IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шелли груп АД (A4L)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Slg Разгледай мнение

    Не няма да ги ударят митата. Имаше официално изявление на компанията на тая тема. Ако се интересуваш може да го изгледаш. Пазарът на Шелли в САЩ е < 2% от всичките им продажби и цените там вече са актуализирани спрямо митата.
    уоп изрових го, 2 било 4 ама карай. ако китайския шит се пренасочи към Европа, това броим ли го?

    https://www.bloombergtv.bg/a/16-bizn...itata-na-sasht

    Shelly Group е част от цялостната бизнеса среда в САЩ и в Европа, така че при всички случаи ще има някакво отражение върху нашия бизнес. По-конкретно - още не знаем, но и не сме единствените



    За 2024 г. продажбите в Щатите са малко над 4 млн. долара и като процент това не е толкова съществено за продажбите на Shelly Group. Всички, които са запознати с нашите резултати, които обявяваме публично знаят, че това е в порядъка на 4-5% (от общите приходи).
    destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

      Не, но еволюцията може да става бавно. Аз си инсталирах дистанционни водомери още 2020, но повечето хора няма да го направят докато не ги накараш и знам, защото повечето ми съседи още не са ги сменили. Последният апартамент, който купих, предишният собственик беше толкова стиснат, че даже собственоръчно сложил студени водомери и на двете места, гениално просто. Като викнах Техем да ми сложат от дистанционните, много се смяха чичковците. Та същото за IoT - готино е и улеснява живота, но много хора са скарани с техниката и докато тези, които са млади и се кефят на такива неща завъдят пари и собствени апартаменти които до автоматизират, таванът на пазарът е нисък и ти не знаеш в кой момент Шелли ще го ударят. Е например аз завъдих апартамент на 31, ако вземеш това за отправна точка и приемеш, че тези над 40 са зле с техниката, еми колега - то търсиш 31-40 години и основно мъже които си падат то тех и автоматизация. Колко такива има според теб? Ако си гледал Silicon Valley сериала, в един момент нали направиха готиния и революционен ап, ама никой не го ползваше извън Силиконовата долина. По-голямата част от населението не е хип като тебе
      Чешем си излишно езиците.. официалните данни са, че IoT пазара и специално смарт хоум секторът расте с 18-20% годишно, Шелли го прави с 40%. Личните впечатления и кой какво има удома си не са много релевантни.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Key Ru Разгледай мнение

        Цената на акциите започна да се покачва далеч преди да бъде обявена продажбата на Бриколаж, а и не е без значение дали до продажбата на имотите ще постъпи някой друг милион повече!

        Вие имате вашата гледна точка за ръстовете на компанията и дълга, аз своята. Моята се различава от Вашата. Водя разговор за качествата на компанията тук от няколко години, като за момента компанията продължава да дава аргументи в потвърждение на моята теза!

        Прав сте относно Тоуа, не съм я коментирал защото ми е неудобно. Неудобно ми е, защото пиша от телефона си, а не познавам компанията и не мога да я погледна в момента! Ако държите на мнението ми, ще я погледна и ще Ви го споделя.

        А що се отнася до това, кой какви устройства ползва има една история за производителя на обувки Томас Бата. Та изпратил той свои служители в Африка, за да видят какви перспективи има за бизнес там. Върнал се е един от пратениците и казал "г-н Бата няма смисъл да правим бизнес там, там хората нямат обувки", втория казал "г-н Бата, веднага трябва да започнем бизнес там, защото всички са боси". Вие си изберете от коя гледна точка искате да гледате на процеса на автоматизация на домовете. Преди време се подмениха електромерите на такива с дистанционно отчитане, сега се случва същото и с водомерите. Аз, а предполагам и Вие, си спомням времето когато навлизаха телефоните. В началото не всички имаха, ама сега и бабите и дядовците имат. Същото беше и с компютрите, било е така и с телевизорите и с радиото и т.н. Това се нарича еволюция! Как мислите тя дали спира да се случва?
        Не, но еволюцията може да става бавно. Аз си инсталирах дистанционни водомери още 2020, но повечето хора няма да го направят докато не ги накараш и знам, защото повечето ми съседи още не са ги сменили. Последният апартамент, който купих, предишният собственик беше толкова стиснат, че даже собственоръчно сложил студени водомери и на двете места, гениално просто. Като викнах Техем да ми сложат от дистанционните, много се смяха чичковците. Та същото за IoT - готино е и улеснява живота, но много хора са скарани с техниката и докато тези, които са млади и се кефят на такива неща завъдят пари и собствени апартаменти които до автоматизират, таванът на пазарът е нисък и ти не знаеш в кой момент Шелли ще го ударят. Е например аз завъдих апартамент на 31, ако вземеш това за отправна точка и приемеш, че тези над 40 са зле с техниката, еми колега - то търсиш 31-40 години и основно мъже които си падат то тех и автоматизация. Колко такива има според теб? Ако си гледал Silicon Valley сериала, в един момент нали направиха готиния и революционен ап, ама никой не го ползваше извън Силиконовата долина. По-голямата част от населението не е хип като тебе
        destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

