IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шелли груп АД (A4L)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

    Ъхъ и годишните разходи за персонал са няма и 24 милиона лева, според джобса имат 150 ИТ-та. Това като първокласни експерти и високи разходи за R&D ли ти звучи? А са набили 30 милиона в маркертинг и реклама, 5х за година! Може би затова има тея шведи, а? Шелли много ли продажби има във Великобритания и Франция, че си се хванал за тях? Не навлизат китайците от раз ами постепенно, точно както BYD сега. Т.е. имаш първо забавяне на продажбите на европейците, после плато, после спад. Сравняването с пиъри никога не ми е харесвало, защото не се взима предвид възможността и пиърите и компанията да са силно надценени. Ок можеш да сравниш моите Orsero с Dole, и показва големи разлики в мултипълите. Но това, че Dole са скъпи, означава ли автоматично, че Orsero са евтини? Food for thought. Желая ти късмет, с инвестирането в growth в мечи пазар ще ти трябва
    Тоест казвате, че трябва да бъдем критични към една компания, която преизпълнява прогнозите си, защото конкуренцията в даден момент може да я настигне! Като започне да расте с 15%, а не с 40 пазарът ще я коригира и така - това е нормалното. При положение, че всяко тримесечие искат да подготвят екип във всеки пазар, където виждат потенциал как ви звучи това? Както каза колегата - китайските производители догонват по цена продуктите на Шелли. Познайте кое биха избрали и избират на европейския пазар?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Key Ru Разгледай мнение

      Колега, аз не съм от хората, които биха казали за Шелли или добро или нищо! Ако имате конструктивно мнение, изкажете го, това е идеята на форума! Иначе в контекста на написаното от Вас и Шелли се правят в Китай, а не в Бангладеш! Не знам къде видяхте разхода за R&D, в Шелли минават през заплатите на хората, които правят тези неща, а това не е перо в разходите, което намалява. Същевременно като погледнем продуктите и видим новите генерации, че единствено при тези на Шелли има толкова много протоколи в едно устройство, като видим създаването на собствения чип, който да се имплементира в чужди устройства, като добавим новите групи продукти брави и камери, е някак нсестоятелно изказването, че не се работи в тази посока. Цитирате мнения добра цена-качество, свестен съпорт и работещ апп, аз виждам в това добра основа, над която да се надгради. Да, несъмнено китайците могат да направят нещо по-добре и на по-добра цена, това съществува като риск пред компанията. Тук е мястото да се върна на някои от нещата, които написах в предишния си пост. Обучението на професионалните инсталатори и картата с тези инсталатори, които клиентите могат да изполват, изграждането на собствените търговски структури по региони, това не са само неща, които дават добавена стойност, а са пречки пред проникването на други участници на пазара. Мислите ли, че като китайците направят по-добър продукт, той моментално ще измести всички участници на пазара? Ще успеят на следващия ден да имат екип във Великобритания или във Франция, и нашата компания се бори с намирането на точните екипи в тези региони от две години! Ето нещо негативно, ама компанията не спира да работи в тази посока! Това което прави компанията е да изгради система, която ако не да е непреодолима, то поне да е трудно заобиколима. И ако някой реши да навлиза агресивно в бизнеса, да води ценова война, да купи на готово екипите на някоя компания, то защо да не купи цялата компания с изграденото от нея?

      И като говорим някой да изкупи някоя компания нека да сравним две Европейски такива, които са относително съпоставими.

      ______________ Shelly __ и __ Plejd
      и двете компании имат по малко над 200 служители
      Капитализация_ 790млн._____ 630млн
      Приходи 2024__ 107млн._____ 57млн
      Ръст 2020 _____+76%________+69%
      Ръст 2021_____ +49%________+51%
      Ръст 2022_____ +56%________+21%
      Ръст 2023_____ +57%________+19%
      Ръст 2024_____ +42%________+25%
      ROIC__________ 31%________ 20%
      Current ratio_____ 9.7_________ 2.2
      D/E и двете са с 0.07
      Р/Е ___________ 33 __________65

      Като погледнем само тези няколко индикатора, коя компания изглежда по-атрактивна за придобиване? И да не се чудите защо Шведите купуват Шелли, защото тяхната с далеч по слабите резултати е два пъти по-скъпа


