IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интелектуалната собственост - краде ли се у нас?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • https://afera.bg/%d0%b1%d0%b8%d0%b7%...3%d1%87%d0%b8/

    Коментар


    • Да имат възможност да сключват договори за по евтин ток, но доколко ще им го препродават скъпо си зависи от работодателите, от човекак както се казва. Обаче пък ще навлезе, и ще се използват тези генерации на соларен ток през деня по добре. Това е хубаво според мен.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        То че така ще стане ми е ясно, ясно ми е че в България ще се зареждат и масово бавно електромобилите. Ще отиде на работа собственика на електромобила и на паркинга ще го включи да зареди похарчената енергия по пътя. От фирмите масово ще изведат контакти на паркингите си, с цел да го предложат като екстра на служителите си.
        ...и ще започнат да им го препродават. Само гледай.

        Коментар


        • То че така ще стане ми е ясно, ясно ми е че в България ще се зареждат и масово бавно електромобилите. Ще отиде на работа собственика на електромобила и на паркинга ще го включи да зареди похарчената енергия по пътя. От фирмите масово ще изведат контакти на паркингите си, с цел да го предложат като екстра на служителите си.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Не не споря с него за тези 20%, просто ако мрежата губи енергия то не може да се смята колко генерирана мощност трябва от централите, по вярно и ще излязат сметките ако се смята колко трябва да произведат централите за да стигне до потребителите необходимото количество електроенергия за зареждане на колите. Това трябва да се гледа, а виждам че казвате това било енергията произведена от една централала, в такъв случай тя няма да е достатъчна, тя централата ще я произведе но трябва такова количество да стигне до колите.
            СПОКО де. Моментът е следният: Едва, след като знаеш, от колко енергия ще се нуждаеш, можеш да прецениш, колко трябва да произведеш, отчитайки всички загуби по пътя производител - потребител. Така се прави.
            Last edited by Pyramid; 06.08.2021, 18:00.

            Коментар


            • Не не споря с него за тези 20%, просто ако мрежата губи енергия то не може да се смята колко генерирана мощност трябва от централите, по вярно и ще излязат сметките ако се смята колко трябва да произведат централите за да стигне до потребителите необходимото количество електроенергия за зареждане на колите. Това трябва да се гледа, а виждам че казвате това било енергията произведена от една централала, в такъв случай тя няма да е достатъчна, тя централата ще я произведе но трябва такова количество да стигне до колите.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Матеев, извън компетенциите ми е, но да кажа - по едно време съобщаваха по телевизията че централите в България подавали към мрежата два пъти повече ток отколкото потребителите са консумирали. Т.е. казваха че загубите са големи, това може да е било моментно тогава и фрапиращо затова да е влизало в новините. Не знам доколко е реално трайно, обаче като изчисляваш 20% загуби както прочетох, дали реално не трябва още по голямо електропроизводство, това за трансформатора на колонката ли го предвиждаш и разни загуби в проводници, т.е. за самото зареждане на електромобил.
                ...както и ограниченията по електрохимичен кпд на акумулаторите. Чат от вкараната ел.енергия, така и не се натрупва но, се разсейва. ВСИЧКИ акумулатори са така. Правилно казва Матеев.

                Коментар


                • Матеев, извън компетенциите ми е, но да кажа - по едно време съобщаваха по телевизията че централите в България подавали към мрежата два пъти повече ток отколкото потребителите са консумирали. Т.е. казваха че загубите са големи, това може да е било моментно тогава и фрапиращо затова да е влизало в новините. Не знам доколко е реално трайно, обаче като изчисляваш 20% загуби както прочетох, дали реално не трябва още по голямо електропроизводство, това за трансформатора на колонката ли го предвиждаш и разни загуби в проводници, т.е. за самото зареждане на електромобил.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Добре де, Анди, ама Е истина:Агресивното мачкане на газта, вдига разхода и то, значително. Т.е., Импотецият, се прави на халтав.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                      .......
                      Значи, тези политици, които ни управяляват и налагат ел.колите са:
                      1. Или много тъпи и не разбират какво ще стане. Това няма как да стане да има масово ел.коли.
                      2. Или имат други тайни планове. Раята да ходи с градския траснпорт, а само "елита" да има достъп до ограничена "квота" ел.коли.
                      Ей това ще стане - еле па за прошляци като нас. По догодина 3лв минимум горивото (50% нагоре).
                      То поне да правиха евтини ел. колички за града - 2 местни, 10-20кв и батерията толкоз - 100км/ч макс скорост и 100км реален пробег и най-важното ЕВТИНИ - макс 10к лв.
                      И ВЛАКОВЕ, на които да ги качваш електричките за повечко разстояние. Даже и магистрали няма да ни трябват.
                      Ама влакове дето се движат с 200-300км/ч а не кат нашите със скоростта на 19 век
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Сигурно си го сметнал добре. По-интересно е с какви мощности разполагат към момента.
                        Не ми се занимава сега, ако някой иска, може да погледне.
                        И Матеев, има нещо много важно - много малка част от колите имат нужда от бързо зареждане. През повечето време ги използват да ходят на работа, и зареждат в къщи в гаража през нощта.

