Първоначално изпратено от Свилен Колев
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смарт Органик АД (SO)
Collapse
X
-
За 2021г. нетната печалба е 9,3 млн. лв., което е 91% ръст спрямо миналата година.
Печалбата на акция е 0,9025 лв.
Ако се предвижда разпределяне на 10% от печалбата за дивидент, както е коментирано, това би било 0,09 лв. бруто дивидент на акция.
Парични средства - 6,6 млн. лв. Приходи от дейността - 48 млн. лв., което е 33% годишен ръст.
Коментар
-
В момента Smart Organic изчиства последните формалности по придобиването на терен за новата база, която ще се намира в Божурище и трябва да бъде готова през лятото на 2023 г. Към момента Smart Organic има капацитет да увеличи производството си на плодови барове с около 30–40%, но при шоколираните барове работи близо до максималния капацитет. При курабийките има повече място за маневриране, като свободният капацитет е около 50%.
Очакванията са приходите на компанията да нараснат над два пъти до завършване на новата база – от 36.9 млн. лева през 2020 до 78.2 млн. лева през 2023 г. Тук обаче следва да се отбележи, че Smart Organic генерира част от приходите си от дистрибуция на продукти под чужди брандове, както и от продажба на суровини, така че ръстът на приходите не е напълно показателен за очаквания ръст на натовареността на производствените мощности.
Суперхрани за супербизнес
- 5 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение
Дружествата имат задължение да публикуват пред обществеността само годишни и шестмесечни финансови отчети;
https://www.bse-sofia.bg/bg/growth-market-beamПътека се прави камък по камък!
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнениеНа колко време компаниите от Бийм пазара публихуваха отчети? Тук може ли да се намеря някакъв някъде за 2021?
https://www.bse-sofia.bg/bg/growth-market-beam
- 2 Харесвания
Коментар
-
Някой модератор може ли да пооправи:
- Заглавието на темата
- Линкът към профила да води към вписаните акции, а не временната емисия
- На страницата на компанията, бутонът за "коментари" да води към темата тук
Все пак IPO-та вече мина. Благодаря
Иначе от началото на годината забелязвам раздвижване в маркетинговата им стратегия - спонсорирани позиции в Амазон.де, в Инстаграм попаднах на реклама на зелен.бг, а днес ми излезе от Лидл плюс, че Roobar ще правят игра. Изграждането на марка е едно от най-трудните неща в тази индустрия, но поне вече са започнали да правят нещо по-сериозно по въпроса.
- 4 Харесвания
Коментар
-
https://www.capital.bg/biznes/stoki_...niiata_v_meso/
В основата на РеБургер е граховият протеин. Всички оцветители и съставки са от натурален произход и включват червено цвекло, чия и чисто слънчогледово масло. РеБургер се продава във фирмените магазини "Зелен", както и онлайн в eBag. Цената на тарелка с два бургера по 100 грама е 8-9 лева. Отскоро растителните бургери се предлагат и в ресторантите Happy Bar&Grill.
"Производството е в София, капацитетът е около 3000 броя на ден, заетите са четирима. Инвестицията само за машини е около 100 хил. лева, а цялата - около 200 хил. лева", коментира за "Капитал" Яни Драгов, основател и собственик на "Смарт органик".
"За периода септември - декември 2021 г. оборотът от РеБургер е около 18 хил. лева. Нашата цел е да подобрим и популяризираме продукта", обобщи Яни Драгов.
Ако маржовете на тези продукти са като при Beyond Meat, значи са дори под тези на суперхраните. Отделно, предлагане има достатъчно, но за търсене на такива цени не съм сигурен. Може би само в Западна Европа.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Свилен Колев Разгледай мнениеСмарт Органик АД-София
Друга нерегулирана информация
Смарт Органик АД придоби 100% от дяловете на Amigos Internternational Trade BV.
Amigos Interntational Trade BV е малък дистрибутор на био храни в Холандия и Белгия с фокус върху продукти, които оказват положително въздействие върху планетата. В момента компанията внася и маркетира био аренга захар от Индонезия под своя бранд Red Ape. Захарта се добива от диворастящите аренга палми в дъждовните гори на о. Джава, Индонезия. Това осигурява доход на местните фермери и предотвратява изсичането на горите и заменянето им с моно култури, което оказва пагубно влияние както върху климата, така и върху популациите на орангутаните, към които реферира името на бранда Red Ape.
Аренга захарта е натурален подсладител с нисък гликемичен индекс, богата е на минерали и микроелементи и има приятен карамелов вкус.
Основните клиенти на Amigos са веригата супермаркети Jumbo и веригите био магазини Eko Plaza и Odin. Приходите на компанията за 2020 г. са в размер на 140 хил. евро.
