If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Дадох си труд да разгледам проспекта. Не разбирам от акумулаторния бизнес /и не купувам никога български акумулатори/ и няма да коментирам МОНБАТ. Като цяло, цифрите според мен не подкрепят цена от 5.5 /и то минимална/. Имам и съображения за чорбаджиите на МОНБАТ, но както и да е.
Примерен въпрос: какво става при свръхзаписване?? Кога и как се връщат средствата на свръхзаписалите??
И аз не съм убеден. Те отсега тръгнаха с голямата кошница, вече си изчисляват цена 7 лв. И какво капитализацията им ще е 2 пъти по голяма от годишните продажби още на старта. Е, май няма да съм в отбора
Да участвам ли в IPO-то?
Питам от спекулативна гледна точка - купувам и на вторичния пазар - продавам. Бърза врътка.
Въпросът ми звучи наивно, но нека обясня. Просто имам кеш и се чудя кое е по-добре:
- да купя (АЛУМ, ЕУРИНС и т.н.) при корекция
- да направя врътка с Монбат
Къде бих имал по-голямя доходност, съпоставима с риска разбира се.
За Пример - Моите резултати: БАКБ - 12% доходност след ИПО-то; ХИМ - 47.5%; АДВЕК - 5%;...... при ХЛЕВ (при вторичното) - минус 25%....
При Химимпорт беше ясно, ама за Монбат не съм толкова убеден.
Колеги, аз също съм в този бизнес. Не ми ги разправяйте тези истории за технологийте. Откъм качество, тая работа си е с трици маймуни да ловиш. Кажете ми, защо монбат издържат по една година и малко, а хиляди хора, купили си автомобили втора ръка от Западна Европа, с акумулатори от на пръв поглед неизвестни малки германски или френски фирми, дори не знаят къде под капака им са акумулаторите.
Това че са минали от бяла на черна пластмаса, не ги прави, по-качествени като акумулатори. Питам се, колко време ще им трябва да сменят цвета, ако стане модерно акумулаторите да са оранжеви? Тука вече идва мениджмънта им, който определено е по-добре от качествените им показатели.
Същото е като с маслата на Приста, мислите ли, че рали автомобилите, които рекламират Приста Ойл, карат със такива масла. Палят си с тях печките.
Няма смисъл от евтини трикове и убеждения! Аз ще се осланям на цифрите, и ще се опитам да си отговоря на въпроса, доколко те са истински.
Kak e opredeliha 5.50 minimalnata emisionna stoinost? Neshto ne e mnogo iasna rabotata. Neshto sa smotoliavili, che bila bazirana na istoricheski rastej i vijdateli 60% shtial da bude puk tazi godina. Niakoi da ima da kaje neshto po vuprosa.
аз мисля че монбат е едно добро дружество за инвестиция в него, първо защото ако погледнем собствениците му от приста ойл, това е компания която от както е създадена непрекъснато се развива и разширява бизнеса си, и една от най успешните в България, това за мен означава - кадърен мениджмънт и собственици които искат да развиват сериозен бизнес, а не да източат някое друго предприятие от приватизацията.
и второ от както са закупили монбат, предприятието също върви само на горе, в момента е на второ място по продажби в България, работят по съвременни лицензи от западни фирми, непрекъснато разширяват гамата на продуктите си ( наскоро пуснаха и малки батерии за обикновените потребители собствена марка ) и имат добра визия за бъдещето на пазара и компанията. И като гледам модела на развитие на приста ойл нищо чудно в скоро време да станем свидетели на стратегически съюз или продаване на дял от акциите на монбат на някой световен производител на батерии.
и така тъй като когато купуваш акции, инвестираш в бизнес аз мисля че си струва да се инвестира в монбат.
-АКО СМЯТАШ, ЧЕ РЕЗУЛТАТИТЕ НЕ ОТГОВАРЯТ НА УСИЛИЯТА ТИ, УДВОИ ПОСТОЯНСТВОТО СИ
Коментар