IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Кинетичната енергия я сваля всяко едно от турбинните колела, на изхода тя не е голяма, налягането също. Мисля че при парните турбини последната дори създава разреждане и парата започва да кондензира, газовите обаче си издухват топлина.
    Tрейдърко пич си ти как ще кондензира парата по лопатките на турбината бе мушморок.Това е хидравличен удар ти представяш ли си тия водни капки да бият лопатките ще ги износят за отрицателно време.Турбините имат защити от ниска температура на парата.Освен това при някои е въведено междинно подгряване на парата между цилиндър високо налягане и цилиндър ниско налягане.Последните стъпала където параметрите са ниски лопатките са големи и работят под ваккум който се създава от ежектори.Парата напуска последното стъпало на турбината с температура между 27-28 до 33-35 градуса в зависимост от температурата на техническата вода за охлаждане.През лятото е едно през зимата друго.Вземи чети стига фантазирай простотии тука бе...Чети бе чети и да ми отговориш защо е необходим ваккум в последните стъпала...

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Кинетичната енергия я сваля всяко едно от турбинните колела, на изхода тя не е голяма, налягането също. Мисля че при парните турбини последната дори създава разреждане и парата започва да кондензира, газовите обаче си издухват топлина.
      Бреййй, а кпд-то -ниско. След парните, има топлообменник. И не изхвърлят на над 200°С. Не внимаваш.

      Коментар


      • Кинетичната енергия я сваля всяко едно от турбинните колела, на изхода тя не е голяма, налягането също. Мисля че при парните турбини последната дори създава разреждане и парата започва да кондензира, газовите обаче си издухват топлина.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Иначе е точно така, топлия въздух трябва да топлообмени с друг без да се затруднява напускането на турбината и топлообменника да я запуши. Много точно.
          Впръскана директно в изходящите газове след последната турбина на вала, водата рязко се изпарява, поглъщайки топлина и понижавайки рязко температурата на изхода като допълнително, сваля налягането. ТОВА, позволява вкарване допълнителна степен на разширение при увеличена ∆T => кпд расте.
          Last edited by Pyramid; 12.09.2021, 22:47.

          Коментар


          • Иначе е точно така, топлия въздух трябва да топлообмени с друг без да се затруднява напускането на турбината и топлообменника да я запуши. Много точно.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Имхотеп, щом си наясно къде какво има във всяка една маза, ами добре си тогава. Ето в Япония пък им се случи им гръмнаха централите във Фукушима, нещо са пропуснали с нещо не са се съобразили. Не знам дали са нясно като теб.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Но, парадоксът е там, че носи огромната, скрита енталпия на изпарение. За да извлекат повече мощност от АЕЦ, е потребен огромен и постоянен дебит вода с темп. близо до нулата.
                ...Е, или поне, по-ефикасен топлообменник, базиран на нашия принцип, с колегата. Тогава, големите охладителни кули, рязко ще бъдат намалени, както и разходите СН по пътя на кондензата. Да, ама един бълнува "-Фурие, Фурие!", друг мрънка за водно-химичния, видите ли, режим...Ето, давах им десетки пъти джокери, и никой, оказа се, не вдяна как стават елементарни работи. Бог да пази от тъпчовци и тролци.
                Топлообменник базиран на вашия принцип има само един, в една маза в горна. Не се предвижда да има повече.


                Интересно можете ли да сметнете енталпията на вашата фамозна търбичка?

