IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За т.н.възобновяеми източници на енергия, колко са полезни?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • v_tin - нищо че е остаряла технология, няма да се откажат да я използват ако не стане скъпо.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      fon - по скоро са свързани с излизането на ДВГ от употреба. Не че ще ги сваляме от конвейра, те сами ще си слязат. Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните, но с петролната няма да бъде същото защото шистовия петрол е просто една отсрочка и количествата са незначителни. Някъде към 2030 година фенклуба на ДВГ-тата ще трябва да удари кепенци . Това е причината политиците старателно да настояват да се премине към друг вариант до 10-тина години, спестява се причината за да не се предизвика ръст на цената на петрола.
      Май нещо си на черешата ми се струва. Я прочети пак какво си написал- ДВГ е остаряла технология, но по някаква причина ще се вдигне горивото за тази остаряла технология- можеш ли да обясниш това като как ще стане. Нормално е да поевтинее такова гориво, но за теб икономическата логика явно действа с обратен снак

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        За сега още не са добили нищо от него, обаче пресъхнали кладенци колкото искаш и сега като дръпнат и малкото шистов от тях и ще минем на веломобили, яко нямаме ресурси за електромобили или нещо друго. Обаче нормално е, след като в България автомобилите станали повече от хората очевидно това е върховата бройка и от един момент трябва да започнат да нмаляват.
        Отзад напред:
        Относно последното, си прав.
        За ресурсите за ел.мобили, може би. А може, и да имаме неразлрити резерви. Още не съм сигурен.
        Обаче, относно петрола, вече се наблюдава частично възстановяване на изцяло „пресъхнали” кладенци, мисля, от 80-те години. Например, в Азърбайджан, основно, вадяттакъв. Американците се вслушват в съветския геолог Н.Кудрявцев, изказал абиогеннара твория и ето, също, масово, ѝ при тях, тя се доказва. Т.е. петрол има много, зорът е да го докпаш. Въздухът пръв ще ниГ върне.

        Коментар


        • За сега още не са добили нищо от него, обаче пресъхнали кладенци колкото искаш и сега като дръпнат и малкото шистов от тях и ще минем на веломобили, яко нямаме ресурси за електромобили или нещо друго. Обаче нормално е, след като в България автомобилите станали повече от хората очевидно това е върховата бройка и от един момент трябва да започнат да нмаляват.

          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            fon - по скоро са свързани с излизането на ДВГ от употреба. Не че ще ги сваляме от конвейра, те сами ще си слязат. Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните, но с петролната няма да бъде същото защото шистовия петрол е просто една отсрочка и количествата са незначителни. Някъде към 2030 година фенклуба на ДВГ-тата ще трябва да удари кепенци . Това е причината политиците старателно да настояват да се премине към друг вариант до 10-тина години, спестява се причината за да не се предизвика ръст на цената на петрола.
            Забрави абиогенния петрол. По изчисления на руски и американски учени, залежи за около 46000 (четирсет и шест хиляди ! ) години. Думата ми беше, че причината може и не точно (нито само) тази да е. Помниш пословицата, Бедата никога не идва сама.

            Коментар


            • fon - по скоро са свързани с излизането на ДВГ от употреба. Не че ще ги сваляме от конвейра, те сами ще си слязат. Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните, но с петролната няма да бъде същото защото шистовия петрол е просто една отсрочка и количествата са незначителни. Някъде към 2030 година фенклуба на ДВГ-тата ще трябва да удари кепенци . Това е причината политиците старателно да настояват да се премине към друг вариант до 10-тина години, спестява се причината за да не се предизвика ръст на цената на петрола.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                Мда, подминал си ванкелите лекинко - с което се доказва че не си прав въобще
                Тук пак Фърчи перушина.
                Единствената кола, за която се сещам с ванкелов двигател масово производство е на Мазда експеримента, която гори като ламя, и е имало някаква концепция на Мерцедес преди много години.
                Last edited by Kris_; 14.05.2019, 04:27.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Kris_ - основния унищожител на енергия в ДВГ са възвратнопостънетелно движещите се части - тяхната маса и няма решение за този проблем.
                  Мда, подминал си ванкелите лекинко - с което се доказва че не си прав въобще

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                    А това означава ли, че образованието ти или работата ти са свързани пряко с ДВГ в който случай би имал пречка мненията ти за автомобили да са неутрални? Питам защото преди доста години се разприказвах в едно семейство нещо за ВЕИ. Дъщерята и майката ми скочиха страхотно, без да подозирам защо. Дъщерята пък учила ядрена енергетика в България. След 1-2 години разбрах, че се прехвърлила да учи ВЕИ в Германия.
                    Аз пък вчера се разприказвах с десетина младежи които училили в Германия за перкопанели но си дошли и учат ядрена енергетика.На такива като тебе ако имам власт тока копгато няма слънце ще бъде спиран докато ви уврят главите

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      fon - замервали сме го на стенд, по принцип маховика акумулира енергията но голяма част от нея чрез триене се превръща в топлина и то сигурно триене между молекулите на маслото.
                      А това означава ли, че образованието ти или работата ти са свързани пряко с ДВГ в който случай би имал пречка мненията ти за автомобили да са неутрални? Питам защото преди доста години се разприказвах в едно семейство нещо за ВЕИ. Дъщерята и майката ми скочиха страхотно, без да подозирам защо. Дъщерята пък учила ядрена енергетика в България. След 1-2 години разбрах, че се прехвърлила да учи ВЕИ в Германия.

