IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо ще участвам в IPO-то на Нетинфо?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от profitkmp
    ...........
    Стана ли ясно, с кое дружество ще излязат на борсата?
    Кои сайтове са в актива на въпросното дружество?
    Какъв е капитала на дружеството?
    Колко ще е емисията - като увеличение на капитала, като сума и като емисионна стойност за акция?
    И т. н. и т. н.
    Едва тогава можете да зададете въпроса-тема във форума!!!
    Иначе си е само чесане на езиците, а и вероятно безплатна рекламка.
    Ами то май наистина тая тема я отвориха за рекламка и като отговор на другата тема, която аз отворих - "Защо няма да инвестирам в Нетинфо"
    Цялата работа е, че за да вземеш решение ДА ИНВЕСТИРАШ наистина ти е необходима посочената от теб информация. Докато за да вземеш решение ДА НЕ ИНВЕСТИРАШ ти е достатъчен всеки дребен факт, който показва тъпота на мениджмънта и голяма вероятност да отблъснеш (загубиш) клиенти. А безкрайно наглите нови общи условия на Нетинфо водят точно до това!

    Ако се интересуваш, намери моята тема назад. Няма да давам линк, защото отворкото, започнал тази тема, вече ме обвини, че съм оплювал Нетинфо, щото бил конкурент на Инвестора! А аз даже нямам акции от IBG! Просто споделих учудването си (меко казано!) от новите общи условия на Нетинфо, в качеството си на техен клиент!
    He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

    Коментар


    • новините.ком е съсобственост на Максим Бехар и Радосвет Радев
      Що се отнася до Нетинфо:
      Стана ли ясно, с кое дружество ще излязат на борсата?
      Кои сайтове са в актива на въпросното дружество?
      Какъв е капитала на дружеството?
      Колко ще е емисията - като увеличение на капитала, като сума и като емисионна стойност за акция?
      И т. н. и т. н.
      Едва тогава можете да зададете въпроса-тема във форума!!!
      Иначе си е само чесане на езиците, а и вероятно безплатна рекламка.

      Коментар


      • ide.li е собственост на създателя на gbg.bg
        през 1997 г. Нет инфо купува сайта за 30 000 лв. (доколкото си спомням)
        използват gbg.bg като платформа да наложат abv.bg
        помага им грешката на Dir.bg да направят пощата си платена
        собственика на ide.li живее в Австралия доколкото знам
        novinite.com е на собственика на Дарик,
        rozali не зная чий е

        Коментар


        • И така да е. Щом получават приходи и от такъв бизнес още по-добре. BG-MAMMA е много популярен сайт например, питайте младите родители.

          Коментар


          • не са техни, а просто имат споразумение Нет Инфо да им продава реклама
            Нет инфо не е само компания със сайтове, но и рекламна агенция
            доколкото знам това е нож с две остриета
            не плащат на посредници
            но пък и не получават приходи от утвърдени агенции

            сайта
            bg-mamma.com е собственост на собственичката на imoti.net
            нея няма какво да я мислим мисля че е напред с материала

            Първоначално изпратено от Cro
            Първоначално изпратено от интересуващ_се
            Останали са им само - bg-mamma, mobilebulgaria, kefche, sladur, ide.li, rozali, partystar, plovdiv24, dog.bg, kaldata.com, zdrave.bg, bliasak.bg, clubf1.bg, novinite.com (този сайт е на шефа на Дарик радио, така че не са го купили)
            http://adv.netinfo.bg/?adv_pos=cross...id=0&x=28&y=10
            Не знаех че bg-mamma, ide.li, rozali и novinite.com са на Нетинфо или свързани с тях. Мои любими са. Супер! Още една причина да участвам в айпиото.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от интересуващ_се
              Останали са им само - bg-mamma, mobilebulgaria, kefche, sladur, ide.li, rozali, partystar, plovdiv24, dog.bg, kaldata.com, zdrave.bg, bliasak.bg, clubf1.bg, novinite.com (този сайт е на шефа на Дарик радио, така че не са го купили)
              http://adv.netinfo.bg/?adv_pos=cross...id=0&x=28&y=10
              Не знаех че bg-mamma, ide.li, rozali и novinite.com са на Нетинфо или свързани с тях. Мои любими са. Супер! Още една причина да участвам в айпиото.

