IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лоши банки - Добри банки

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ПИБ дари противогрипни ваксини на Фондация „Работилница за граждански инициативи”


    26 организации от цялата страна кандидатстваха с проекти за финансиране на социални дейности пред Фонд „Социална отговорност на ПИБ” и в момента тече процедура по оценка на техните предложения. Очаква се до края на месец март т.г. ФГРИ да обяви резултатите от конкурса и от 1 април 2010 г. да стартира подписване на договори със спечелилите организации и практическото изпълненеие на проектите.
    През настоящата година приротитет за Фонда ще е ресоциализацията и професионалната квалификация на деца от институциите на възраст между 14 и 18 години. Тези деца именно завършват училище или им предстои в близко бъдеще да завършат и са в етап, в който трябва да решат въпроса за своето професионално обучение и реализация от една страна и от друга - да напуснат Дома и да се влеят в „нормалния” живот
    Участниците в конкурса са Областен съвет на БЧК; Артистичен свят на младежта; Сдружение "ДЕДАЛ"; Сдружение за социална подкрепа "Закрила"; ДРЗ "Мисъл"; СНЦ "Асоциация детство за децата"; Сдружение за модерна култура; Сдружение "Център за развитие - Попово"; Сдружение "Знание"; Гражданско сдружение "Алтернатива 55"; Сдружение "Български Червен кръст", Областен съвет на БЧК – Пловдив; Асоциация "Голям брат Голяма сестра - България"; Фондация "Стъпка за България"; Сдружение "ЗОВ" "Надежда за нас - 2008"; Българско училище за политика; Фондация "Благотворител"; Фондация "Джулай джаз"; СНЦ "Мисия култура"; Фондация Аутуърд Баунд -България"; Федерация Български Пациентски Форум; Сдружение "Развитие и подкрепа на ромските жени и деца"; Сдружение "Регионална асоциация на училищните психолози и педагози - Бургас"; Сдружение "Европейска асоциация за теб"; СНЦ в обществена полза за младежки инициативи и междукултурна интеграция във формалното и неформалното образование - ГРАНКИ", Сдружение „Прегърни ме”.
    Инициативите, които ще се разглеждат с приоритет, ще са такива, които обединяват различни групи от хора и институции от едно населено място, сплотени от идеята за подкрепа на децата, лишени от родителски грижи. Предимство ще имат и инициативи, които предлагат иновативни решения или алтернативни възможности за личностното развитие или професионалната реализация на децата.
    Ето една добра банка!

    Коментар


    • Кредитната карта започва да измества потребителския заем
      Здравка МАСЛЯНКОВА
      Кредитната карта започва да измества потребителския кредит, показа проучване на “Янтра ДНЕС" сред банките във Велико Търново. Причина за това е, че пластиката дава достъп до пари при значително по-улеснена процедура в сравнение с потребителския кредит, обясниха банкерите. Освен това лихвите по картите са близки до тези по потребителските заеми с разлика от 3-4 %.
      Увеличен интерес към кредитните карти във В. Търново отчитат от “Банка ДСК", която заедно с търговската верига ЦБА пусна съвместна кобрандирана кредитна карта. С нея може да се теглят пари, да се плаща в магазини, да се пазарува в интернет, да се правят резервации в хотели, на самолетни билети, да се плащат битовите сметки през банкомат и др. С картата DSK - CBA до 3 месеца безлихвено може да се разсрочват покупките в магазините на ЦБА. Няма такса за издаването й. Няма месечна такса за обслужване. Не се начисляват и суми при покупки в търговската мрежа.
      Увеличеният интерес към кредитните карти се дължи и на факта, че клиентите могат да усвояват и връщат суми в зависимост от месечните си финанси. Плащанията по кредитните карти може да се направят в гратисния период, за който не се дължат лихви, и това ги прави по-предпочитани, обясниха банкерите. В старата столица кредитните карти са по-често избиран продукт и при “Банка Пиреос" и “Първа инвестиционна банка". Единственото изискване на банките е картодържателите да покриват минимално месечно плащане, което най-често е процент от усвоената сума, но не по-малко от фиксирана минимална сума. Удобството на пластиката е, че внесената и неизползваната част от лимита е на разположение за повторно използване винаги, без да е необходимо да се кандидатства отново в банката. При кредитните карти се дължи лихва само върху използваната част от кредита.
      За заем от 2000 лв. е много по-лесно да получите кредитна карта, отколкото потребителски кредит, обясниха от “Банка ДСК". При кредитните карти няма такси за разглеждане на искане за кредит или други такси, свързани с първоначалното отпускане и усвояване на заема, допълниха от трезора.
      Кредитните карти са най-подходящи за клиентите, които пътуват, или за малки покупки за текущи нужди, обясниха от “МКБ Юнионбанк". Те могат да бъдат използвани и за покриване на временен недостиг, който клиентът в рамките на 2-3 месеца може да компенсира.
      Много хора все още не разбират основното предназначение на кредитната карта и се случва често да използват целия лимит на един път като потребителски заем. Това понякога води след себе си проблеми при погасяването. Въпреки предимствата великотърновецът е все още консервативен и при планирано харчене за по-големи покупки търси потребителските кредити, заявиха от “СИБанк", “Пощенска банка" и “ПроКредит Банк".

