IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
    След години тъпа руска пропаганда, че ядрения ток е "евтин" стигнахме дотук. Сега Уестингхаус използва невежеството на българина и промитите русофилски мозъци затова колко ни бил нужен нов ядрен реактор и ще бъдем източени с нови милиарди, този път не от Московията, а от Уестнгхаус. Това не биха го допуснали в друга държава в Европа, тъй като отдавна вече знаят колко "ценни" са новите ядрени реактори.
    https://zonanews.bg/regioni/vratsa/u...za-nov-reaktor
    С китайски соларни панели по ли е добре ? На панела пише 500 вата, произвежда реално лятото наполовина за 5 часа през деня. Никъде няма фабрика захранена със соларки.
    Last edited by supertrader; 15.06.2023, 22:04.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • След години тъпа руска пропаганда, че ядрения ток е "евтин" стигнахме дотук. Сега Уестингхаус използва невежеството на българина и промитите русофилски мозъци затова колко ни бил нужен нов ядрен реактор и ще бъдем източени с нови милиарди, този път не от Московията, а от Уестнгхаус. Това не биха го допуснали в друга държава в Европа, тъй като отдавна вече знаят колко "ценни" са новите ядрени реактори.
      https://zonanews.bg/regioni/vratsa/u...za-nov-reaktor

      Коментар


      • 1984- не са малко тези 3%. Ако въобще са само 3%. Статистика за износ от Азия е за нещо което там облагат сериозно и може да се печели като се избегне таксата, а колко е на битума не знам.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Ще се увеличи дори, края на петролната ера означава нарастване на употребата. Сега се правят композити с полимери усилени с въглеродни влакна и са с механична здравина колкото на дуралуминия. Но има източници на въглеводороди и не мисля че някога ще има прекомерен дефицит.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Няма да спре консумацията, нито добивът. Докато има.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              KOлко процента докарват от тон гудрон- не съм специалист, но се говореше за около 2-3%
              Цели 2-3% . Ще инвестираш 1.5 млрд., за да извлечеш 2 %
              Дълбочината на преработка, ако ти говори нещо, се повишава от 70%на 90 %.
              По-ниският процент е с преработка на ШМФ (фракции с Т.К. над 360 С градуса) с каталитичен крекинг. С пуска на КПТО се достига до 90%.
              Различните виидове нефт имат от 45 до 65 % сума на бензинова, керосинова и дизелова фракция.
              При Urals 50 % кипят до 360 градуса. Другото трябва да го накъсаш на по-малки молекули.
              От газа се извлича пропилен, който се полимеризира (РР)

              Коментар


              • Не знам що се вълнуваш толкова за пътищата. Така си залепнал в мрежата, че пътища не ти трябват

                Хайде да опитам пак - потреблението на битум /не само за пътища/ е около 3 % от нефта. Затова голяма част се преработва до по-скъпи горива, за да се подобри рентабилността на рафинериите, работещи с тежък сернист нефт. Когато търсенето на бензин и дизел падне, няма да се "хаби" гудрона за горива и ще се произвежда повече битум.

                Коментар


                • Една електричка ако се проектира от някой който владее и базовите научни знания с това което влагат сега в тях ще развива 500 кмч. Така са ги объркали на ниво базови познания..Казват настъпваш педала и тя ускорява наистина бързо и до едно място на което направо забива, електродвигателя е толкова еластичен че си е до определи обороти и до там. И те вече слагат - огромна батерия, мощен електродвигател, охлаждат го принудително, харчи много ток.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Pyramid, инж. мисъл в Германия и САЩ е ръждясала. Направиха електромобили и сякаш задължително електродвигателите са трифазни. Чак сега гледам малки китайски фирми са вдигнали броя на фазите и захранващото напрежение пада, също увеличават броя на мощните транзистори в инвертора, но пък са много по евтини понеже са за по малък ток. Западната инженерна мисъл не може да стопли за това нещо.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • 1984-, като се внася там където се произвежда от какво се произвежда - от петрол. Минаваме на електромобили и няма да се добива петрол, от какво ще се правят пътищата ? Как ще се движат електромобите, къде ?
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                        Къде ги четеш тези .... хм, неистини
                        Гудронът в момента се преработва на много места до светли горива и газ, чрез хидрокрекинг. От около 8 години комплекс за преработка на тежки остатъци (КПТО) има и в Нефтохим. Капацитетът му е 2.5 млн.т. годишно - над 33 % от общия капацитет.
                        Нефтохим не предлага битум. Трейс внасяше от Китай.
                        Всички нови инсталации са американски, датски, френски. Няма нищо китайско или руско(освен счетоводството)
                        KOлко процента докарват от тон гудрон- не съм специалист, но се говореше за около 2-3%

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Също електромобили няма да може да се използват, защото трябва битум за пътищата, и той е огромни количества и може да се осигурят при масови автомобили с двг, т.е. и да може да имаш 50 % електромобили ще трябва да се движат при 50% пътища от днешните. Тези транспортни средства ще трябва да летят и да не използват, да не се движат по пътища..
                          Къде ги четеш тези .... хм, неистини
                          Гудронът в момента се преработва на много места до светли горива и газ, чрез хидрокрекинг. От около 8 години комплекс за преработка на тежки остатъци (КПТО) има и в Нефтохим. Капацитетът му е 2.5 млн.т. годишно - над 33 % от общия капацитет.
                          Нефтохим не предлага битум. Трейс внасяше от Китай.
                          Всички нови инсталации са американски, датски, френски. Няма нищо китайско или руско(освен счетоводството)

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                            Офф тука още има неосъзнали какво е акумулатор.

                            Ребята, идете в който и да е часовникарски магазин и питайте соларен часовник колко сезонА работи без да има слънце...
                            те това се изгражда в момента на ниво държави.
                            ...а някои не правят разлика в консумацията на соларен часовник и обикновен ел.мотор на компютърно захранване.

                            Коментар


                            • Офф тука още има неосъзнали какво е акумулатор.

                              Ребята, идете в който и да е часовникарски магазин и питайте соларен часовник колко сезонА работи без да има слънце...
                              те това се изгражда в момента на ниво държави.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Има едно елементарно нещо, фенерче с батерия, което може да захвърлиш някъде и да стои 50 години и като ти потрябва просто намокряш с вода батерията и то започва да свети. Това нещо може да се използва за по сериозни аварийни захранвания, а като гледам авариите ще са все по често явление. Цивилизация оглупява. Има хора на които едно стадо кози ако повериш ще го изгубят, а стават президенти на огромна държава - Джо е ярко доказателство, той себе си губи но войни обявява. Немските инженери щели да измислят. Те може да измислят нещо което ще е толкова скъпо че няма да може да се ползва ежедневно и ще бъде лукс. Вече една Тесла е два пъти по евтина от едно БМБ което постоянно свети че му трябва сервиз, сякаш някой купува кола за да ходи постоянно на сервиз. Нищо няма да измислят те. Какви глупости измислят - алуминиеви болтове с които се сглобяват двигатели към трансмисята, нямало да има електрокорозия, да но болтовете се късат като ги пипнеш само.
                                Ами ТОВА ще им коства страшно много.

                                Коментар

                                Working...
                                X