          Едните правят смарт суичове и крушки, другите правят бормашини и отверки, с които да си инсталираш такива неща. И двете са DIY, произведено в Китай, бърз растеж, без дълг. Да, едното е "технологична компания" с дебели кавички и го рекламират някакви ютубъри, другото има утвърдена марка и не му трябва да буха така в маркетинг. Което ми напомня, абе Шелли като им се правят нещата в Китай и се облизват за САЩ, няма ли да ги ударят някакви мита?
          Не няма да ги ударят митата. Имаше официално изявление на компанията на тая тема. Ако се интересуваш може да го изгледаш. Пазарът на Шелли в САЩ е < 2% от всичките им продажби и цените там вече са актуализирани спрямо митата.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Slg Разгледай мнение

            Отваряш сайта на Toya TOYA S.A. | About the company and brands и виждаш, че секторът и бизнесът са съвсем различни от това дето прави Шелли.
            Едните правят смарт суичове и крушки, другите правят бормашини и отверки, с които да си инсталираш такива неща. И двете са DIY, произведено в Китай, бърз растеж, без дълг. Да, едното е "технологична компания" с дебели кавички и го рекламират някакви ютубъри, другото има утвърдена марка и не му трябва да буха така в маркетинг. Което ми напомня, абе Шелли като им се правят нещата в Китай и се облизват за САЩ, няма ли да ги ударят някакви мита?
            destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

            Коментар


            • Първоначално изпратено от I4S Разгледай мнение
              Това е, защото мечето не се е допитал до жена си, как се пише Tuya е производителя, а не Toya, както той многократно споменава. Китайска компания, която е с доста съмнително ниво на сигурност. Едва ли има сериозна компания в Европа и Щатите, която да ползва продуктите им.
              не се излагай така, вземи отвори презентацията поне - не забеляза ли, че казах че не се занимават с IoT или мина между ушичките?

              We offer 13000 products of the brands YATO, STHOR, VOREL, LUND, FALA and FLO
              destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

                Не, БРЕФ се качва защото продават имоти на добри цени, на никой не му пука че са прибрали екстра 10к от някой наем. Добрите ръстове и липсата на дълг ти обясних вече няколко пъти откъде идват - яко маркетинг и никакъв капекс защо едни китайци ни правят нещата. Toya прави същото, ама това не си коментирал защото е неудобно, нали? И Toya им е ок дълга, също правят неща за дома в Китай. Виж, не са някакви яки неща като IoT ама ги има в почти всеки полски дом докато продукт на Шелли освен часовниците не съм виждал. Чети и виж какво прави сериозна компания

                https://toya.pl/en/download/download...t-quarter-2025
                Цената на акциите започна да се покачва далеч преди да бъде обявена продажбата на Бриколаж, а и не е без значение дали до продажбата на имотите ще постъпи някой друг милион повече!

                Вие имате вашата гледна точка за ръстовете на компанията и дълга, аз своята. Моята се различава от Вашата. Водя разговор за качествата на компанията тук от няколко години, като за момента компанията продължава да дава аргументи в потвърждение на моята теза!

                Прав сте относно Тоуа, не съм я коментирал защото ми е неудобно. Неудобно ми е, защото пиша от телефона си, а не познавам компанията и не мога да я погледна в момента! Ако държите на мнението ми, ще я погледна и ще Ви го споделя.

