Имхотеп, и цял блок да ипотекираш все тая. Щом на едно място такава играчка с магнитчета не може да я произведеш с 0-ла лева начален капитал, просто не си на мястото където се произвеждат такива неща. Тези неща в България са като забранени, тук бизнеса е търговия и услуги а такива генераторчета - нагревателчета въобще не е никаква философия да се произвеждат. Другото е да се вградят в подметка на обувки, в готовите матрици за подметки направо ще се вложат допълнителни парчета метал които ще оформят местата, ямките в които да се поставят генераторчетта. Това нещо обаче само някой производител в Азия ще се хване да го направи, нищо почти няма да вложи..ако има свои пари просто защото няма да са много ще похарчи нещо като инвестиция, ако няма ще намери начин много производители и търговци на такива материали ще му ги предоставят ей така само за да започне да ги прави, ако се провали загубата за тях е почти нула..дребна работа. Обаче в България, в Европа такова нещо няма да стане а в Америка абсурд. Това като хоби ако ги произвежда някой е ок, щом не е от правилната дестинация.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Интелектуалната собственост - краде ли се у нас?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеСупертрейдърЕ, когато си от страната на даващият парите, едва тогава можеш да изказваш крайни фантасмагории от вида: "няма никакъв риск",
Ако наистина говориш като човек с пари, можеш да финансираш твоя приятел - пирамид. Ще си паснете идеално и ви пожелавам да умножите "инвестицията" многократно, още в близките дни, до седмица (може би)...
ПП
кво мислиш, супертрейдър?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
"Някой ЩЕ го произвеждаЛ"...за 100 лв... Какво знаеш за организирането на производство? Доставчикът на "шината" - по производствената й цена ли ще го прави? А този доставчик да не би да е отшелник? И няма никакви разходи? Нито семейство? А, същото и за работниците ли ще важи? А, нещо вдигат и осигурителния доход, или те ще бачкат нелегално? Дистрибутори ще има ли? Оффф, те също ли ще карат само на гола вода? Къде ще се продава "изделието"? Там, продавачите? Ясно - и те са отшелници, без осигуровки...
Концентрирай се върху въпроса, кой би купувал "изделието", защото цената му нещо набъбва... А кой ще го сглобява? А поддръжката? Мизериите.. ... Май сме в изходната точка и пак зациклихме...
Коментар
-
СупертрейдърЕ, когато си от страната на даващият парите, едва тогава можеш да изказваш крайни фантасмагории от вида: "няма никакъв риск",
Ако наистина говориш като човек с пари, можеш да финансираш твоя приятел - пирамид. Ще си паснете идеално и ви пожелавам да умножите "инвестицията" многократно, още в близките дни, до седмица (може би)...
Коментар
-
mikomikov, не си наясно, в това нещо няма никакъв риск защото ако се произвежда от който трябва ще струва левчета..няколко. То не се реализира по причина която важи за много неща, този бранш е ударен и той от дъмпинг. Ако Европа и Америка не се отделят от Азия накрая нищо няма да се реализира, то вече се е случило и чак когато бъдат заляти от некачественни, ниско качество стоки специално произведени за тези пазари , защото за техния си пазар те ще си произвеждат хубави неща и качественното ще остава там..та чак тогава ще падне голям рев.
А това специално ще го произвежда някой който няма никакъв капитал, я има 100лв капитал да воложи пък ако ги няма ще намери начин - някой на отложено плащане ще му даде медна шина и магнитчета, силикон. Защо си мислите че хората по целия Свят са..Last edited by supertrader; 27.07.2021, 19:49.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеЗа да няма банове, последно учтиво:
Безимен(ен), приказките ти са НЕадекватни. Ако можеше да направиш нещо смислено, убеден съм, шеше. Да, ама не. Вместо това, глаголиш, на изоглавено. По ТОВА те разкрих. Беден си, и фантазията ти "на ниво", съответно. Иди да коментираш нещо, което, наистина някога си умеел и си го правил на ниво. АКО има такова. Ако ли не, слагаме те в графа изтървани и неспособни, пък ти си говори.
Още по-учтиво (но не последно).
Поставяйки сериозните доводи и дискусии за ролята на предприемача за реализиране на продукт (или услуга) на пазара - между "НЕадекватните" - даваш да разберЕМ твоята неадекватност в темата.
