Самолетопад в России: ВСУ за день сбили пять бортов. Подробности от Свитана
Военен експерт обяснява как точно ВСУ са успели да свалят почти едновременно 2 самолета и 3 хеликоптера.
Първо това е било засада. ВСУ са имали предварителна разузнавателна информация кога ще излетят самолетите и по какъв маршрут ще се движат. След това са разположили ПВО по пътя на този маршрут, но са изключили радарите. Така руските самолети не са получили предупреждение, че някой радар ги облъчва. Тоест нямали са никаква информация, че им е устроена засада, и буквално са попаднали в капана с двата крака.
След това визуално или може би с дрон ВСУ са наблюдавали небето и са чакали самолетите. Може да им е помогнал и някой Ауакс на НАТО. Така или иначе радарите са ги включили буквално в последния момент и 1-2 секунди след това са изстреляли ракетите. Самите ракети за бързи и буквално за секунди са достигнали до самолетите. Това обяснява защо пилотите са били изненадани и не са предприели никакви действия за катапултиране или за изстрелване на топлинни примамки.
След свалянето на самолетите и хеликоптерите по протокол излита и още един трети хеликоптер, като неговата задача е да определи мястото на катастрофите и евентуално да евакуира живите пилоти, ако са използвали катапулт. Този хеликоптер също не е знаел за капана, защото всичко се е развило светкавично и свалените самолети не са могли да предупредят кулата за какво става въпрос, така че и той също попада в капана и бива свален.
Блестящо замислена и блестящо рвализирана операция. Няма яснота обаче с какви ракети са стреляли украинците, защото съгласно сметките тези ракети са се движели изключително бързо.
Тезата, че руснаците по погрешка са свалили свои самолети и хеликоптери, не е вярна, защото всички руски летящи машини са оборудвани със система СВОЙ-ЧУЖД, така че няма ни най-малък шанс някой заспал и пиян орк да се обърка.
Военен експерт обяснява как точно ВСУ са успели да свалят почти едновременно 2 самолета и 3 хеликоптера.
Първо това е било засада. ВСУ са имали предварителна разузнавателна информация кога ще излетят самолетите и по какъв маршрут ще се движат. След това са разположили ПВО по пътя на този маршрут, но са изключили радарите. Така руските самолети не са получили предупреждение, че някой радар ги облъчва. Тоест нямали са никаква информация, че им е устроена засада, и буквално са попаднали в капана с двата крака.
След това визуално или може би с дрон ВСУ са наблюдавали небето и са чакали самолетите. Може да им е помогнал и някой Ауакс на НАТО. Така или иначе радарите са ги включили буквално в последния момент и 1-2 секунди след това са изстреляли ракетите. Самите ракети за бързи и буквално за секунди са достигнали до самолетите. Това обяснява защо пилотите са били изненадани и не са предприели никакви действия за катапултиране или за изстрелване на топлинни примамки.
След свалянето на самолетите и хеликоптерите по протокол излита и още един трети хеликоптер, като неговата задача е да определи мястото на катастрофите и евентуално да евакуира живите пилоти, ако са използвали катапулт. Този хеликоптер също не е знаел за капана, защото всичко се е развило светкавично и свалените самолети не са могли да предупредят кулата за какво става въпрос, така че и той също попада в капана и бива свален.
Блестящо замислена и блестящо рвализирана операция. Няма яснота обаче с какви ракети са стреляли украинците, защото съгласно сметките тези ракети са се движели изключително бързо.
Тезата, че руснаците по погрешка са свалили свои самолети и хеликоптери, не е вярна, защото всички руски летящи машини са оборудвани със система СВОЙ-ЧУЖД, така че няма ни най-малък шанс някой заспал и пиян орк да се обърка.
Коментар