IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Енергоспестяване и енергийна ефективност в България!?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от be_google
    а добрите крушки струват 7-12 лева
    На кои викаш добри? Добра лампа под 15 лева няма. Рекордът ми вкъщи е с една, която изкара 13 години.

    Лампи под 10 лева горят до една -две години максимум. При тяхната цена и спестената енергия, излизаш на нула.

    Коментар


    • Хехе, actyon-a е доста далеч от двата тона . (по скоро това е по височка лека кола)

      Аз също минавам над 1000 км с един резервоар , ако се понапъна да карам икономично, току виж съм стигнал "рекорда" .

      "Рекордно малкия" разход е 5 и нещо/100км , болшинството нови дизелови двигатели са със същия разход.

      Това е зле прикрита реклама.

      Първоначално изпратено от be_google
      Първоначално изпратено от nordic
      Моя опит с енергоспестяващите: в една стая имах 60W от старите - слаба работа. Поставих 3 х 20 W енергоспестяващи. Сега получавам забележки, че помещението е прекомерно осветено. Определено има полза според мен. Също имам наблюдения, че енергоспестяващите са далеч по-трайни от старите.
      Но да се знае: 23W енергоспестяваща = 110 W от старите = лъжа!!!
      Здравей нордик, вероятно си купил някакви некачствени енергоспестяващи - има една евтина марка по хипермаркетите - не я купувайте! Моят избор за хол, дневна , спалня е 25 -27 W-атова, от познати марки и цени над 5 лева!

      Двутонен джип измина 1390 км с един резервоар
      - 10 Януари 2009, 08:36
      1390 км, изминати без презареждане, или 18,54 км пробег с един литър гориво, е рекордът, поставен от първия сертифициран като LEV (low emission vehicle) компактен SUV в Корея – SsangYong Actyon с двигател 200XDI/CDI (141 к.с.).
      Автомобилът е носител на тазгодишната награда Energy Winner Award, присъждана от Министерството на науката и Министерството на околната среда на Корея в съдружие с корейската Асоциация на потребителите и неправителствени организации. За да докаже колко икономичен е той, корейската компания се хвърли в авантюрата, наречена "Предизвикателството на 1000-та километра".

      Целта беше да се докаже, че Actyon може да измине 1000 км с един резервоар дизелово гориво. Двигателят 200CDI e изпитаният 4-цилиндров CDI агрегат на Mercedes-Benz, но допълнен с ново поколение електроника от Delphi, увеличаваща мощността и въртящия момент

      Коментар


      • Има ли енергоспестяващи с мощност по-голяма от 25 вата. Аз не съм срещал

        Коментар


        • Първоначално изпратено от luboil
          Скоро си сменях дограмата и попрочетох за така наречения кредит "енергийна ефективност" от който спестяваш 20%, демек ДДС-то.
          Ама човек като се замисли, то като изплатиш лихвите, то крайния резултат е същия.
          Извода ми е, че това е програма от която печелят банките, а не крайните потребители, които искат да подобрят енергийната ефективност на жилището си.
          Люлинската панелка я санирахме по тая програма - дограма и изолация.

          Възстановихме си 30%, останалото кредит. Не знам кво се оплакваш - всичко на всичко излиза като безлихвен кредит - кой ти дава безплатни пари днешно време.

          Е дай па да уревеме и убавите работи да го еба. Да ти излезе без пари нема как да стане.

          А междудругото крайният резултат се получи доста добре. Една зима вече изкарахме така и отоплотелните разходи бяха доста поносими.

          Коментар


          • Скоро си сменях дограмата и попрочетох за така наречения кредит "енергийна ефективност" от който спестяваш 20%, демек ДДС-то.
            Ама човек като се замисли, то като изплатиш лихвите, то крайния резултат е същия.
            Извода ми е, че това е програма от която печелят банките, а не крайните потребители, които искат да подобрят енергийната ефективност на жилището си.

            Коментар


            • 31 август 2009 изт.: http://insurance.profit.bg/news/?cat...=1&sn_id=86890

              :-) :-) :-) това добре ....но, защо няма все още в страната един завод за енергоспестяващи крушки - преди време в ДЗУ-то в Стара Загора имаше някакви напъни на произвежда... а сега ще внасяме за стотици милиони левове!!!


              От утре казваме сбогом на електрическата крушка
              INSURANCE.BG

              Енергоспестяващите лампи ще изпратят в историята лампата с нажежаема жичка

              От първи септември започва бавното сбогуване със стандартната електрическа крушка, наричана от специалистите лампа с нажежаема жичка. Още през 2008 година ЕС предложи постепенното й изваждане от употреба заради прекомерното количество енергия, което се изразходва. Само пет процента от нея отиват за осветление. Останалите 95 процента се използват за нагряването на крушката, което е абсолютна загуба.
              Според разпоредба на ЕС бъдещето принадлежи на енергоспестяващите лампи, които ще завземат изцяло пазара в периода от 2009 до 2012 година. Новото поколение осветителни тела има обаче и много критици, посочва Дойче веле. Според критиците енергоспестяващите лампи са прекалено скъпи, а светлината им е неприятна и студена. Точно този факт подтиква преди време саксонската фирма NARVA към нововъведение, което днес прави производството й хит на пазара. "NARVA беше първата фирма, която успя да разработи енергоспестяваща лампа със спираловидна форма. Тя гарантира не само спестяване на енергия, но и много добро разпределение на светлината", обяснява Дитмар Матес, шеф на маркетинговия отдел на фирмата.
              От напластяването и температурата вътре в неоновата тръба зависи силата и цвета на светлината. Саксонската фирма с дългогодишен опит открила, че по този начин може да намери разрешение за един от основните проблеми - прекелено ярката светлина на енергоспестяващите лампи.

