If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
От завода в Бургас излиза бензин А 95Н на цена 1.159 лв. за литър, но държавата си слага върху тази цена 71 стотинки акциз, а върху акциза и себестойността слага един ДДС от още 37.4 стотинки, така че до бензиностанциите достига бензин с цена на едро малко над 2.24 лева.
Голям късмет е че пада цената по борсите....наистина, защото горивото - бензин и дизел на Лукойл-БГ е сред най-скъпите в ЕС!
Иначе вече на 3 лева щяхте да си карате, а хлебчето съвсем без масълце да го хапвате
За късмет обаче и бензинът поевтинява в световен мащаб. Анализ на графиката на електронната борса CME показва, че от средата на месец юни до сега, цената на бензина на едро се е понижила с почти 9% до актуалните 2.7755 долара за галон, което по курса на БНБ се равнява на точно 1.0087 лева за литър.
От завода в Бургас излиза бензин А 95Н на цена 1.159 лв. за литър, но държавата си слага върху тази цена 71 стотинки акциз, а върху акциза и себестойността слага един ДДС от още 37.4 стотинки, така че до бензиностанциите достига бензин с цена на едро малко над 2.24 лева.
Аз предлагам да има такова табло и с цената на хляба, сиренето и доматите. И който търговец е над чертата да го замеряме с развалени яйца. Може същия подход да приложим и за цената на хероина и кокаина.
добра аналогия и съвсем на място ти е идеята)
Точно както при кока-та има два основни параметра в уравнението за цената, така е и при българския монополист на горива:
- пазара - т.н. търсене отвързва лапите
- собственическото чувство за ненаситност при експлоатацията на бездънен държавен ресурс в натурално и физическо проявление
Сплотяващото звено и в двата случая на стоките кока и гориво е държавническата гаранция за безконтролно съществуване на двата икономически субекта
Петролът рязко падна след деблокиране на световни запаси
Веднага след съобщението, цените на борсите тръгнаха надолу. Тази сутрин сортът Брент се търгуваше на 108.50 долара за барел, като вчера дори падна до 105,72 долара.
На борсата в Ню Йорк американският лек суров петрол вчера падна под 90 долара за барел, което е най-ниската му стойност от 21 февруари.
Аз предлагам да има такова табло и с цената на хляба, сиренето и доматите. И който търговец е над чертата да го замеряме с развалени яйца. Може същия подход да приложим и за цената на хероина и кокаина.
+1
За българина идеалното място за живот е държава с железни закони спазвани от всички но не и от него
може ли някой да да де калкулатор как точно се формира цената, даже имам идея да има в софия такова табло за да виждат хората кога лукойл "забравя" да намали цените с няколко дни, какво ще кажете?
Аз предлагам да има такова табло и с цената на хляба, сиренето и доматите. И който търговец е над чертата да го замеряме с развалени яйца. Може същия подход да приложим и за цената на хероина и кокаина.
Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!
Е ти да не искаш цените да се променят още на следващия ден?
Обикновено отиват 3-4 дни, поне така съм забелязал когато се качваше пертолът не вдигаха веднага цената на бензина, отиваше време, явно си имат някаква процедура. При падането също трябва да мине време, нормално е.
А ти колко си дооолееен, а ти к'ъв трафик мейкър си, маймунке тииии!
може ли някой да да де калкулатор как точно се формира цената, даже имам идея да има в софия такова табло за да виждат хората кога лукойл "забравя" да намали цените с няколко дни, какво ще кажете?
Е ти да не искаш цените да се променят още на следващия ден?
Обикновено отиват 3-4 дни, поне така съм забелязал когато се качваше пертолът не вдигаха веднага цената на бензина, отиваше време, явно си имат някаква процедура. При падането също трябва да мине време, нормално е.
може ли някой да да де калкулатор как точно се формира цената, даже имам идея да има в софия такова табло за да виждат хората кога лукойл "забравя" да намали цените с няколко дни, какво ще кажете?
Брюксел планира да изравни акцизите върху автомобилните горива.
Така цената на метана ще скочи с 1 лев и ще доближи тази на бензина до 1 януари 2018 г. Това предвижда проект на Европейската комисия за изменение на Директивата за енергийно данъчно облагане (ДЕДО).
В момента 1 литър бензин А 95 по бензиностанциите се продава за 2.43-2.44 лв. за литър, докато метанът струва 1.36 лв. за килограм. Върху природния газ за коли обаче в момента няма акциз, докато върху бензина той е 71 ст. на литър.
Ако новият вариант на директивата бъде приет, от 1 януари 2013 г. метанът ще поскъпне с около 12 ст., което значи, че ще се продава срещу 1.48 лв. Две години по-късно Брюксел планира увеличение на акциза с около 250%, което ще качи цената на горивото до 1,80 лв. От 1 януари 2018 г. килограм метан вече ще струва 2.36 лв., тъй като акцизът ще го оскъпява с точно 1 лев спрямо сегашната цена, показват сметките.
Увеличение се предвижда и за акциза върху бензина. Той обаче ще се повиши рязко още от 1 януари 2013 г. и няма да се променя след това. Така цената на бензина ще скочи с 11 ст. и ще стигне 2.54 лв. за литър още от 2013 г.
Излиза, че цената на метана ще доближи тази на бензина.
Голяма тесла чака и собствениците на дизелови автомобили. Акцизът върху нафтата също ще скача до 2018 г. и докато в момента той е 61.5 ст. на литър, след 7 години ще скочи до 82.6 ст. на литър. Цената на дизела по бензиностанциите ще нарасне от сегашните 2.38 лв. до 2.59 лв. И то при положение че цената на петрола остане на сегашните нива.
Еврокомисията иска акцизите да се налагат не върху литри или кубически метри, а върху гигаджаули, в които се измерва енергията, получена от горивото. Идеята е налогът върху 1000 литра бензин или дизел от 2018 г. да бъде минимум 826 лв., докато сега е съответно 710 лв. и 615 лв. Пак 826 лв. ще бъде и акцизът върху 1000 кубика метан или пропан бутан, предлагат еврокомисарите.
За да стане това обаче, новите размери на налозите трябва да бъдат одобрени от всички страни членки на ЕС.
Коментар