С кое не си съгласен? С риска, който предприемачът поема, ли? А той е голям, разбира се и може да бъде фатален.
За пример ще дам твоя случай. Самият ти не си преценил риска. Нямаш продажби. (Идеите оставяме встрани) Липсата на продажби (и нови идеи) те кара да "продаваш" онова, което сам определяш като "смислено".
Да, но това е непродаваемо на пазара. Все пак, ако "омаеш" някого, с парите си - той може да ти плаща и да се опитва да прави пазар с нещо, което е компрометирано на пазара и към него липсва интерес ..
Извинявай, но хората с пари (не те опровергавам - аз нямам пари, които да губя чрез твои "идеи"!) - имат и горчивият опит и подхождат крайно внимателно. До следващият капан, който не е твоят, защото твоят капан е отдавна компрометиран - от над 10 години...
Е, всеки има свои разсъждения и разбиране за "благотворителност" - може някой да ти повярва! А дано, ама ..
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеПирамида, това за продукта да е по-скъп за да е по-снобарски... Да, така е : )
Но ако е нещо за показване - дрехи, обувки, чанти, бижута, парфюми, телефони, часовници, запалки, коли, почивки.... такива неща. Прах за пране, препарат за миене на чинии и паста за зъби не са за снимки във фейса : )Last edited by Pyramid; 27.07.2021, 18:54.
Коментар
-
Пирамида, това за продукта да е по-скъп за да е по-снобарски... Да, така е : )
Но ако е нещо за показване - дрехи, обувки, чанти, бижута, парфюми, телефони, часовници, запалки, коли, почивки.... такива неща. Прах за пране, препарат за миене на чинии и паста за зъби не са за снимки във фейса : )Last edited by d333; 27.07.2021, 17:11.
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеМатеев, благодаря за интересния разказ за проектите, които не са довели до успех. Както се казва, и от неуспехите има полза, човек научава много неща също и от тях.
Ето за няколко от тях да кажа какво мисля, лично мнение и защо е било почти ясно, че няма да успеят.
За пастите.... Не знам къде сте рекламирали, но аз не си спомням нещо реклама по телевизията имало ли е?....
Според мен има два вида потребители на паста за зъби - "дай там някаква евтина да имам...." и други тип "о, не каква да е, искам да е скъпа, маркова, полезна за зъбите, здравето е най-важно, цената няма значение" : )
Та вашата не е от тези "марковите" на големите концерни. Да, тяхната може и същите съставки да има вътре, но няма значение. Това вашата НЕмаркова многоцветна само е оскъпила продукта и нито в единия таргет група нито в другия. Просто нов по-шарен продукт с по-висока цена.
За водата.... Такива озонирани, пречистени, трапезни и други видове "подобрени" води много малко хора ги купуват. Това е все пак вода, евтин продукт, минералната не е толкова скъпа, че да се мисли колко струва. Но... истинска минерална никой не се съмнява в качествата й. Само нали има там някои с леки претенции гледат там коя била по-полезна за бъбреците, или да имала малко флуор. Ама това са малка група. Просто масово хората купуват "дай там едно шише МИНЕРАЛНА вода". Щом е МИНЕРАЛНА, няма какво повече да се мисли за друга, тази е достатъчно добра.
За базата данни... Интересен продукт. Би ли казал колко човека програмисти и време са го правили, за да преценя грубо мащаба на продукта като обем труд и дали би могъл да има нещо общо с "големите" като функционалност?
Там проблема е много специфичен. Има известни продукти - Оракъл, майкрософтксата SQL сървар, IBM- ската DB2 и още няколко.
Там става въпрос за доверие и съпорт. Да работи стабилно, да има поддръжка, сериозни неща.... Няма банка, примерно или мобилен оператор да се довери на никому неизвестна база данни като вашата, няма значение колко е добра.
А за "ширпотреби" приложения, а и за по-сериозни неща има достатъчно безплатни бази, като MySQL и още други 5 най-малко добри също. За тези, които не искат да плащат.