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Супершит, този топъл въздух може единствено да обмени топлина в доста голям топлообменник който да не нарушава скоростта на турбината. Тоест, този въадух трябва да излиза без да среща съпротивление. Изглежда това е проблем към настоящият момент. Сигурен съм че са положили усилия и по този въпрос. Засега не се е чуло за някакво раздвижване.
                  За тях не знам, но, току-що, предложих.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Прав си за парата, неправилно се изразих..по скоро проблема е друг там . Тези 82% ефективност много висока. Тези турбини ги разглеждам до толкова доколкото се вижда че не е добавен топлообвенник и може да се добави ефективност при газовите. Все пак е една част която няма да утежни конструкцията, нито да ги направи с по висока цена. Това е идеята ми.
                    Добре, че ме подсети: Има начин да се увеличи кпд-то: ЗАД последната степен, се впръсква вода

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Импотех, виж по подробна спецификация на една турбина в която дават темп. на газовете на изхода. Разбира се че като развърта колелата и вала работното тяло - разширения въздух загрят от енергията на горивото отдава енергия и температурата му пада, но на изхода всички турбини издухват работно тяло с температура по висока от тази на въздуха. Много са далеч от съвършенство специално газовите турбини, посочват някакви 200 - 350 градуса, а това си е използваема енергия. При парните има друг момент, но ако погледнеш в сайта на Митсубиши и тях са ги "атакували" японците и при тях имат вариант да добавят още някой процент ефективност. Иначе ограничения винаги се явяват, докато не се направи да се използва такъв топлообменник не си наясно с резултата. Може да се пресметне но дали сметките ще са верни и няма да се допуснат грешки. При всички случаи ще се добави ефективност, при тези турбини които издухват много топъл въздух ще е повече. Парните са нещо друго, това разширение на прегрятата пара..при него има ограничение. Може би оптималната температура за камерата за разширение е тази - към 1600 градуса.
                      Супершит, този топъл въздух може единствено да обмени топлина в доста голям топлообменник който да не нарушава скоростта на турбината. Тоест, този въадух трябва да излиза без да среща съпротивление. Изглежда това е проблем към настоящият момент. Сигурен съм че са положили усилия и по този въпрос. Засега не се е чуло за някакво раздвижване.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Прав си за парата, неправилно се изразих..по скоро проблема е друг там . Тези 82% ефективност много висока. Тези турбини ги разглеждам до толкова доколкото се вижда че не е добавен топлообвенник и може да се добави ефективност при газовите. Все пак е една част която няма да утежни конструкцията, нито да ги направи с по висока цена. Това е идеята ми.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Но, парадоксът е там, че носи огромната, скрита енталпия на изпарение. За да извлекат повече мощност от АЕЦ, е потребен огромен и постоянен дебит вода с темп. близо до нулата.
                          ...Е, или поне, по-ефикасен топлообменник, базиран на нашия принцип, с колегата. Тогава, големите охладителни кули, рязко ще бъдат намалени, както и разходите СН по пътя на кондензата. Да, ама един бълнува "-Фурие, Фурие!", друг мрънка за водно-химичния, видите ли, режим...Ето, давах им десетки пъти джокери, и никой, оказа се, не вдяна как стават елементарни работи. Бог да пази от тъпчовци и тролци.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Има значение и колко еластично е работното тяло, колко може да се свие за да направи и обем на разширение, при парните това нещо е проблем. Газовете се свиват 2 пъти при повишаване на налягането с една атмосфера. Използват се и парни защото те пък имат някои предимства, например при АЕЦ май няма възможност да отпаднат.
                            "Пара" - това, е ГАЗООБРАЗНО АГРЕГАТНО СЪСТОЯНИЕ на веществото.

                            Коментар


                            • Има значение и колко еластично е работното тяло, колко може да се свие за да направи и обем на разширение, при парните това нещо е проблем. Газовете се свиват 2 пъти при повишаване на налягането с една атмосфера. Използват се и парни защото те пък имат някои предимства, например при АЕЦ май няма възможност да отпаднат.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                Да де, но има ограничения за температурата, ами все пак част от енергията се използва за движението на този газ.
                                Газът се движи не толкова от температура, а от разлика в налягането. При турбините, стремежът е да се получи макс.разширение, ррсп.мин.изходно налягане. Сваляш него, свалил си подпирането, и газът може да напуска зоната на те разширение с по-ниска температура, оставяйки разликата в мощностите върху вала.

                                ...не ти пука, нали.

                                Коментар

                                Working...
                                X