Ще допълня само няколко неща:
Разочарован съм от решението на КФН, но за съжаление не съм изненадан ... То само потвърждава, че тази институция е блокирана и не работи!
Ето ги и акцентите /да не повтарям предните колеги инвеститори /:
1. Комисията от години продължава практиката си, която гласи - Приватизационен сегмент на БФБ НЕ е РЕГУЛИРАН пазар?!
Следователно на базата на това свое тълкуване, мажо при равни други обстоятелства не е длъжен да отправи търгово при хипотеза повече 0т 3% за 1 година. Независимо, че закона не прави разлика за начина по който са придобити акциите. Единствено важни са праговете ..!
НО
2. Ако можем по някаква причина да приемем подобна практика по т.1, то ПРИ МИНАВАНЕ НА ГРАНИЦАТА ОТ 2/3, АКО НЕ СЕ ИЗПЪЛНИ ИЗИСКВАНЕТО ЗА ТЪРГОВО ПО ЧЛ. 149 (1) СЪГЛАСНО ЧЛ. 151 ОТ ЗППЦК, СЛЕДВА ДА СЕ ПРИЛОЖИ ЧЛ. 149 (6), А ИМЕННО МАЖОРИТАРЯ ДА НЯМА ПРАВО ДА ГЛАСУВА НА ОС ДОКАТО НЕ НАМАЛИ ДЕЛА СИ ИЛИ НЕ ОТПРАВИ ТЪРГОВО. ТА ТОВА Е ПОСЛЕДНАТА ЗАЩИТА ЗА МИНОРИТАРЯ ПРИ ТАКЪВ ПРАГ И Е В СИЛА ЗА МРЕЖИТЕ (95%) И ЗА ПРОДАЖБИТЕ (86%)!
P.S. Да припомня, че на OTC пазара минаха сделки на 24 лв., които може да са свързани и с м........, следователно при хипотеза търгово цената не може да е по-ниска от 24 лева.!
Ако има някаква нормална инвестиционна общност, тя би трябвало да се обедини и да изиска законови промени, които да затворят пропастите /разбира се в ущърб на миноритарите/ в ЗППЦК и др. нормативни актове, а именно:
1. Настоящият казус;
2. Вдигането под условие на капитала на публични компании - пример БФБ и ХПътища;
3. Увеличение на правата на миноритарите и т.н.
Не е препоръка за взимане на инвестиционно решение!
Разочарован съм от решението на КФН, но за съжаление не съм изненадан ... То само потвърждава, че тази институция е блокирана и не работи!
Ето ги и акцентите /да не повтарям предните колеги инвеститори /:
1. Комисията от години продължава практиката си, която гласи - Приватизационен сегмент на БФБ НЕ е РЕГУЛИРАН пазар?!
Следователно на базата на това свое тълкуване, мажо при равни други обстоятелства не е длъжен да отправи търгово при хипотеза повече 0т 3% за 1 година. Независимо, че закона не прави разлика за начина по който са придобити акциите. Единствено важни са праговете ..!
НО
2. Ако можем по някаква причина да приемем подобна практика по т.1, то ПРИ МИНАВАНЕ НА ГРАНИЦАТА ОТ 2/3, АКО НЕ СЕ ИЗПЪЛНИ ИЗИСКВАНЕТО ЗА ТЪРГОВО ПО ЧЛ. 149 (1) СЪГЛАСНО ЧЛ. 151 ОТ ЗППЦК, СЛЕДВА ДА СЕ ПРИЛОЖИ ЧЛ. 149 (6), А ИМЕННО МАЖОРИТАРЯ ДА НЯМА ПРАВО ДА ГЛАСУВА НА ОС ДОКАТО НЕ НАМАЛИ ДЕЛА СИ ИЛИ НЕ ОТПРАВИ ТЪРГОВО. ТА ТОВА Е ПОСЛЕДНАТА ЗАЩИТА ЗА МИНОРИТАРЯ ПРИ ТАКЪВ ПРАГ И Е В СИЛА ЗА МРЕЖИТЕ (95%) И ЗА ПРОДАЖБИТЕ (86%)!
P.S. Да припомня, че на OTC пазара минаха сделки на 24 лв., които може да са свързани и с м........, следователно при хипотеза търгово цената не може да е по-ниска от 24 лева.!
Ако има някаква нормална инвестиционна общност, тя би трябвало да се обедини и да изиска законови промени, които да затворят пропастите /разбира се в ущърб на миноритарите/ в ЗППЦК и др. нормативни актове, а именно:
1. Настоящият казус;
2. Вдигането под условие на капитала на публични компании - пример БФБ и ХПътища;
3. Увеличение на правата на миноритарите и т.н.
Не е препоръка за взимане на инвестиционно решение!
Коментар