      Ъхъ и годишните разходи за персонал са няма и 24 милиона лева, според джобса имат 150 ИТ-та. Това като първокласни експерти и високи разходи за R&D ли ти звучи? А са набили 30 милиона в маркертинг и реклама, 5х за година! Може би затова има тея шведи, а? Шелли много ли продажби има във Великобритания и Франция, че си се хванал за тях? Не навлизат китайците от раз ами постепенно, точно както BYD сега. Т.е. имаш първо забавяне на продажбите на европейците, после плато, после спад. Сравняването с пиъри никога не ми е харесвало, защото не се взима предвид възможността и пиърите и компанията да са силно надценени. Ок можеш да сравниш моите Orsero с Dole, и показва големи разлики в мултипълите. Но това, че Dole са скъпи, означава ли автоматично, че Orsero са евтини? Food for thought. Желая ти късмет, с инвестирането в growth в мечи пазар ще ти трябва
      Last edited by Black and white cat-foot; 23.05.2025, 08:33.
      destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

        Пич, Епъл не са в Китай защото е евтино, а защото ако щракнат с пръсти в Шензен могат веднага да наемат 30к инженери на световно ниво. Ако искаха евтино, щяха да са в Бангладеш. Шелли почти не харчи за R&D, което означава, че продуктите не са нещо groundbreaking. Каквото съм чел в редит, имат добро цена-качество, свестен съпорт и работещ ап. Всички тези неща не са трайни предимства - китайците ще те бият по качество в някой момент (виж ел коли, чипове и тн), съпорта е трудно да го поддържаш ако си голяма компания, апа е лесен за репликиране. И в един момент оставаш без запалени жичкаджии с които да правиш 40% на година. ПП Бъфет като бях малък го смятах за много велик, сега го мисля за лицемер с връзки, който не следва собствените си стратегии
        Колега, аз не съм от хората, които биха казали за Шелли или добро или нищо! Ако имате конструктивно мнение, изкажете го, това е идеята на форума! Иначе в контекста на написаното от Вас и Шелли се правят в Китай, а не в Бангладеш! Не знам къде видяхте разхода за R&D, в Шелли минават през заплатите на хората, които правят тези неща, а това не е перо в разходите, което намалява. Същевременно като погледнем продуктите и видим новите генерации, че единствено при тези на Шелли има толкова много протоколи в едно устройство, като видим създаването на собствения чип, който да се имплементира в чужди устройства, като добавим новите групи продукти брави и камери, е някак нсестоятелно изказването, че не се работи в тази посока. Цитирате мнения добра цена-качество, свестен съпорт и работещ апп, аз виждам в това добра основа, над която да се надгради. Да, несъмнено китайците могат да направят нещо по-добре и на по-добра цена, това съществува като риск пред компанията. Тук е мястото да се върна на някои от нещата, които написах в предишния си пост. Обучението на професионалните инсталатори и картата с тези инсталатори, които клиентите могат да изполват, изграждането на собствените търговски структури по региони, това не са само неща, които дават добавена стойност, а са пречки пред проникването на други участници на пазара. Мислите ли, че като китайците направят по-добър продукт, той моментално ще измести всички участници на пазара? Ще успеят на следващия ден да имат екип във Великобритания или във Франция, и нашата компания се бори с намирането на точните екипи в тези региони от две години! Ето нещо негативно, ама компанията не спира да работи в тази посока! Това което прави компанията е да изгради система, която ако не да е непреодолима, то поне да е трудно заобиколима. И ако някой реши да навлиза агресивно в бизнеса, да води ценова война, да купи на готово екипите на някоя компания, то защо да не купи цялата компания с изграденото от нея?

        И като говорим някой да изкупи някоя компания нека да сравним две Европейски такива, които са относително съпоставими.

        ______________ Shelly __ и __ Plejd
        и двете компании имат по малко над 200 служители
        Капитализация_ 790млн._____ 630млн
        Приходи 2024__ 107млн._____ 57млн
        Ръст 2020 _____+76%________+69%
        Ръст 2021_____ +49%________+51%
        Ръст 2022_____ +56%________+21%
        Ръст 2023_____ +57%________+19%
        Ръст 2024_____ +42%________+25%
        ROIC__________ 31%________ 20%
        Current ratio_____ 9.7_________ 2.2
        D/E и двете са с 0.07
        Р/Е ___________ 33 __________65

        Като погледнем само тези няколко индикатора, коя компания изглежда по-атрактивна за придобиване? И да не се чудите защо Шведите купуват Шелли, защото тяхната с далеч по слабите резултати е два пъти по-скъпа



        Коментар


        • Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение
          Много високи са взели да ги правят тези гаражи

          When we visited two year ago the warehouses was much emptier $SLYG

          Ъм проблем с логистиката?
          destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Slg Разгледай мнение

            Тук ли се случва ребрандирането?!?
            Както се казваше в една реклама навремето
            "И един мармот завива ..."

            https://www.youtube.com/watch?v=ryuWUQqOwZI

            Коментар


            • Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение
              Много високи са взели да ги правят тези гаражи

              When we visited two year ago the warehouses was much emptier $SLYG

              Тук ли се случва ребрандирането?!?

