IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТА
    Гориво (енергия) Калоричност на горивото
    Кафяви въглища 3500 kcal/kg
    Природен газ
    8500 kcal/m3
    Дърва 2500 kcal/kg
    Мазут 9520 kcal/kg
    Ел. енергия 860 kcal/kWh
    Пропан-бутан 11950 kcal/kg
    Нафта 10000 kcal/kg
    Топлотворната способност се измерва на килограм. При метана е над 11000ссаl/kg. Плътността на втечнения е около 0,416 но, поради по/високия кпд на горивните клетки, самите потребни количества са по-ниски. Накратко, резервоарът на метанов кораб няма да е значително по-обемен. Ама замърсяването от горене СН4,е в пъти по-ниско.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТА
      Гориво (енергия) Калоричност на горивото
      Кафяви въглища 3500 kcal/kg
      Природен газ 8500 kcal/m3
      Дърва 2500 kcal/kg
      Мазут 9520 kcal/kg
      Ел. енергия 860 kcal/kWh
      Пропан-бутан 11950 kcal/kg
      Нафта 10000 kcal/kg
      течния метан е грубо 600 пъти по-плътен от тоя м3 дето си дал

      Коментар


      • Pyramid те превозват огромни количества метан и ако температурата се вдигне в някой резервоар едва ли могат да я смъкнат с източване на гориво колкото е консумацията на двигателите. Не съм сигурен, нямам информация но просто разсъждавам. По същия начин разсъждавам доколко електромобилите могат да се ползват масово, от опита ми с устройства с батерии съм установил че дори да не ги ползваш те деградират. Дори мога са дам информация от моя опит по подробна - батерия която е стояла дълги години неизползвана прави изключително малък брой цикли на заряд - разряд и загива много бързо. Така че големия проблем на батериите е че икономическата изгода ако не се ползват ще бъде силно отрицателна, скъпи са и тези средства просто ще се губят. Другия голям проблем е теглото - половин тон батерии не могат да заместят един резервоар дизелово гориво. И другото а то е очевидно е че производителите на автомобили силно се напъват да пуснат електромобили и да има смяна на автомобилите с двг с такива ! Това се прави единственно поради желание да се произведе целия автопарк наново, но няма да им се получи.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Грешиш по две линии: Не съм се отплеснал, а нарочно обяснявам на безименния, с примера за локомотивите. Да вдене, че се работи и отдавна има някакви материализиращи се речения. И после, корабите: Резервоари с двойна и тройна дори, вакуумна изолация, се правят не от вчера и с такива, возят LNG по цял свят. Масово. Изпарения метан, транспортните кораби ползват в двигателите си като гориво. Няма принципен проблем кораби, превозващи и други материали, да преминат на LNG и, ако вече някъде не е започнало да се случва, ще почне. Убеден съм. Скоро. Метанът е много по-енергонаситен от мазута а, значи, моментът настъпва.
          ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТА
          Гориво (енергия) Калоричност на горивото
          Кафяви въглища 3500 kcal/kg
          Природен газ
          8500 kcal/m3
          Дърва 2500 kcal/kg
          Мазут 9520 kcal/kg
          Ел. енергия 860 kcal/kWh
          Пропан-бутан 11950 kcal/kg
          Нафта 10000 kcal/kg

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            ДВГ на водород е тойота мурай за която някой от умниците се беше изцепил че била много евтина- стартовата и цена в германия е около 70000 евро. Джапанките вдигаха патаклама че нямало зарядни станции за мурая и правителствата трябвало да направят нещо по въпроса. Само че гледах някакво ставнение в тубата че водорода излиза около 20-25% по скъп от батерията. Какво ще правят не знам- имам една фиеста на 150000 бензин за смяна- оглеждам се за дизел или газ. Меркел каза за 10 години 10 милиона електроколи, но ще предпочета да изчакам
            „Ще предпочетеш да изчакаш”? Да не би, към момента, още да не?
            - Само питам.
            А Трейдърко, ако ми покаже един експлоатиран ТЕРМОЯДРЕН реактор (без изследователските и Слънцето), ще го почерпя. Щото още не съм чул нещо на синтез да е стартирало, че успешно, че ей така, да си джитка... Те реакторите на делене са редки...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              .. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
              LNG е по-безопасен от компресирания метан, това което трябва да се изпуска, се ползва за двигателите.