              Коментар


              • Има логика да си направиш сам проекта, но има следните ограничения вече
                1. Цената на качествен програмистки труд расте значително - ако преди три години примерно един средно сложен сайт можеше да се направи за 1-3 хиляди лева, сега това число се умножава по десет
                2. Правенето на качествен сайт отнема средно от 3 - 6 месеца, като през това време конкурентите трупат потребители
                3. След завършването на първата версия на сайта има няколко пъти по големи годишни разходи за поддръжка. До тук 100 хиляди на година инвестиция за един сайт.
                4. Следва най трудната част - привличане на потребители от другите сайтове - хората имат време да ползват само няколко сайта на ден. при наличието на все повече сайтове битката се ожесточава и цената да вкараш към примерно 2000 човека на ден в сайта си е нещо от порядъка на 10 х на месец. Колко от тях ще задържиш зависи от качеството на сайта но така или иначе трудно взимаш голям процент от този трафик / процентът задържани е най вероятно едноцифрено число /. До тук 250 х на година без гаранция за успех... Да не е като капитализация на НетИнфо примерно 60 М, но те са успели да намерят отговора на въпроса как да накараш половин милион души да ползват сайта ти едва ли не ежедневно..
                5. Всички тези разходи растат непрекъснато и цената на един потребител се увеличава всеки месец...

                В същото време конкурентите си имат потребителите и растат и се борят за новите потребители - затова има логика да се купува от "мастадонт"
                Мненията ми не са препоръка за покупко продажба на акции.

                Коментар


                • интересуващ_се, ако правилно схващам логиката ти, защо да не стартирам собствен сайт базиран на иновативна концепция, например портал за мебели, която се е доказала навън, но я няма все още в БГ, а да купувам акции на местни мастодонти, които я ги бъде, я не?

                  Така де - един интернет проект не е скъп за стартиране, а го има и интелектуалното удовлетворение - все пак днешното хоби утре може да стане бизнес за милиони

                  Нищо не препоръчвам, просто явно пасивните приходи не са ми в кръвта
                  Last edited by Earthquake; 12.07.2010, 17:54.
                  ----------------------------------------------------
                  [url=http://designinteriorideimebeli.blogspot.

                  Коментар


                  • Ще участвам за да изкарам някой лев :-) :-) :-)

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ibobbo
                      koga se o4akva da e tova IPO ? tks
                      Според в. Капитал
                      ..... планът им е най-късно до края на третото тримесечие на 2007 г. първичното публично предлагане на книжата да се е състояло.
                      Първоначално изпратено от Earthquake
                      бъди сигурен, че когато проникването стигне 50% (след 3 г. с настоящите темпове) интернет сектора ще струва майка си и баща си, спрямо сега, но трябва да разпознаеш, кои сайтове ще запазят, кои ще намалят и кои ще увеличат дела си
                      защото тук често има бързи размествания в класацията
                      Добре де, делът ще се покачва, но може ли на база, кои са лидерите днес да сме сигурни, че те ще останат същите и за в бъдеще - нямам предвид конкретните компании, а по-скоро секторите - това че компания, която поддържа безплатна поща днес е лидер, означава ли че ще остане такъв и за напред?

                      Въпросът ме интересува по-глобално, щото наше село си е наше село - всичко става с 5-6 години закъснение....

                      Ето, сега много се говори за видео обмен, социални мрежи (Инвестора даже и те се разписаха), Second Life - това не означава ли, че ако примерно днес напазаруваме акцийки на НетИнфо или някой друг, утре тези акции няма да струват и хартията върху която са напечатани...просто защото изведнъж се е появил млад и надъхан предприемач, който е обърнал уеб-средата с краката нагоре.