                        Колко ти харчи колата, НАИСТИНА, зависи от маниера на каране. А, безсмислени,са ежбите ви.
                        Last edited by X_Y; 05.08.2021, 20:55.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Ако приемем, че с един зареден 100 kWh акумулатор се изминават 300 мили (500 километра), то тогава тези 3.2 трлн мили представляват 10 666.666.666 пълни зареждания по 120kWh (увеличавам заради загубите) = 1 280 000 000 000 kWh на година. Това прави по 3507 GWh на ден или средно по 146 GWh на час.

                          Не знам дали сбърках (смятах го 2 пъти), но излиза, че американците се нуждаят от минимум 150 нови ядрени реактора. Още по-добре 200 или 250, защото зареждането няма да е равномерно през различните часове на денонощието.

                          Няма да е равномерно и през различните месеци на годината, така че десетки или дори 100 реактора няма да могат да работят целогодишно, а за тях това е с ранг на катастрофа..
                          Преди години, грубо го смятах, НА НАС, ни трябва цялата АЕЦ Белене за целта. Грозно, нали? В смисъл, гооолямо натоварване.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Ако приемем, че с един зареден 100 kWh акумулатор се изминават 300 мили (500 километра), то тогава тези 3.2 трлн мили представляват 10 666.666.666 пълни зареждания по 120kWh (увеличавам заради загубите) = 1 280 000 000 000 kWh на година. Това прави по 3507 GWh на ден или средно по 146 GWh на час.

                            Не знам дали сбърках (смятах го 2 пъти), но излиза, че американците се нуждаят от минимум 150 нови ядрени реактора. Още по-добре 200 или 250, защото зареждането няма да е равномерно през различните часове на денонощието.

                            Няма да е равномерно и през различните месеци на годината, така че десетки или дори 100 реактора няма да могат да работят целогодишно, а за тях това е с ранг на катастрофа..
                            Сигурно си го сметнал добре. По-интересно е с какви мощности разполагат към момента.
                            Не ми се занимава сега, ако някой иска, може да погледне.
                            И Матеев, има нещо много важно - много малка част от колите имат нужда от бързо зареждане. През повечето време ги използват да ходят на работа, и зареждат в къщи в гаража през нощта.

                            Last edited by X_Y; 05.08.2021, 20:55.
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                              Сега ако някой не го мързи може да направи услуга като сметне някои работи:
                              Американците катат средно 14300 мили годишно. Общо карат 3.2 трлн мили годишно.
                              Една електричка средно харчи 30кв на сто мили.
                              Та каква мощност средно трябва на кола, и общо, ако всички са електрически?

                              Горнооряховският?
                              Ако приемем, че с един зареден 100 kWh акумулатор се изминават 300 мили (500 километра), то тогава тези 3.2 трлн мили представляват 10 666 666 666 пълни зареждания по 120kWh (увеличавам заради загубите) = 1 280 000 000 000 kWh на година. Това прави по 3507 GWh на ден или средно по 146 GWh на час.

                              Не знам дали сбърках (смятах го 2 пъти), но излиза, че американците се нуждаят от минимум 150 нови ядрени реактора. Още по-добре 200 или 250, защото зареждането няма да е равномерно през различните часове на денонощието.

                              Няма да е равномерно и през различните месеци на годината, така че десетки или дори 100 реактора няма да могат да работят целогодишно, а за тях това е с ранг на катастрофа..
                              Last edited by Mateev; 06.08.2021, 09:54.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                                Сега ако някой не го мързи може да направи услуга като сметне някои работи:
                                Американците катат средно 14300 мили годишно. Общо карат 3.2 трлн мили годишно.
                                Една електричка средно харчи 30кв на сто мили.
                                Та каква мощност средно трябва на кола, и общо, ако всички са електрически?

                                Горнооряховският?
                                Пак зависи, колко ти тежи кракът. И "трябването" е различно.

                                Коментар

                                Working...
                                X