IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смарт Органик АД (SO)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение

    Последната година имат 10 млн. печалба. Все пак не правят цехове за милиард... Защо смяташ, че харчат твърде много?
    Хубаво с тези 10млн. печалба, но колко са им кредитите? Колко са им разходите (работи ли се да се оптимизират) и каква е нетната печалба (EBIT)?
    Не трябва да се забравя, че трябва да развиват и брандове, което е много скъпо.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pasteta Разгледай мнение

      Не съм казал, че инфлацията изяжда само техните маржове, просто в случая на Смарт не могат да си позволят ниски маржове (присъщи на FMCG).
      Инвестицията само за новата база в Божурище е 5млн. и ще има 15 нови работни места. Строят и нова сграда в Карпуциза, стария завод на Нилана е глътнал доста пари за реновацията (и отне близо 2 години), плащат и наем за склада им под ИКЕА, също така за да имат добър растеж трябва да имат много сериозни хора в мениджмънта, което е много скъпо.
      Просто на мен ми прилича, че се харчи прекалено много за оборота, който правят. Нещо да стане с 1 от големите им клиенти (ЛИДЛ) или ако трябва да си намалят маржа, на който са свикнали и ще има много лоши последици.
      Последната година имат 10 млн. печалба. Все пак не правят цехове за милиард... Защо смяташ, че харчат твърде много?
      Пътека се прави камък по камък!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение

        Аз го заглеждам Органика на тези нива и да попитам защо смяташ, че инфлацията изяжда само техните маржове, но не и на конкуренцията? Има ли техни конкуренти, които не са засегнати от инфлацията?
        Не съм казал, че инфлацията изяжда само техните маржове, просто в случая на Смарт не могат да си позволят ниски маржове (присъщи на FMCG).
        Инвестицията само за новата база в Божурище е 5млн. и ще има 15 нови работни места. Строят и нова сграда в Карпуциза, стария завод на Нилана е глътнал доста пари за реновацията (и отне близо 2 години), плащат и наем за склада им под ИКЕА, също така за да имат добър растеж трябва да имат много сериозни хора в мениджмънта, което е много скъпо.
        Просто на мен ми прилича, че се харчи прекалено много за оборота, който правят. Нещо да стане с 1 от големите им клиенти (ЛИДЛ) или ако трябва да си намалят маржа, на който са свикнали и ще има много лоши последици.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Hulk Разгледай мнение
          Здравейте играчи,

          мисля че предупредих всички, че ще стане точно това което стана.

          1. Сделка в Германия няма, а и да имя ще е ефективна след 9 месеца, и резултатите от придобиването ще влезнат чак в отчетите на 2023.
          2. Относно строежа и новите машини, това щеше да се случи така или иначе, "с" или "без" парите на инвститорите.
          3. Споменах и че ще влезна с удоволствие на P/E от 12х. така като гледам "entry point" е съвсем близо.

          Ще пиша пак след още 5 месеца. Честито на играчите купили на близо 20х ърнингс.

          Със здраве,
          Бай ви Хълк
          Всичко е така, но защо на 12 пъти p/e
          Защо да не е 10?!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pasteta Разгледай мнение

            Опитват се да го запазят, но няма да стане, в много лоша ситуация са.
            Знам че са загубили огромна сделка за private label на една от топ веригите в БГ, защото конкурент е дал много по-добра цена, това няма къде да го видиш написано, нито ще ти ко кажат. Парадоска е, че с тези разходи те няма как да си позволят по-ниски маржове и конкуренцията се възползва от това.
            Аз го заглеждам Органика на тези нива и да попитам защо смяташ, че инфлацията изяжда само техните маржове, но не и на конкуренцията? Има ли техни конкуренти, които не са засегнати от инфлацията?
            Пътека се прави камък по камък!