      Коментар


      • Онлайн банкирането завзема пазара
        Радослава ДИМИТРОВА
        Банките пускат нови електронни услуги и продукти
        Банките подготвят още нови продукти, които ще са свързани с електронното банкиране. То навлиза все повече на пазара, обясняват банкерите. Бъдещето на банковия сектор ще е "банката в джоба на клиентите", посочиха експерти от УниКредит Булбанк. Ако клиентите досега избираха банка по джоба си, сега ще могат да сложат банката "в джоба си", обясниха още от трезора. Според специалистите от УниКредит Булбанк скоро клиентите на по-големите банки в България ще се радват на разнообразни активни услуги, до които ще имат достъп и от мобилния си телефон.
        Развитие
        Всеки месец има все повече регистрации във виртуалния ни клон, заяви Милка Тодорова, директор "Банкиране на дребно" в Първа инвестиционна банка. За последното тримесечие на 2009 г. Райфайзенбанк отчете 16% ръст на клиентите в системата за онлайн банкиране. Вече почти всеки десети българин е ползвал или ползва периодично различни електронни справочни и платежни услуги на банкомат, ПОС терминал или през специализирани страници в интернет. Транзакциите, извършени по този алтернативен начин , се удвояват ежегодно в последните няколко години, обясниха от УниКредит Булбанк.
        Възрастовата граница на потребителите на електронни банкови услуги непрекъснато се повишава, посочиха от различните трезори у нас. От УниКредит Булбанк посочиха, че доскоро горната възрастова граница на клиентите е била между 40 и 45 години, а сега и 60-годишните потребители не са изключение.
        Предимства
        Клиентите предпочитат онлайн банкирането, защото е много удобно, обясни Милка Тодорова. То е голямо удобство, защото дава достъп на клиентите до средствата им във всяко време на денонощието, допълни тя.
        Според нея друго предимство е, че онлайн банкирането спестява много време.
        Извършване на превод през интернет банкиране отнема на потребител максимум 3 минути, а извършване на превод в банков офис - около 17 минути, посочиха от УниКредит Булбанк. Банките предлагат и по-ниска цена за преводи през електронен канал.
        Прогноза
        От УниКредит Булбанк прогнозираха, че скоро не само лихвите ще бъдат критерии за избор на банка, а и функционалното разнообразие в интернет банкиранията. Печеливши от конкуренцията в електронните услуги, която се наблюдава между трезорите, ще бъдат клиентите, обясниха от различните банки у нас.

        Коментар


        • http://www.aktivnipotrebiteli.bg/?p=668

          Държавните такси да се плащат в брой или с таксови марки
          (Публикувано на 23.02.2010 г.) Статията е достъпна за всички потребители



          Посредничеството на банките и комисионните за превод не са предвидени в закона

          В държавните институции - съдилища, КАТ, НАП, НОИ, Агенция по вписванията и др. трябва да бъдат разкрити каси, на които гражданите да плащат задълженията си към бюджета в брой. За това настоява Асоциация „Активни потребители" в писмо до министрите на вътрешните работи, на финансите, на правосъдието и до Висшия съдебен съвет. В момента тези задължения се плащат основно чрез банкови преводи, което товари гражданите с комисионни за превод. Понякога таксата за превод на банката, избрана да обслужва съответната институция, е равна или надхвърля размера на задължението. Например, за получаване на копие от съдебно решение в съдилищата се заплаща държавна такса от 10 стотинки на страница и 3 до 5 лева такса за обслужващата банка при внасянето на сумата по сметката на съда.

          Според разпоредбата на чл. 2, ал. 1 от Закона за държавните такси същите се заплащат с държавна таксова марка или в брой. Законът дори не предвижда плащане чрез банков превод. А каква е практиката - държавните институции и съдилищата масово отказват да признаят или не информират гражданите, че може да платят държавната такса с таксови марки. Плащането в брой изобщо не е възможно, защото съществувалите по-рано каси са закрити. Във всяко учреждение (или около него) се е настанил банков клон, който не пропуска да се възползва от монополното си положение.

