IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интелектуалната собственост - краде ли се у нас?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Сега ако някой не го мързи може да направи услуга като сметне някои работи:
    Американците катат средно 14300 мили годишно. Общо карат 3.2 трлн мили годишно.
    Една електричка средно харчи 30кв на сто мили.
    Та каква мощност средно трябва на кола, и общо, ако всички са електрически?

    Горнооряховският?
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • А, Матеев си е поиграл да посмята малко и да върне на земята мечтателите за светлото бъдеще на електричките.....

      Като стане дума за ел.коли в някой разговор и като чуя:
      1. "То технологиите напредват, батериите ще поевтинеят..."
      2. "Технологиите напредват, ще направят батериите да се зареждат за 10 минути..."
      ... и ми става лошо.

      Веднага ги питам:
      А оловните акумулатори като са на 100 и не знам си колко години, защо не са поевтинели?
      А, сметнал ли си какъв ток и какво "зарядно" ще ти трябва за да заредиш такава батерия за 10 минути?
      ... и настава тишина.

      И така... Батериите могат да станат евтини, ама друг път. Дали ще са оловни, никел, литий или от какъвто си искате там метал, всички те се копаят и вадят от руда и няма да поевтиняват, а напротив ще стават и по-скъпи. По две причини. Лесните находища на всеки един метал намалява. И другата причина е, че като излезе "нова технология" и всички като се намятат на нея цената на дадената суровина се вдига. Ето какво става с лития. Преди се ползваше само за разни малки батерийки за телефони и разни джобни джаджи. Но като взеха да се търсят в огромни количества заради ел. колите.... и оп, цената се вдигна.

      Значи, тези политици, които ни управяляват и налагат ел.колите са:
      1. Или много тъпи и не разбират какво ще стане. Това няма как да стане да има масово ел.коли.
      2. Или имат други тайни планове. Раята да ходи с градския траснпорт, а само "елита" да има достъп до ограничена "квота" ел.коли.
      Last edited by d333; 05.08.2021, 19:20.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Според мен батерия да зарежда за 3 мин дори по този начин може да се направи, сега за зарядните станции и захранването им вече е нещо различно.
        Хайде да посмятаме:

        Ако искаме да заредим една 100 kWh батерия за 1 час, ще се нуждаем от 120 kWh трафопост. С такива трафопостове са обзаведени жилищни блокове с по 15-20 апартамента. Тоест дори и 1 час заряд е нещо, което трудно може да се организира масово, без големи инвестиции в промяна на енергийните мрежи в градовете - нови кабели, нови трасета, нови трафопостове и на места - нови далекопроводи.

        Ако искаме да заредим една 100 kWh батерия за 3 минути, ще се нуждаем от 20 пъти по-голям трафопост. Тоест от 2.5 MW трафопост. С такива трафопостове са обзаведени големи, ама наистина големи предприятия. В общия случай нов такъв трафопост означава и нов далекопровод 20 kV до най-близката подстанция, която може да е и на 20-30 километра. Тоест инвестицията в една единствена мощна зарядна станция ще струва десетки милиони и няма да се изплати в следващите 1000 години.

        Трите фази на страна НН на тази зарядна станция трябва да са изчислени за ток по 3600 А всяка една от тях. Сечението на медта в проводника трябва да е 3x600 кв.мм. Тоест само медта във всяка една фаза ще е с Ф25, а заедно с изолацията - Ф40. Тоест представете си как дърпате към колата 3 дебели кабела колкото лимонадено шише, и всеки един от тях тежи по стотина килограма.

        В куплунзите на колата и на кабелите трябва да има по поне 1 кило злато, за да се осигури добър контакт. Самата електроника на колата, която да поеме и комутира такива токове, като обем трудно ще се събере в единия от двата багажника, като тегло ще е по-тежка от ДВГ, а като пари ще е по-скъпа от самата кола.

        С две думи - забравете за зареждане, по-бързо от 1 час, като дори и 1 час е мисия невъзможна в наше време.

        Масовите зарядни станции са 7.5 kW, 11 kW и много по-рядко 22 kW. Това означава време за зареждане съответно 13 часа, 10 часа и 5 часа. Има да го мечтаете времето на заряд да падне до 2 часа след 10 години, до 1 час след 20 години, и до половин час в следващия живот.

        Става въпрос за масовите станции, иначе дори и в момента има станции с мощност до 350 kW, които биха осигурили половин часово зареждане, но ако попаднете на такава и на нея да няма 20 коли опашка, ще е еквивалентно на уцелване на шестица от тотото.
        Last edited by Mateev; 05.08.2021, 20:36.

