Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Уважаеми топлинисти и омразни теслисти, да споделя:
Анонсирах скоро интересно предстоящо предане по Он Еър Тв за вчера 19.01. Днес проверих, но се оказа, че К. Томов не е бил готов за излъчване на поредния брой на "Колела" и по тази причина вчера е излъчен повторно епизодът от 12.01.
Веднага разпознах гледан мателиал и поне си направих труда да превъртя до мястото, където се обявяваше разговор с някакъв автокапацитет, който миналия път се затрудних да обявя (поради забравяне). Става дума за разговор с шефа на Мерцедес на поделението за лекотоварни автомобили. Зададената тема за разговор е: Може ли съвременното общество да мине без ДВГ?
Е, не се очакват нечувани космически новости, пък и човекът вероятно е в положение на някаква неясна степен на конфликт на интереси, но аз продължавам да чакам предаването с нетърпение. Томов е вече достатъчно известен и добре приеман навсякъде, понякога се изненадвам, че успява да се добере до много сериозни личности, които видимо охотно разговярат с него, доколкото виждат един много сериозно подготвен човек. Е, тук веднъж го хванахме в издънка, та и аз брах срам заради негова грешка, ама нейсе!.
Поздрави на всички, ама на теслистите с 6,73 % по-малко
Коментар
-
безимeн батериите в момента имат посочените проблеми от теб но те ще се разрешат и единствения проблем който ще остане е свръхтеглото, а той не е решим по никакъв начин колкото и по леки да станат ще са пак тежки. Всъщност се решава ако се ползва батерия с малък капацитет и за малък пробег с едно зареждане.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеДругото: как ти си ощетен - ще си го докажеш САМ, след 3-4 години. Сега ще си платиш "масрафа", а ПОСЛЕ ЩЕ СИ ТЪРСИШ "правата"...))
Със здраве!
Коментар
-
78-10 не знам но им дават гаранция в години и няма да е пренебрежим фактор остаряването, за броя цикли съм склонен да вярвам че са възможни 3000 но това със сигурност зависи и от скоростта на разреждане а не само от зареждането..не може да не са фактор тези неща.Според мен хората биха ползвали електромобили повече ако са по евтини от конвенционалните, по леки за поддръжка и да създават по малко грижи. Обаче не виждам такива изгледи, и с уговорката че ще се ползват пак в частни случаи а не масово.Last edited by supertrader; 19.01.2020, 17:15.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеДруг е въпроса до колко е изгодно да се използва батерията за да се изминават само 50км на ден, това означава 15 000 км на година или за 10 години само 150 хиляди километра и батерията ще трябва да се подмени по причина старост а не защото си е направила максималния брой цикли. Ето ти една причина да не се връзва масово употребата на електромобили и защо няма да станат масовите автомобили.
Най-изгодно като отношение "пренесена енергия/брой цикли до 90% от първоначалния обем" е разреждане/зареждане 25% - 85%. Това са 800-850 цикъла.
След това е спадането на първоначалния обем под 90%, върху което не съм видял изследване.Last edited by 78-10; 19.01.2020, 16:48.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Не ми става ясно- ако не могат да се ползуват тези зарядни за какъв чеп се изграждат/ скъсяват живота на батерията /В този случай къде трябва да си заредя колата, ако не искам да я скапе зарядното. Да предположим че живея в софия и нямам пари за гараж където да мога да пусна 10 или колкото е необходимо КВ ток. еДВА ЛИ НЯКОЙ ще се трогне от моето положение и ще ми осигури паркинг с безброй колонки за зареждане бавно. Отделно че това "бавно" май че е около 6-7 часа. Някакви идеи??
Много от участниците в дискусията НЕ обичат да четат мои мнения. Ограничавам се с фактите, но не, дадени "на куп", а един по един...
Ще направя изключение, но мнението ми е, по-скоро - обобщаващо и е едно от възможните:
.................................................. ............
Ако тръгнем от тук: производител - реализира продукция на пазара - получава средства за материали, доставки, работна заплата, ново производство... + други средства /най-общо - за натрупване, обслужване на кредитни линии.../
Въпрос?
Кое принуждава производителя да предлага търсена стока? Трябва стоката да е качествена..., трябва да е конкурентна..., да отговаря на очакванията на потребителите...
Какво се получава, ако впрегнем "екологията"? А, ако някак поставим акцента на "бъдещето"?
В последния случай НЕ Е НЕОБХОДИМО производителят да залага на "тъпотии", като: качество, конкурентност, че дори може нещата да са "изпипани" частично...
.................................................. ..........
На какво се разчита? На продажни политици, които СЕГА пълнят гушата! В ТОЯ мандат! Не е сигурно дали ще има НОВ мандат!
.................................................. ............
