IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ветрогенератор с турбина с летящи крила

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Зарко, не го познавам Кънчо и не искам да го защитавам. Прави ми лошо впечатление обаче начина, по който настървено го нападаш. Не виждам нищо лошо да е направил, просто е ентусиаст и не трябва да го порицаваме, а напротив. Обвиняваш го, че използва неправилно терминологията - за фронталната сила и аз се чудих какво е, така както и се чудя за терминологията, която ти много смело и компетентно използваш. Би ли ми казал хидравликата наука за какво е и как тя има отношение към вятърните генератори? Същото и за изтичането на течности?
    Весела Коледа!
    най- силното доказателство,че съществува и друг разум във Вселената,е че никой не се е свързал с нас

    Коментар


    • Кънчо , нали няма да те обидя , ако се обръщам така към теб - така почнах в началото.
      Имам конкретни въпроси към теб , но - за да не те злепоставям пред останалите , ще те помоля да отговориш , когато си разбрал принципът на действие на нещото , което мислиш , че може да върши работа , по-голяма от това да захранва една ел.крушка , без тоя слаб консуматор да прекъсва подаването на светлина повече от 1 час. Това , което ни показваш тук няма такива параметри , няма как и да ги има , дори размерите му да са 5 пъти по-големи от настоящите , защото посоката , в която движиш е грешна.
      Погледнах по диагонал мненията ти. В тях не виждам да говориш за онова , което вчера ти писах , че трябва да бъде началото в твоите знания в областта , в която /уви!/ искаш да ти признаем сериозни постижения. Разбира се – твоята „тактика” е тактиката на масовият български „изобретател” – да се прави на ощипана госпожица – колко е недооценен и как тук всички са срещу него.
      Докато не видиш , че хората , които ти опонират – ти казват верни неща – няма да ти се получи „технологията”. Ето как за кратко те накарах да изоставиш непознатата ти „смайваща” възвратно-постъпателно движеща си идейка – само с няколко контрааргументи по отношение на поддържането.
      Хайде да видим как е с роторната , че тук нещата са още по-зле – отново има експлоатация и поддържане. Отново ти казвам , без да си прочетеш с разбиране ония 3-4 термина , за които и други хора във форума ти говорят – няма да те бъде /няма да ги потретям/. Вървим натам – още една препоръка: да забравиш временно понятието „зелена енергия” и да не го споменаваш произволно , защото то с нищо не ти помага в работата /с него не караш никого да ахка от изумление тук , още повече – ако е инвеститор/. Концентрирай се върху същността на работата си, което означава , че:

      1. Научаваш /след нещата , за които вече ти говорих/ още и що е то подемна сила и как се постига тя. Препоръка: не се колебай да изхвърлиш идеята си на боклука и да почнеш отначало. Отговори си на въпроса, защо крилата на самолета НЕ СА призматични тела , а имат определена форма. Осъзнай и защо би се доверил на крилото на делтапланера, но не би скочил от високо с макет на движещи се крила.
      2. Защо ОЩЕ да изхвърлиш досегашната си идея с байрачетата , ли? Защото нямаш понятие от статично балансиране на ротори , за динамично балансиране – дори не ти споменавам , защото ще ме гледаш както гледат едни животинки ... Т.е. – освен за конструкция , трябва много да четеш и хидравлика , изтичане на флуиди , съпротивления при изтичане и още веднъж – за всички сили , които отдавна са формулирани – СПРИ да ни налагаш някаква измислена от теб „фронтална” сила – силите са други , но ти не си узрял още за тях /в нета трудно ще ги намериш , но потърси и в дебелите книги/.
      3. Спокойно можеш да изхвърлиш и терминът „летящи” крила – тъпо е и не се вързва по никакъв начин с балансирането на ротора. Дори не знаеш , че хората отдавна имат практика в тая област , т.е. – трябва да четеш за достиженията на човечеството , иначе – ще се въртиш в ожънато поле. Знаеш ли , например за съществуването на винт с регулируема стъпка? Ама що ли те питам това , ако ти не би могъл дори да ми формулираш изключително важният параметър стъпка?
      4. Ти си можеш и без тия неща , нали? А АКО СЛУЧАЙНО ти тръгне „изобретението” , как ще го експлоатираш , колко време , ако не е балансирано по горните начини? Дори и не си мислил за това , нали? Колко ще сменяш лагери , а? А те са много скъпи – даваш ли си сметка за това – или те паричките са на някой балък , дето ти е повярвал: ще ги кръстиш присъщо необходими разходи и ще продължиш да го доиш – нали нищо не схваща? Абе , следка работа!!!
      5. Ако не откараш поне 1-2 години в дейност , свързана с обслужване на турбини и сам да правиш статично и динамично балансиране на роторите , валовете и въртящите се части – да знаеш , че няма да ти се отвори парашута с байрачетата , които се веят при силен вятър , защото вместо тях можеш да бучнеш и моливи и пак ще се въртят. Е , даваш ли си сметка , че всичко ще се върти , но едно нещо ще се върти благодарение на специфичната форма на крилото си и ще се създава толкова полезната ни подемна сила , т.е. - знаеш ли колко по-малко средства ще отидат на оня , който БИ ти повярвал - и какъв ефект би имало , ако махнеш твоите импровизации??.
      6. Ел.част изобщо не ти е приоритет , нали – там имаш да решаваш доста непознати за теб проблеми. Знаеш ли например що е то косинус фи и какъв е неговият смисъл?