              АА

              Коментар


              • Малко по темата /съзнавам, че малко навява рекурсивни мисли, но май се подминава по инерция, та, затова/: http://forum.investor.bg/viewtopic.php?t=12944
                Нещата са у мен.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от nordic
                  Моя опит с енергоспестяващите: в една стая имах 60W от старите - слаба работа. Поставих 3 х 20 W енергоспестяващи. Сега получавам забележки, че помещението е прекомерно осветено. Определено има полза според мен. Също имам наблюдения, че енергоспестяващите са далеч по-трайни от старите.
                  Но да се знае: 23W енергоспестяваща = 110 W от старите = лъжа!!!
                  Здравей нордик, вероятно си купил някакви некачствени енергоспестяващи - има една евтина марка по хипермаркетите - не я купувайте! Моят избор за хол, дневна , спалня е 25 -27 W-атова, от познати марки и цени над 5 лева!

                  Двутонен джип измина 1390 км с един резервоар
                  - 10 Януари 2009, 08:36
                  1390 км, изминати без презареждане, или 18,54 км пробег с един литър гориво, е рекордът, поставен от първия сертифициран като LEV (low emission vehicle) компактен SUV в Корея – SsangYong Actyon с двигател 200XDI/CDI (141 к.с.).
                  Автомобилът е носител на тазгодишната награда Energy Winner Award, присъждана от Министерството на науката и Министерството на околната среда на Корея в съдружие с корейската Асоциация на потребителите и неправителствени организации. За да докаже колко икономичен е той, корейската компания се хвърли в авантюрата, наречена "Предизвикателството на 1000-та километра".

                  Целта беше да се докаже, че Actyon може да измине 1000 км с един резервоар дизелово гориво. Двигателят 200CDI e изпитаният 4-цилиндров CDI агрегат на Mercedes-Benz, но допълнен с ново поколение електроника от Delphi, увеличаваща мощността и въртящия момент

                  Коментар


                  • Моя опит с енергоспестяващите: в една стая имах 60W от старите - слаба работа. Поставих 3 х 20 W енергоспестяващи. Сега получавам забележки, че помещението е прекомерно осветено. Определено има полза според мен. Също имам наблюдения, че енергоспестяващите са далеч по-трайни от старите.
                    Но да се знае: 23W енергоспестяваща = 110 W от старите = лъжа!!!

                    Коментар


                    • полза има - ама си трябва и акъл! ... тези, които го имат няма да се почувстват обидени

                      Например по булевардите на София и много други градове лампите са на 10 метра от земята!!! И са обикновенно 300 W-aтови ...

                      Имам и енергоспестяващи с датчик - купих ги по 10 евро от Италия - у нас ги няма още!

                      Коментар


                      • реално като сложиш фактора време почти няма икономия за едно семейство
                        но за икономиката като цяло има ефект, спестява се доста - по-малко инвестиции в централи, излишна еенргия за търговия евентуално, по-малко замърсяване, работа ан новите заводи за производство на икономични лампи

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Остап Бендер
                          Ползата от енергоспестяващите лампи е никаква.
                          Незнам за ползата, но няколко години карах на такава и като се върнах на добрата стара жица ми светна пред очите

                          Коментар


                          • Ползата от енергоспестяващите лампи е никаква.

                            Коментар


                            • Правил съм опит с фотоелемент, при 60 w ЛНЖ и 21 w ЕСЛ - първата спечели.
                              работата е там, че тези "икономични" лампи са навити, един участък на тръбата заслонява другия и отделената светлина не излиза извън обема на лампата - за какъв чеп тогава, "пестят" ?
                              Тоест, конструкцията /механично и фото - изпълнение/ на ЕСЛ-та също е важна. На практика, това, че е "по-икономична", трябва да се изцеди технологично, което производителите рядко правят удачно и така , на практика, ни послъгват за крайната ефективност на лампата.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от be_google
                                ЕНЕРГОСПЕСТЯВАЩИТЕ КРУШКИ НЕ СВЕТЯТ ПО-СЛАБО!!!
                                Обаче
                                http://energy-saving.hit.bg/faq/ligh...s_economy.html
                                Но светлинния поток, светлоотдаването на лампите, това все още не е всичко. Важни са спектралните характеристики на лампите.
                                Накрай излиза че за да видиш като при 100 вт крушка трябва да сложиш 50 вата енергоспестяващи луминисцентни лампи.

                                Коментар

                                Working...
                                X