Първоначално изпратено от Здравко
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смарт Органик АД (SO)
Collapse
X
-
„Смарт Органик“ АД откри нова сграда „Смарт Органик“ АД, водещият производител на органични храни в България, откри своята нова сграда с площ от 5 000 кв. м, която се намира непосредствено до настоящата в район Княжево в София. В нея се помещават висок склад, производствен цех, лаборатория за разработка на нови продукти и административна част. Премествайки външните си складове в новото помещение, дружеството намаля разходите си с около 500 хил. лв. на година. Сградата разполага със соларен парк с пикова мощност от 330 киловата. Третото предприятие на „Смарт Органик“ АД в Индустриалната зона в Божурище край София е в процес на интензивно проектиране, като се очаква строителните дейности да стартират през първата половина на следващата година.
- 1 like
Коментар
-
Смарт Органик АД реализира 14 414 хил. лв. консолидирани приходи от продажби за третото тримесечие по предварителни данни, което представлява ръст от 21% спрямо същия период на предходната година. Ръстът на продажбите на компанията от началото на годината към 30.09. се ускорява до 19%. През изминалото тримесечие бе изцяло завършена втората сграда на терена ни в Княжево. Към днешната дата всички строителни дейности са приключили, като очакваме разрешение за ползване на сградата в близките дни. До края на месец октомври ще спрем да наемаме външния склад, който ползваме за доставки в България, както и значително ще намалим суровините държани във външни складове. Очакваме спестявания в размер на около 50 хил. лв. на месец. През тримесечието пуснахме на пазара иновативен продукт – пралини с пълнеж от ядкови тахани (шоколадови чашки с фъстъчено масло и др.). Продуктът наподобява популярен артикул на американската марка Reeze's, но е веган, био и не съдържа тръстикова захар. Продуктът бе представен на най-голямото изложение за био храни в света, което се провежда ежегодно в Германия. Получихме изключително добър отзвук за пралините, като в момента изпълняваме поръчки за няколко клиента от Германия. В новата ни сграда ще обособим производството на пралините в отделен цех, което ще ни позволи и да увеличим капацитета им. В момента имаме засилено търсене на продукти от всичките ни производства и голям запас от поръчки, и сме с положителна нагласа за резултатите от четвъртото тримесечие
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от AF Debugger Разгледай мнение
Всичко е така, но защо на 12 пъти p/e
Защо да не е 10?!Пътека се прави камък по камък!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Poncho Разгледай мнениеНякой от BEAM-аджиите сякаш не обичат да ползват много x3news.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pasteta Разгледай мнение
1. Очакват инфлацията да се отрази на цялостното потребление в тяхната сфера, но тезата им беше, че държат малък пазарен дял и дори секторът като цяло да се свие, ако те успеят да вземат пазарен дял от конкуренцията, биха могли да продължат с разрастването на бизнеса. В дългосрочен план секторът на здравословните храни смятат, че ще расте и евентуални проблеми ще са с краткосрочен характер.
За да вземеш дял от конкуренция ти трябва много силен търговски отдел (аз не вярвам че го имат, по-надолу се вижда защо).
Също така съм малко скептичен за ''свиването на сектора'' , хората пазаруващи био и healthy като цяло не са на ръба на бедността и се съмнявам че с известно вдигане на цените ще преминат към конвенционални. Те самите казват, че имат малък дял от тези хора, т.е няма причина за спад.
Това, което може да стане е конкуренцията да извади ниски цени с по-нисък марж и да подбие пазара с цел да вземе дял. Смарт органик няма да може да падне под някакъв % марж. заради инвестициите които прави т.е техните продукти ще са по-скъпи. И тук sales/marketing отделите ще трябва да свършат много добра работа (а това са оптини и скъпи служители), за да обяснят защо техните продукти са по-добри.