                      Естествено че риск има навсякъде, но мисля, че май при интернет компаниите този риск е значително по-висок, отколкото при другите

                      Някой да си спомня 'Ask Jeevs' и Altavista?
                      Прав си, адски много си прав, сектора е супер, но не се знае кой ще расте, кой ще вегетира и кой тотално ще смачка другите , трябва много да се внимава дали ръководството на компанията е гъвкаво, предвидливо и т.н. или почива на стари лаври ......
                      Това е основния риск и тук е майсторството на инвеститора да прецени мъдро на кои мениджърски екип да се довери и дали въобще да се довери на някой или да търси онзи предприемач, които ще обърне интернета. И аз виждам доста дето се опитват да повтарят нещо вече направено или да копират неуспешно от чужбина, защото просто са аматьори, все пак.

                      Ето какво казва шефът на Нет инфо във в. Капитал

                      С привлечените средства ще се финансират нови посоки на бизнеса, като например broad band съдържание и услуги. "Приключихме две придобивания на компании от сектора през 2006 г. В напреднали преговори сме за още три дружества, а намерението ни е до средата на годината да закупим още 5", каза Белов, но не уточни за кои фирми става въпрос.

                      Другият хоризонт на развитие на "Нет Инфо.БГ" е експанзията в региона - основно в държавите от бивша Югославия. Бизнесът в чужбина обаче вероятно ще стартира през 2008 г. По думите на Белов фокусът и там ще са онлайн услугите и медиите.
                      По принцип ми е интересно кои са тези две придобивания, които са направили през 2006 г., защото от години и в момента си имат само 4 сайта abv netinfo gbg и sportni. Сайтовете znam.bg и моето меню не ги броя за сайтове.
                      От публикувания по-долу линк е видно, че продават рекламата на доста сайтове и може да са купили някой от тях, но предлагат все дребни сайтове. Виждам, че вече не предлагат flirt4e.com и elmaz.com, може би са се скарали.
                      Останали са им само - bg-mamma, mobilebulgaria, kefche, sladur, ide.li, rozali, partystar, plovdiv24, dog.bg, kaldata.com, zdrave.bg, bliasak.bg, clubf1.bg, novinite.com (този сайт е на шефа на Дарик радио, така че не са го купили)
                      http://adv.netinfo.bg/?adv_pos=cross...id=0&x=28&y=10

                      Коментара не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа.

                      Коментар


                      • бъди сигурен, че когато проникването стигне 50% (след 3 г. с настоящите темпове) интернет сектора ще струва майка си и баща си, спрямо сега, но трябва да разпознаеш, кои сайтове ще запазят, кои ще намалят и кои ще увеличат дела си
                        защото тук често има бързи размествания в класацията
                        Добре де, делът ще се покачва, но може ли на база, кои са лидерите днес да сме сигурни, че те ще останат същите и за в бъдеще - нямам предвид конкретните компании, а по-скоро секторите - това че компания, която поддържа безплатна поща днес е лидер, означава ли че ще остане такъв и за напред?

                        Въпросът ме интересува по-глобално, щото наше село си е наше село - всичко става с 5-6 години закъснение....

                        Ето, сега много се говори за видео обмен, социални мрежи (Инвестора даже и те се разписаха), Second Life, портали за мебели или лайфстайл - това не означава ли, че ако примерно днес напазаруваме акцийки на НетИнфо или някой друг, утре тези акции няма да струват и хартията върху която са напечатани...просто защото изведнъж се е появил млад и надъхан предприемач, който е обърнал уеб-средата с краката нагоре.

                        Естествено че риск има навсякъде, но мисля, че май при интернет компаниите този риск е значително по-висок, отколкото при другите

                        Някой да си спомня 'Ask Jeevs' и Altavista?
                        Last edited by Earthquake; 12.07.2010, 17:47.
                        ----------------------------------------------------
                        [url=http://designinteriorideimebeli.blogspot.

