Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
ТАБЛИЦА ЗА КАЛОРИЧНОСТ НА ГОРИВАТАГориво (енергия) Калоричност на горивото Кафяви въглища 3500 kcal/kg Природен газ 8500 kcal/m3 Дърва 2500 kcal/kg Мазут 9520 kcal/kg Ел. енергия 860 kcal/kWh Пропан-бутан 11950 kcal/kg Нафта 10000 kcal/kg
Коментар
-
Pyramid те превозват огромни количества метан и ако температурата се вдигне в някой резервоар едва ли могат да я смъкнат с източване на гориво колкото е консумацията на двигателите. Не съм сигурен, нямам информация но просто разсъждавам. По същия начин разсъждавам доколко електромобилите могат да се ползват масово, от опита ми с устройства с батерии съм установил че дори да не ги ползваш те деградират. Дори мога са дам информация от моя опит по подробна - батерия която е стояла дълги години неизползвана прави изключително малък брой цикли на заряд - разряд и загива много бързо. Така че големия проблем на батериите е че икономическата изгода ако не се ползват ще бъде силно отрицателна, скъпи са и тези средства просто ще се губят. Другия голям проблем е теглото - половин тон батерии не могат да заместят един резервоар дизелово гориво. И другото а то е очевидно е че производителите на автомобили силно се напъват да пуснат електромобили и да има смяна на автомобилите с двг с такива ! Това се прави единственно поради желание да се произведе целия автопарк наново, но няма да им се получи.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Грешиш по две линии: Не съм се отплеснал, а нарочно обяснявам на безименния, с примера за локомотивите. Да вдене, че се работи и отдавна има някакви материализиращи се речения. И после, корабите: Резервоари с двойна и тройна дори, вакуумна изолация, се правят не от вчера и с такива, возят LNG по цял свят. Масово. Изпарения метан, транспортните кораби ползват в двигателите си като гориво. Няма принципен проблем кораби, превозващи и други материали, да преминат на LNG и, ако вече някъде не е започнало да се случва, ще почне. Убеден съм. Скоро. Метанът е много по-енергонаситен от мазута а, значи, моментът настъпва.
Гориво (енергия) Калоричност на горивото Кафяви въглища 3500 kcal/kg Природен газ 8500 kcal/m3 Дърва 2500 kcal/kg Мазут 9520 kcal/kg Ел. енергия 860 kcal/kWh Пропан-бутан 11950 kcal/kg Нафта 10000 kcal/kg
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
ДВГ на водород е тойота мурай за която някой от умниците се беше изцепил че била много евтина- стартовата и цена в германия е около 70000 евро. Джапанките вдигаха патаклама че нямало зарядни станции за мурая и правителствата трябвало да направят нещо по въпроса. Само че гледах някакво ставнение в тубата че водорода излиза около 20-25% по скъп от батерията. Какво ще правят не знам- имам една фиеста на 150000 бензин за смяна- оглеждам се за дизел или газ. Меркел каза за 10 години 10 милиона електроколи, но ще предпочета да изчакам
- Само питам.
А Трейдърко, ако ми покаже един експлоатиран ТЕРМОЯДРЕН реактор (без изследователските и Слънцето), ще го почерпя. Щото още не съм чул нещо на синтез да е стартирало, че успешно, че ей така, да си джитка... Те реакторите на делене са редки...
