Първоначално изпратено от misanthrope
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сирма Груп Холдинг АД (SGH / SKK )
Collapse
X
-
ivandavidov
Относно дивидентите - в една Facebook група бях писал, че при P/E = 30 и дивидент от 40% от печалбата, първоначалната инвестиция от IPO-то се изплаща след има-няма 75 години. Затова да се разчита на сериозен приход от дивиденти тук е просто смешно.
По-скоро човек може да разчита на някаква капиталова печалба, но рискът е оправдан само ако цената от IPO-то е минималната или близо до нея, при P/E гравитиращо около 20 или по-малко. Но дори тогава раздаденият дивидент ще е бъде нищожен спрямо платената цена за една акция.
Дали фирмата има потенциал за разрастване - това е много относително. 20 и колко години не са го направили (над определен размер и пазари), аз лично не вярвам, че сега ще тръгнат да го правят. Лично мнение. Но пък може и да успеят да го направят.Last edited by ivandavidov; 29.09.2015, 15:43.
Коментар
-
Първоначално изпратено от padre Bonaventura Разгледай мнениеБлагодаря за отговора. Проспекта не го дочетох., защото като стигнах в него до описание на активите и оценката им, си дадох равносметка, че не мога да разбера или да си дам правилна равносметка, дали описаните стойности са верни, та се отказах и да го дочета до края. Мисля, че може би е по-добре в началото да не се пресилват с 40%, освен ако не са съвсем наясно къде и дали да ги инвестират. При сегашната динамика и особено в сектора може да е по-добре да реинвестират по-голямата част от печалбата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Isabella Oronova Разгледай мнениеВ проспекта е записано и във всички публични изяви ръководството на Сирма Груп Холдинг заявява, че планира разпределяне на 20-40% от печалбата като дивидент.
Коментар
-
Първоначално изпратено от padre Bonaventura Разгледай мнениеЩе дават ли дивиденти, как мислите? Имат ли такива намерения или още не е дошъл момента за този въпрос?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Isabella Oronova Разгледай мнениеЗдравейте!
Отговори на всички тези въпроси има на страницата ни за IPO-то. Не е само проспектът. Ето тук можете накратко да видите снимка на фирмите, визията на групата, финансовите резултати
На страницата на IPO-то има публикувана по-подробна презентация, която можете да свалите
На същата страница са публикувани всички финансови отчети на Сирма Груп Холдинг.
Разбира се, каквито и въпроси да имате, можете да ги обсъдите с колегите от ЕЛАНА Трейдинг на тел. 02/ 81 000 20, а също така на сайта ни има онлайн чат.
Насреща сме, за да предоставим необходимата Ви информация.
Успешен ден!
Коментар
-
Първоначално изпратено от BGTR30 Разгледай мнениеГоспожо Оронова,
Виждам, че сте представител на Инвестиционният посредник по емисията ЕЛАНА. Искам да Ви попитам защо Елана не прави нищо за да обясни кои са фирмите в Сирма Груп Холдинг, с какво се занимават, какви са переспективите на бизнесът им? Това не е ли част от работата на Елана? Или се разчита само на проспекта? До колкото разбирам от интервю в БГ он еър резултатите за полугодието са доста добри - защо Елана не ги публикува? Каква е тази мистерия? Емисията само за големи инвеститори ли е предвидена? До колкото се вижда в проспекта Сирма има data център? Кой са клиентите освен NBA, какви са дейностите му, ...? Има и фирма специализирана в застрахователен софтуер? Какти и за финансов софтуер и услуги? Кои са клиентите? Има и фирма за CAD/CAM продукти с партньор Haidelberg? Това за мен е много голямо име! Защо трябва да преровя 5 пъти интернет за да видя някъде тази не маловажна информация? Сирма мобайл? Сирма Медия? GMG?, S&G, ... ... ...
Тази "липса" на кампания за информиране съгласувана ли е с клиентът Ви и част от стратегията ли е ?
(не е препоръка за нищо, а просто недоумение)
Отговори на всички тези въпроси има на страницата ни за IPO-то. Не е само проспектът. Ето тук можете накратко да видите снимка на фирмите, визията на групата, финансовите резултати
На страницата на IPO-то има публикувана по-подробна презентация, която можете да свалите
На същата страница са публикувани всички финансови отчети на Сирма Груп Холдинг.