          Държавни таксови марки се продават навсякъде в пощите (с номинал 0,10, 0,20, 0,50, 1,20 и 5 лева), но малко хора знаят, че това също е вариант да си платят задължението. Когато отидат в дадена институция, никой не им препоръчва да платят с таксова марка. Много от ведомствата дори не са запознати с тази възможност.

          Елементарната икономическа логика предполага банките да намалят до минимум размера на таксите за преводи към държавни институции. След като са спечелили конкурс да обслужват дадено ведомство, това им гарантира допълнителни приходи от комисионни - става въпрос за хиляди плащания дневно. Но обслужващите банки са поставени в монополно положение и имат необосновано високи такси за превод. За гражданите, освен икономическите щети от принудително заплатените банкови такси, остава убеждението, че техните интереси са изтъргувани в полза на икономическите интереси на банките.

          „Като организация, изразяваща позициите и мнението на потребителите, се обръщаме към вас с искане да упражните законовите си правомощия и да предприемете нужните действия, така че плащанията на държавни такси в съдилищата, КАТ, НАП, НОИ, Агенция по вписванията и другите ви подопечни ведомства, да бъде извършвано според закона, като бъдат разкрити каси за пряко разплащане в брой. Изразяваме убеждението си, че по този начин държавните институции ще уважат и зачетат както законноста, така и правата на хиляди български граждани, които като данъкоплатци издържат същите държавни институции", се казва в писмото на Асоциация „Активни потребители" до министрите на вътрешните работи, на финансите, на правосъдието и до Висшия съдебен съвет.

          Коментар


          • Аз познавам ПИБ от 5-6 години. И като частно лице, и като юридическо. Ползвала съм ги за всякакви финансови услуги. Единствено сега в новата ни фирма сме към друга банка и мога да направя сравнение. Определно лекотата на работа с ПИБ е ненадмината, и в офисите им - ползвала съм филиали из цяла София, и във виртуалния клон. Не съм имала проблем и когато теглих кредит, ако си редовен платец към държавата всичко е наред и вратите са винаги отворени. Така, че с две думи, твърдо съм за ПИБ и ми липсва в момента работата с тях.

            Коментар


            • Преводът на малки суми пари от наши банки към трезори в страни от Европейския съюз е все още солен на българина.
              До 50-60 лв. струва преводът на сума от порядъка на 20-30 лв., показа проверка на "Телеграф" в родните банки. В същото време преводът на суми до 50 хил. евро в страни от ЕС към други в съюза е 1 -2 евро.
              Горчив опит
              Вместо след като се присъединихме към съюза да се понижат, таксите за превод у нас към страни от ЕС се увеличиха, жалва се читател пред в. "Телеграф". "Наложи ми се да си платя малка сума от порядъка на 10 евро на библиотека в Германия. За това родните трезори ми поискаха такса от 25 евро, което е абсурдно", казва читател, пожелал анонимност. Таксите за преводи варират от банка в банка и най-често са около 0.15% от сумата, която искате да изпратите. Всички банки обаче са се застраховали и с минимални такси за малки суми. Така например ДСК иска такса за превод от минимум 18 евро плюс 6 евро за кореспондентска банка. Райфайзенбанк пък си слага такса от 15 евро за превода плюс 8 евро за мрежата SWIFT, през която се извършват преводите. В Пощенска банка пък минималната такса е 18 евро, а в ОББ 35 лв. Най-евтино излиза преводът в Първа инвестиционна банка -12 евро и чрез услугите на Moneygram.
              Коментар
              Според председателя на Асоциацията на потребителите Богомил Николов таксите за превод у нас са високи, защото минават през мрежата SWIFT. Според него има някои банки, които правят евтини преводи, но само за определени страни в ЕС и определени банки, в които имат кореспондентска сметка. Тогава преводът може да излезе до 5 лв. Проблемът обаче е, че човек трудно се ориентира в предлагането. "Банките определено са длъжници на потребителите по отношение на информацията", казва Николов. Според него още има банки, в които човек не знае колко ще му излезе преводът, докато не го изпрати, което е недопустимо. Експерт от банковите страни коментира за "Телеграф", че преводите ще поевтинеят, когато страната ни влезе в еврозоната. Между страните членки там действа специално споразумение, според което банковите преводи се осъществяват на цени не по-високи от 1,2 евро.