              Коментар


              • Много високи са взели да ги правят тези гаражи

                When we visited two year ago the warehouses was much emptier $SLYG

                Коментар


                • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

                  Прав си. Вече беше доста притеснително ,че рибаря изчезна
                  Добро или нищо за Шелли
                  destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Plemennika_na_shefa Разгледай мнение

                    Пандичката щом пита за конкурентни предимства и се чуди е добре. Притеснително би било да почне с хвалебствията като при Неохим и Агрия.
                    Тогава бяха на върха и после само надолу.
                    Прав си. Вече беше доста притеснително ,че рибаря изчезна

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Key Ru Разгледай мнение
                      ...из една друга тема



                      Ще започна с това, че това е най-публичната компания у нас. Имат ръст на приходите от над 40% последните години, а специфичното за такъв вид компании е как финансират ръста и основен риск би бил дълга.Тук както знаем ръста е финансиран със собствени средства и дълговите нива са повече от впечатляващи дори за мултимилярдните компании. Current ratio над 9 и D/E 0,07, като втория показател се влоши, защото вкараха разходите по договора за наем в бъдещите зъдължения. За справка според дядо Уорън Бъфет здравословните нива при тези показатели са над 1 и под 0,5. От една страна можем да премахнем дълговия риск и да се насочим към следващия риск - приходите. Надявам се ще се съгласим, че компанията успява да расте много умело и резултатите потвърждават това. Има много предпоставки за продължаване на растежа породен от работата в много направления, като не знам кое е по-значимо от другото. Компанията се стреми да създава решения с голяма гама протоколи, което им дава конкурентно предимство спрямо тези, които разработват решения само в едно направление. Новите брави и камерите, които добавят към досега съществувящите решения. Има собствения чип, който към момента дори и да не е дал някакви съществени резултати е предпоставка за бъдещи такива. Вече има серия за професионалисти, която се разширява, като компанията инвестира и в образованието на професионални инсталатори, което е предпоставка за бъдещ интерес към решенията на компанията. Също така компанията има ценова сила от това, че цените им са конкуренти спрямо останалите Европейски участници на този пазар, а същевременно цените на Китайските все повече догонват тези на Шелли. Работата на компанията в посока изграждането на собствени екипи в различните региони. Имат собствено приложение, което дава добавена стойност и е предпоставка да допринесе в бъдещето с информацията, която генерира. Сигурно пропускам да очертая нещо. Видимо компанията се стреми да бъде изпреварваща в ходовете, които предприема и до момента не разочарова. Тук е моменте да погледнем и ROIC, който е над 30%, който според дядото е хубаво да е над 12%... ето няколко конкурентни предимства на Шелли, че почна да става много дълго!
                      Пич, Епъл не са в Китай защото е евтино, а защото ако щракнат с пръсти в Шензен могат веднага да наемат 30к инженери на световно ниво. Ако искаха евтино, щяха да са в Бангладеш. Шелли почти не харчи за R&D, което означава, че продуктите не са нещо groundbreaking. Каквото съм чел в редит, имат добро цена-качество, свестен съпорт и работещ ап. Всички тези неща не са трайни предимства - китайците ще те бият по качество в някой момент (виж ел коли, чипове и тн), съпорта е трудно да го поддържаш ако си голяма компания, апа е лесен за репликиране. И в един момент оставаш без запалени жичкаджии с които да правиш 40% на година. ПП Бъфет като бях малък го смятах за много велик, сега го мисля за лицемер с връзки, който не следва собствените си стратегии
                      destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

                        Е сега, не може да си 10/10 както казва бай линч, и 6/10 е добре
                        Няма ли да е тъжно ако някой швед напише статия и открие Шелли за Сийкинг алфа, преди теб?
                        Last edited by tony1975; 22.05.2025, 15:09.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Plemennika_na_shefa Разгледай мнение

                          Пандичката щом пита за конкурентни предимства и се чуди е добре. Притеснително би било да почне с хвалебствията като при Неохим и Агрия.
                          Тогава бяха на върха и после само надолу.
                          Е сега, не може да си 10/10 както казва бай линч, и 6/10 е добре
                          destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Key Ru Разгледай мнение
                            ...из една друга тема