ТОЧНО ПО ОНОВА ВРЕМЕ, Русия я бяха напъплили всякакви и, поради увлечението на руските сноби (а, в изостанала в втренчена в скъпото провинция, се цени лъскаво и скъпо, не задължително Качествено, живял съм там, бил съм дори женен за такова снобско недоразумение, не си ги смуча от пръстите) Е, на ОНЗИ фон, е станало очакваното: Дори пастата да е била добра. Дори се чудя, ,дали провалът не се дължи на това, че НЕ Е БИЛА ДОСТАТЪЧНО СКЪПА. Да, именно: Снобът (мнозинство в моментен разрез) търси да се изфука със скъпо. Щели са да купуват. ЩЕЛИ СА. Да но, цените, почти съвсем народни. Е, с какво да се фука мамашата? Така мисля. По-скоро, ТАМ са сгрешили. Дори тук, във форума, поне половината, по наблюдения, като се надува, е с.нещо скъпо, а не точно добро. Плаща се данък обществено мнение...а, да проверят нещо, дали наистина си струва -не, "под достойнството" било на Х, У или Z. Тъжно.Last edited by Pyramid; 27.07.2021, 18:53.
Коментар
-
Матеев, благодаря за интересния разказ за проектите, които не са довели до успех. Както се казва, и от неуспехите има полза, човек научава много неща също и от тях.
Ето за няколко от тях да кажа какво мисля, лично мнение и защо е било почти ясно, че няма да успеят.
За пастите.... Не знам къде сте рекламирали, но аз не си спомням нещо реклама по телевизията имало ли е?....
Според мен има два вида потребители на паста за зъби - "дай там някаква евтина да имам...." и други тип "о, не каква да е, искам да е скъпа, маркова, полезна за зъбите, здравето е най-важно, цената няма значение" : )
Та вашата не е от тези "марковите" на големите концерни. Да, тяхната може и същите съставки да има вътре, но няма значение. Това вашата НЕмаркова многоцветна само е оскъпила продукта и нито в единия таргет група нито в другия. Просто нов по-шарен продукт с по-висока цена.
За водата.... Такива озонирани, пречистени, трапезни и други видове "подобрени" води много малко хора ги купуват. Това е все пак вода, евтин продукт, минералната не е толкова скъпа, че да се мисли колко струва. Но... истинска минерална никой не се съмнява в качествата й. Само нали има там някои с леки претенции гледат там коя била по-полезна за бъбреците, или да имала малко флуор. Ама това са малка група. Просто масово хората купуват "дай там едно шише МИНЕРАЛНА вода". Щом е МИНЕРАЛНА, няма какво повече да се мисли за друга, тази е достатъчно добра.
За базата данни... Интересен продукт. Би ли казал колко човека програмисти и време са го правили, за да преценя грубо мащаба на продукта като обем труд и дали би могъл да има нещо общо с "големите" като функционалност?
Там проблема е много специфичен. Има известни продукти - Оракъл, майкрософтксата SQL сървар, IBM- ската DB2 и още няколко.
Там става въпрос за доверие и съпорт. Да работи стабилно, да има поддръжка, сериозни неща.... Няма банка, примерно или мобилен оператор да се довери на никому неизвестна база данни като вашата, няма значение колко е добра.
А за "ширпотреби" приложения, а и за по-сериозни неща има достатъчно безплатни бази, като MySQL и още други 5 най-малко добри също. За тези, които не искат да плащат. Просто за вас не остава таргет група.Last edited by d333; 27.07.2021, 16:33.
Коментар
-
За да няма банове, последно учтиво:
Безимен(ен), приказките ти са НЕадекватни. Ако можеше да направиш нещо смислено, убеден съм, шеше. Да, ама не. Вместо това, глаголиш, на изоглавено. По ТОВА те разкрих. Беден си, и фантазията ти "на ниво", съответно. Иди да коментираш нещо, което, наистина някога си умеел и си го правил на ниво. АКО има такова. Ако ли не, слагаме те в графа изтървани и неспособни, пък ти си говори.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Опазил Господ, да карам някого да експериментира. Стигат ми опитите до тук. Предложих ти да се забавляваш. Може би, тъкмо (и) ти да откриеш слабите страни на продукта. (Греши, който мисли, че сам, не ги знам.) Само Безименният стана много напорист бе...
Може би ще дадеш нещичко в пари - и си нОси последствията...
"Слабите страни на продукта" - тоя наистина яко го е напекло.... Че то има ли силни страни, този "продукт"? )) За 5-6 години хората хвърлят милиони бройки, ама ПРЕДВАРИТЕЛНО проучват пазара!