              в. Телеграф

              Коментар


              • ПИБ

                Да, забравих, ПИБ са ми сравнително удобни за спиране с кола (във Варна). Имат доста клонове. Преди имаха работно време до 19.00, вкл. и събота до няколко си часа, сега съкратиха времето, а в събота не знам дали работят все още, но само Прокредит освен тях са и в събота. Сега работят до 17.30, ама явно съкращават разходи. Примерно доста други банки са до 16.00 - 16.30 и толкоз. И персонала им е над средното равнище като обслужване.
                За скрити такси, вдигане на лихви и дали мамят - незнам, аз не съм забелязвал някакви проблеми, ама и не си гледам кой знае колко подробно извлеченията.

                Коментар


                • Аз винаги съм твърдял, че ПИБ са ме задоволявали напълно. Едни от основните критерии за мен са били коректност, обслужване, конкуренти услуги, информираност, достъпност, социална политика.
                  Не веднъж съм оставал очарован от обслужването по клоновата мрежа. Личи си ,че служитилите са мотивирани да представят баката по добър начин, както и навременно информирани по ключови теми.
                  Предлагат множество инструменти за известяване, както и силното им присъствие в социалните мрежи(корпоративния блог на банката, facebook, twitter) спомага за адекватното информиране по горещи и по-индивидуални казуси. Голяма клонова мрежа. Аз имам депозит и им имам доверие, благодарение на това че банката води открита и прозрачна политика.
                  Редовно са спонсори на събития и инициативи с голяма обществена значимост. Политиката им по привличане на нови клиенти е много привлекателна. Томболи и награди за настоящи клиенти. Въобще личи си, че има отношение.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от troika
                    Клиен съм на ПИБ от 7-8 г. Когато ми трябваха пари, ми дадоха заеми. Нищо общо с преди 3-4г. В момента по-скоро не дават, отколкото дават. Но има и такива случаи да отпускат.
                    Депозити нямам там след истерията преди 2г. като се дърпаха пари оттам заради слухове. Имам един проблем само с тях, можеше да ми съобщят за това, че излизам по един одърдрафт на червено, плащам си всеки месец аз едни вноски, ама вообще не казват, че имам проблем и да си внеса малко още и да покрия липсата. И така месеци наред, аз внасям и все съм на червено. Предполагам, че са ме друсали с наказателни лихви. То и аз съм си виновен, ама кой ти обръщаше преди 2-3 години внимание на такива неща?

                    Генерално съм доволен от тях. Оценка 5-.

                    Първоначално изпратено от Makaveli
                    Какво ви е мнението за ПИБ? Моля, хората, които не са клиенти на банката да не злословят, а само клиенти на банката да си изразят личните впечатления на база минал опит.
                    В случая вината за липсата на информация не е на банката, а твоя. Най-лесно можеш да си следиш сметките с електронно банкиране. Ако не го използваш, ПИБ имат и друга услуга - всеки ден можеш да получаваш мейл с движението по сметките ти.

                    Коментар


                    • Клиен съм на ПИБ от 7-8 г. Когато ми трябваха пари, ми дадоха заеми. Нищо общо с преди 3-4г. В момента по-скоро не дават, отколкото дават. Но има и такива случаи да отпускат.
                      Депозити нямам там след истерията преди 2г. като се дърпаха пари оттам заради слухове. Имам един проблем само с тях, можеше да ми съобщят за това, че излизам по един одърдрафт на червено, плащам си всеки месец аз едни вноски, ама вообще не казват, че имам проблем и да си внеса малко още и да покрия липсата. И така месеци наред, аз внасям и все съм на червено. Предполагам, че са ме друсали с наказателни лихви. То и аз съм си виновен, ама кой ти обръщаше преди 2-3 години внимание на такива неща?

                      Генерално съм доволен от тях. Оценка 5-.

                      Първоначално изпратено от Makaveli
                      Какво ви е мнението за ПИБ? Моля, хората, които не са клиенти на банката да не злословят, а само клиенти на банката да си изразят личните впечатления на база минал опит.

                      Коментар


                      • http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/02...tanoviha_spad/

                        Лихвите по депозитите "единодушно" установиха спад

                        Последна промяна в 22:23 на 25 фев 2010

                        Оформилата се от септември миналата година тенденция за спад на лихвите по срочните депозити се затвърждава с продължаващото им понижение и през първия месец на новата година. Това показват данните от лихвената статистика на БНБ към края на януари 2010 г.

                        След като близо две години бяха във фокуса на банките и клиентите на пазара, лихвите по депозитите запазват водещата си позиция – финансовите институции проявяват по-голяма активност в този сегмент, намалявайки лихви, в сравнение с кредитната активност. Освен това очакванията са, че трайното намаляване на лихвите по депозитите в крайна сметка ще се отрази и върху цената на кредитите по-осезаемо в посока надолу, тоест те са определящи до известна степен по отношение на цената на кредита.