                А що се отнася до това, кой какви устройства ползва има една история за производителя на обувки Томас Бата. Та изпратил той свои служители в Африка, за да видят какви перспективи има за бизнес там. Върнал се е един от пратениците и казал "г-н Бата няма смисъл да правим бизнес там, там хората нямат обувки", втория казал "г-н Бата, веднага трябва да започнем бизнес там, защото всички са боси". Вие си изберете от коя гледна точка искате да гледате на процеса на автоматизация на домовете. Преди време се подмениха електромерите на такива с дистанционно отчитане, сега се случва същото и с водомерите. Аз, а предполагам и Вие, си спомням времето когато навлизаха телефоните. В началото не всички имаха, ама сега и бабите и дядовците имат. Същото беше и с компютрите, било е така и с телевизорите и с радиото и т.н. Това се нарича еволюция! Как мислите тя дали спира да се случва?

                Коментар


                • А, ок. Извинявам се, моя грешка. Не предполагах, че съществуват компании с идентични имена, произвеждащи сходни продукти. Adidas и Adibas

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от I4S Разгледай мнение
                    Това е, защото мечето не се е допитал до жена си, как се пише Tuya е производителя, а не Toya, както той многократно споменава. Китайска компания, която е с доста съмнително ниво на сигурност. Едва ли има сериозна компания в Европа и Щатите, която да ползва продуктите им.
                    Неее, има си предвид Toya и аз помислих, че говори за китайската Тuya, ама говори за поляците, които имат 5-6 марки и произвеждат от ел. разклонители и косачки та до кафе машини..

                    Коментар


                    • Това е, защото мечето не се е допитал до жена си, как се пише Tuya е производителя, а не Toya, както той многократно споменава. Китайска компания, която е с доста съмнително ниво на сигурност. Едва ли има сериозна компания в Европа и Щатите, която да ползва продуктите им.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

                        Не, БРЕФ се качва защото продават имоти на добри цени, на никой не му пука че са прибрали екстра 10к от някой наем. Добрите ръстове и липсата на дълг ти обясних вече няколко пъти откъде идват - яко маркетинг и никакъв капекс защо едни китайци ни правят нещата. Toya прави същото, ама това не си коментирал защото е неудобно, нали? И Toya им е ок дълга, също правят неща за дома в Китай. Виж, не са някакви яки неща като IoT ама ги има в почти всеки полски дом докато продукт на Шелли освен часовниците не съм виждал. Чети и виж какво прави сериозна компания

                        https://toya.pl/en/download/download...t-quarter-2025
                        Отваряш сайта на Toya TOYA S.A. | About the company and brands и виждаш, че секторът и бизнесът са съвсем различни от това дето прави Шелли.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Plemennika_na_shefa Разгледай мнение

                          Company Valuation а ла Грую - за да се качи цената 6 пъти, приходите, печалбата, дивидентът и адептите трябва да се качат в строго пропорционално съотношение.
                          Да беше наела гараж близо до бъдеща спирка на метрото и да сложи поне един солар на покрива, да има какво да й се оцени...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Key Ru Разгледай мнение

                            Колега, знаете че цената на акцията не отразява днешната стойност на компанията, а бъдещите приходи и продажби. Докато мениджмънта изпълнява очертаните преди няколко години средносрочни цели, цената ще се покачва, защото компанията ще повишава печалбата на акция по предварително очертания план. Защо се повишава цената на акцията на БРЕФ? Поради същата причина! Защото печалбата на акция се повишава! Ако нивата на заетост стояха на нивата отпреди две-три години и без продажбата на Бриколажа, щеше ли да го има ръста от последната година? А защо ръстовете са различни, защото при Шелли няма горна граница! Да, осъзнавам че думите ми дават нова тема за разговор и да осъзнавам, че има много по-голям риск пред компанията да не постигне както заложените цели, така и последващите ръстове отвъд 2026г. Да риска спрямо БРЕФ е различен, но именно и поради тази причина очакваната доходност е различна. Така бе преди няколко години, откакто водим този разговор с Вас, така е и днес. Шелли продължава да стои стабилно в сектора в който оперира, да реализира добри ръстове и от гледна точка на риска, без дълг. Всички тези неща са причина да продължавам да имам позитивно мнение за компанията!
                            Не, БРЕФ се качва защото продават имоти на добри цени, на никой не му пука че са прибрали екстра 10к от някой наем. Добрите ръстове и липсата на дълг ти обясних вече няколко пъти откъде идват - яко маркетинг и никакъв капекс защо едни китайци ни правят нещата. Toya прави същото, ама това не си коментирал защото е неудобно, нали? И Toya им е ок дълга, също правят неща за дома в Китай. Виж, не са някакви яки неща като IoT ама ги има в почти всеки полски дом докато продукт на Шелли освен часовниците не съм виждал. Чети и виж какво прави сериозна компания