            Коментар


            • Първоначално изпратено от top Разгледай мнение
              Тука инфлацията дали не им изяжда ако от марджините?
              Опитват се да го запазят, но няма да стане, в много лоша ситуация са.
              Знам че са загубили огромна сделка за private label на една от топ веригите в БГ, защото конкурент е дал много по-добра цена, това няма къде да го видиш написано, нито ще ти ко кажат. Парадоска е, че с тези разходи те няма как да си позволят по-ниски маржове и конкуренцията се възползва от това.

              Коментар


              • Тука инфлацията дали не им изяжда ако от марджините?

                Коментар


                • Сертификат за инвестиция клас Б беше връчен на фирма „Смарт Органик“ АД за инвестиционния проект „Производствено-складова база за био храни“, община Божурище. Размерът на инвестицията възлиза на 5 млн. лева и ще бъдат разкрити 15 нови работни места.

                  https://www.investor.bg/ikonomika-i-...roekti-350727/

                  Коментар


                  • Здравейте играчи,

                    мисля че предупредих всички, че ще стане точно това което стана.

                    1. Сделка в Германия няма, а и да имя ще е ефективна след 9 месеца, и резултатите от придобиването ще влезнат чак в отчетите на 2023.
                    2. Относно строежа и новите машини, това щеше да се случи така или иначе, "с" или "без" парите на инвститорите.
                    3. Споменах и че ще влезна с удоволствие на P/E от 12х. така като гледам "entry point" е съвсем близо.

                    Ще пиша пак след още 5 месеца. Честито на играчите купили на близо 20х ърнингс.

                    Със здраве,
                    Бай ви Хълк

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от спекуланта Разгледай мнение
                      Смарт Органик АД-София
                      Друга нерегулирана информация
                      09:43
                      Първото тримесечие на 2022 г. беше доста динамично за компанията. Доволни сме, че въпреки напрегнатата обстановка успяхме да реализираме ръст, макар и по-нисък от планирания, и също така да реализираме проекти, които да са основа за бъдещ растеж.

                      Консолидираните приходи от продажби, които реализирахме за първите три месеца на годината, са съответно 3 541, 3 542 и 4 771 хил. лв., или общо 11 854 хил. лв. за Q1 на 2022 г., което представлява ръст от 10% спрямо Q1 2021 г. Ръстът е сравнително равномерно разпределен по основните ни канали за продажба – България, експорт и собствени магазини. Изключение прави онлайн каналът (собствени онлайн магазини и Амазон), където ръстът ни достига 97%, като този канал все още е сравнително малък дял от приходите ни (3%).

                      През изминалото тримесечие инсталирахме и успешно тествахме нова линия за производство на иновативен продукт в категория здравословни десерти. Ще обявим продукта и ще го пуснем на пазара в рамките на месец май, като вече имаме договорени поръчки от Германия за него. Също така инсталирахме допълни мощности в производството ни на тахани. Продължаваме и да инвестираме в оборудване за автоматизиране на производствата с цел да компенсираме нарастващите разходи за труд.

                      По план се движи строежът на втората ни сграда в Княжево. Очакваме да приключим строителните дейности през месец юли и да започнем да я използваме през август. Новата сграда ще увеличи значително складовите и производствените ни площи, както и ще оптимизира транспортните ни разходи между външните складовете, които ползваме момента. Вече са поръчани и някои от машините, които ще поставим там, като те ще подсилят производствата ни, които в момента са пренатоварени.

                      Проектът ни в Божурище има известно забавяне. Поради смяната на правителството и разделението на Министерството на икономиката на Министерство на икономиката и индустрията и Министерство на иновациите и растежа, процедурата по издаване на Сертификат за инвеститор Клас Б се забави с няколко месеца. Министър Лорер вече е одобрил издаването на сертифиакта ни и очакваме връчването му всеки момент. Надяваме се Министерството на икономиката и индустрията и подопечната на Министър Нинова Национална компания индустриални зони, с която имаме прдварителен договор за закупуването на терен в Индустриална зона Божурище, да придвижат своевременно финализирането на сделката, за да можем да осъществим инвестиционния си проект там през тази година. Проектът включва изграждане на нови производствени мощности, както и висок склад за суровини.