Тоя ЗНАЕЛ слабите страни на "продукта", ама решил да губи време с него... Майтапчия!
Когато някой знае слабите страни на един продукт, той изобщо НЕ губи време за ТОЯ продукт!
Довод, след довод... ))
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Сигурно си прав но, проектът свърши още 2015-та. А аз, вече нямам сили за това. Заложих апартамента си, за да опитам. И разработих нещо, което работи номинално. Ако искаш, ще ти изпратя няколко екземпляра, да се позабавляваш. Нищо не искам в замяна, дори пощенските разходи са за моя сметка. После, ако вече сам не си се сетил, ще подскажа аз своя път към удвояване на мощността (става и по-гъвкаво, и т.н.). А безименният "МикоМиков" - взе много да му личи, върна се към стария си стил на писане - вместо да бръмчи, да иде да свърши нещо полезно.
За кое точно "нямаш сили"?
Да трошиш ЧУЖДИ пари, ли? ))
Той нямал вече сили... Разбирай: не е преценил възможностите да реализира нещо (пълен смЕх!) на пазара... ))
Ако не си наясно: всички имат идеи. Рискът на предприемача е в това: да прецени възможността нещоТО (му) да се реализира на пазара.
ЗапомнИ го добре: рискът е за предприемача. Ако не пробие на пазара - значи, че или няма възможности да прецени правилно пазара, или - няма изобщо данните да бъде предприемач.
Иначе, извини ме, но човек, след добре свършената работа - може да вземе заслужен отпуск. Разбираш ли какво е това? СЛЕД свършената работа - да се плацикаш в морето, да хапваш, пийваш, но, за да не губиш тренинг - да следиш и какво "мътят" т.нар. "изобретатели"..., които никога не са поемали риска да изследват пазара, но с хвърчащи идеи опитват да привлекат ЧУЖД ресурс... (начин на живот - кВо де се прави!)...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Аз имам богат горчив опит от това да се опитам (аз и съдружниците ми) да прокараме на пазара нещо, което впоследствие се е провалило. Затова нови експеримети нямам никакво желание да правя, или ако ще се правят, трябва да са много предпазливи и с малко вложени средства. Иначе ако искате да се посмеете, ще ви кажа за няколко случая.
1. Още в самата зора на бизнеса като електрончици разработихме собствено ЦПУ на един струг. С него можехме автоматизирано да правим дървени детайли с произволна цилиндрична форма - тоест крака на лампиони. Произведохме около 40 красиви лампиона и ги дадохме на консигнация в един магазин в София. Резултата беше пълен провал. За една година се продадоха 2 или 3 лампиона и затова закрихме този уж потенциален бизнес.
2. Многоцветни пасти за зъби, в които дори имаше запатентован детайл на основата. Разработени и изработени няколко автоматични пълначни машини за този тип пасти на стойност поне 300 000 лева. Реклама за 700 000 лева. Резултат - пълен провал. Хората не ги купуваха тези пасти по неясни за нас причини.
3. Бизнес с вложени около 2 милиона лева за производство на озонирана вода за спортисти. Сложна пречиствателна инсталация за вода, разработена от един професор от Стара Загора, който е световен експерт в системите за пречистване на вода. Скъпи озонатори - няколко броя. Закупени няколко ТИР-а с рекламни хладилни витрини, които ги подарихме на няколко стотин магазина в България. Мащабна рекламна кампания по няколко направления. Всичко изпипано до съвършенство с изключение на един дребен детайл - не знаехме, че молекулите на озона са много малки и преминават през стените на PVC бутилките. В резултат водата ни се вмирисваше 2-3 седмици след производството, и това доведе до загуба на клиенти и до катастрофален провал на фирмата. Може би ако бяхме започнали със стъклени бутилки, нямаше да се провалим, въпреки че не съм много убеден.
4. Наш завод за производство на туби за пасти за зъби и втори завод за производство на самите пасти за зъби в Русия. Няколко години мъки да ги стабилизираме и след това ги закрихме със загуба около 2 милиона долара.
5. Едно време от приватизацията бяхме закупили Кърджали Автотранспорт, заедно с 400 TIR-а в него. Няколко години се мъчихме да го изкараме на печалба, но не успяхме. Продадохме го на загуба, като от цялата история загубихме половин милион.