        Коментар


        • Това съм го пропуснал.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Помните ли, преди време, какво направи Матеев, като говореше за "идеалния“си диод? Каза, разказа, ПОКАЗА. Иди после, кажи, че няма такова животно. А тук, разни, само подскачат.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              redcretin, тази констукция за коят се говори толкова много е на батерия която притежава качествата на кондензаторите, по добра батерия от нея няма да се открие като конструкция за електромобили. Ама кой да стопли, все пак българските реотани са здрави казват, но бавно стоплят. Сега той е прав, и тя няма да стигне до там да може да се зарежда за 3 минути, има си ограничения които с батерия не могат да се прескочат защото е електрохимия. Ти я кажи като патентова, нещо изкара ли от тази работа..за обмяна на опит кажи ако искаш. Стоплете най после, става въпрос за нещо което по замисъл е в космоса , докато в момента се произвеждат едни неща които още са в блатото. Знаеш ли какво ще стане ако някой овладее производството на такава конструкция батерия, той ще продава а другите ще гледат. По всяка вероятност това ще е Тойотата, ако други които са научили и могат да се включат се помайват и се правят на интересни.
              Наш човек, най-вероятно, се шегува, Дани. По-скоро приемам, че може и да е конструирал нещо от вида, което също е сериозно и то дори да се произвежда, ама да патентова... Някое частно решение, може би. И това е добро...ала до там. Никак не е лошо, разбира се, ама наистина да има такива постижения и, едновременно, толкова да подскача за явно видими неща, буди скептика у мен.

              Съжалявам, червения.

              Коментар


              • redcretin, тази констукция за коят се говори толкова много е на батерия която притежава качествата на кондензаторите, по добра батерия от нея няма да се открие като конструкция за електромобили. Ама кой да стопли, все пак българските реотани са здрави казват, но бавно стоплят. Сега той е прав, и тя няма да стигне до там да може да се зарежда за 3 минути, има си ограничения които с батерия не могат да се прескочат защото е електрохимия. Ти я кажи като патентова, нещо изкара ли от тази работа..за обмяна на опит кажи ако искаш. Стоплете най после, става въпрос за нещо което по замисъл е в космоса , докато в момента се произвеждат едни неща които още са в блатото. Знаеш ли какво ще стане ако някой овладее производството на такава конструкция батерия, той ще продава а другите ще гледат. По всяка вероятност това ще е Тойотата, ако други които са научили и могат да се включат се помайват и се правят на интересни.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Pyramid, може да се направят да заграват без да аварират, но това ще е много яко за сметка на циклите на батериите. Съгласен съм че си има физическите , в случая химическите граници.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Според мен батерия да зарежда за 3 мин дори по този начин може да се направи, сега за зарядните станции и захранването им вече е нещо различно.
                    Може, нарича се суперкондензатор и се ползва с комбина с батерия Ама не става за всякаква употреба.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Според мен батерия да зарежда за 3 мин дори по този начин може да се направи, сега за зарядните станции и захранването им вече е нещо различно.
                      Когато вкарваш мегавати в батерията, хубава или не, грее и може да експлодира.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Имхотеп, Хонда основателя на фирмата преди да започне този бизнес също кандидатствал в Тойота и те му отказали работа. Достатъчно е да им се каже че Тойота вече правят нещо в тази посока, но то не е толкова добро и работата ще стане.
                        Ми те сигурно не знаят, редно е да им пише.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Имхотеп, Хонда основателя на фирмата преди да започне този бизнес също кандидатствал в Тойота и те му отказали работа. Достатъчно е да им се каже че Тойота вече правят нещо в тази посока, но то не е толкова добро и работата ще стане.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Имхотеп, точно.
                            Ами има опит.
                            Писà на Ердоган, писà на Радев, писa на Мъск... Колко му е да пише и до Хонда?

                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Според мен батерия да зарежда за 3 мин дори по този начин може да се направи, сега за зарядните станции и захранването им вече е нещо различно.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                За по лесно, може да се направи да зарежда за 5 минути, реалистично е. Това означава, зареждаш и след това паркираш на станцията, както е сега по бензиностанциите, не е зле.
                                Има едни ограничения по едновременно предавана мощност. Затова, трябва да се внимава, че стават сакатлъци.

                                Коментар

                                Working...
                                X