                        Коментар


                        • koga se o4akva da e tova IPO ? tks
                          Simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful

                          Коментар


                          • мобилтел през 1994 г. нямаше почти никакви клиенти, защото стартираше
                            днес 3 000 000 или повече
                            и компанията е над 1 млрд евро

                            някой некомпетентен през 1997 г. например е казал "каква е тази компания? какъв е този сектор? то само 5-10% имат мобилни, ха-ха-ха"

                            или да си мислиш, че след като в момента в България има 500 000 кредитни карти, няма да се увеличават
                            преди 2 години са били едва 100 000
                            аз съм сигурен, че до 2-3 години 40% от населението ще има кредитни карти - те са евтини, имат безплатна застраховка асистанс за чужбина и осигуряват перфектен кредит за 45 дни, пюс това са единствения евтин начин да си поръчаш нещо от чужбина....

                            г-н Earthquake
                            това, че само около 20% ползват интернет е плюс (от тези 10% са тези, които ползват по над 2-3 часа на ден, но постоянно се увеличават и двете групи)
                            бъди сигурен, че в обозримо бъдеще процента ще е над 50%, както е в централна европа или над 70% както е на други места
                            аз познавам хора на 70 г., които ползват интернет
                            познавам и такива на 18 г., които не ползват
                            но виждам как всяка година все повече ползват, а тези които преди са ползвали рядко почват да го ползват все по-често
                            доскоро в интернет нямаше почти нищо освен поща и новини
                            сега вече може да си качваш снимки, клипчета, да пазаруваш с кредитни и дебитни карти
                            можеш да говориш безплатно (skype), нямаш идея колко възрастни ползват скайп, за млади да не говоря
                            можеш да си поръчаш храна, цветя, вода, книги, mp3 и др.
                            вече е срамно да не ползваш интернет

                            бъди сигурен, че когато проникването стигне 50% (след 3 г. с настоящите темпове) интернет сектора ще струва майка си и баща си, спрямо сега, но трябва да разпознаеш, кои сайтове ще запазят, кои ще намалят и кои ще увеличат дела си
                            защото тук често има бързи размествания в класацията

                            Мнението не е препоръка за покупка или продажба.

                            Първоначално изпратено от Earthquake
                            интересуващ_се

                            интернет рекламата е един много нов сектор, в ембрионален стадии
                            не е далеч времето когато dir.bg въведе абонамент на пощата си, защото не можеше да си позволи да поддържа безплатно .....

                            Това хубаво, но по-тревожен ми се струва процентът на проникване на интернет сред населението у нас, мисля че за някакви 20% се говореше преди.

                            Как може да се развие този пазар, когато (А) Хората масово НЕ ползват интернет? и (В) Самите фирми май не са много наясно, какви са предимствата от таргетираната реклама през уеб?

                            И въобще да се говори за някакъв ПАЗАР, който е от 10 млн. лв., при положение, че 3 млн. са за абв.бг е малко (според мен) като да си говорим за алтернативни източници на енергия - хем никой не разбира от тях, хем перспективите им са скрити някъде в мъглявото бъдеще...

                            а за пощата на дир-а по-добре да не си отварям устата - ползвам една още от времето, когато беше безплатна, после и когато стана платена, накрая пак я направиха безплатна - явно и те не са наясно каква им е концепцията

                            Интересно, колко ли са приходите на дир-а? Никъде не видях цифри. Има ли някой дори бегла представа?

                            а на по-таргетираните сайтове? imoti.net? imot.bg? ...

                            Коментар


                            • интересуващ_се

                              интернет рекламата е един много нов сектор, в ембрионален стадии
                              не е далеч времето когато dir.bg въведе абонамент на пощата си, защото не можеше да си позволи да поддържа безплатно .....

                              Това хубаво, но по-тревожен ми се струва процентът на проникване на интернет сред населението у нас, мисля че за някакви 20% се говореше преди.

