Първоначално изпратено от badboy333
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кремиковци (4KW / KREM)
Collapse
X
-
http://ikonomika.org/?p=6390
БНТ1, 27 март 2012, разговор с И. Нейков и В. Яначков
Васил Яначков, председател на синдикална федерация "Металици" към КНСБ:
Ние имаме голяма вина, и за Кремиковци имаме вина. Ние не се съгласявахме много време да се случат събитията от този ред [несъстоятелност]. Значи, ако ние се бяхме съгласили в Кремиковци собственик сега щеше да е Арселор Митал, световният шампион по производство на стомана. Но това не се случи, защото ние друго нещо мислехме… (около 22-ра минута във видеото)
Четири години трябваха на синдикатите, за да осъзнаят каква фундаментална грешка направиха като се противопоставяха на несъстоятелността на Кремиковци и изгониха компанията Арселор, която имаше интерес да инвестира в Кремиковци. Фалитът така или иначе се случи, след голямо забавяне, само че тогава вече кризата беше започнала, а Арселор вече нямаше интерес. Изпуснахме голям инвеститор, който сам беше дошъл на крака да инвестира в България.
Все пак, ако има нещо положително в цялата ситуация, то е, че изглежда дори синдикатите се учат от грешките си (макар и твърде бавно).Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...
Коментар
-
"Новите собственици не само че не са пипнали жизнеспособните линии на "Кремиковци", но и са ги консервирали изключително професионално", каза синдикът на "Кремиковци" Цветан Банков.
ХА ХА ХА - това го разказвайте на децата от могилино /и на badboy-чо разбира се/ - те са последните останали вярващи в светлото бъдеще на кремито. ХА ХА ХА
Коментар
-
Само за размисъл:
Първоначално изпратено от badboy333 Разгледай мнение
http://www.logistika.bg/rdetails/3/8/4/616
– Г-н Тодоров, сега е времето на равносметките. Какво е новото, с което Милицер и Мюнх БГ може да се похвали в края на 2007 и началото на 2008 г.?
– Много важен е договорът ни с US Steel, защото само през 2007 г. за тях сме направили около 150 хил. тона речни товари и 200 хил. тона морски товари. През тази година очакваме да направим съответно 350 и 600 хил. тона. Това са огромни обеми, които засега не могат да се направят само на българския пазар. Морските превози са основно от Средиземноморието и Западна Европа плюс превози за/от Америка.
US Steel е металургичен комбинат в Сърбия, който бе приватизиран от американски инвеститори и в момента е сред големите европейски и световни „играчи“ в този бранш. Ние работим с тях от около три години и половина, като през това време приключи процесът на прехвърляне на собствеността от държавни в частни ръце. Междувременно комбинатът в Смедерево увеличи своите производствени мощности и това, естествено, доведе до нарастване на нуждите от транспорт на суровини и готова продукция. За този период ние се утвърдихме като един от основните LSP (Logistic Service Provider) както на суровините, така и на готовата продукция.
Да продължаваме да работим с US Steel е важно не само за нас като фирма, но и за България, защото не е без значение, дали тези потоци ще минават през Бургас и Варна или през Констанца. Още преди подписването на договора имахме срещи с министъра на транспорта г-н Петър Мутафчиев и с генералния директор на БДЖ г-н Олег Петков, с които обсъдихме какво трябва да се направи, за да се запазят тези транзитни превози през България. Получих уверения и от двамата, че българските институции и транспортни оператори – железниците и пристанищата, ще окажат необходимата подкрепа за този проект. Ще бъдат осигурени необходимият подвижен състав (вагони и локомотиви) и пристанищна товаро-разтоварна механизация за успешна и експедитивна работа. Конкуренцията е жестока и точно поради тази причина ние като българи трябва да направим всичко възможно гореспоменатите транзитни операции да стават през България вместо през Румъния.
http://www.investor.bg/centralna-i-i...-zavod,129465/
Сърбия ще откупи обратно за 1 долар губещия стоманодобивен завод в град Смедерево от американската компания US Steel, съобщава Ройтерс, като се позова на изявление на премиера Мирко Цветкович.
Сръбското правителство взело решение да откупи завода в Смедерево, на 60 км югоизточно от Белград, за да избегне неговото затваряне от сегашния му собственик. В US Steel Serbia работят 5400 души.
Заводът е смятан за най-големият износител на стомана на Балканите. Миналата година заводът натрупа загуби в размер на около 100 млн. долара и ръководството на компанията в Питсбърг, щата Пенсилвания, започна да обмисля затварянето на една от двете доменни пещи.
Заводът в Смедерево бе купен от американската компания за 33 милиона долара през 2003 г.
Договорът с US Steel заводът да бъде изкупен за символичната сума от 1 долар според Цветкович ще бъде подписан във вторник.
http://www.dnes.bg/business/2012/04/...syrbiia.156561
Компанията Fiat avtomobili Srbia (FAS) откри днес официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания Fiat, съобщиха сръбски медии, цитирани от БТА.
Заводът в Крагуевац е най-голямата инвестиция в Сърбия през последните няколко десетилетия, достигаща около 1 милиард евро, от която се очаква да допринесе значително за възстановяването на сръбската икономика след кризата.
На церемонията присъстваха сръбският премиер Мирко Цветкович, председателката на парламента Славица Джукич-Деянович, генералният директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе и Генералният директор на FAS Антонио Чезаре Ферара, които се подписаха върху първия модел Fiat 500 L.
