If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
След вчерашния ден спокойно мога да заявя, че не се съмнявам в растежа на Майстор MOSTS. Между другото, мисля че ще има още доста работа за Майстора през 2007.
Португалците приеха всичко за ”Тракия”
15 февруари 2007 / News.dir.bg
Португалските и българските фирми приеха всички условия на българското правителство за концесията на автомагистрала “Тракия”.
Очаквам да получа доклада на работната група. На базата на този доклад ще бъдат привлечени не по-малко от 2 банки – потенциални инвеститори, за да се запознаят с текстовете, които сме приели заедно с кандидат – концесионерите, обясни Гагаузов. Това заяви на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, предаде “Фокус". “След като получим отговор от “Евростат” дали в договора са спазени критериите за държавна помощ, подписваме с португалските и българските фирми и започват да текат предвидените в решението на МС срокове за финансирането и започването на строителството на автомагистрала “Тракия”, допълни Гагаузов.
Taka си е Иска си вниманието Търговията требва да се поддържа иначе иде големата корекция
Коментар
Bobi75
Първоначално изпратено от Слънчев вятър
Боби, хич не ни рекламирай потенциала, и на ХДПАТ, щото ако г-н Божков реши да прибере каймака, че остане потенциала, без другото. нема такова нещо за тея акции, ама си ги търгуваме и тва си е А никой го не знай г-н Божков, как си реши, така ще си и направи. Тея потенциали са си алабала. Ама я съм голем фен на Моста
ама това към мене ли. Ветре, щом мислиш, че от МОСТС може некой лев да се изкара, то аз се замислих дълбоко
Боби, хич не ни рекламирай потенциала, и на ХДПАТ, щото ако г-н Божков реши да прибере каймака, че остане потенциала, без другото. нема такова нещо за тея акции, ама си ги търгуваме и тва си е А никой го не знай г-н Божков, как си реши, така ще си и направи. Тея потенциали са си алабала. Ама я съм голем фен на Моста
Коментар
besen
260 млн. евро от ЕС променят границите
Най-популярната програма е ФАР - трансгранично сътрудничество, пише в "Капитал" Мария Андонова
Основният източник на целенасочена европейска финансова подкрепа за пограничните райони е програма "ФАР - Трансгранично сътрудничество" (ТГС).
Тя подкрепя както чисто инфраструктурни проекти (ВиК, пътища и т.н.), така и проекти в областта на културата, бизнеса, за обучение и други.
По програмата ФАР-ТГС до 2003 г. са сключени общо 163 договора на обща стойност 130 млн. евро. Стойността на финансирането за последните три финансови меморандума (2004, 2005, 2006 г.) е 121 млн. евро., като най-голямата част от тези средства (60 млн. евро) са за проекти между България и Гърция.
Измежду по-големите проекти с европейски пари са строителството на пътя от Ново село до автомагистрала "Марица", опазването на природата и устойчиво развитие покрай границите, интегрираното управление на водите в басейна на реките Места и Струма, рехабилитация на пътя Плевен-Никопол и други, рехабилитацията и реконструкцията на пътя Соколовци-Смолян-Средногорци.
По линия на ФАР-ТГС в споразуменията с всяка съседна държава има заделена и сума за т.нар. "Фонд за малки проекти", от който се финансират семинари, обучения, фестивали, изложби и други.
Основна цел на тази програма е задълбочаване на връзките между населението на общините от двете страни на границата.
Със специална насоченост към граничните райони е и програма "Промоция на културни, туристически и човешки ресурси в трансграничния регион", която действа между България и Гърция в рамките на ФАР-ТГС за 2006 г. Очаква се по нея да бъдат подкрепени проекти за обновяване на исторически и туристически обекти, пътищата до тях и др.
Общият бюджет на програмата е 5,34 млн. евро, а сумата на индивидуалния грант е между 150 и 200 хил. евро.
При определени условия със средства от ФАР-ТГС може да се финансира подготовката на проекти за кандидатстване по оперативна програма "Регионално развитие", финансирана от структурните фондове на ЕС.
Заради това зам.-министърът на регионалното развитие Димчо Михалевски подчертава, че програма ФАР покрива времевия луфт, докато влезе в действие регионалната оперативна програма.
Жителите на пограничните общини от Южна и Западна България могат да използват и сравнително новия инструмент на програма ФАР - "Външни граници", насочена към пограничните територии между държави членки на евросъюза и такива, които не членуват в него.
По тази линия ще се финансират проекти в област*та на икономиката, културата, туризма и околната среда. Помощта от ЕС по тази инициатива е 4,12 млн. евро.
Сделката за концесията на магистрала Тракия с българо-португалското дружество е почти сигурна. По думите на регионалния министър Асен Гагаузов тя ще стане факт в четвъртък, когато изтича ултиматумът на правителството към концесионерите. "Рискът сделката да не се сключи е под 5%", заяви Гагаузов. Министърът продължава да твърди, че интересите на държавата са напълно защитени и е направено всичко за разясняване на условията по сделката. Според него противниците на концесията са много. Сред тях имало такива, които преди време са работили по контракта и са очаквали да извлекат определени дивиденти.
Боби, за мое голямо съжаление, нямам ХДПАТ, така че освен адмирациите там...за друго няма да говоря)
Сам казваш, че мажоритарят е един, как според теб се разграничават бъдещите очаквания?
...за работата на мостчетата не се притеснявам)))още повече са минали отдавна и тийнеджърския период...стават зрели вече)))
Коментар
Bobi75
Първоначално изпратено от съни(тя)
Боби, не ме разсмивай, моля те))) кви справедливи цени изчисляваш на потенциала))))
Съни, радвам се че зачекна въпроса за
1. Потенциала
2. Изчисляване на справедливата цена на потенциала )
Предполагам, че от чисто човешки опит ти е ясно, че за новородено 2-дневно сладко бебенце, може да се говори за потенциал в смисъл, че може да стане лекар/ка, изследовател/ка, откривател/ка и т.н.
Но все още никой сериозен инвеститор няма да дойде и да му даде стипендия от 1-я ден след раждането
Така и за потенциала за развитие на компанията са важни не само добрите очаквания, но и някакъв реализиран потенциал.
За ХДПАТ е ясно, че наистина има потенциал и това го показват отчетите му. Отчетите показват, че потенциала (който межд другото има всяко ифраструктурно в БГ) може да бъде развиван.
За МОСТС отчетите показват, че потенциала все още е ефимерен, т.е. МОСТС не са показали, че могат да изпозват множеството проекти, за да генерират печалба.
Като говорим за потенциал самата дефиниция на понятието потенциал предполага предимства пред възможни конкуренти или подобни дружества.
Като сравниш HDPAT и MOSTS, които толко лесно се сравняват - даже са на един собственик, се вижда, че HDPAT има огромни потенциални преидмтства пред MOSTS.
Коментар