Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Коронавирусът ще прерастне ли в пандемия?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Коронавирусът ще прерастне ли в пандемия?

    През 1918, в самия край на Първата световна война, умират между 50 и 130 млн. души от испански вирус. Много специалисти епидемолози смятат, че е въпрос на време да избухне нова пандемия от подобен порядък.

    Понеже видях, че колегите вече се замислят как да изтъргуват корона вируса в различни теми, пускам въпроса като отделна тема.

    (Естествено се надявам темата, както и тази за Третата световна война, бързо да отшуми и да бъде забравена...)

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Испански_грип

  • representjah
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rcial_aircraft

    Вижте списъка с катастрофи от последните 20 години и как в кратки промеждутъци, с различни самолети, на различни авиокомпании падат самолети в рамките на две три седмици. Нещо което иначе е много рядко.
    Това е странен феномен и се случва постоянно. Присъщ е за комплексните системи, а авиацията и въздухоплаването е точно такава система. Редкитие събития/черните лебеди/падането на самолети имат свойството да се струпват и случват на клъстери. Разпределението е неравномерно.
    Например ако вероятността да падне самолет е 1 / 10 000, катасатрофите не се случват в полет номер едно, след това 10 000, след това 20 000 и т.н (т.е равни интеревали период от време). По скоро има по 100 000 полета без катастрофа и изведнъж в кратък период от време 2-3-4 катастрофи една след друга. Същото е и със земетресенията, предстои да се убедим отново че и с финансовите пазари е подобна картинката.
    Защо се случва така - няма обяснение, таква е Природата на този тип системи.

    Лично се възползвам с пълна сила в спортните залагания, когато се "счупи" сигурен мач да не излезе. Хората имат уникално къса памет и много бързо забравят кога се е случили "рядко събитие". Държи им влага точно 2-3 дни. След това все едно не се е случило...... или просто е било "лош късмет".

    Напиши коментар:


  • Mateev
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rcial_aircraft

    Вижте списъка с катастрофи от последните 20 години и как в кратки промеждутъци, с различни самолети, на различни авиокомпании падат самолети в рамките на две три седмици. Нещо което иначе е много рядко.
    Знаете ли, че аз съм имал полет до Москва, в който наистина много се уплаших. Причината беше, че пилота изключи двигателите, или те угаснаха сами поради някаква причина. Понеже съм летял стотици пъти, знам, че самолетите никога не си изключват двигателите. Да, ама на нашия самолет те угаснаха, и това продължи много дълго време.

    Никой нищо не ни каза по говорителя, а и стюардесата изглеждаше спокойна, но знае ли човек. След това се случи второ странно нещо - самолета започна да се снижава далеко преди да сме стигнали до Москва. То това си беше нормално - все пак двигателите не работеха, но да ви кажа честно какви мисли ми минаха през главата .......

    Както и да е - в един момент двигателите се запалиха, но бяхме доста ниско над земята, а до Москва все още беше далеко - все още не се виждаха дачите, които са като кръг с диаметър 200-300 километра около самата Москва. Самолета така и не се издигна по-високо дори и след като си запали двигателите. До последно летяхме ниско над земята, а по време на самото кацане се случи най-странното нещо - самолета се тръшна на пистата, все едно хвърляш чувал с картофи от 10 метра височина. Нямаше плавно кацане - имаше жестоко стоварване на пистата, от което ни се обърнаха червата, а целия самолет се разтресе жестоко.

    Както и да е - останахме живи, но до ден днешен си мисля, че е имало някаква авария във въздуха, която силно е увеличила вероятноста да катастрофираме, но късмета в него ден явно беше на наша страна.

    Та толкова по въпроса с вероятностите - те са вероятности само до момента, до който кофти събитието не ти се случи лично на тебе. Този случай има много общо и с коронавируса, защото всичките му там Мангъровци и Гиговци ще се пищовят само до момента, до който коронавируса не ги докопа и тях самите. Тогава целия им измислен "героизъм" ще се изпари в небитието, осъзнавайки как 0.1% вероятност изведнъж се превръща в 100%.
    Last edited by Mateev; Днес, 18:02.

