If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Енергоспестяване и енергийна ефективност в България!?
Хехе, actyon-a е доста далеч от двата тона . (по скоро това е по височка лека кола)
Аз също минавам над 1000 км с един резервоар , ако се понапъна да карам икономично, току виж съм стигнал "рекорда" .
"Рекордно малкия" разход е 5 и нещо/100км , болшинството нови дизелови двигатели са със същия разход.
Това е зле прикрита реклама.
Първоначално изпратено от be_google
Първоначално изпратено от nordic
Моя опит с енергоспестяващите: в една стая имах 60W от старите - слаба работа. Поставих 3 х 20 W енергоспестяващи. Сега получавам забележки, че помещението е прекомерно осветено. Определено има полза според мен. Също имам наблюдения, че енергоспестяващите са далеч по-трайни от старите.
Но да се знае: 23W енергоспестяваща = 110 W от старите = лъжа!!!
Здравей нордик, вероятно си купил някакви некачствени енергоспестяващи - има една евтина марка по хипермаркетите - не я купувайте! Моят избор за хол, дневна , спалня е 25 -27 W-атова, от познати марки и цени над 5 лева!
Двутонен джип измина 1390 км с един резервоар
- 10 Януари 2009, 08:36
1390 км, изминати без презареждане, или 18,54 км пробег с един литър гориво, е рекордът, поставен от първия сертифициран като LEV (low emission vehicle) компактен SUV в Корея – SsangYong Actyon с двигател 200XDI/CDI (141 к.с.).
Автомобилът е носител на тазгодишната награда Energy Winner Award, присъждана от Министерството на науката и Министерството на околната среда на Корея в съдружие с корейската Асоциация на потребителите и неправителствени организации. За да докаже колко икономичен е той, корейската компания се хвърли в авантюрата, наречена "Предизвикателството на 1000-та километра".
Целта беше да се докаже, че Actyon може да измине 1000 км с един резервоар дизелово гориво. Двигателят 200CDI e изпитаният 4-цилиндров CDI агрегат на Mercedes-Benz, но допълнен с ново поколение електроника от Delphi, увеличаваща мощността и въртящия момент
Има ли енергоспестяващи с мощност по-голяма от 25 вата. Аз не съм срещал
Коментар
pastir
Първоначално изпратено от luboil
Скоро си сменях дограмата и попрочетох за така наречения кредит "енергийна ефективност" от който спестяваш 20%, демек ДДС-то.
Ама човек като се замисли, то като изплатиш лихвите, то крайния резултат е същия.
Извода ми е, че това е програма от която печелят банките, а не крайните потребители, които искат да подобрят енергийната ефективност на жилището си.
Люлинската панелка я санирахме по тая програма - дограма и изолация.
Възстановихме си 30%, останалото кредит. Не знам кво се оплакваш - всичко на всичко излиза като безлихвен кредит - кой ти дава безплатни пари днешно време.
Е дай па да уревеме и убавите работи да го еба. Да ти излезе без пари нема как да стане.
А междудругото крайният резултат се получи доста добре. Една зима вече изкарахме така и отоплотелните разходи бяха доста поносими.
Скоро си сменях дограмата и попрочетох за така наречения кредит "енергийна ефективност" от който спестяваш 20%, демек ДДС-то.
Ама човек като се замисли, то като изплатиш лихвите, то крайния резултат е същия.
Извода ми е, че това е програма от която печелят банките, а не крайните потребители, които искат да подобрят енергийната ефективност на жилището си.
:-) :-) :-) това добре ....но, защо няма все още в страната един завод за енергоспестяващи крушки - преди време в ДЗУ-то в Стара Загора имаше някакви напъни на произвежда... а сега ще внасяме за стотици милиони левове!!!
От утре казваме сбогом на електрическата крушка
INSURANCE.BG
Енергоспестяващите лампи ще изпратят в историята лампата с нажежаема жичка
От първи септември започва бавното сбогуване със стандартната електрическа крушка, наричана от специалистите лампа с нажежаема жичка. Още през 2008 година ЕС предложи постепенното й изваждане от употреба заради прекомерното количество енергия, което се изразходва. Само пет процента от нея отиват за осветление. Останалите 95 процента се използват за нагряването на крушката, което е абсолютна загуба.
