Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бисери и вицове

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Прибира се един ден Асан и вика на Айшето:
    - Айше, ща сменям!
    - Що бе, Асане, ш'ма сменяш?
    - Ща сменям... няма начин... днешните младите на по 15-16 години...
    ем по-млади... ем по-убави... ем чужди езици по 2-3 знаят... ща сменям!
    Амбицирала се Айшето записала курс в ИЧС-то... за 6 месеца научила 3 езика. Прибира се пак една вечер Асан и пак почва:
    - Айше, ща сменям!.
    - Що бе, Асане, ш'ма сменяш?
    - Ща сменям... няма начин... днешните младите на по 15-16 години...
    ем по-млади... ем по-убави... ем чужди езици по 2-3 знаят...
    ем с више образование тва Икономика тва Математика... няма начин, ща сменям!
    Амбицирала се Айшето, записала УНСС, изкарала 4 години
    икономика, счетоводство, висша математика и всичко.Прибира се след няколко дни Айшето и от вратата:
    - Асане, ща сменям!.
    - Що ма, Айше, ш'ма сменяш?
    - Днес как си седя в офиса и се ровя в Интернет и чета статия
    Средностатистическия европеец е с 2 см по-надарен от теб
    Вкарвам данните в екселската таблица, задавам формулата
    и какво излезе? Цели 62 километра съм недоебана...

    Коментар


    • Коментар


      • Двама си говорят в бара.

        - Пък вчера какво парче забърсах! Краката й - направо от сливиците растат!

        - Изтрябвала ти е! Представи си я след 40 години - изкуствена челюст на патерици

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

          И не разбираш правилника. Може па и да не знаеш. Или ти липсва четене с разбиране.
          Иначе ме кефи как мигача е по силен от камиона и водача .
          Ако дам мигач на дясно, а завия на ляво губя ли правата?

          ако дадеш мигач на дясно, но завиеш наляво - рискуваш да те натресе автобусът, който е с предимство. Той няма да очаква, че завиваш наляво. (можеш да изгубиш единствено правото на живот..., да не се случва!)

          Иначе, ясно е, че (да повторя) - направлението на пътя с предимство е САМО надясно - за товарния автомобил (червен) и се определя безалтернативно от табела Т13, която е налична под всеки знак на кръстовището.

          Толкова спокойно обяснявам фактите, като почнах още през нощта...

          Коментар


          • Нормално е в чл. 50 ал.2 след думите "...чл.48.." да се включи "и чл.37" - предвид особения случай на излизане от главния път. Ако приемем,че трябва комулативно да се спазят и двата члена, ясно, че камионът завива след преминаващия направо бус. Ако приемем, че колата е спряла и следва да потегли, тя потегля независимо от всякакви други каруци на кръстовището без отсрещен ляв завой, но в нашия пример няма такова ППС.
            И това ще мине ...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
              Закона и Правилника са еднакви.
              Разликата е да вденеш, че КОГАТО камиона е дал мигач на картинката, с цел завиване наляво, АВТОМАТИЧНО СИ ГУБИ ПРАВАТА от движението по път с предимство, понеже е ПОКАЗАЛ желание да излезе от пътя с предимство.
              Освен това имам Б, С, Д, М, Т кат, минавал съм психотест и изпита за камиони беше, да караш назад със завой 90 градуса със колчета на педя от двете огледала, даааа
              в точната тема си, даааааааааа

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                Закона и Правилника са еднакви.
                Разликата е да вденеш, че КОГАТО камиона е дал мигач на картинката, с цел завиване наляво, АВТОМАТИЧНО СИ ГУБИ ПРАВАТА от движението по път с предимство, понеже е ПОКАЗАЛ желание да излезе от пътя с предимство.
                Освен това имам Б, С, Д, М, Т кат, минавал съм психотест и изпита за камиони беше, да караш назад със завой 90 градуса със колчета на педя от двете огледала, даааа
                И не разбираш правилника. Може па и да не знаеш. Или ти липсва четене с разбиране.
                Иначе ме кефи как мигача е по силен от камиона и водача .
                Ако дам мигач на дясно, а завия на ляво губя ли правата?
                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                Коментар