Разбира се, каквито и въпроси да имате, можете да ги обсъдите с колегите от ЕЛАНА Трейдинг на тел. 02/ 81 000 20, а също така на сайта ни има онлайн чат.
Насреща сме, за да предоставим необходимата Ви информация.
Успешен ден!
Коментар
-
Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнениено не съм чул някой техен продукт да е от наистина световна класа.
Липсват детайли за това какви продукти искат да правят, къде ще ги налагат, кой ще ги ползва, в каква сфера ще са тези продукти... въобще тук имаме пълна мъгла.
Като цяло усещането ми е, че от Сирма разчитат да хванат инерцията и да вземат колкото могат пари от пазара, а дали ще успеят да направят нещо смислено - никой не може да каже. Ще ми се давярвам, че имат идея какво да правят, но аз лично не видях нищо в проспекта, което да ми подскаже какво ще правят и защо ще го правят. Казват само да им дадем ние едни пари и... толкова!
И още нещо - при положение, че сегашните акционери са навътре в IT сектора, ако някой от тях вижда перспектива в бъдещите продукти на фирмата, защо той/тя не финансира тези толкова велики проекти със собствени или заемни средства? Интересен въпрос, на който надали ще получим отговор.
Относно продуктите от световна класа - смятам, че Онтотекст имат такива. Ползват ги огромни фирми - BBC, CNN, Astra Zeneca и т.н.
Енг Вю КАД системата, доколкото ми е известно, е номер две в нишата си, като държи силни позиции поне на два континента.
Отделни продукти в другите фирми също заслужават внимание.
Относно инвестирането на парите от IPO-то - идеята е да се настъпи силно на макретинг на американския пазар. Другата насока е доразвиване на добрите продукти, евентуално придобиване и на други ключови компании.
Смятам, че американският пазар е ключов за реализация на добрите продукти на Сирма.
Защо не инвестират собствени средства - не зная. Доста от годините печалбата е била реинвестирана, та не смятам, че разполагат със свободни милиони.
Понеже познавам лично няколко от собствениците мога едно да кажа - тези хора обичат компанията. Не мисля, че биха я оставили да фалира, пък те да се измъкнат с по някой лев в джоба. В най-тежките години дори са работили без заплащане, за да запазят компанията. Друг голям плюс са ключовите служители, които работят от години във фирмата и не смятам, че ще я напуснат току така, дори при по-добра оферта.
Аз смятам да участвам с малко средства. Има рискове, безспорно. Не смятам, че всичко в компанията е съвършено. Големината на Солюшънс вероятно предполага известни неефективности. И аз смятам, че оценката на репутацията и отделни продукти е надценена, но кой може да каже каква е реалната стойност на такива неща? Акцентът вероятно трябва да е върху това дали мениджмънтът ще успее да използва максимално ефективно привлечените средства и да пласира добре продуктите в САЩ? Другите рискове са ясни - световна полит. нестабилност, евентулани финансови балони от количествени улеснения .... всеки може да прецени. Дали цената е разумна - и аз клоня по-скоро към ниския диапазон, но ... нека видим.
Не е препоръка за инвестиционно решение.
Коментар
-
До Изабела Оронова
Госпожо Оронова,
Виждам, че сте представител на Инвестиционният посредник по емисията ЕЛАНА. Искам да Ви попитам защо Елана не прави нищо за да обясни кои са фирмите в Сирма Груп Холдинг, с какво се занимават, какви са переспективите на бизнесът им? Това не е ли част от работата на Елана? Или се разчита само на проспекта? До колкото разбирам от интервю в БГ он еър резултатите за полугодието са доста добри - защо Елана не ги публикува? Каква е тази мистерия? Емисията само за големи инвеститори ли е предвидена? До колкото се вижда в проспекта Сирма има data център? Кой са клиентите освен NBA, какви са дейностите му, ...? Има и фирма специализирана в застрахователен софтуер? Какти и за финансов софтуер и услуги? Кои са клиентите? Има и фирма за CAD/CAM продукти с партньор Haidelberg? Това за мен е много голямо име! Защо трябва да преровя 5 пъти интернет за да видя някъде тази не маловажна информация? Сирма мобайл? Сирма Медия? GMG?, S&G, ... ... ...