Според разпоредба на ЕС бъдещето принадлежи на енергоспестяващите лампи, които ще завземат изцяло пазара в периода от 2009 до 2012 година. Новото поколение осветителни тела има обаче и много критици, посочва Дойче веле. Според критиците енергоспестяващите лампи са прекалено скъпи, а светлината им е неприятна и студена. Точно този факт подтиква преди време саксонската фирма NARVA към нововъведение, което днес прави производството й хит на пазара. "NARVA беше първата фирма, която успя да разработи енергоспестяваща лампа със спираловидна форма. Тя гарантира не само спестяване на енергия, но и много добро разпределение на светлината", обяснява Дитмар Матес, шеф на маркетинговия отдел на фирмата.
От напластяването и температурата вътре в неоновата тръба зависи силата и цвета на светлината. Саксонската фирма с дългогодишен опит открила, че по този начин може да намери разрешение за един от основните проблеми - прекелено ярката светлина на енергоспестяващите лампи.
Моя опит с енергоспестяващите: в една стая имах 60W от старите - слаба работа. Поставих 3 х 20 W енергоспестяващи. Сега получавам забележки, че помещението е прекомерно осветено. Определено има полза според мен. Също имам наблюдения, че енергоспестяващите са далеч по-трайни от старите.
Но да се знае: 23W енергоспестяваща = 110 W от старите = лъжа!!!
Здравей нордик, вероятно си купил някакви некачствени енергоспестяващи - има една евтина марка по хипермаркетите - не я купувайте! Моят избор за хол, дневна , спалня е 25 -27 W-атова, от познати марки и цени над 5 лева!
Двутонен джип измина 1390 км с един резервоар
- 10 Януари 2009, 08:36
1390 км, изминати без презареждане, или 18,54 км пробег с един литър гориво, е рекордът, поставен от първия сертифициран като LEV (low emission vehicle) компактен SUV в Корея – SsangYong Actyon с двигател 200XDI/CDI (141 к.с.).
Автомобилът е носител на тазгодишната награда Energy Winner Award, присъждана от Министерството на науката и Министерството на околната среда на Корея в съдружие с корейската Асоциация на потребителите и неправителствени организации. За да докаже колко икономичен е той, корейската компания се хвърли в авантюрата, наречена "Предизвикателството на 1000-та километра".
Целта беше да се докаже, че Actyon може да измине 1000 км с един резервоар дизелово гориво. Двигателят 200CDI e изпитаният 4-цилиндров CDI агрегат на Mercedes-Benz, но допълнен с ново поколение електроника от Delphi, увеличаваща мощността и въртящия момент
Моя опит с енергоспестяващите: в една стая имах 60W от старите - слаба работа. Поставих 3 х 20 W енергоспестяващи. Сега получавам забележки, че помещението е прекомерно осветено. Определено има полза според мен. Също имам наблюдения, че енергоспестяващите са далеч по-трайни от старите.
Но да се знае: 23W енергоспестяваща = 110 W от старите = лъжа!!!
реално като сложиш фактора време почти няма икономия за едно семейство
но за икономиката като цяло има ефект, спестява се доста - по-малко инвестиции в централи, излишна еенргия за търговия евентуално, по-малко замърсяване, работа ан новите заводи за производство на икономични лампи
Правил съм опит с фотоелемент, при 60 w ЛНЖ и 21 w ЕСЛ - първата спечели.
работата е там, че тези "икономични" лампи са навити, един участък на тръбата заслонява другия и отделената светлина не излиза извън обема на лампата - за какъв чеп тогава, "пестят" ?
Тоест, конструкцията /механично и фото - изпълнение/ на ЕСЛ-та също е важна. На практика, това, че е "по-икономична", трябва да се изцеди технологично, което производителите рядко правят удачно и така , на практика, ни послъгват за крайната ефективност на лампата.
Коментар