              А по темата: бъдещето ще е смесено
              LNG, ток,и водород, като LNG и тока вече се усещат на пазарите.
              Last edited by satz; 22.01.2020, 19:02.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Май си се отплеснал и си започнал да пишеш глупости- електропоездите ги има навсякъде, вече има и електроколи волво в60 е такова- дизелов двигател + батерия и ел двигател- разход на дизел около 2 литра. Електрически мотори се ползуват в пасажерските кораби, не за друго, а заради по доброто управление и за генераторите отдавна не се ползува дизел а леко корабно гориво с 1,5% сяра. Едно се прави за поетене на енергия, но трябва да изразходваш енергия за друго- как ще съхраняваш ЛНГ в кораб- трябва да имаш специален танк с минусова температура. До момента горивото се съхранява в двойното дъно и във ахтерпика, този танк къде ще го разположиш

                Въобще в тази тема се упражнявате кой да напише по голяма глупост- хеле онези двамата тиквеника са безспорни първенци. А да и да не забравя- с оглед на екологията имаше няколко кораба с платна- всъщност е като парашут и се пуска при определен вятър и щяло да покачи скоростта на кораба с около 0,1 възел. Лично не съм виждал, но четох за тази глупост екологична. Ако иска някой от двамата тъпунгери може да се разрови и да каже дали е вярно
                Грешиш по две линии: Не съм се отплеснал, а нарочно обяснявам на безименния, с примера за локомотивите. Да вдене, че се работи и отдавна има някакви материализиращи се речения. И после, корабите: Резервоари с двойна и тройна дори, вакуумна изолация, се правят не от вчера и с такива, возят LNG по цял свят. Масово. Изпарения метан, транспортните кораби ползват в двигателите си като гориво. Няма принципен проблем кораби, превозващи и други материали, да преминат на LNG и, ако вече някъде не е започнало да се случва, ще почне. Убеден съм. Скоро. Метанът е много по-енергонаситен от мазута а, значи, моментът настъпва.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  v_tin - бмв преди години бяха пуснали експериментални автомобили с двг на водород, резервоара за съхранение беше криогенен и при съхранението на горивото за да се охлажда от време на време през специален клапан се изпуска водород в атмосферата. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
                  ДВГ на водород е тойота мурай за която някой от умниците се беше изцепил че била много евтина- стартовата и цена в германия е около 70000 евро. Джапанките вдигаха патаклама че нямало зарядни станции за мурая и правителствата трябвало да направят нещо по въпроса. Само че гледах някакво ставнение в тубата че водорода излиза около 20-25% по скъп от батерията. Какво ще правят не знам- имам една фиеста на 150000 бензин за смяна- оглеждам се за дизел или газ. Меркел каза за 10 години 10 милиона електроколи, но ще предпочета да изчакам

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    v_tin има кораби и подводни такива с термоядрени реактори, това вече е навлязло и може да се прави и сигурно в бъдеще ще се развие. А кораби на батерии едва ли ще се случат, може някоя дребна лодка с която някой да се разхожда в някой гьол. Обаче тези нови технологии ще намерят някакво приложение, някакво но в никакъв случай не стават за основно.
                    Дребната лодка вече е направена в китай и е около 2000 тона. За каботажно/крайбрежно плаване става, но за друго не. Всъщност и за това я ползуваха - превоз на товари по жълтата река. Информация отпреди поне 2 години