                      Наред с инвестициите в ДМА, анализираме и компании за придобиване, като внимателно преценяме проектите с най-висока очаквана рентабилност на инвестирания капитал. С немската компания, която планирахме да придобием в края на 2021 г., преговорите за придобиване бяха временно в застой, като междувременно започнахме да си партнираме, като произвеждаме продукти за тях и през този месец бе осъществена първата доставка. След Великденските празници преговорите ще бъдат възобновени.
                      10% ръст? Че то официалната инфлацията е толкова, значи реално нямат (ако НЕ са увеличвали цените на продуктите, което много ме съмнява, има огромно увеличение на транспортни разходи и тн., те внасят суровина от Индия..).
                      От статията става ясно, че се харчат мнооого пари, а резултатите ''макар и по-нисък от планирания,''. Усещам сериозен първоначален Hype за компанията, а после..вижали сме с много фирми какво става като стане време за резултатите.

                      p.s Фирмата на мен ми харесва, не съм черноглед или да имам неприязън към тях, просто гледам обективно.

                      Коментар



                      • Смарт Органик АД-София
                        Друга нерегулирана информация
                        09:43
                        Първото тримесечие на 2022 г. беше доста динамично за компанията. Доволни сме, че въпреки напрегнатата обстановка успяхме да реализираме ръст, макар и по-нисък от планирания, и също така да реализираме проекти, които да са основа за бъдещ растеж.

                        Консолидираните приходи от продажби, които реализирахме за първите три месеца на годината, са съответно 3 541, 3 542 и 4 771 хил. лв., или общо 11 854 хил. лв. за Q1 на 2022 г., което представлява ръст от 10% спрямо Q1 2021 г. Ръстът е сравнително равномерно разпределен по основните ни канали за продажба – България, експорт и собствени магазини. Изключение прави онлайн каналът (собствени онлайн магазини и Амазон), където ръстът ни достига 97%, като този канал все още е сравнително малък дял от приходите ни (3%).

                        През изминалото тримесечие инсталирахме и успешно тествахме нова линия за производство на иновативен продукт в категория здравословни десерти. Ще обявим продукта и ще го пуснем на пазара в рамките на месец май, като вече имаме договорени поръчки от Германия за него. Също така инсталирахме допълни мощности в производството ни на тахани. Продължаваме и да инвестираме в оборудване за автоматизиране на производствата с цел да компенсираме нарастващите разходи за труд.

                        По план се движи строежът на втората ни сграда в Княжево. Очакваме да приключим строителните дейности през месец юли и да започнем да я използваме през август. Новата сграда ще увеличи значително складовите и производствените ни площи, както и ще оптимизира транспортните ни разходи между външните складовете, които ползваме момента. Вече са поръчани и някои от машините, които ще поставим там, като те ще подсилят производствата ни, които в момента са пренатоварени.

                        Проектът ни в Божурище има известно забавяне. Поради смяната на правителството и разделението на Министерството на икономиката на Министерство на икономиката и индустрията и Министерство на иновациите и растежа, процедурата по издаване на Сертификат за инвеститор Клас Б се забави с няколко месеца. Министър Лорер вече е одобрил издаването на сертифиакта ни и очакваме връчването му всеки момент. Надяваме се Министерството на икономиката и индустрията и подопечната на Министър Нинова Национална компания индустриални зони, с която имаме прдварителен договор за закупуването на терен в Индустриална зона Божурище, да придвижат своевременно финализирането на сделката, за да можем да осъществим инвестиционния си проект там през тази година. Проектът включва изграждане на нови производствени мощности, както и висок склад за суровини.