    Напиши коментар:


  • Асо Пика
    replied
    Първоначално изпратено от alex1001111 Разгледай мнение
    Някои сериозни уж сайтове упорито бълват новини за короната. Според вас поръчка ли е?
    Човек направо може да си помисли, че е конспирация някаква

    Напиши коментар:


  • power grid
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.
    Равновестко за мен е пълна загадка как работи онова нещо дето ти е в черепа.Плод на каква химична реакция е това умозаключение

    Напиши коментар:


  • hazard
    replied
    Първоначално изпратено от alex1001111 Разгледай мнение
    Някои сериозни уж сайтове упорито бълват новини за короната. Според вас поръчка ли е?
    Ами опасността не е преминала, има повишение в някои страни, в други намаление, явно така ще влезем във есента със нова сила

    Напиши коментар:


  • alex1001111
    replied
    Някои сериозни уж сайтове упорито бълват новини за короната. Според вас поръчка ли е?

    Напиши коментар:


  • ravnovesie
    replied
    Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение

    Логиката ти за по-голяма нервност сред екипа на саволета след нечия катастрофа е правилна. Нормална човешка реакция, 1 процент, и 99% мерки на шефовете, връзващи си гащите с натиск над персонала.

    Сега имам билет за евтина компания, купен отдавна. Ако утре или в деня преди полета стане самолетна катастрофа, не ми пука, че вероятността за катастрофа с моя самолет ще се вдигне от 0.03 до 0.04.
    Нападаш алкохола от бара, снабдяваш се със стотина икони - за всеки случай, и на всеки десет минути молитва и може и да намалиш шанса до нормалния

    Напиши коментар:


  • Мачу Пикчър
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rcial_aircraft

    Вижте списъка с катастрофи от последните 20 години и как в кратки промеждутъци, с различни самолети, на различни авиокомпании падат самолети в рамките на две три седмици. Нещо което иначе е много рядко.
    Логиката ти за по-голяма нервност сред екипа на саволета след нечия катастрофа е правилна. Нормална човешка реакция, 1 процент, и 99% мерки на шефовете, връзващи си гащите с натиск над персонала.

    Сега имам билет за евтина компания, купен отдавна. Ако утре или в деня преди полета стане самолетна катастрофа, не ми пука, че вероятността за катастрофа с моя самолет ще се вдигне от 0.03 до 0.04.

    Напиши коментар:


  • ravnovesie
    replied
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rcial_aircraft

    Вижте списъка с катастрофи от последните 20 години и как в кратки промеждутъци, с различни самолети, на различни авиокомпании падат самолети в рамките на две три седмици. Нещо което иначе е много рядко.

    Напиши коментар:


  • Мачу Пикчър
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.
    Според мен пилотите не са такива кекави, каквито ги съдиш според вас сегашните.

    Те са запознати с много повече случаи на катастрофи, отколкото средния пасажер и са повече готови за действие в крайни ситуации.

    Споко, педерасчета като некои страхливци тука просто не могат да излетят, да се вдигнат над пистата, па камо ли да са пилоти на самолети с хиляди часове във въздуха и стотици успешни кацания.
    Last edited by Мачу Пикчър; Днес, 13:08.

    Напиши коментар:


  • vikhunter
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение

    Не, причината са си точно пилоти с депресия. Това е доказан през фактите пример за стадно поведение. Има си доста псипологически пейпъри на тази тема. За това и например по новини не се съобщава за самоубийства по принцип. Въпреки че самоубисттвата са от водещата причини за смъртност сред млади хора, често надвишаваща даже катастрофите. Но сега паднал самолет се налага да се съобщи
    Във филма "Breaking Bad" пилот разбива самолет с пътници защото дъщеря му е наркоманка и т.н. Не че съм съгласен нс теб за депресираните пилоти, но просто се сетих за изключителния филм.

    Напиши коментар:


  • ravnovesie
    replied
    Първоначално изпратено от alex1001111 Разгледай мнение

    Причината е съвсем друга. Очаква се, че има още дефектни части произведени по същото време които също могат да дадат дефект. Спират се всички самолети от конкретен производител от конкретен модел.
    Не, причината са си точно пилоти с депресия. Това е доказан през фактите пример за стадно поведение. Има си доста псипологически пейпъри на тази тема. За това и например по новини не се съобщава за самоубийства по принцип. Въпреки че самоубисттвата са от водещата причини за смъртност сред млади хора, често надвишаваща даже катастрофите. Но сега паднал самолет се налага да се съобщи

    Напиши коментар:


  • alex1001111
    replied
    Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.
    Причината е съвсем друга. Очаква се, че има още дефектни части произведени по същото време които също могат да дадат дефект. Спират се всички самолети от конкретен производител от конкретен модел.

    Напиши коментар:


  • ravnovesie
    replied
    човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.

    Напиши коментар:

Working...
X