Тази "липса" на кампания за информиране съгласувана ли е с клиентът Ви и част от стратегията ли е ?
(не е препоръка за нищо, а просто недоумение)
Коментар
-
Интересна българска технология предлагана от Онтотекст (фирма в Сирма Груп)
http://bnr.bg/radiobulgaria/post/100...-fondova-borsa
Българска фирма, световен лидер в семантичните технологии за обработка на данни, представи нова платформа
публикувано на 09.09.15 в 10:05 / 816 преглеждания Автор: Силвия Петрова
Снимка: архив
Семантичните технологии за обработка на данни представляват инструменти за търсене, които сканират база с информация не само на основата на ключови думи, но и на логически връзки и контекст. Българска компания, позиционирана като технологичен лидер на този пазар, представи новата платформа NOW (News on the Web). NOW е интересна с това, че чрез нея може да се види семантичния (или смислов) отпечатък – най-важните неща за тази статия, като освен това позволява анализ на тенденции и откриване на неявни връзки, напр. на база честота на споменаване. Ако се вземат ключови думи – напр. Ангела Меркел и Великобритания, могат да се видят темите, по които най-често Ангела Меркел е споменавана във Великобритания, като това става с интерактивен потребителски интерфейс. Благодарение на NOW класическите медии могат да предлагат свързано тематично съдържание, което им позволява да се конкурират с онлайн медиите – Фейсбук, Туитър и други, които са много добри в препоръчването на актуални теми.
Организации като Би Би Си или Financial Times имат огромни архиви, и докато журналист пише своя материал, приложението препоръчва други свързани материали и теми, предлага допълнителна информация. Нещо, което позволява по-бързо написване на статиите и дава възможност да се добави дълбочина, която без такова помощно средство би отнела повече усилия и време. Част от бизнеса на издателите е да предлагат тематични канали, като технологията на българските софтуерни инженери позволява автоматично класифициране на новините и създаване на такива канали без нужда от скъпа редакторска дейност. Например на спортната секция на уебсайта на Би Би Си, която използва тази технология, се поддържат тематични страници за около 1000 различни обекта – отбори, играчи в тези отбори, треньори и всякакви събития, свързани с тях. Поддържането на 1000 страници или повече, на ръка от редактор, би било непостижимо много работа, докато благодарение на разработката на българите, това става вече изцяло автоматично.
pausemutemax volume
02:55 / 08:57
Интервю с Атанас Киряков
Семантичните технологии се опитват да избягат от сферата на големи, скъпи проекти, които изискват експертно разбиране и много високо ниво на експертиза от страна на клиента, твърди Атанас Киряков, изпълнителен директор на българската компания, разработила платформата. В момента тези технологии се използват най-вече в проекти на Fortune 500 организации, които са най-големите компании на планетата, защото изискват голяма инвестиция. Най-важното, което се опитваме да променим, е да направим тази технология достъпна за средни и малки фирми, и за индивиди. Част от усилията в тази посока са свързани с развитие на технологии за персонализирано доставяне на информация. Ако досега фокусът ни е бил върху анализ на текст и данни, независим от конкретния човек, сега все повече се опитваме да направим анализ, който тръгва от интересите, знанията и профила на конкретния читател.
Първоначалното публично предлагане на компанията на Българската фондова борса (БФБ-София) предстои през септември. Атанас Киряков обясни защо е взето това решение:
Ние сме може би най-големият софтуерен бизнес, който е притежаван и управляван от България, а не е клон на някоя международна фирма. Уникални сме спрямо другите български фирми с това, че развиваме търговска дейност в много индустрии и региони. Имаме сериозен бизнес и големи клиенти на всички континенти. Не се конкурираме с индийци или с украинци за евтини аутсорсинг услуги. Правим високоспециализирани продукти и вярваме, че БФБ-София ще оцени потенциала на такъв бизнес. Освен това мислим, че е по-добре по този начин и ние да помогнем за развитието на българската икономика. В избора си дали да излезем на БФБ-София или на друга, счетохме, че ще бъде най-добре да започнем от тук, като имаме планове след това да направим публични предлагания и на други борси.