С времето всяка верига прави/ще прави private label на топ био продуктите си. Този канал (private label) трябва да се вкл. в презентациите им, какъв % от оборота им идва от правенето на private label за Lidl / Fantastico/ Billa и тн. Да не се окаже че тези годишни ръстове са от там? Правенето на private label е нож с 2 остриета - да имаш добър оборот и правиш обеми, но в един момент могат да те сменят и друга компания да им ги прави. Пак опираме до колко силен бранд имаш и какво ще ти остане като оборот.
2. получават предложения да придобият компании в затруднение (което всъщност е свързано с тезата за по-големия пазарен дял от предната точка). Фокус на бъдещи придобивания ще бъдат нови марки/продукти за България и достъп до нови пазарни ниши извън България.
При положение че имаш малък пазарен дял, да купуваш компании в затруднение не е добра идея. Смарт органик са доста време на пазара, факта че пазарния им дял е малък говори, че е по-добре да си оправиш процесите и отделите първо, тогава ходи да спасяваш нещо друго.
Да придобиваш пазарен дял чрез купуване на други фирми се прави, когато вече няма накъде да растеш. Ако го правиш при положение, че нямаш голям % от пазара, значи че не можеш да постигнеш ръст сам. Ако се купуват компании в момента имам усещането, че ще тази фирма ще стане Франкенщайн.
3..Компанията в момента се опитва да стане част от Amazon Marketplace и да продава директно, но имат забавяне, защото акаунтът им е блокиран по някаква причина.
Смяна си служителите, това е некомпетентност.
4. Обещаха по-своевременно да обявяват важните новини и да подобрят прозрачността като цяло. (Тук си мисля, че проблемът не е до желание, а до възможности. Струва ми се, че нямат достатъчно хора във финансово-счетоводния отдел. Например, по презентацията липсваха по-детайлни разбивки на продажбите, основни двигатели на раста на приходите и т.н.. Да видим как ще го разрешат.)
Явно всичко се прави ръчно, undersaffed и нулева автоматизация. Което ме навява на въпроса - как тогава си следят резултатите??? Че тези цифри трябва вътрешно да ги следят всеки месец, а те не могат за пред инвеститорите да ги извадят?? Това говори много за организацията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Trakiets Разгледай мнениеСрещата се записваше, така че скоро предполагам, ще я споделят. Междувременно, тук са описани основните моменти от срещата:
https://www.capital.bg/biznes/kompan...gust_esenta_s/
Някои неща, които ги няма в статията, но споменаха на срещата:
- нямат намерение да свалят компанията от борсата. Обявеното обратно изкупуване на до 300 хил. акции е с цел да се възползват, ако текущата цена им се стори атрактивна
- Очакват инфлацията да се отрази на цялостното потребление в тяхната сфера, но тезата им беше, че държат малък пазарен дял и дори секторът като цяло да се свие, ако те успеят да вземат пазарен дял от конкуренцията, биха могли да продължат с разрастването на бизнеса. В дългосрочен план секторът на здравословните храни смятат, че ще расте и евентуални проблеми ще са с краткосрочен характер.
- получават предложения да придобият компании в затруднение (което всъщност е свързано с тезата за по-големия пазарен дял от предната точка).
Фокус на бъдещи придобивания ще бъдат нови марки/продукти за България и достъп до нови пазарни ниши извън България.
- Продажбите през Амазон Германия до този момент са били правени чрез вендор. Компанията в момента се опитва да стане част от Amazon Marketplace и да продава директно, но имат забавяне, защото акаунтът им е блокиран по някаква причина. Говорят с Амазон да оправят статуса на акаунта и очакват скоро да разрешат проблема.
- Обещаха по-своевременно да обявяват важните новини и да подобрят прозрачността като цяло. (Тук си мисля, че проблемът не е до желание, а до възможности. Струва ми се, че нямат достатъчно хора във финансово-счетоводния отдел. Например, по презентацията липсваха по-детайлни разбивки на продажбите, основни двигатели на раста на приходите и т.н.. Да видим как ще го разрешат.)
