От интервю на г-н Гагаузов за магистрала "Тракия", пред Дарик радио:
А ще успеете ли по други проекти да използвате тази цена, защото околовръстното, сега правите договор за 4,3? Т.е. смятате ли, че такава цена ще може да бъде постигната?
Много относителна мярка е километър. Околовръстното на 4 километра ще има два пътни възела големи, с преминавания, много комуникации, много други неща, които се включват в този проект. Така че няма как да са съпоставими такива два обекта. Докато на магистралата средно за цялото разстояние от над 400 километра ще има 22 пътни възела, което означава на повече от 20 километра. А тук на 4 имаме 2 пътни възела. Така че нещата са различни и трябва да се правят на базата на работен проект и по съответни количествени сметки, за да могат да се оценяват.
Но продължавате да твърдите, че цената за "Тракия" в момента е изгодна за България.
Изгодна е и надявам се, че това ще стане ясно към края на годината, когато заедно с Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка подготвим процедурите за останалите две магистрали. Тогава ще се уверим и какво е очакването на тези международни институции за останалите магистрали
А ще успеете ли по други проекти да използвате тази цена, защото околовръстното, сега правите договор за 4,3? Т.е. смятате ли, че такава цена ще може да бъде постигната?
Много относителна мярка е километър. Околовръстното на 4 километра ще има два пътни възела големи, с преминавания, много комуникации, много други неща, които се включват в този проект. Така че няма как да са съпоставими такива два обекта. Докато на магистралата средно за цялото разстояние от над 400 километра ще има 22 пътни възела, което означава на повече от 20 километра. А тук на 4 имаме 2 пътни възела. Така че нещата са различни и трябва да се правят на базата на работен проект и по съответни количествени сметки, за да могат да се оценяват.
Но продължавате да твърдите, че цената за "Тракия" в момента е изгодна за България.
Изгодна е и надявам се, че това ще стане ясно към края на годината, когато заедно с Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка подготвим процедурите за останалите две магистрали. Тогава ще се уверим и какво е очакването на тези международни институции за останалите магистрали
Коментар