Първоначално изпратено от mpy_yordanov
Разгледай мнение
Договорите са за период от 5+5 години и имат клауза, че хотела е длъжен да плати всичките 60 месечни вноски. Тъй като, в бизнеса винаги има непредвидени ситуации, като фалит или форс мажор, оценяваме приходите да бъдат реализирани на 95%. Съгласно договора, хотела придобива собственост едва след, като плати 60-та вноска. В случай на неплащане преди този срок, ние взимаме обратно системата.
Таксата е фиксирана и се плаща на стая/нощ. Броя посетители няма отношение.
Приходите от абонаментни такси на хотеслкото ни решение, представляват 45% от общите приходи. Останала част се реализира от продажби на системи за контрол на достъп, решението ни за Smart homes ( Easy Lock ) и софтуерни лицензи.
Два проекта ( водеща компания в ритейл сектор и едно от най-големите производствени предприятия ), които стартирахме в началото на 2020 год бяха частично отложени за 2021 год. Реализацията по тях е съответно на 45% и 20%. Отложените приходи по тях са причината за спада в приходите зая 2020 год.
Само за информация, ако нямаше lockdawn, всички започнати проекти, щаха да бъдат реализирани по план ( горните два + три хотела на морето ) и приходите за 2020 год щаха да бъдат 150%-180% ръст спрямо 2019 год.
След, като видяхме, как целият свят и бизнеса се промениха само за един месец, за да минимилизираме за в бъдеще подобни флуктуации, променихме бизнес моделите за продажба и на други наши решения от еднократно плащане, към абонамент. Така, за в бъдеще процентното съотношение на приходите, ще расте в частта абонаментни такси.
Поздрави,
Коментар