- Лоялната програма е ако имате поне 1000 акции, може да вземете специална карта от магазините Зелен Био и да получите 10% отстъпка на собствените марки на Смарт Органик във фирмените магазини.
За да вземеш дял от конкуренция ти трябва много силен търговски отдел (аз не вярвам че го имат, по-надолу се вижда защо).
Също така съм малко скептичен за ''свиването на сектора'' , хората пазаруващи био и healthy като цяло не са на ръба на бедността и се съмнявам че с известно вдигане на цените ще преминат към конвенционални. Те самите казват, че имат малък дял от тези хора, т.е няма причина за спад.
Това, което може да стане е конкуренцията да извади ниски цени с по-нисък марж и да подбие пазара с цел да вземе дял. Смарт органик няма да може да падне под някакъв % марж. заради инвестициите които прави т.е техните продукти ще са по-скъпи. И тук sales/marketing отделите ще трябва да свършат много добра работа (а това са оптини и скъпи служители), за да обяснят защо техните продукти са по-добри.
С времето всяка верига прави/ще прави private label на топ био продуктите си. Този канал (private label) трябва да се вкл. в презентациите им, какъв % от оборота им идва от правенето на private label за Lidl / Fantastico/ Billa и тн. Да не се окаже че тези годишни ръстове са от там? Правенето на private label е нож с 2 остриета - да имаш добър оборот и правиш обеми, но в един момент могат да те сменят и друга компания да им ги прави. Пак опираме до колко силен бранд имаш и какво ще ти остане като оборот.
2. получават предложения да придобият компании в затруднение (което всъщност е свързано с тезата за по-големия пазарен дял от предната точка). Фокус на бъдещи придобивания ще бъдат нови марки/продукти за България и достъп до нови пазарни ниши извън България.
При положение че имаш малък пазарен дял, да купуваш компании в затруднение не е добра идея. Смарт органик са доста време на пазара, факта че пазарния им дял е малък говори, че е по-добре да си оправиш процесите и отделите първо, тогава ходи да спасяваш нещо друго.
Да придобиваш пазарен дял чрез купуване на други фирми се прави, когато вече няма накъде да растеш. Ако го правиш при положение, че нямаш голям % от пазара, значи че не можеш да постигнеш ръст сам. Ако се купуват компании в момента имам усещането, че ще тази фирма ще стане Франкенщайн.
3..Компанията в момента се опитва да стане част от Amazon Marketplace и да продава директно, но имат забавяне, защото акаунтът им е блокиран по някаква причина.
Смяна си служителите, това е некомпетентност.
4. Обещаха по-своевременно да обявяват важните новини и да подобрят прозрачността като цяло. (Тук си мисля, че проблемът не е до желание, а до възможности. Струва ми се, че нямат достатъчно хора във финансово-счетоводния отдел. Например, по презентацията липсваха по-детайлни разбивки на продажбите, основни двигатели на раста на приходите и т.н.. Да видим как ще го разрешат.)
Явно всичко се прави ръчно, undersaffed и нулева автоматизация. Което ме навява на въпроса - как тогава си следят резултатите??? Че тези цифри трябва вътрешно да ги следят всеки месец, а те не могат за пред инвеститорите да ги извадят?? Това говори много за организацията.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Много добре
Възходящият тренд продължава и през тази година. През януари и февруари компанията отчита съответно 13% и 14% ръст на продажбите спрямо същите месеци на 2021. "През март обаче увеличението е само с 1.9% и обяснението е в сравнението с изключително силния миналогодишен март, когато имахме специална акция в "dm Германия", каза Драгов. През април продажбите скачат с 24.4%, а през май - с 31.1%.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ATILA Разгледай мнениеTrakiets благодаря!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Trakiets Разгледай мнениеСрещата се записваше, така че скоро предполагам, ще я споделят. Междувременно, тук са описани основните моменти от срещата:
https://www.capital.bg/biznes/kompan...gust_esenta_s/
Някои неща, които ги няма в статията, но споменаха на срещата:
- нямат намерение да свалят компанията от борсата. Обявеното обратно изкупуване на до 300 хил. акции е с цел да се възползват, ако текущата цена им се стори атрактивна
- Очакват инфлацията да се отрази на цялостното потребление в тяхната сфера, но тезата им беше, че държат малък пазарен дял и дори секторът като цяло да се свие, ако те успеят да вземат пазарен дял от конкуренцията, биха могли да продължат с разрастването на бизнеса. В дългосрочен план секторът на здравословните храни смятат, че ще расте и евентуални проблеми ще са с краткосрочен характер.