      Цяла нощ да пиша тук , няма да схванеш нещата по причината , че хората , които ти казват истината и не те четкат – ти възприемаш като врагове.
      Накрая по мнението – да кандидатстваш по програма на европейски фондове! Па , иди – и им покажи на тея чужденци колко знае /не знае/ нашего брата – българина.
      Ще те гледат в недоумение , точно както се гледа едно теле в железница. Все пак тук не е технически университет , нито институция за придобиване на практически умения.
      Грубичко , но справедливо.

      Без връзка или аналогия с казаното по-горе , потърсих един много поучителен диалог...Мисля , че няма българин , който да не познава героя:

      Какво ядете там, круша ли? Браво! Я да видим, тъй както съм легнал, мога ли изяде една круша. Благодарим! Отде ги взимате вий тези неща?
      — Купуваме ги — отговаря едва сдържано един от нас.
      — Тъй ли? Браво! — одобрява той с пълни от сочната круша уста. — Аз обичам круши.
      Last edited by зарата; 25.12.2012, 00:05.
      If something inspires you, follow it! Henry Ford

      Коментар


      • ORKY, редно е да се стремим към максимално оползотворяване на енергията, която минава през омитаната площ на пропелера. Както ти регулираш тази система, реално, губиш голям процент от духането. Особено, това личи при средни и силни ветрове. Губи ми се как, за Бога, ще компенсираш физическото отслабване на конструкцията с относително постоянната мощност, която няма как да е /близка?/ до пропускания максимум, щом се развяват при слаб и свиват-при силен вятър, пусти перки. Една перка /ЕДНА, от пропелер!/ с тегло няколко тона, от стъкло и смоли, т.нар.замърсяване на Зелената идея - с което съм съгласен - е в пъти по-трайна, устойчива и с по-висок пробег между ремонтите, отколкото вашите. Сложни са и изповядват идеология, малко извън потока на енергията. Ако в силен вятър свиваш "платната", по идея, губиш по няколко линии: първо, снижил си максималната мощност, второ, увеличил си сложност и себестойност, респ. поддръжка и постоянни разходи и, трето, снижил си междуремонтния пробег. Механиката на птичето крило не е чак такава новост в света но, защо, мислиш, самолетите ОЩЕ ги правят с твърдо крило? Нещата са прости: технологичност, здравина, изисквания към производствените мощности. Разбирам какво чувстваш но, за момента, виждам основно амбицията и трудностите, които следва да се преодолеят до евентуално такъв прототип, който /при доста по-добри години/ да привлече сериозен развоен капитал. Препоръчвам ти, ако наистина сте толкова дълбоко в материала, да опитате да привлечете капитал по грантова схема през някоя от оперативните програми на ЕС или са подирите по-старателно своя бизнес ангел. Стискам палци, дано се получи но, имате МНОГО въпроси за решаване, друже.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ORKY Разгледай мнение
          Перката от 20 видео има закачен товар от две лампи виждат се отдясно под рамката като се завърти , че светват. Перката е с алуминиеви крила 0.5 мм ламарина.НЕ Е ОТ КАРТОН. Така че преди да давате предложения вижте всички видея .Хубаво беше да видите идеята, а не изпълнението в противен слуай спора е е бемислен. А що се отнася до инвестирането има желаещи с техни условия, които не се покриват с нашите. Ревгулирането на мощността при този модел става мигновенно за разлика от пропелерите за които им трябва време за да извъртят ъгъла на атака, което води до големи претоварвания по време на пикове.Има линкове под някой видея с технически описания как преодоляваме проблемите на съвремените вятърни съоръжения.
          перката от клипчето е малка... ако с това чудо ще се прави генерация трябва да се пусне по-сериозен макет, защото никой няма да се занимава с малки перки - там има доста разработки.