6. Същата история и с месокомбината в Севлиево. Купихме го от приватизацията, мъчехме се да го стабилизираме финансово, и най-накрая го продадохме с голяма загуба.
7. Специално внимание трябва да обърна на СТС Софт, която беше разработила най-бързата база данни в света. Има дори и два патента. За съжаление не можахме да извадим фирмата на печалба, така че и там потънаха 1-2 милиона.
Има и още, но стига за днес. Лошата новина е, че сме губили милиони в бизнеси, които не сме успявали да ги изкараме на печалба. Добрата новина е, че от други бизнеси сме печелили повече от загубите, и винаги сме били на плюс. Никога не сме ползвали банкови кредити. Цялото ни развитие е реинвестиране на печалби от едни бизнеси в други, като броя на успешните бизнеси е по-малък от броя на провалилите се.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Сигурно си прав но, проектът свърши още 2015-та. А аз, вече нямам сили за това. Заложих апартамента си, за да опитам. И разработих нещо, което работи номинално. Ако искаш, ще ти изпратя няколко екземпляра, да се позабавляваш. Нищо не искам в замяна, дори пощенските разходи са за моя сметка. После, ако вече сам не си се сетил, ще подскажа аз своя път към удвояване на мощността (става и по-гъвкаво, и т.н.). А безименният "МикоМиков" - взе много да му личи, върна се към стария си стил на писане - вместо да бръмчи, да иде да свърши нещо полезно.
1. Още в самата зора на бизнеса като електрончици разработихме собствено ЦПУ на един струг. С него можехме автоматизирано да правим дървени детайли с произволна цилиндрична форма - тоест крака на лампиони. Произведохме около 40 красиви лампиона и ги дадохме на консигнация в един магазин в София. Резултата беше пълен провал. За една година се продадоха 2 или 3 лампиона и затова закрихме този уж потенциален бизнес.
2. Многоцветни пасти за зъби, в които дори имаше запатентован детайл на основата. Разработени и изработени няколко автоматични пълначни машини за този тип пасти на стойност поне 300 000 лева. Реклама за 700 000 лева. Резултат - пълен провал. Хората не ги купуваха тези пасти по неясни за нас причини.
3. Бизнес с вложени около 2 милиона лева за производство на озонирана вода за спортисти. Сложна пречиствателна инсталация за вода, разработена от един професор от Стара Загора, който е световен експерт в системите за пречистване на вода. Скъпи озонатори - няколко броя. Закупени няколко ТИР-а с рекламни хладилни витрини, които ги подарихме на няколко стотин магазина в България. Мащабна рекламна кампания по няколко направления. Всичко изпипано до съвършенство с изключение на един дребен детайл - не знаехме, че молекулите на озона са много малки и преминават през стените на PVC бутилките. В резултат водата ни се вмирисваше 2-3 седмици след производството, и това доведе до загуба на клиенти и до катастрофален провал на фирмата. Може би ако бяхме започнали със стъклени бутилки, нямаше да се провалим, въпреки че не съм много убеден.
4. Наш завод за производство на туби за пасти за зъби и втори завод за производство на самите пасти за зъби в Русия. Няколко години мъки да ги стабилизираме и след това ги закрихме със загуба около 2 милиона долара.
5. Едно време от приватизацията бяхме закупили Кърджали Автотранспорт, заедно с 400 TIR-а в него. Няколко години се мъчихме да го изкараме на печалба, но не успяхме. Продадохме го на загуба, като от цялата история загубихме половин милион.
6. Същата история и с месокомбината в Севлиево. Купихме го от приватизацията, мъчехме се да го стабилизираме финансово, и най-накрая го продадохме с голяма загуба.
7. Специално внимание трябва да обърна на СТС Софт, която беше разработила най-бързата база данни в света. Има дори и два патента. За съжаление не можахме да извадим фирмата на печалба, така че и там потънаха 1-2 милиона.
Има и още, но стига за днес. Лошата новина е, че сме губили милиони в бизнеси, които не сме успявали да ги изкараме на печалба. Добрата новина е, че от други бизнеси сме печелили повече от загубите, и винаги сме били на плюс. Никога не сме ползвали банкови кредити. Цялото ни развитие е реинвестиране на печалби от едни бизнеси в други, като броя на успешните бизнеси е по-малък от броя на провалилите се.Last edited by Mateev; 27.07.2021, 13:12.
- 1 like
Коментар
Коментар