                            Ще започна с това, че това е най-публичната компания у нас. Имат ръст на приходите от над 40% последните години, а специфичното за такъв вид компании е как финансират ръста и основен риск би бил дълга.Тук както знаем ръста е финансиран със собствени средства и дълговите нива са повече от впечатляващи дори за мултимилярдните компании. Current ratio над 9 и D/E 0,07, като втория показател се влоши, защото вкараха разходите по договора за наем в бъдещите зъдължения. За справка според дядо Уорън Бъфет здравословните нива при тези показатели са над 1 и под 0,5. От една страна можем да премахнем дълговия риск и да се насочим към следващия риск - приходите. Надявам се ще се съгласим, че компанията успява да расте много умело и резултатите потвърждават това. Има много предпоставки за продължаване на растежа породен от работата в много направления, като не знам кое е по-значимо от другото. Компанията се стреми да създава решения с голяма гама протоколи, което им дава конкурентно предимство спрямо тези, които разработват решения само в едно направление. Новите брави и камерите, които добавят към досега съществувящите решения. Има собствения чип, който към момента дори и да не е дал някакви съществени резултати е предпоставка за бъдещи такива. Вече има серия за професионалисти, която се разширява, като компанията инвестира и в образованието на професионални инсталатори, което е предпоставка за бъдещ интерес към решенията на компанията. Също така компанията има ценова сила от това, че цените им са конкуренти спрямо останалите Европейски участници на този пазар, а същевременно цените на Китайските все повече догонват тези на Шелли. Работата на компанията в посока изграждането на собствени екипи в различните региони. Имат собствено приложение, което дава добавена стойност и е предпоставка да допринесе в бъдещето с информацията, която генерира. Сигурно пропускам да очертая нещо. Видимо компанията се стреми да бъде изпреварваща в ходовете, които предприема и до момента не разочарова. Тук е моменте да погледнем и ROIC, който е над 30%, който според дядото е хубаво да е над 12%... ето няколко конкурентни предимства на Шелли, че почна да става много дълго!
                            Пандичката щом пита за конкурентни предимства и се чуди е добре. Притеснително би било да почне с хвалебствията като при Неохим и Агрия.
                            Тогава бяха на върха и после само надолу.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение

                              "...На 22–23 май 2025 г. компанията ще организира ексклузивно корпоративно посещение
                              в София. Институционални инвеститори, анализатори и финансови журналисти са
                              поканени да се запознаят от първо лице с корпоративната култура и иновационния
                              процес на Shelly Group – от идеята за продукт и R&D до производственото планиране и
                              логистиката.
                              Събитието ще започне с обиколка на логистичния център, последвана от разглеждане
                              на новата централа на компанията в сърцето на София...."
                              Благодаря за напомнянето. Да видим после тези анализатори, журналисти и представители на институционални инвеститори дали ще вземат да продават акции или биха купували.

                              Коментар


                              • ...из една друга тема

                                Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение
                                Някой най-после да ми каже какво му е конкурентното предимство на Шелито
                                Ще започна с това, че това е най-публичната компания у нас. Имат ръст на приходите от над 40% последните години, а специфичното за такъв вид компании е как финансират ръста и основен риск би бил дълга.Тук както знаем ръста е финансиран със собствени средства и дълговите нива са повече от впечатляващи дори за мултимилярдните компании. Current ratio над 9 и D/E 0,07, като втория показател се влоши, защото вкараха разходите по договора за наем в бъдещите зъдължения. За справка според дядо Уорън Бъфет здравословните нива при тези показатели са над 1 и под 0,5. От една страна можем да премахнем дълговия риск и да се насочим към следващия риск - приходите. Надявам се ще се съгласим, че компанията успява да расте много умело и резултатите потвърждават това. Има много предпоставки за продължаване на растежа породен от работата в много направления, като не знам кое е по-значимо от другото. Компанията се стреми да създава решения с голяма гама протоколи, което им дава конкурентно предимство спрямо тези, които разработват решения само в едно направление. Новите брави и камерите, които добавят към досега съществувящите решения. Има собствения чип, който към момента дори и да не е дал някакви съществени резултати е предпоставка за бъдещи такива. Вече има серия за професионалисти, която се разширява, като компанията инвестира и в образованието на професионални инсталатори, което е предпоставка за бъдещ интерес към решенията на компанията. Също така компанията има ценова сила от това, че цените им са конкуренти спрямо останалите Европейски участници на този пазар, а същевременно цените на Китайските все повече догонват тези на Шелли. Работата на компанията в посока изграждането на собствени екипи в различните региони. Имат собствено приложение, което дава добавена стойност и е предпоставка да допринесе в бъдещето с информацията, която генерира. Сигурно пропускам да очертая нещо. Видимо компанията се стреми да бъде изпреварваща в ходовете, които предприема и до момента не разочарова. Тук е моменте да погледнем и ROIC, който е над 30%, който според дядото е хубаво да е над 12%... ето няколко конкурентни предимства на Шелли, че почна да става много дълго!

                                Коментар

                                Working...
                                X