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение.. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
А по темата: бъдещето ще е смесено
LNG, ток,и водород, като LNG и тока вече се усещат на пазарите.Last edited by satz; 22.01.2020, 19:02.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Май си се отплеснал и си започнал да пишеш глупости- електропоездите ги има навсякъде, вече има и електроколи волво в60 е такова- дизелов двигател + батерия и ел двигател- разход на дизел около 2 литра. Електрически мотори се ползуват в пасажерските кораби, не за друго, а заради по доброто управление и за генераторите отдавна не се ползува дизел а леко корабно гориво с 1,5% сяра. Едно се прави за поетене на енергия, но трябва да изразходваш енергия за друго- как ще съхраняваш ЛНГ в кораб- трябва да имаш специален танк с минусова температура. До момента горивото се съхранява в двойното дъно и във ахтерпика, този танк къде ще го разположиш
Въобще в тази тема се упражнявате кой да напише по голяма глупост- хеле онези двамата тиквеника са безспорни първенци. А да и да не забравя- с оглед на екологията имаше няколко кораба с платна- всъщност е като парашут и се пуска при определен вятър и щяло да покачи скоростта на кораба с около 0,1 възел. Лично не съм виждал, но четох за тази глупост екологична. Ако иска някой от двамата тъпунгери може да се разрови и да каже дали е вярно
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin - бмв преди години бяха пуснали експериментални автомобили с двг на водород, резервоара за съхранение беше криогенен и при съхранението на горивото за да се охлажда от време на време през специален клапан се изпуска водород в атмосферата. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin има кораби и подводни такива с термоядрени реактори, това вече е навлязло и може да се прави и сигурно в бъдеще ще се развие. А кораби на батерии едва ли ще се случат, може някоя дребна лодка с която някой да се разхожда в някой гьол. Обаче тези нови технологии ще намерят някакво приложение, някакво но в никакъв случай не стават за основно.
Коментар
-
v_tin - бмв преди години бяха пуснали експериментални автомобили с двг на водород, резервоара за съхранение беше криогенен и при съхранението на горивото за да се охлажда от време на време през специален клапан се изпуска водород в атмосферата. С метана не съм наясно как се съхранява в тези криогенни резервоари втечнен и дали както водорода се налага да се изпуска в атмосферата от време на време някакво количество метан - това няма да е никак екологично но не бих се учудил ако е така.D.Y.F-091066
Коментар
-
v_tin има кораби и подводни такива с термоядрени реактори, това вече е навлязло и може да се прави и сигурно в бъдеще ще се развие. А кораби на батерии едва ли ще се случат, може някоя дребна лодка с която някой да се разхожда в някой гьол. Обаче тези нови технологии ще намерят някакво приложение, някакво но в никакъв случай не стават за основно. Например газови турбини за производство на ток като добавка към другите видове електроцентрали да се запускат когато има пикове на потребление и разбира се ако имаш тръбопровод по който да върви газ.Last edited by supertrader; 22.01.2020, 18:37.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеБезименен, и днес, и сега, много, много от отдавна, напр. в дизел - локомотивите, нещата се разминават с твоите приказки. На руски, даже си има специално словосъчетание, „дизель-электропоезд”. Там дизелът върти генератор, а към колелата, а зацепен ел.мотор. Едното дава енергия за другото но, ДВИГАТЕЛЯТ Е ЕЛЕКТРИЧЕСКИ. Механичните трансмисии са сведени до минимум.
И по големите кораби, все по-често, тъй наречените „тръстери” (създаващите ТЯГА групи) са електрически. Спестява се дълъг, тежък и скъп деидвуден вал, а също, по-леко се управлява. Така...заменят въпросните дизели с горивни елементи (клетки) и, ето ти го кораб на метан, с ел.двигател но, без топлинна машина. Що?
Ами,
1.КПД,
2.МНОГО по-чисти и по-пълно изгорели газове, без неминуемите за дизел азотни окиси и т.н.
3.ЦЕНАТА.Природният газ от петрола е по-чист, по-евтин, не смръзва в танковете и т.н.
4.Много по-дълъг експлоатационен живот на ел.мотора, сравнен с дизела+++.
Да, силно концентрираната във въглеводородите енергия на едно място и присъщата висока автономност НЕ СА за подценяване.
Ама не е зле да се погледнеш отстрани, какво и как пишеш, че се унасяш.
Въобще в тази тема се упражнявате кой да напише по голяма глупост- хеле онези двамата тиквеника са безспорни първенци. А да и да не забравя- с оглед на екологията имаше няколко кораба с платна- всъщност е като парашут и се пуска при определен вятър и щяло да покачи скоростта на кораба с около 0,1 възел. Лично не съм виждал, но четох за тази глупост екологична. Ако иска някой от двамата тъпунгери може да се разрови и да каже дали е вярно
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеЕдин отговор да задам:
Паладия свързан ли е с електрическия все още небум
Макар че...Къде да вписваме возилАта с ел.двигател и горивни клетки, ми се губи. Хем.химия, хем електрика. Вярно, ѝ акумулаторите, СА електрохимични източници на енергия, ама все пак.
Коментар
Коментар