                        Наред с инвестициите в ДМА, анализираме и компании за придобиване, като внимателно преценяме проектите с най-висока очаквана рентабилност на инвестирания капитал. С немската компания, която планирахме да придобием в края на 2021 г., преговорите за придобиване бяха временно в застой, като междувременно започнахме да си партнираме, като произвеждаме продукти за тях и през този месец бе осъществена първата доставка. След Великденските празници преговорите ще бъдат възобновени.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pasteta Разгледай мнение
                          Някой да има инфо какво става? Има ли резултати за Q1 2022?
                          Защо исе набират и тези. Мястото им е зад басемаркет
                          Трябваше да се даде минимален процент фрифлоут от 20% за да се търгуват. Тука е каквото скимне на мажото.

                          Коментар


                          • Някой да има инфо какво става? Има ли резултати за Q1 2022?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от DidoDinev Разгледай мнение
                              Малко пристрастно мнение (имам акции) - това е единствената смислена компания на БИЙМ-а. Много перспективен бизнес и мениджър- локомотив за развитие. Карол сложиха много висока цена. Драгов не знам доколко спечели от това аматьорско изпълнение в дългосрочен план, по-скоро интереса му би бил друг, но нейсе. Това, което се получи е, че мениджмънтът вдигна летвата много високо и следващите години трябва да поработи доста здраво, за да оправдае високата оценка от ИПО-то. В момента поводи за оптимизъм не се виждат - придобиванията нещо зациклиха, а и те и без това не бяха супер обещаващи. Трябва да се търси сериозен ръст на продажбите и печалбата, нови пазари и т.н. С 3 думи - работа, работа, работа...
                              Имаше диапазон на цената, но публиката я фиксира на максимума. Тогава имаше еуфория, че всичко що се предлага ще расте, дори без основание. И наистина повечето акции на BEAM бяха скъпи още на IPO-то, а какво остава след като поскъпнаха 2х и нагоре, без наличието на реален бизнес или скорошна възможност за такъв. Единствената евтина акция при предлагането си беше на HR Capital и видяхме 11х презаписване.

                              Макар и немаловажна, не мисля, че цената на IPO-то е най-важното в случая. Особено предвид перспективите пред сектора и големината на пазара, на който работят. Ако бяха излязли на борсата през 2015 г., дали щеше да има значение, ако цената тогава беше 2-3 лв. нагоре или надолу, на фона на 6 пъти ръст на приходите от тогава насам и 5 пъти ръст на печалбата (тук не включвам дивидента от 2 млн. лв. за миналата година)? Това е 30% годишен ръст на приходите.

                              Компанията си се развива и засега е напред спрямо повечето в сектора - и като качество на продуктите, и като дистрибуция, и като производствени възможности, и като широчина на портфолиото. Последните две са важни, когато става дума за преговори с който и да е голям търговец на дребно.

                              И за да се звучи твърде оптимистично, няколко неща, които за момента не ми харесват.
                              Не се получиха добре нещата с придобиването. За момента нищо от презентираното не се случва.
                              Маркетинговата стратегия "нямаме нужда от реклама, продуктът говори сам за себе си" ми е странна, защото пазарът е конкурентен. Надявам се да дадат повече подроности по-нататък как точно смятат да привличат нови клиенти, защото продажбите през Amazon са добро начало, но предполагам, че маржовете са по-ниски спрямо продажби през търговците на дребно, да не говорим за продажби през собствения сайт.
                              Инфлацията също не е в тяхна полза. Познавам хора, които каквото и да се случи ще продължат да си купуват от суперхраните им, просто защото диетата им го изисква. Но повечето потребители лесно може да се откажат от барчета и курабийките, ако другите им разходи започнат да се увеличават значително.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от DidoDinev Разгледай мнение
                                С 3 думи - работа, работа, работа...
                                Абе това го слушахме и от една партия, ама... резултати си трябват, мамка му.

                                Коментар

                                Working...
                                X