много повече да са били.
Нужно е само едно по-задълбочено разследване и някой с пари и тогава може и доживотни присъди да получат управниците тук. Не си мислете, че и на големия хитрец ще му се размине той измами всичките си приятелчета мултимилионери и основно милиардери тъй, че до няколко години оценките ми показват, че ще му предоставят исковете си и цената ще бъде повече от колкото може да плати.Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
Коментар
-
Две големи строителни компании са с нови собственици
"ПСТ холдинг" става формално кипърски, а "Пътища Пловдив" вече е с благоевградски акционер
http://www.capital.bg/biznes/kompani...i_sobstvenici/
Две големи строителни компании - "ПСТ холдинг" и "Пътища Пловдив", са с нови собственици, става ясно от информация за сделките в Търговския регистър. Първото дружество е прехвърлено изцяло на кипърска офшорка, но неофициално се твърди, че сегашният собственик, свързан с Първа инвестиционна банка, взима нов партньор - любимата строителна фирма на вече две правителства - "Водстрой 98". При "Пътища Пловдив" пък от строителния бизнес излиза Георги Гергов, а купувачът - благоевградската "Агромах", се разраства.
И двете дружества са сред големите в сектора, като общото е, че работят по дострояването на магистрала "Марица", чието изпълнение върви с чувствително закъснение. "Пътища Пловдив" работи по отсечката Оризово – Димитровград, а "ПСТ холдинг" - по участъка Димитровград – Харманли.
Нов кипърски собственик на "ПСТ холдинг"
Едноличен собственик на капитала на "ПСТ холдинг" от 26 март тази година е регистрираното в Кипър Kolvik Services Ltd, става ясно от вписаните в петък промени във фирменото дело. Това е второ прехвърляне на собствеността на "ПСТ холдинг" в рамките на година. През април 2013 г. дружеството премина от пътния холдинг на Васил Божков към офшорни компании, свързани с Първа инвестиционна банка (ПИБ). В борда влязоха Иван Шарланджиев и Петко Хитров, които бяха в управата на свързаната с банката пловдивска фабрика "Юрий Гагарин" (специализирана в отпечатването на опаковки и помощни материали предимно за цигарената индустрия), преди тя да бъде продадена от близки до финансовата институции компании.
От документите за новата сделка става ясно, че "Ди Ви Ти Джи България" (собственост на офшорка от Британските Вирджински острови) и "Галиано уърлдуайд лимитед" (също от Вирджинските острови) са прехвърлили всички акции на кипърското Kolvik Services Ltd. Цена не е посочена. Купувачът се представлява от Ники Тенекетзи, която най-вероятно е номинален директор. Собствениците на Kolvik обаче не се виждат и може да са други офшорни компании.
"ПСТ холдинг" е сред най-големите строителни компании в стараната - приходите й за 2012 г. (когато строеше отсечка от магистрала "Тракия") са 188 млн. лв. Цялото търговско предприятие е заложено срещу кредит от ПИБ за 50 млн. лв.
Защо е смяната
Един от вариантите е сделката да се прави заради закона "Пеевски-Цонев", който ограничава дружествата с офшорни собственици от обществени поръчки. Кипър не влиза в "забранения" списък за разлика от Британските Вирджински острови. Предишните собственици би трябвало да декларират действителните си акционери - физически лица, в случай че изпълняват обществени поръчки.
По информация от два независими източника на "Капитал" в "ПСТ холдинг" се случва реална промяна в собствеността. Представители на строителния сектор твърдят, че във фирмата собственост придобива "Водстрой 98", която през последните години спечели обществени поръчки за над 660 млн. лв. и се смята за близка до Корпоративна търговска банка и депутата от ДПС Делян Пеевски. Чрез сделката, според източниците тя е за 50% от "ПСТ холдинг", компанията си подсигурява ресурси за изграждането на Северната скоростна тангента. Тангентата е първият голям пътен проект за "Водстрой 98", която спечели търга за отсечката заедно с Хидрострой", "Пътстрой Бургас", "Пътни строежи Велико Търново" и "Пътинженерингстрой-Т" при цена от 150 млн. лв. Компанията, както и "ПСТ холдинг", е и част от подизпълнителя, който (макар и необявен официално) ще строи българския участник от "Южен поток".
Бивш зам.-министър в борда
Следващата седмица ще бъде вписана и промяна в директорския борд на "ПСТ холдинг", съобщиха за "Капитал" източници, свързани с компанията. В управлението ще влезе Цветан Цонев, който през януари тази година излезе от ръководството на "Трейс груп холд" АД. Той потвърди за поканата и за принципното си съгласие и уточни, че предпочита да коментира по-детайлно, след като промените станат факт.
В директорския борд ще влезе и Камен Кичев, бивш зам.-министър по транспорта в кабинета на Бойко Борисов. Той отговаряше за БДЖ и авиацията. Той не беше открит за коментар, но по информация на "Капитал" е приел предложението да ръководи заедно с Цонев "ПСТ холдинг".
Сделката за "Пътища Пловдив"
В средата на март собственикът на благоевградската строителна компания "Агромах" Асен Савев е придобил дял от 91.76% в "Пътища Пловдив" на Георги Гергов. Пловдивският бизнесмен отдавна обяви плановете си да излезе от строителния бизнес, като обмисляше обединение на "Пътища Пловдив" със софийската "ИСА 2000". В крайна сметка сделката е договорена с Асен Савев и "Агромах", която по неофициална информация се е включила строежа на участъка Оризово – Димитровград от "Марица" на по-ранен етап. Активи на "Агромах" пък вече са част от обезпечението по залог за 29 млн. евро, вписан на името на "Пътища Пловдив" от Уникредит Булбанк, става ясно от Търговския регистър.
Георги Гергов отказа коментар пред "Капитал" и прехвърли всички въпроси за изграждането на "Марица" към новите собственици. Той каза, че е приключил с пътностроителния бизнес. Христо Савев – син на Асен Савев и формален собственик на "Агромах", не отговаряше на мобилния си телефон в петък.
В момента "Пътища Пловдив" изпълнява основно поръчки за поддръжка и ремонт на пътната мрежа в района на Пловдив и близките общини, както и строителството на лот 1 (Оризово - Димитровград) на магистрала "Марица". Формално изпълнител на отсечката е италианската "Кооператива Муратори и Чементисти" (CMC di Ravenna), а пловдивското дружество има договор с нея.
За 2012 г. приходите от продажби на "Пътища Пловдив" са 31.5 млн. лв., а печалбата – 1.9 млн. лв., при 78 хил. лв. година по-рано. Задълженията на дружеството обаче също са нараснали до 26 млн. лв. главно към банки и доставчици. Около 16 млн. лв. от тях са текущи. Индивидуалните приходи от продажби на "Агромах" за 2012 г. са 56.1 млн. лв., а консолидираните - 86 млн. лв.
Коментар
-
Първоначално изпратено от panterata na pop folka Разгледай мнениея всеки да зареди по 100 000 хилки акцийки --фри флота да стане към 95% и тогава да се види че има истински контролирана от масата акция
Коментар
-
Първоначално изпратено от Kiro Разгледай мнениеСимов много се е отчаял
Коментар
Коментар