IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

    Е локомотива не àрчи ли ток или бензин там?
    Сок от мумии 'арчи. Налэ.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

      Електромер който мери активна и реактивна енергия и когато купуваш и когато продаваш.
      „Мери” баба ти. Електромерът измерва с натрупване (отчита). Инженер би го знал. За теб няма проблем.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Да, и се нарича 4-квадраНтен, а не 4-квадратен.

        Също така смята косинус Фи, и ако е индуктивен и под 0.9, те глобяват с по 1 стотинка на киловатчас, а ако е капацитивен, го третират като върната енергия по 8-ма тарифа и те глобяват с по 10 стотинки на киловатчас. Само по това перо ме друсат всеки месец с по над 100 лева. Причината - имам много сървъри в мазата и малко индуктивни товари, които да компенсират капацитивната им енергия..
        Матейко джанъм, реактивната енергия НЕ се измерва в киловатчасове. Ама казваш, „инхенеро” си бил. Сигурно. Аха. Да бе.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bvg Разгледай мнение
          Според мен е реалистично. Един локомотив е 6 МW, т.е.
          трябва да натоварим 100 локомотива на макс за да
          получим 600 MW . Не съм специалист по електротранспорт,
          но ми се вижда постижимо, един сименс 6 MW, струва 5 милиона, за талигите даже имахме собствен завод, незнам работи ли още.
          Има доста голямо триене в релсите и в лагерите на многото на брой колелета. Иначе в идеята за вдигане на тежести има хляб, само където е редно да висят във въздуха, за да се минимизира триенето. Да, няма да са мегавати, но ако 100 000 домакинства направят по няколко десетки киловата малка системка, и всеки да вдига-смъква каквото и колкото може, току виж се получило нещо значимо.

          Аз например имам даденост - живея в подножието на Стара планина на 8 километра от Бузлуджа с денивелация над 1000 летра. И дето се казва на майтап мога да прехвърлям насам-натам няколко хиляди кубика вода. Малко е, но ако държавата стимулира такъв тип проекти, мога да дам моите 5 стотинки принос.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bvg Разгледай мнение
            Според мен е реалистично. Един локомотив е 6 МW, т.е.
            трябва да натоварим 100 локомотива на макс за да
            получим 600 MW . Не съм специалист по електротранспорт,
            но ми се вижда постижимо, един сименс 6 MW, струва 5 милиона, за талигите даже имахме собствен завод, незнам работи ли още.
            Е локомотива не àрчи ли ток или бензин там?
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Малко са камъните - ха-ха .....
              Виж ако цял един язовир с обем десетки милиони кубически метра вода го изпомпаш от едно място на друго, вече става. Нарича се ПАВЕЦ Чайра (Белмекен, Орфей), ама трябва да си построим още поне 10 такива, а нямаме дадености.

              https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F...D0%B0%E2%80%9C
              Според мен е реалистично. Един локомотив е 6 МW, т.е.
              трябва да натоварим 100 локомотива на макс за да
              получим 600 MW . Не съм специалист по електротранспорт,
              но ми се вижда постижимо, един сименс 6 MW, струва 5 милиона, за талигите даже имахме собствен завод, незнам работи ли още.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                Електромер който мери активна и реактивна енергия и когато купуваш и когато продаваш.
                Да, и се нарича 4-квадраНтен, а не 4-квадратен.

                Също така смята косинус Фи, и ако е индуктивен и под 0.9, те глобяват с по 1 стотинка на киловатчас, а ако е капацитивен, го третират като върната енергия по 8-ма тарифа и те глобяват с по 10 стотинки на киловарчас. Само по това перо ме друсат всеки месец с по над 100 лева. Причината - имам много сървъри в мазата и малко индуктивни товари, които да компенсират капацитивната им енергия..
                Last edited by Mateev; 07.06.2020, 20:47.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнение
                  Пирамид, би ли ми обяснил какво е "4-квадратен електромер"? Сечение на проводник ли е това или специфична терминология?
                  Електромер който мери активна и реактивна енергия и когато купуваш и когато продаваш.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Нямаме ли? Икато как си ги представяш ТИ тези дадености? Някой не ти дал пари?
                    На теб със сигурност никой няма да даде.