                            https://toya.pl/en/download/download...t-quarter-2025
                            Last edited by Black and white cat-foot; 26.06.2025, 12:25.
                            destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Key Ru Разгледай мнение

                              Колега, знаете че цената на акцията не отразява днешната стойност на компанията, а бъдещите приходи и продажби. Докато мениджмънта изпълнява очертаните преди няколко години средносрочни цели, цената ще се покачва, защото компанията ще повишава печалбата на акция по предварително очертания план. Защо се повишава цената на акцията на БРЕФ? Поради същата причина! Защото печалбата на акция се повишава! Ако нивата на заетост стояха на нивата отпреди две-три години и без продажбата на Бриколажа, щеше ли да го има ръста от последната година? А защо ръстовете са различни, защото при Шелли няма горна граница! Да, осъзнавам че думите ми дават нова тема за разговор и да осъзнавам, че има много по-голям риск пред компанията да не постигне както заложените цели, така и последващите ръстове отвъд 2026г. Да риска спрямо БРЕФ е различен, но именно и поради тази причина очакваната доходност е различна. Така бе преди няколко години, откакто водим този разговор с Вас, така е и днес. Шелли продължава да стои стабилно в сектора в който оперира, да реализира добри ръстове и от гледна точка на риска, без дълг. Всички тези неща са причина да продължавам да имам позитивно мнение за компанията!
                              Съвсем различни са нещата - зад едното има реална оценка, която рано или късно ще се случи, зад другото имат въздух под налягане, пардон клауд и ПР статийки (даже уикипедиа са им написали, че страницата им там е ПР съобщение) - ето, понеже си пич, да си четеш едно позабравено (платено) съобщение - човекът просто е специалист в продажбата на астропрогнози:

                              Тогава идва и един от най-трудните моменти в бизнеса на Димитър Димитров. През юни 2017 г. проектът She – първият контролер за автоматизация на дома, все повече изглежда труден за реализация. В същото време към първите създадени устройства Shelly няма никакъв интерес от крайните потребители. Повечето от първите произведени 5000 броя в края на 2016 г. все още са в склада и сякаш завинаги ще си останат там. Разходите за инженери и програмисти, които са част от проекта, застрашават развитието на холдинга.

                              Димитров събира целия екип, показва резултатите и съобщава, че за 3 месеца намалява заплатите на всички с 30%, а мениджърите, включително и той, няма да получават заплата. Решено е, ако нещата потръгнат след този период, всички служители да получат незаплатената разлика, както и акции на компанията за същата сума.

                              Тримата души, отговарящи за маркетинга, са освободени и той поема задачите им. Спира всички реклами и свежда бюджета до нула, защото след анализ осъзнава, че от стандартните начини за реклама няма никакъв резултат. Изпраща над 40 мейла на най-популярните блогъри, които пишат за домашна автоматизация и правят ревюта. В писмата си той посочва предимствата, които имат техните продукти, и особено това, че не сме китайска компания, а европейска, но в същото време цените им са конкурентни.

                              В края на юли същата година един-единствен блогър от САЩ му отговаря и иска продукти за тестване. Същият блогър публикува представяне на Shelly1 в неговия YouTube канал. След това се получава вълна, все повече блогъри и клиенти купуват и публикуват ревюта, а компанията в дадени моменти не може да смогне да произвежда и доставя търсените количества. Така продължават и до днес – не изразходват средства за реклама, а се възползват от над 2000 видеа за продуктите им.
                              Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                              Коментар


                              • Както обикновено нещата тук се случват бързо

                                Емитент: Шелли груп ЕД (SLYG)
                                Във връзка с решение за разпределяне на дивидент за 2024 г., взето на проведено на 02.06.2025 г. ОСА на Шелли груп ЕД, дружеството обявява:
                                - Начална дата за изплащане на дивидента: 07.07.2025 г.
                                - Крайна дата за изплащане на дивидента: 07.07.2026 г.
                                - Начин на изплащане на дивидента: чрез Централен депозитар АД и Банка ДСК АД

                                Коментар

                                Working...
                                X