- получават предложения да придобият компании в затруднение (което всъщност е свързано с тезата за по-големия пазарен дял от предната точка).
Фокус на бъдещи придобивания ще бъдат нови марки/продукти за България и достъп до нови пазарни ниши извън България.
- Продажбите през Амазон Германия до този момент са били правени чрез вендор. Компанията в момента се опитва да стане част от Amazon Marketplace и да продава директно, но имат забавяне, защото акаунтът им е блокиран по някаква причина. Говорят с Амазон да оправят статуса на акаунта и очакват скоро да разрешат проблема.
- Обещаха по-своевременно да обявяват важните новини и да подобрят прозрачността като цяло. (Тук си мисля, че проблемът не е до желание, а до възможности. Струва ми се, че нямат достатъчно хора във финансово-счетоводния отдел. Например, по презентацията липсваха по-детайлни разбивки на продажбите, основни двигатели на раста на приходите и т.н.. Да видим как ще го разрешат.)
- Лоялната програма е ако имате поне 1000 акции, може да вземете специална карта от магазините Зелен Био и да получите 10% отстъпка на собствените марки на Смарт Органик във фирмените магазини.
Хич не е случайно!Last edited by redcretin; 14.06.2022, 23:59.
Коментар
-
Срещата се записваше, така че скоро предполагам, ще я споделят. Междувременно, тук са описани основните моменти от срещата:
https://www.capital.bg/biznes/kompan...gust_esenta_s/
Някои неща, които ги няма в статията, но споменаха на срещата:
- нямат намерение да свалят компанията от борсата. Обявеното обратно изкупуване на до 300 хил. акции е с цел да се възползват, ако текущата цена им се стори атрактивна
- Очакват инфлацията да се отрази на цялостното потребление в тяхната сфера, но тезата им беше, че държат малък пазарен дял и дори секторът като цяло да се свие, ако те успеят да вземат пазарен дял от конкуренцията, биха могли да продължат с разрастването на бизнеса. В дългосрочен план секторът на здравословните храни смятат, че ще расте и евентуални проблеми ще са с краткосрочен характер.
- получават предложения да придобият компании в затруднение (което всъщност е свързано с тезата за по-големия пазарен дял от предната точка).
Фокус на бъдещи придобивания ще бъдат нови марки/продукти за България и достъп до нови пазарни ниши извън България.
- Продажбите през Амазон Германия до този момент са били правени чрез вендор. Компанията в момента се опитва да стане част от Amazon Marketplace и да продава директно, но имат забавяне, защото акаунтът им е блокиран по някаква причина. Говорят с Амазон да оправят статуса на акаунта и очакват скоро да разрешат проблема.
- Обещаха по-своевременно да обявяват важните новини и да подобрят прозрачността като цяло. (Тук си мисля, че проблемът не е до желание, а до възможности. Струва ми се, че нямат достатъчно хора във финансово-счетоводния отдел. Например, по презентацията липсваха по-детайлни разбивки на продажбите, основни двигатели на раста на приходите и т.н.. Да видим как ще го разрешат.)
- Лоялната програма е ако имате поне 1000 акции, може да вземете специална карта от магазините Зелен Био и да получите 10% отстъпка на собствените марки на Смарт Органик във фирмените магазини.
- 5 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от ATILA Разгледай мнениеНякакви новини от срещата с инвеститорите?
Коментар
Коментар