Смарт Органик възнамерява да разшири пазара на аренга захарта Red Ape чрез своята шриока мрежа от клиенти в цяла Европа, както и да се възползва от търговските отношения на Amigos в Холандия и Белгия и предложи своите продукти там. Също така Смарт Органик ще прехвърли и дистрибуцията на марките Kookie Cat и Roobar от досегашния си дистрибутор към Amigos, което ще позволи на компанията да бъде по-конкурентна на местния пазар.
Придобиването на Amigos International Trade не замества придобиването на немската компания, което беше планирано за края на 2021 г., като преговорите за нея продължават. В същото време Смарт Органик разглежда и други възможности и в момента е в начален етап на преговори и с друга немска компания, която е стратегически по-атрактивна. Новата компания, с която се преговаря, е значително по-голяма и ако се стигне до сделка, ще има нужда от допълнително финансиране със собствен капитал.
- 5 Харесвания
Коментар
-
Смарт Органик АД-София
Друга нерегулирана информация
Смарт Органик АД придоби 100% от дяловете на Amigos Internternational Trade BV.
Amigos Interntational Trade BV е малък дистрибутор на био храни в Холандия и Белгия с фокус върху продукти, които оказват положително въздействие върху планетата. В момента компанията внася и маркетира био аренга захар от Индонезия под своя бранд Red Ape. Захарта се добива от диворастящите аренга палми в дъждовните гори на о. Джава, Индонезия. Това осигурява доход на местните фермери и предотвратява изсичането на горите и заменянето им с моно култури, което оказва пагубно влияние както върху климата, така и върху популациите на орангутаните, към които реферира името на бранда Red Ape.
Аренга захарта е натурален подсладител с нисък гликемичен индекс, богата е на минерали и микроелементи и има приятен карамелов вкус.
Основните клиенти на Amigos са веригата супермаркети Jumbo и веригите био магазини Eko Plaza и Odin. Приходите на компанията за 2020 г. са в размер на 140 хил. евро.
Смарт Органик възнамерява да разшири пазара на аренга захарта Red Ape чрез своята шриока мрежа от клиенти в цяла Европа, както и да се възползва от търговските отношения на Amigos в Холандия и Белгия и предложи своите продукти там. Също така Смарт Органик ще прехвърли и дистрибуцията на марките Kookie Cat и Roobar от досегашния си дистрибутор към Amigos, което ще позволи на компанията да бъде по-конкурентна на местния пазар.
Придобиването на Amigos International Trade не замества придобиването на немската компания, което беше планирано за края на 2021 г., като преговорите за нея продължават. В същото време Смарт Органик разглежда и други възможности и в момента е в начален етап на преговори и с друга немска компания, която е стратегически по-атрактивна. Новата компания, с която се преговаря, е значително по-голяма и ако се стигне до сделка, ще има нужда от допълнително финансиране със собствен капитал.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от TGV Разгледай мнение
Въз основа на продажбите, моята прогноза за печалба е между 7,500,000.00 - 8,000,000.00 лева. За мен по - интересно какво стана с закупуването на немската компания.Я всегда буду твоим поводом напиться.
- 4 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Dio Разгледай мнение
Казват ли нещо за печалбите? Да не стане приходите растат, разходите и те растат, а печалбите същите?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Свилен Колев Разгледай мнениеСмарт Органик АД-София
Друга нерегулирана информация
Смарт Органик АД реализира консолидирани приходи от продажби в размер на 13.6 млн. лв. за четвъртото тримесечие на 2021 г., което представлява ръст от 36.7% спрямо същото тримесечие на предходната година. Високи ръстове бяха реализирани, както на продажбите в България така и на експортните пазари. С най-голям ръст за тримесечието (1019%) са продажбите през платформата amazon.de, където най-силно се представят брандовете ни "Kookie Cat" и "Roobar". Ръстът за тримесечието на собствените ни онлайн магазини zelen.bg (за България) и smartorganic.com (за ЕС) е в размер на 38%.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Смарт Органик АД-София
Друга нерегулирана информация
Смарт Органик АД реализира консолидирани приходи от продажби в размер на 13.6 млн. лв. за четвъртото тримесечие на 2021 г., което представлява ръст от 36.7% спрямо същото тримесечие на предходната година. Високи ръстове бяха реализирани, както на продажбите в България така и на експортните пазари. С най-голям ръст за тримесечието (1019%) са продажбите през платформата amazon.de, където най-силно се представят брандовете ни "Kookie Cat" и "Roobar". Ръстът за тримесечието на собствените ни онлайн магазини zelen.bg (за България) и smartorganic.com (за ЕС) е в размер на 38%.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Dio Разгледай мнениеудриии
5 милиона печалба 200 млн капитализация п/е 40
Коментар
Коментар