Сред клиентите на българската компания са Би Би Си, Press Association, АстраЗенека, Британският музей, Financial Times, Europeana… Според Атанас Киряков върховата експертиза и качеството на технологията са това, което привлича такива клиенти и позволява спечелването на много по-силни организации.
Следващите проекти на българската компания ще целят тази технология да се достави на все повече клиенти във все повече индустрии, като в момента навлизат във финансовата сфера. Затова ще им помогне и сключеното преди месец партньорство с американската компания Keen Analytics, която се очаква да помогне на българите с маркетинг на тамошния пазар за достигане до по-голяма част от клиентите, основно във финансовия сектор в САЩ.
Коментар
-
Първоначално изпратено от forexar Разгледай мнениеНякой знае ли какви са комисионните при Карол за поръчки за IPO-то?
Също така какви каква част от заявката трябва да се внесе ?
Примерно при заявка 5 хиляди акции каква сума трябва да се внесе? .. Нали крайната цена се определя по-късно на база всички поръчки.
IPO на Сирма Груп Холдинг АД
Уважаеми клиенти,
На 16.09.2015 г. стартира публичното предлагане на акциите на „СИРМА ГРУП ХОЛДИНГ” АД. Ще бъдат предложени до 18 491 858 броя обикновени акции по минимална цена от 1.20 лева и максимална цена от 1.65 лева.
Крайната дата за подаване на поръчки е 15.10.2015 г. Цената и броя на разпределените акции ще бъдат обявени на 16.10.2015 г.
Поръчки за записване на акции от публичното предлагане на „СИРМА ГРУП ХОЛДИНГ” АД ще се приемат до размера на активите, държани по клиентска подсметка при ИП Карол.
Могат да бъдат подавани три вида поръчки:
- Лимитирана поръчката за покупка на акции по зададената в нея единична цена;
- Пазарна поръчка за записване на акции, която съдържа само обща стойност в лева ;
- Пазарна за общ брой желани за записване акции.
Оферти за участие в аукциона можете да подавате чрез „Нареждане свободен текст” от менюто „Нареждания” в платформата Karoll Broker, както и във всички офиси на ИП Карол.
Заплащането на записаните акции е до 20.10.2015 г. и се извършва с наличните средства по брокерската сметка в ИП Карол или с допълнителен банков превод по клиентската сметка на ИП Карол при УниКредит Булбанк с IBAN: BG35 UNCR 7000 1522 1856 17. При заплащане чрез банков превод, той следва да бъде направен така, че паричната сума да бъде получена в ИП Карол най-късно до 19.10.2015 г.
Комисионата за участие в публичното предлагане е в размер на стандартната комисиона за търговия, не по-малко от 20 лв. на изпълнена поръчка.
Пълна информация за „СИРМА ГРУП ХОЛДИНГ” АД може да намерите в проспекта на дружеството, публикуван на интернет страницата му <http://www.sirma.com/bg/investor-relations/>.
Акциите на компанията ще бъдат налични в клиентските портфейли в платформата Карол Брокер и ще започнат да се търгуват на БФБ след пълното приключване на процедурата по увеличение на капитала - регистрацията му в Търговския регистър, Централен депозитар, КФН и Българска Фондова Борса.
За допълнителни въпроси можете да се обръщате към брокерския отдел на ИП Карол на тел. 02/ 4008 250 или на broker@karoll.bg.
Коментар
-
Още ли се мъчите с това IPO !?!?
Какво има толкова да го мислите, смятайте му там коефициенти, ev/ebitda, растежи перспективи и прочие, и да се отмятат въпросите.
Ударите ли го на рулетка - край - може да последва неочакванотоНе е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
Коментар
-
Някой знае ли какви са комисионните при Карол за поръчки за IPO-то?
Също така какви каква част от заявката трябва да се внесе ?
Примерно при заявка 5 хиляди акции каква сума трябва да се внесе? .. Нали крайната цена се определя по-късно на база всички поръчки.Мненията ми не са препоръки или съвети за търговия или каквото и да е друго.
Коментар
-
Във финансовите данни от проспекта има несъответствие между отчетена печалба и генериран паричен поток. Липсва информация и за приходите по основни продукти, типове услуги, както и за основните доставчици. А делът на плащанията към доставчици от общите постъпления нараства през последните 3 години . Не е препоръка
Коментар
Коментар