                    Коментар


                    • v_tin - бмв преди години бяха пуснали експериментални автомобили с двг на водород, резервоара за съхранение беше криогенен и при съхранението на горивото за да се охлажда от време на време през специален клапан се изпуска водород в атмосферата. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • v_tin има кораби и подводни такива с термоядрени реактори, това вече е навлязло и може да се прави и сигурно в бъдеще ще се развие. А кораби на батерии едва ли ще се случат, може някоя дребна лодка с която някой да се разхожда в някой гьол. Обаче тези нови технологии ще намерят някакво приложение, някакво но в никакъв случай не стават за основно. Например газови турбини за производство на ток като добавка към другите видове електроцентрали да се запускат когато има пикове на потребление и разбира се ако имаш тръбопровод по който да върви газ.
                        Last edited by supertrader; 22.01.2020, 18:37.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Безименен, и днес, и сега, много, много от отдавна, напр. в дизел - локомотивите, нещата се разминават с твоите приказки. На руски, даже си има специално словосъчетание, „дизель-электропоезд”. Там дизелът върти генератор, а към колелата, а зацепен ел.мотор. Едното дава енергия за другото но, ДВИГАТЕЛЯТ Е ЕЛЕКТРИЧЕСКИ. Механичните трансмисии са сведени до минимум.
                          И по големите кораби, все по-често, тъй наречените „тръстери” (създаващите ТЯГА групи) са електрически. Спестява се дълъг, тежък и скъп деидвуден вал, а също, по-леко се управлява. Така...заменят въпросните дизели с горивни елементи (клетки) и, ето ти го кораб на метан, с ел.двигател но, без топлинна машина. Що?
                          Ами,
                          1.КПД,
                          2.МНОГО по-чисти и по-пълно изгорели газове, без неминуемите за дизел азотни окиси и т.н.
                          3.ЦЕНАТА.Природният газ от петрола е по-чист, по-евтин, не смръзва в танковете и т.н.
                          4.Много по-дълъг експлоатационен живот на ел.мотора, сравнен с дизела+++.
                          Да, силно концентрираната във въглеводородите енергия на едно място и присъщата висока автономност НЕ СА за подценяване.
                          Ама не е зле да се погледнеш отстрани, какво и как пишеш, че се унасяш.
                          Май си се отплеснал и си започнал да пишеш глупости- електропоездите ги има навсякъде, вече има и електроколи волво в60 е такова- дизелов двигател + батерия и ел двигател- разход на дизел около 2 литра. Електрически мотори се ползуват в пасажерските кораби, не за друго, а заради по доброто управление и за генераторите отдавна не се ползува дизел а леко корабно гориво с 1,5% сяра. Едно се прави за поетене на енергия, но трябва да изразходваш енергия за друго- как ще съхраняваш ЛНГ в кораб- трябва да имаш специален танк с минусова температура. До момента горивото се съхранява в двойното дъно и във ахтерпика, този танк къде ще го разположиш

                          Въобще в тази тема се упражнявате кой да напише по голяма глупост- хеле онези двамата тиквеника са безспорни първенци. А да и да не забравя- с оглед на екологията имаше няколко кораба с платна- всъщност е като парашут и се пуска при определен вятър и щяло да покачи скоростта на кораба с около 0,1 възел. Лично не съм виждал, но четох за тази глупост екологична. Ако иска някой от двамата тъпунгери може да се разрови и да каже дали е вярно

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                            Един отговор да задам:
                            Паладия свързан ли е с електрическия все още небум
                            Вероятно. При горивните клетки. Все по-ограничено, по недостиг.
                            Макар че...Къде да вписваме возилАта с ел.двигател и горивни клетки, ми се губи. Хем.химия, хем електрика. Вярно, ѝ акумулаторите, СА електрохимични източници на енергия, ама все пак.

                            Коментар


                            • satz - златото, платината и паладия със сигурност са необходими за производството на електронни и електрически компоненти.

                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Един отговор да задам:
                                Паладия свързан ли е с електрическия все още небум

                                Коментар

                                Working...
                                X