                        Намаляват лихвите и на годишна, и на месечна база за всички новосключени срочни депозити – и за домакинства, и за предприятия. Това се отнася за депозитите и в двете основни валути - левове и евро. През януари тази година спрямо януари миналата средният лихвен процент по срочните депозити намалява с 0.94 процентни пункта до 7.20%, а по тези в евро – с 0.25 пр.п. до 6.05%.

                        В сравнение с декември 2009 г. средните лихвени проценти в левове и в евро намаляват съответно с 0.30 и 0.02 пр.п. Понижение на лихвите се наблюдава и при депозитите за корпоративни клиенти, а точно при тях имаше нива, по-високи дори и от обявяваните промоционални лихви по депозити, които се договарят индивидуално с клиента фирма в зависимост от сумата на депозираните средства, паричните потоци на фирмата, които минават през банката, и др.

                        Средният лихвен процент по срочните депозити за бизнеса в левове през януари 2010 г. в сравнение с януари 2009 г. намалява с 0.16 пр.п. до 6.43%, а по тези в евро – с 1.13 пр.п. до 3.97%. През миналия месец осем банки (сред най-активните на пазара) са намалили лихвите си по депозити за най-актуалните срочности – един, три, шест и дванайсет месеца, показва анализът на финансовия портал "Моите пари".

                        Намаленията са били между 0.25 и 1 процентен пункт. Банките, предприели корекции на лихви по депозити през миналия месец, са Уникредит Булбанк по някои свои депозитни продукти, Банка ДСК, ПИБ, Алианц банк България, Райфайзенбанк, Банка Пиреос, СИБанк, Алфа банк според информацията на "Моите пари".

                        Все още обаче този спад не оказва съществено влияние върху лихвите по кредити. В този сегмент те имат по-неустановено движение - и при фирмените, и при тези за домакинства. По мнение на банкери, докато не бъде оползотворен скъпият ресурс, който банките привлякоха на висока цена по време на депозитната експанзия, е трудно да се очаква по-съществено намаление на цената на кредитите, а и те нееднократно посочваха, че лихвите по заеми няма да се върнат на нивата си отпреди кризата. На годишна база лихвите през този януари са по-високи в сравнение с нивата им през януари миналата година, като намаление има при жилищните кредити в левове.

                        През януари 2010 г. в сравнение с декември 2009 г. средните лихвени проценти по потребителските заеми в левове и по жилищните в национална валута намаляват, докато по жилищните кредити в евро се повишават съответно до 13.34%, 9.65% и 8.75%.

                        БНБ отпуска още капитал на банките

                        БНБ ще отпусне още капитал на банките, като за целта управителният съвет на централната банка промени наредбата за капиталовата адекватност. Променя се режимът на третиране на текущата печалба и на печалбата от предходната година, като се премахва изискването за провеждане на общото събрание на акционерите за признаването на тези печалби като елемент на капиталовата база, тоест за да бъдат включени в капитала на банката.

                        Това изискване беше въведено по време на кредитния бум. Другата промяна е свързана с рисковите тегла за потребителските и ипотечните жилищни кредити. В момента те са с рискови тегла съответно 100% и 50%. Според новите правила падат на 75% за потребителските и 35% за обезпечените с недвижимо имущество. Те служат при изчисляване на капиталовата адекватност на банките.

                        Сегашният режим е по-рестриктивен в сравнение с този в ЕС и с директивата в областта. С новите рискови тегла се прави хармонизация с европейските изисквания. "БНБ продължава антицикличната политика в регулирането на дейността на банките в България, като се очаква тези стъпки да допринесат за оптимизиране на процеса по капиталово бюджетиране на банките", посочват от централната банка. Промените бяха анонсирани в началото на декември миналата година от управителя на БНБ Иван Искров.
                        Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово ...

                        Коментар


                        • Какво ви е мнението за ПИБ? Моля, хората, които не са клиенти на банката да не злословят, а само клиенти на банката да си изразят личните впечатления на база минал опит.

                          Коментар


                          • Хммм...

                            Според мен наближава момента, в който гръцките банки ще почнат да се ослушват за кандидати, които да придобият българските им подразделения...

                            Коментар


                            • Някак естествено е това понижение на рейтинга.Да видим къдеще са следващите понижения

                              Коментар


                              • Я вижте тук какво имаме .....

                                http://www.novinite.com/view_news.php?id=113581
                                He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                                Коментар

                                Working...
                                X