          без да претендирам за машинен експерт ..си мисля, че с толкова връзки ..няма как да не се стига до периодични аварии по тези перки... затова пуснете една сериозна..някъде на видно място и я оставете на вятъра поне година...убеден съм, че и вие не сте наясно за тази година какво ще се случи.

          в крайна сметка като пишеш тук е, за да видиш как се приема проекта, а не да си правим евала един на друг..нали... писаха го колеги..не е убедително...

          http://www.youtube.com/watch?v=tIDKfS_PeKg

          това клипче бих го изтрил на секундата на твое място... няма как наблюдателен човек да пропусне, че в затворено помещение перката започва да се върти и чак тогава човекът по пантофи тръгва победоносно напред
          Last edited by bertram; 24.12.2012, 16:10.
          това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

          Коментар


          • Перката от 20 видео има закачен товар от две лампи виждат се отдясно под рамката като се завърти , че светват. Перката е с алуминиеви крила 0.5 мм ламарина.НЕ Е ОТ КАРТОН. Така че преди да давате предложения вижте всички видея .Хубаво беше да видите идеята, а не изпълнението в противен слуай спора е е бемислен. А що се отнася до инвестирането има желаещи с техни условия, които не се покриват с нашите. Ревгулирането на мощността при този модел става мигновенно за разлика от пропелерите за които им трябва време за да извъртят ъгъла на атака, което води до големи претоварвания по време на пикове.Има линкове под някой видея с технически описания как преодоляваме проблемите на съвремените вятърни съоръжения.

            Коментар


            • тук основните съмнения са за перката.

              на твое място бих направил следното : ще инвестирам време и лични средства да вдигна на един пилон с една перка примерно 8-10м диаметър... може без генратор..само някакъв товар, който да симулира генератора

              и ще я оставя тази перка да се ветрее поне година, за да се види как е като конструкция.

              ясно е, че ще струва пари, но никой няма да тръгне да инвестира средства по модели правени от тел и картон... просто трябва да се види как ще се държи един макет нправен от реални качествени материали...

              поздрави
              това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

              Коментар


              • Всичко добро ВИ желая момчета весели празници благодаря за препоръчките. АКо някой Вижда нещо светно в това, което съм показал може да заповяда да разговаряме.Последните 3 ма им разбрах мнението и не ме карайте да ви чета насила.

                Коментар


                • Кунчев, хубаво си го замислил, но съфорумците са прави - туряш коня пред каруцата. Направи един хубав прототип, с който да ни шашнеш, бъди готов да дадеш изчерпателен и компетентен отговор на всеки въпрос. С тази хилава конструкция никой няма да се впечатли. И си проверявай правописа преди да публикуваш мнение - татко ти сигурно бързо диктува, но все пак ...

                  Поздрави и успех в начинанието!

                  Коментар


                  • Кунчев, професионално се занивам в сферата на електропроизводството и до момента не си поставил никакъв стандарт! Едно хилаво динамо не е работещ модел. Реализирай проект за 10 kW примерно и тогава говори.
                    Дори и от клипа който си пуснал се вижда, че скоростта не е постоянна. Оттук ти се променя непрекъснато отдаваната мощност. В истинска ВЕИ това се компенсира с промяна ъгъла на атака на перките или някаква редукторна кутия или комбинация от двете.

                    Коментар


                    • Ceco Благодаря за хубавите думи.

                      За последният пост виж отдолу в дясно има две крушки светят при завъртане.То е написано колко вата са. не ставай смешен хейтер
                      http://www.youtube.com/watch?v=3p4SBNAekwM

                      Лидмон ние не само поставяме станадарти ние ги устояваме. Аз обясних че съоружението произвежда ток и може дори в този вариант да превъзхожда аналозите си десетки пъти по произведена енергия. Съоръжението не само. е рециклируемо то е създадено от материални за рециклиране.

                      За останалите които изразиха съмнение в конструкицята тази перка на това видео е създадена от нездрави материали - тел и картончета и нормално беше силният вятъра да разкъса хартията и огъне рамената от телчета. Ние сме постигнали независимост от здравината на конструкцията поради ред осмислени решения.
                      http://www.youtube.com/watch?v=hfWTm5SSFyQ