                • Глупости. Седнете си и двамата. Двойка!
                  Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

                    В случая се ръководим от чл, 104, защото кръстовищвто е сигнализирано и има път с предимство. В този случай оня, който се намира на него е с предимство пред ония, които не са на път с предимство.
                    И тия членове са от Правилник за прилагане на закона, а аз ти цитирам Закона. Правилникът е подзаконов акт. Законът е над него. Но в случая няма колизия. И двата документа говорят едно и също. Независимо че при закона това са членове 48 и 50, а в Правилника са 103 и 104.
                    Закона и Правилника са еднакви.
                    Разликата е да вденеш, че КОГАТО камиона е дал мигач на картинката, с цел завиване наляво, АВТОМАТИЧНО СИ ГУБИ ПРАВАТА от движението по път с предимство, понеже е ПОКАЗАЛ желание да излезе от пътя с предимство.
                    Освен това имам Б, С, Д, М, Т кат, минавал съм психотест и изпита за камиони беше, да караш назад със завой 90 градуса със колчета на педя от двете огледала, даааа
                    Който разбрал, разбрал.
                    Last edited by hazard; Днес, 16:45.

                    Коментар


                    • Товарният автомобил (червен) е на път с предимство, единствено, ако завива надясно.

                      В случая той е с включени леви пътепоказатели, което еднозначно показва на останалите МПС, че товарният излиза от пътя с предимство, с всички последствия от това действие.

                      Много водачи ТУК пренебрегват някои от знаците, което води до ПТП, както в случая, в който автобусът има право и е длъжен да не бави останалите участници в движението, при което да мине първи в кръстовището.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Вълчо-34 Разгледай мнение
                        Важното за Първи е чл.103(поправка - 104) т 2 "....излиза......" Иначе лекият следва да чака Буса, защото знакът му е "Спри! Осигури предимство!". А бусът ще чака, защото навлиза в кръстовище в което няма предимство и от дясно има ППС (не може да се съобразява със знак, който не се отнася към неговото платно). И така - до второ пришествие.

                        ПП2 Несъвършенство на закона - не препраща към чл.37. и чл.84 от Правилника.
                        Не бе Вълчо. Единият е пред знак "Б1 Пропусни движещите се по пътя с предимство".
                        А другият е пред знак "Б2 Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство".

                        Тия два знака са равностойни по отношение на предимството. Задължават да пропуснеш ДВИЖЕЩИТЕ СЕ по пътя с предимство. Знака Б2 "СТОП", не задължава учасникът, който го изпълнява (тоест спира), да дава предимство на участник, движещ се по път без предимство. Просто при него трябва да спреш, а другият не те задължава да спираш. Двамата учасници пред тези знаци се ръководят от правилото на "десният е с предимство". Ако пътят без предимство не променя направлението си, тогава БЕЗ предимство е този от двамата, който завива НАЛЯВО. Ако няма завиващ наляво, те няма да имат конфликтна точка при преминаване на кръстовището.
                        Разбира се двамата ще трябва да пропуснат движещите се по пътя с предимство, независимо от тяхното положение и посока на движение.
                        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                          ГИГОВ, Май не си чел какво написах преди часове.
                          Отговора ти е верен, ама не и обяснението което си дал.

                          Чл. 104. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като
                          път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни
                          да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
                          (2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е
                          указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят
                          помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2 .
                          От същите правила се ръководят
                          помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство.


                          Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:
                          1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне
                          пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна.