                              Как може да се развие този пазар, когато (А) Хората масово НЕ ползват интернет? и (В) Самите фирми май не са много наясно, какви са предимствата от таргетираната реклама през уеб?

                              И въобще да се говори за някакъв ПАЗАР, който е от 10 млн. лв., при положение, че 3 млн. са за абв.бг е малко (според мен) като да си говорим за алтернативни източници на енергия - хем никой не разбира от тях, хем перспективите им са скрити някъде в мъглявото бъдеще...

                              а за пощата на дир-а по-добре да не си отварям устата - ползвам една още от времето, когато беше безплатна, после и когато стана платена, накрая пак я направиха безплатна - явно и те не са наясно каква им е концепцията

                              Интересно, колко ли са приходите на дир-а? Никъде не видях цифри. Има ли някой дори бегла представа?

                              а на по-таргетираните сайтове? imoti.net? imot.bg? Портали за обзавеждане...
                              Last edited by Earthquake; 12.07.2010, 17:45.
                              ----------------------------------------------------
                              [url=http://designinteriorideimebeli.blogspot.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Earthquake
                                Абе, верно ли Инвестор-а имат само 300К приходи за цялата 2005?!?!?!

                                Много мъничко ми се види. Имах по-високо мнение за интернет-бизнеса в БГ
                                интернет рекламата е един много нов сектор, в ембрионален стадии
                                не е далеч времето когато dir.bg въведе абонамент на пощата си, защото не можеше да си позволи да поддържа безплатно .....

                                Тази година и шефа на Дарик навлезе в интернет сектора, както и други едри риби, сред които се спряга и името на Краси Гергов с редица сайтове, които няма да споменавам, които се интересува да си ги намери

                                в. Труд има дневен тираж под 50 000 броя, а Дневник и Пари по 5 000 броя, като част от тиража веднага се претопява и не стига до читатели.... Сайта на Дневник има спад от 5% за 2006 г., но въпреки това си има около 20 000 уникални читатели на ден и е пълен с реклама

                                В интернет има огромни ръстове и СМИСЪЛ от реклама и рекламодателите осъзнават, че там трябва да се рекламират

                                Миналата година abv.bg има 40% ръст на посетителите до към 700 хил. на ден според bgcounter
                                http://bgcounter.com/?sts,year,,,,abv-mail
                                Инвестор.бг около 250% ръст до към 240 хил. на ден
                                http://bgcounter.com/?sts,year,,,,Invest
                                Уеб Медия груп няма общ брояч но общо има към 75 хил. на ден
                                news.bg ръст от 30%
                                http://bgcounter.com/?sts,year,,,,newsbg
                                Topsport.bg ръст от 39%
                                http://bgcounter.com/?sts,year,,,,topsport
                                финанс.ниуз.бг ръст от 5%
                                http://bgcounter.com/?sts,year,,,,unicom

                                Тепърва тези огромни аудитории ще бъдат продавани все по-добре и по-добре.
                                Уточнявам, че уникалните според bgcounter.com не са истински уникални, защото ако влизате няколко пъти на ден в даден сайт Ви брои няколко пъти.
                                По обективен е www.tyxo.bg
                                http://tyxo.bg/top100/?dt=2007-02-12
                                abv.bg има 292 хил. истински уникални, gbg.bg уж има 121 хил., но повечето се дължат на екзит пейдж-а от abv.bg, а повечето на netinfo се дължат на многото линкове в abv.bg

                                мечтая за ден, когато интернет групите ще имат по един общ брояч, които неутрализира вътрешния трафик

                                в момента рекламния пазар в интернет в България е 10 млн. лв. спрямо около 300-400 млн. лв. общ рекламен пазар, тоест дял от 2-3%
                                във Великобритания интернет има 12% дял
                                Там приходите от интернет реклама се увеличават с 54% за 2006 г., в САЩ също.
                                Тоест очакванията за 100% ръст в България не са нереалистични

                                мнението не е препоръка за покупка или продажба на акции

                                Коментар

                                Working...
                                X