                      Тази технология не се отъждестваява само с този модел. Тя е проектна цялостна мащабна идея за зелена енергия. Тя притежава уникални съоръжения работещи н на ниските скорости на плавателни реки като Дунав , океански течения , и приливи и отливи, съоръжения за вятърна енергия , има разработено и съоръжение работещо на топлообмен на базата на стърлинг двигател има собствена концепция как да с епостигне зелена енергиина независимост. Разработвана е повече от 10 г с цел постигане на енергиина независимост на хората. За да разкажем за преимуществата на технологията ние влязохме в конфликт със сввременната зелена енергия защото ракривхме проблемите и и как ние ги решаваме. Ние се надявахме да получим залужено медиино винмание и подкрепа от сегашната зелена енергия , но се получи точно обратния ефект. Искахме технологията да бъде разработена в български университети с европейкси средства, тъй като насоките са много , За съжаление получихме недоверие и обиди. Европа обаче все повече ще подкрепя такива идеи и независимо проблемите които ни съдадоха до сега зелените( унищожаваки нашите изяви) , това е един проект, които си струва да се инвестира на ранен етап , защото бъдещето е на такива проекти ,, източването на държавни средства и далаверите с държавата все повече ще са рисков капитал ,както се получи със съвременната зелена енергия искаща да ползва държавата като рекетьор на хората.
                      Last edited by ORKY; 24.12.2012, 12:04.

                      Коментар


                      • Кунчев, за да поставяш стандарти или каквото и да е първо трябва да реализираш работен проект произвещ ток и то горе долу с постоянна мощност. В момента виждам едни модели на перки, които е съмнително, че ще работят.

                        Коментар


                        • Кунчев, поздравления от мен! Преди всичко за ентусиазма и желанието ти,но също и за някои от идеите ти. За някои неща съм съгласен с другите коментари, но мисля че идеите ти са добри. Такива хора като теб движат прогреса
                          най- силното доказателство,че съществува и друг разум във Вселената,е че никой не се е свързал с нас

                          Коментар


                          • Технологията се казва Кунчев вятърна технология Kunchev Wind Technology KWT кръстена е на баща ми. Тя поставя нови критерии за зелена енергия. Съвременните съоръжения за зелена енергия нямат работни часове. Те произвеждат енергия стихиино в зависимост от фактора вятър слънце. Соларите не произвеждат нощем , зимата защото няма много слънце. Коефициента на преобразуване енищожен. Съвременните ветрогенератори с пропелери тръгват над 7 - 8 м/ с. Те нямат ефикасни системи за регулиране за да могат да работят в спетъра 4 5 м /с кавато е средната скорост на вятъра в БГ и континентална евроопа и едновременно да издържат на буря. Работните часове са около средната скорост на вятъра. Реално в момента в БГ Ветрогенераторите не могат да постигнат и 10 % капацитета на енергията за която с апредназначение според мощността им . За това и са провал. KWT търси ефикасни системи за регулиране на мощността захваната от вятъра защото фронталните сили ще отнесът съоръжението при буря. Огромната площ на крилата съсредоточена в края на рамената дава огромен въртящ момент при ниски скорости на вятъра - при буря KWT използва за първи път подход нечуван във ветрогенераторството. Крилата сами се удържат в пространството - за това ще видите че те са захванати в една точна за да отдават енергията ,но реално те така са изчислени и поставени че се получава баланс на силите. Вижте това видео и се убедете сами
                            http://www.youtube.com/watch?v=iFswJkHKvS8
                            по веенет канапчето на апарата може да съдите за какъв вятър става дума
                            KWT е един шедьовър на човекото мислене. НИе НЕ търсиме работни часове над 10 м/с защото такива ветрове са 2 пъти в месеца тъсиме да уловим потока около средната скрост на вятъра защото това подсигурява постоянен поток на енергия, който лесно може да бъде акумулиран или одаден в мрежата. Сегашното стихиино производство е бедствие за мрежата. Ние поставяме и нови критерии за зелена енергия . Съоръженията трябва да са рециклируеми. Сегашните ветрогенератори са тонове смоли , това е замърсяване не зелена енергия.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              ORKY, гледах ти клиповете. Извинявам се но, не успяваш, засега, да ме убедиш. Има излишък на подвижни елементи - правилно забелязано от колегата - което рязко снижава надеждността. Дори и всичко останало да е ОК, трупаш рамена, маси, резонански честоти и т.н., как се бориш с това?
                              Прочее, zarco, кога по-точно, си смени ника?
                              +1

                              изгледах ги клипчетата с интерес..без да съм машинен инженер се запитах толкова сложна конструкция на перката какъв точно метал ще изисква, какви връзки между разните рамена? най-малко има една умора на метала след време ... как ще се ремонтира...

                              не съм убеден,че една проста перка не е в пъти по надеждна от предложената сложна структура.

                              поздрави
                              това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                              Коментар


                              • ORKY, гледах ти клиповете. Извинявам се но, не успяваш, засега, да ме убедиш. Има излишък на подвижни елементи - правилно забелязано от колегата - което рязко снижава надеждността. Дори и всичко останало да е ОК, трупаш рамена, маси, резонански честоти и т.н., как се бориш с това?
                                Прочее, zarco, кога по-точно, си смени ника?

                                Коментар

                                Working...
                                X