В Щатите ВСЕКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ САМ си налага ограниченията и мерките за безопасност! Когато тръгнат произшествията и проблемите - едва тогава се "самосезират" разни институции, които до тоя момент са разчитали на ЕЛЕМЕНТАРНА коректност от страна на производителя!!!!
Да де, ама такова нещо НЯМА КАК ДА СЕ СЛУЧИ! Всеки тръгва в дадено производство с идеята да реализира ПЕЧАЛБА и това е с ЦЕНАТА НА ВСИЧКО! Някой си щял да обере пасивите, да протестира!
Нека протестира! Затова СМЕ "демокрация"! Всеки има право да протестира, да доказва... Когато докаже правата си..., ехееее - ние ПА ВЕЧЕ ЩЕ СМЕ НАПРЕД С МАтрИАЛА!
.................................................. ..............
В Европа НЕ Е ТАКА! Има регулатори! Надявам се да има такива!
АКО има регулатори: лесно ще разберем: пикапът на Мъск в тоя му вид НЕ БИ ТРЯБВАЛО да намери прием в Европа...
.................................................. ...............
Другото: как ти си ощетен - ще си го докажеш САМ, след 3-4 години. Сега ще си платиш "масрафа", а ПОСЛЕ ЩЕ СИ ТЪРСИШ "правата"...))
Със здраве!
Коментар
-
bota156 по принцип за 1 милион автомобила няма да е никак малка консумираната електроенергия, но да е чак толкова много ми се струва да е грешка. Ако приемем че всеки автомобил изминава слредно по 50 км на ден, то консумираната ел. енергия би била 10квчаса , една електроцентрала ако е атомна работи 24 часа и ако произвежда 4 гигаватчаса, то за 24 часа ще произведе 96 гитаватчаса електроенергия. Друг е въпроса до колко е изгодно да се използва батерията за да се изминават само 50км на ден, това означава 15 000 км на година или за 10 години само 150 хиляди километра и батерията ще трябва да се подмени по причина старост а не защото си е направила максималния брой цикли. Ето ти една причина да не се връзва масово употребата на електромобили и защо няма да станат масовите автомобили.
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Не ми става ясно- ако не могат да се ползуват тези зарядни за какъв чеп се изграждат/ скъсяват живота на батерията /В този случай къде трябва да си заредя колата, ако не искам да я скапе зарядното. Да предположим че живея в софия и нямам пари за гараж където да мога да пусна 10 или колкото е необходимо КВ ток. еДВА ЛИ НЯКОЙ ще се трогне от моето положение и ще ми осигури паркинг с безброй колонки за зареждане бавно. Отделно че това "бавно" май че е около 6-7 часа. Някакви идеи??
Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора
Както и да го смятам все ни е малко енергията.
Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?
В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.
Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба. [/U]
Коментар
-
Модераторе,
в отговора ми към начев няма лични нападки, макар и да се споменават форумни индивиди с техни характерни особености. Те не са личности, както и 78-10 не е личност. Мисля, също така, че в правилата на форума ви няма формулировка "лични нападки".
Освен това в него имаше и доста полезни съображения.
Не оскопявайте форума си заради капризите на отделни индивиди или от безсмислена политкоректност.
Коментар
-
безимeн на тесла батериите наистина са такива, но китайците са разработили и открили батерии на база титаниев оксид, отрицателните качества които изброяваш при тях ги няма. Остава си проблема че батериите все пак са доста тежки и това няма да се преодолее, концентрацията на енергия да е поне сравнима с тази на въглеводородите.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?
Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???
.................................................. ...........
Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!
Защо?
Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.
Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!
Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.
Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!
В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.
Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.Last edited by Pyramid; 18.01.2020, 21:42.
Коментар
-
ЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?
Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???
.................................................. ...........
Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!
Защо?
Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.
Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!
Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.
Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!
В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.
Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
ХА ХА.
електричарите си мислят че като си купят теслА ще си я зареждат безплатно и ще си се разхождат дет им скимне.
Няма нищо безплатно на тоя свят.
Тока след 10-на години ще стане по левче кв/ч.
Тогава ще им се изпари всякаква далавера и мераци за безплатно придвижване.
Спомняте ли си едно време газта беше 14ст при бензин 70ст.
А по скоро - метана беше 16ст при бензин 81ст.
Подобно съотношение 4-5 пъти по евтино. Такова е и на тока с гориво - 2,3лв с/у 10-20лв според харча и вида гориво
Сега разликата е 40-50% между тези алтернативи за горива.
Същото ще стане и с тока - ще е макс 40-50% по евтин от ползване на гориво.
Ще ни принудят да ползваме електрички че да върви далаверата. После ще ни скубят както и сега с горивото - половината е акциз.
А този акциз за какво се ползва?
Нима за пътища или опазване на околната среда?
Коментар
Коментар