                          Излизайки от пътя с предимство, камиона не се ползва със предимство поради това.
                          Ползва се със предимство понеже е най-дясностоящ.
                          Закона го пише ясно.
                          Ама трябва да знаеш дали, кога и защо имаш предимство в живота.
                          Сега, Хазарт. В случая се ръководим от чл, 104, защото кръстовищвто е сигнализирано и има път с предимство. В този случай оня, който се намира на него е с предимство пред ония, които не са на път с предимство. Заради това камионът е с предимство, а не заради това, че е дясностоящ. Дори ако камионът се намираше горе в дясно, на пътя с предимство, той пак има право да мине пръв, въпреки че ще е лявостоящ по отношение на автобуса.
                          Капиш?
                          И тия членове са от Правилник за прилагане на закона, а аз ти цитирам Закона. Правилникът е подзаконов акт. Законът е над него. Но в случая няма колизия. И двата документа говорят едно и също. Независимо че при закона това са членове 48 и 50, а в Правилника са 103 и 104.

                          Десетте лева, които ми дължиш за консултацията можеш да дариш за лечение на болните от Ковид. Таман ша им стигнат, щото не са толкоз много.



                          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Важното за Първи е чл.103(поправка - 104) т 2 "....излиза......" Иначе лекият следва да чака Буса, защото знакът му е "Спри! Осигури предимство!". А бусът ще чака, защото навлиза в кръстовище в което няма предимство и от дясно има ППС (не може да се съобразява със знак, който не се отнася към неговото платно). И така - до второ пришествие.

                            ПП2 Несъвършенство на закона - не препраща към чл.37. и чл.84 от Правилника.
                            Last edited by Вълчо-34; Днес, 13:52.
                            И това ще мине ...

                            Коментар


                            • ГИГОВ, Май не си чел какво написах преди часове.
                              Отговора ти е верен, ама не и обяснението което си дал.

                              Чл. 104. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като
                              път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни
                              да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
                              (2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е
                              указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят
                              помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2 .
                              От същите правила се ръководят
                              помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство.


                              Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:
                              1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне
                              пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна.


                              Излизайки от пътя с предимство, камиона не се ползва със предимство поради това.
                              Ползва се със предимство понеже е най-дясностоящ.
                              Закона го пише ясно.
                              Ама трябва да знаеш дали, кога и защо имаш предимство в живота.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                                B C A.
                                Ама незнаенето ЗАЩО, също е толкова опасно колкото грешните отговори.
                                Никой от МПС-та не се ползва от лукса за движение по път с предимство в момента.
                                Няма главен път във времето в което са МПС-та в момента.
                                Действа правилото на дясностоящия.
                                Как да няма главен път бе? Не виждаш ли табелата над оранжевата каросерия? Камионът, единствено той се намира на главен път, който завива надясно. И камионът минава пръв, независимо от посоката в която се движи. Ако имаше друг участник отдясно на него, то той щеше да премине пръв, защото е на главен път и спрямо другия участник на главния път, ще е дясностоящ.
                                Проста работа.

                                Приоритетите, които се спазват при преминаване на кръстовище са следните:

                                Пръв по важност е регулировчикът. Всички се движат в реда, който ТОЙ им указва. Това важи и за МПС със специален режим на движение. И те са длъжни да спазват указанията на регулировчика.
                                Второ по важност е светофарът. Ако има светофар и регулировчик, се изпълняват указанията на регулировчика, независимо от светлините. МПС със специален режим може да премине на забраняващ сигнал на светофара, но само безопасно. Водачът трябва да намали скоростта и да се убеди, че няма да застраши другите учасници в движението, тогава преминава. Същото се отнася за тези МПС и когато кръстовището е регулирано с пътни знаци или маркировка.
                                Трети по важност са знаците указващи пътя с предимство и знаците задължаващи МПС да дадат предимство на другите участници в движението (обърнатия триъгълник и "стопа").
                                Четвърти по важност са маркировките по платното или по крайпътните съоръжения. Светлинните сигнали, пътните знаци и пътната маркировка върху платното за движение и крайпътните съоръжения представляват единна система и не могат да влизат в противоречие едни с други. Или поне не трябва.
                                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X