                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Малко са камъните - ха-ха .....
                      Виж ако цял един язовир с обем десетки милиони кубически метра вода го изпомпаш от едно място на друго, вече става. Нарича се ПАВЕЦ Чайра (Белмекен, Орфей), ама трябва да си построим още поне 10 такива, а нямаме дадености.

                      https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F...D0%B0%E2%80%9C
                      Нямаме ли? Икато как си ги представяш ТИ тези дадености? Някой не ти дал пари?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от bvg Разгледай мнение

                        Има евтин начин това да се направи. Загубите от престой са нулеви, кпд-то го оценявам на едни 80-90% , инфраструктурата в България е готова, за няколко стотин, до 1000MW, собственика е БДЖ. През деня се товарят в едни влакови композиции с вагони тонове камъни и композициите тръгват от Мездра впосока София, денивелация 500 метра, от гара Септември в посока Юндола, от Пловдив и Горна Оряховица в посока Шипка. През нощта се пускат надолу с реверсивни двигатели. Може дори да се изработят специални вагони всеки с вграден генератор.
                        Малко са камъните - ха-ха .....
                        Виж ако цял един язовир с обем десетки милиони кубически метра вода го изпомпаш от едно място на друго, вече става. Нарича се ПАВЕЦ Чайра (Белмекен, Орфей), ама трябва да си построим още поне 10 такива, а нямаме дадености.

                        https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F...D0%B0%E2%80%9C
                        Last edited by Mateev; 07.06.2020, 18:44.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev

                          Поради тази причина аз си мисля, че електроенергийна революция ще настъпи тогава, когато се открие евтин и високоефективен източник за съхранение на енергията. Нещо като суперкондензатор с милиони цикли и с КПД над 98-99%. Интересното е, че тук-там по света от време на време съобщават за напредък в разработката на подобно устройство. Остава ни само да чакаме и да се надяваме.

                          Другата революция, която чакаме, е всеки един битов или промишлен абонат по презумпция да има право както да консумира, така и да отдава енергия. И това право да може да се ползва без никакви допълнителни процедури за узаконяване. Така производството на електроенергия ще стане силно децентрализирано и ще отпадне необходимоста да се строят централи с огромни мощности.
                          Има евтин начин това да се направи. Загубите от престой са нулеви, кпд-то го оценявам на едни 80-90% , инфраструктурата в България е готова, за няколко стотин, до 1000MW, собственика е БДЖ. През деня се товарят в едни влакови композиции с вагони тонове камъни и композициите тръгват от Мездра впосока София, денивелация 500 метра, от гара Септември в посока Юндола, от Пловдив и Горна Оряховица в посока Шипка. През нощта се пускат надолу с реверсивни двигатели. Може дори да се изработят специални вагони всеки с вграден генератор.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Ти вярваш ли, че на Запад заделят нужното за тогава? И що си тровят земята с фракинги, да речем? „След нас и потоп”.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              Ето един филм, който много добре обяснява какво е положението с радиоактивните отпадъжи на ядрените централи към днешна дата. Накратко - принуждаваме следващите 6000 поколения хора след нас да се грижат, контролират и по възможност рециклират нашите радиоактивни отпадъци. Може ли някой да го изчисли това като цена, за да го включим в днешните калкулации за цената на ядрения ток?

                              Филм: http://kolibka.com/download.php?mid=10847
                              Български субтитри: http://kolibka.com/download.php?sid=10847
                              Ти вярваш ли, че на Запад заделят нужното за тогава? И що сибтровят земята с фракинги, да речем? „След нас и потоп”.

                              Коментар


                              • Ето един филм, който много добре обяснява какво е положението с радиоактивните отпадъжи на ядрените централи към днешна дата. Накратко - принуждаваме следващите 6000 поколения хора след нас да се грижат, контролират и по възможност рециклират нашите радиоактивни отпадъци. Може ли някой да го изчисли това като цена, за да го включим в днешните калкулации за цената на ядрения ток?

                                Филм: http://kolibka.com/download.php?mid=10847
                                Български субтитри: http://kolibka.com/download.php?sid=10847

                                Коментар

                                Working...
                                X