                      Коментар


                      • fon - не оспорвам ефективността на ел. двигателите. Нещо което не знаеш за литиевойонните акумулатори обаче ! Отделните клетки са с много малък капацитет и затова се налага да се свържат хиляди клетки за да се получи акумулатор с капацитет от 80 киловата за час или киловатчас както много държат инвалидите да се изписвало. До тук добре, но за да се свържат клетките в този стак се казва на английски, на българси сега не мога да се сетя..трябва да бъдат еднакви - да имат едно и също време за зареждане и разреждане, електрохимичния процес да върви с една и съща скорост. Защото ако са различни в тези параметри тези клетки които са по бързи, при тях по бързо протича процеса ще работят само те а другите стават несъпричастни към зареждането и разреждането условно казано. В една Тесла клетките са 7000 хиляди например и технологията за производство не е толкова добра да фабрикуват машините толкова еднакви клетки. Това е причината произведените клетки да се групират в групи след замерване и тестване в които групи се отделят клетки с макс.равни параметри. Този фактор определено ще пречи цената да падне и то много, също можеш да си представиш колко лесно е отремонтирането и подмяната на отделни клетки. Добре че опозицията неграмотна и не познава наистина електромобилите защото те всъщност имат добри козове в защита на тезата си че масовото им навлизане е трудна работа, също и масовото им производство при което Мъск пропуши трева от зор както се казва.

                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          fon - замервали сме го на стенд, по принцип маховика акумулира енергията но голяма част от нея чрез триене се превръща в топлина и то сигурно триене между молекулите на маслото.
                          Не разбирам какво сте замервали на стенд, но първо трябва да преобразуваш изгаряне в кинетична енергия и тогава да смяташ триенето. Много хора си мислят, че АЕЦ са с неизчерпаема мощност защото гледат ядрени взривове но не знаят, че в реактора се усвоява нещо само като 7 промила ли беше, почти нищо без да сме стигнали до триенето, поради което АЕЦ изобщо не са с неизчерпаема мощност и дават само 10% от тока на света. При вятърните турбини също имаше учен, забравих му името, доказал колко енергия от вятъра минаващ през площта на перката може да се усвои дори и при нула триене. А пък при двигателите сума ти топлинна енергия се разсейва без изобщо да стигне до кинетична. Ел колите са много добри защото тока дори и на практика се преобразува в кинетична енергия с много високо кпд.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            Това ли измисли? Е, в най-новата история не ти се получават подобни импровизации. Паметта на хората НЕ Е толкова къса.

                            А моята версия е, че Надежда Михайлова /сега - Нейнски/ - като външен министър в правителството на Костов - договори затварянето на блоковете с Ферхойген, след като получи съответната комисиона. В договора беше указан срок за затварянето на блоковете.

                            Вече говорихме много за разни линкчета, които обичаш да предоставяш. Ако не помниш гореказаното - това е твой проблем, инкасаторе!

                            Лобирането ти е безпредметно!
                            Все пак въпросът до кога може да работят 5 и 6 блок на Козлодуй е пряко свързан с необходимостта от Белене. Не виждам връзката на това дали трябва да строим Белене с това дали ти мразиш някакво Наде, дали то или Кунева са затворили други блокове в Козлодуй и т.н. освен ако такива връзки не създава алкохола в твоята глава.

                            Много хора са ми се оплаквали, че не им давам достатъчно линкове, но ти си първия дето ми се оплаква, че му давам много линкове. Нещо силно трябва да ползваш.
                            Last edited by fon; 10.05.2019, 01:02.

                            Коментар


                            • На 16 юни 1993 г. кабинетът „Беров“ сключва споразумение с Европейската банка за възстановяване и развитие, за заем по т. нар.” Сметка за ядрена безопасност”. Сумата е 24 млн. екю, срещу които страната е принудена да обещае затварянето на 1-ви и 2-ри блок на атомната централа през 1999 г.

                              Меглена Кунева, като юридически съветник на премиера Беров, участва активно в изготвянето на споразумението и знае много добре, че то няма задължителен характер за България.

                              По-късно, Симеон Сакскобургготски и Кунева, за да прикрият вината си ще тръбят навсякъде, че съгласието на България да затвори блокове на АЕЦ”Козлодуй” започва още от Берово време.

                              На 25 ноември 1999 г. комисарят по разширяването на Европейския съюз, бившият ръководител на немските социалисти Гюнтер Ферхойген посещава България.

                              Става ясно, че основната му цел е да окаже силен натиск върху правителството на Иван Костов, за закриване на четири български реактора от АЕЦ“Козлодуй“. Подписва се и т. нар.”Меморандум между Европейската комисия и България”. Правителството обещава на Ферхойген вместо до 2010 г., каквото е нашето предварително становище, България да затвори четири реактора“в най-ранни срокове“.
                              Socialism -- You Make It, They Take It.

                              Коментар


                              • fon - замервали сме го на стенд, по принцип маховика акумулира енергията но голяма част от нея чрез триене се превръща в топлина и то сигурно триене между молекулите на маслото.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X