Цветкович и Маркионе подписаха на 29 септември 2008 г. договор да основаване на компания "Fiat avtomobili Srbia, според който автомобилният гигант от Торино притежава 67%, а Сърбия 33% от капитала на съвместната компания. В същото съотношение ще се делят и печалбите на FAS.
Заводът в Крагуевац е планиран за производство на около 300 000 автомобила годишно, но първоначално капацитетът му ще бъде 200 000 автомобила годишно. Производственият комплекс се простира на площ 1,4 млн. квадратни метра и е най-големият обект от този тип в Югоизточна Европа.
Генералният директор на FAS Антонио Чезаре Ферара по-рано заяви, че заводът ще започне серийно производство на модел Fiat 500 L през следващия месец. Fiat-Chrysler съобщи, че началната цена на новия модел ще бъде около 16 000 евро и ще се произвеждат две бензинови и една дизелова версия на модела.Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...
Коментар
-
Кремиковци преработваше руда до желязо. Днес желязото на Кремиковци заминава на Запад като скрап, но вече съдържащ 90% желязо. А за България след обезскрапяването ще остане един гол таквоз...
http://planinitenabulgaria.blog.bg/t...?reply=3755928Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Shemata Разгледай мнениеТая тенекия има ли съживяване?
http://www.capital.bg/biznes/kompani...p=1#storystart
Някой консултанти казваха че има към1,3 мил. тона
Макар и да няма точна оценка колко скрап може да се извади от комбината, най-смелите оценки стигат до половин милион тона.
Доста по-сложна явно ще е третата стъпка - да се намери купувач за част от производството, което да остане на място като работеща фабрика. "Новите собственици не само че не са пипнали жизнеспособните линии на "Кремиковци", но и са ги консервирали изключително професионално", каза синдикът на "Кремиковци" Цветан Банков. По думите му недокосната и охранявана е и цялата комуникационна система на комбината. Възможните за продажба цехове принципно са няколко, като според повечето хора от бранша с най-големи шансове е сравнително запазената фабрика за ламарина "Стан 1700" - мястото, където стоманата, излята под формата на сляби (вид стоманен блок, междинен продукт в обработката), се валцува при висока температура до ламарина с различни дебелини. Според бивш директор на комбината, пожелал анонимност, именно "Стан 1700" би бил най-печелившата инвестиция в евентуално възобновено производство. "Ако за валцуване там се кара стомана от чужбина, при капацитета му от 1.9 млн. тона годишно съоръжението може да бъде печелившо, а България да се използва като център за дистрибуция на ламарина на Балканите", разказа той.
Що се отнася до мощностите за самото създаване на метал в комбината, шансовете им да заработят са почти нулеви. Според различните оценки само за да може електропещта за преработка на скрап да покрие европейските еконорми, биха били нужни над 7 млн. евро инвестиции.Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Bonbon Разгледай мнениеГледай по-широко, Бедбой! Далаверата не се казва Кремиковци. Далаверата се казва "22 години преход" или "22 години пост-комунизъм/пред-капитализъм".
Ти очевидно си губещ, Бедбой. Така че плачи на воля! Но плачи по-нашироко!
Не е съвет за инвестиции в български книжа.
http://www.capital.bg/biznes/kompani...ov_sobstvenik/
Bonbon, нали сам разбираш, че при държавна воля сметките на разни люде могат да бъдат запорирани та ако ще да са в Австрийските или Швейцарски Алпи!
Първоначално изпратено от msimov Разгледай мнениеБорисов говори така щото Захариев е маша на Костов. Ако Захариев му беше близък като Бориславова нямаше да плямпа така, а щеше да си обвинява предишните които на него за всичко са му виновни.Last edited by badboy333; 10.04.2012, 18:48.Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...
Коментар
-
Първоначално изпратено от badboy333 Разгледай мнениеНе плача за завода, тук си в грешка.Плача за това което е откраднато от мен, теб и всички нас через далаверата Кремиковци!!!
Един класик от/на прехода, много по-успешен от Захариев и Прамод Миттал (поне засега, а и двамата много по-успешни от Васил Илиев, Илия Павлов, Емил Кюлев, Иво Карамански, Иван Тодоров-Доктора, Косьо Самоковеца, и много други знайни и незнайни вече почиващи в мир герои - лека им пръст!) е казал нещо като: "Докато има неразпределени държавни блага, бизнеса е и ще бъде като война" (Иво Каменов от "Химимпорт и др." - цитаран от списание "Форбс"). Казано е много точно и много концентрирано.
Всички, които губят в една война, плачат. Ти очевидно си губещ, Бедбой. Така че плачи на воля! Но плачи по-нашироко!
Не е съвет за инвестиции в български книжа.Last edited by Bonbon; 02.04.2012, 15:01.
Коментар
-
Първоначално изпратено от tzano Разгледай мнениеbadboy
стига си плакал за кремито-заборави душо. нема да се върне.
а каква е истината - де да знам - нарязано, натоварено, продадено - тва е положениетоЧл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...
Коментар
-
Първоначално изпратено от starkos Разгледай мнениеЗначи има още един за затвора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от badboy333 Разгледай мнениеПишман данъкоплатец №1
Като виц звучи награждаването на Валентин Захариев за данъкоплатец номер 1 за 2006 г.
Покажи и снимката, хе-хе
Коментар
-
Първоначално изпратено от debilaТоя дето ги публикува тия работи, ми беше началник на ОХР в Кремиковци.По негово време аз лично изкарах 1(един) тон мед за 4(четири) месеца.Така че сами си направете извода.Между другото,попитайтего каво мисли за директора на стан1700 ЛПП ГВ Владко Горчев
Коментар
Коментар