Дизайнерите и производителите на дрона One 150 от компанията Primoco UAV от Радотин, Прага, могат да празнуват след години усилия. Те бяха първият производител в света, получил военен сертификат по стандартите на НАТО в категорията средно тежки дронове. Благодарение на сертифицирането ще бъде по-лесно за компанията да продава самолета в чужбина и страните от НАТО ще могат директно да го включат на въоръжение.
„Model One 150M е единственият притежател на сертификат за военни безпилотни летателни апарати в категорията на средно тежки самолети до 150 килограма съгласно международно признатия стандарт на НАТО STANAG 4703“, каза компанията в понеделник, която също получи гражданско разрешение да управлява самолета над гъсто населени градски райони.
Според основателя на компанията Ладислав Семетковски получаването на сертификата на НАТО отне пет години и процесът включваше 200 тестови проверки, повече от 170 тестови полета и около 50 наземни теста на безпилотния самолет.
„Близо 40 техници, дизайнери, инженери по проверка и пилоти-оператори работиха пет години, за да докажат, че нашият самолет отговаря на най-строгите изисквания за полет в общо въздушно пространство с пилотирани военни самолети и други сертифицирани безпилотни самолети от по-високи категории“, добави Semetkovský.
Според експерта по авиация Томаш Соушек получаването на сертификат за съюз не е лесно нещо. "Производителите трябва да изпълнят редица неща и да документират всички процеси и изчисления по време на разработката. Те трябва да демонстрират качеството на производството и материалите, както и колко обучени са работниците, които произвеждат самолета. Накратко, те трябва да отговарят на всички изисквания като производители на големи самолети", каза Соушек пред Novinky.
Primoco вече е доставила повече от двеста от тези самолети в петнадесет различни страни, като Германия и Малайзия.
„Model One 150M е единственият притежател на сертификат за военни безпилотни летателни апарати в категорията на средно тежки самолети до 150 килограма съгласно международно признатия стандарт на НАТО STANAG 4703“, каза компанията в понеделник, която също получи гражданско разрешение да управлява самолета над гъсто населени градски райони.
Според основателя на компанията Ладислав Семетковски получаването на сертификата на НАТО отне пет години и процесът включваше 200 тестови проверки, повече от 170 тестови полета и около 50 наземни теста на безпилотния самолет.
„Близо 40 техници, дизайнери, инженери по проверка и пилоти-оператори работиха пет години, за да докажат, че нашият самолет отговаря на най-строгите изисквания за полет в общо въздушно пространство с пилотирани военни самолети и други сертифицирани безпилотни самолети от по-високи категории“, добави Semetkovský.
Според експерта по авиация Томаш Соушек получаването на сертификат за съюз не е лесно нещо. "Производителите трябва да изпълнят редица неща и да документират всички процеси и изчисления по време на разработката. Те трябва да демонстрират качеството на производството и материалите, както и колко обучени са работниците, които произвеждат самолета. Накратко, те трябва да отговарят на всички изисквания като производители на големи самолети", каза Соушек пред Novinky.
Primoco вече е доставила повече от двеста от тези самолети в петнадесет различни страни, като Германия и Малайзия.
Коментар