If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Това е една сламка за ставащото в бранша..Всеки да го разбира и тълкува , както обича.Същевременно преди няколко дена четох изявление на ТРЕИС, ЧЕ ВЕЧЕ ЩЕЛИ ДА РАБОТЯТ САМО В ЧУЖБИНА.ЕДНИ БЯГАТ , А ДРУГИ СЕ ПРЕГРУПИРАТ ЗА ДА РАБОТЯТ..
СИМОВ ти си уникален карък, чак ми е жал..пиши ми на лични да ти кажа какво да купиш , че малко да си избиеш загубите, даже и от Петрол успя да изгубиш..
Начало » Бизнес » Нови играчи ще спасяват закъсалата магистрала "Марица"
Нови играчи ще спасяват закъсалата магистрала "Марица"
Георги Гергов продаде пътния си бизнес на "Агромах", нова офшорка в "ПСТ Холдинг"
15:50 | 03.04.2014 | 3297 прочитания | Лили Границка
Размер на текста
Преди дни започна асфалтирането на участъка от Димитровград до Харманли на магистрала "Марица"
Две сделки в пътния бранш, свързани със строителите на магистрала "Марица", станаха в последните дни. При едната има промяна на собствеността с ясени продавачи и купувачи, докато при другатавсичко тъне в мъгла и догадки. Това показват данните в Търговския регистър.
Лидерът на областната организация на БСП в Пловдив Георги Гергов е продал строителната си компания "Пътища Пловдив" на благоевградския предприемач Асен Савев, собственик на "Агромах". Цената на сделката не е ясна. "Пътища Пловдив" е основният подизпълнител на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица".
"Продавам, този бизнес е много обвързан с държавните поръчки, а аз съм политик. Затова не искам да ме говорят", коментира сделката Гергов пред в."Марица".
Другата сделка е свързана със строителя на отсечката от Димитровград до Харманли на магистрала "Марица" "ПСТ Холдинг". При нея двете офшорни компани, свързани с мажоритарния собственик Първа инвестиционна банка (ПИБ) на Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев и делът на Васил Божков са изкупени от офшорка регистрирана в Кипър, зад която не е ясно кой стои.
Другото, което предстои да се случи в близките дни, е промяната и в управлението на "ПСТ Холдинг". Така на мястото на Иван Иванов и Иван Шарланджиев ще влязат бившият главен изпълнителен директор на "Трейс груп" Цветан Цонев и бившият зам.-министър на транспорта по времето на ГЕРБ Камен Кичев, разкриха запознати с бъдещите промени пред Mediapool.
Търсеният ефект от двете сделки е ускоряването на строителството на магистрала "Марица", което закъснява и обектът вече е в графата рискови, по думите на транспортния министър Данаил Папазов.
Дълга сделка за "Пътища Пловдив"
Преговорите по продажбата на "Пътища Пловдив" са започнали още в края на 2013 г. и са продължили няколко месеца като спорът е била цената, твърдят запознати. Причината е, че "Пътища Пловдив" има доста дългове към банки. Дружеството тегли и оборотен кредит, за да може да финансира строителството на магистрала "Марица".
В крайна сметка пазарлъците са приключили през март и от 21 март вече е собственост на Асен Савев, който държи 93% от капитала. Останалите са собственост на "Кристи строй" на Кристина Иванчева. Капиталът на "Пътища Пловдив" е 1.731 млн. лв., но дружеството има да плаща задължение от 29 млн. евро към "Уникредит Булбанк", което става отговорност на новия собственик.
Не е ясно и какви са финансовите резултати на дружеството, защото не е публикувало финансовите си отчети в Търговския регистър, каквито са изискванията на закона. Според регистъра на камарата на строителите оборотът на "Пътища Пловдив" за 2012 г. е бил 31.5 млн. лв., докато година по-рано е бил 12.2 млн. лв. В предприятието работят 380 души.
Това, заради което е придобито дружество "Пътища Пловдив" е, че има множество спечелени поръчки по европрограми, предимно по селската, и отговаря за ремонта на улиците в няколко общини в Пловдивска област. Най-големият обект е изграждането на магистрала "Марица" като подизпълнител на италианската "Кооператива Муратори & Чементисти - Чи. Ем. Чи. Ди равенна".
Съгласно подписания договор магистралната отсечка от Оризово до Димитровград трябваше да е готова през ноември 2013 г., но това не се случи и срокът беше удължен до 8 юни 2014 г., което също няма как да стане, според анализа на пътната агенция, представен пред комисията по еврофондовете в парламента. Най-вероятно ще се наложи ново удължаване на срока заради археологически разкопки по трасето.
Новият собственик Асен Савев отдавна е в пътния бранш, но работи предимно по по-малки обекти като ремонт на пътища и му е нужен опит в магистралното строителство, за да може да участва в такива търгове и да не бъде само подизпълнител. Именно това е била основната причина Савев да предприеме рискованата сделка, твърдят хора от пътния бранш.
Нова офшорка изкупи "ПСТ Холдинг"
Смяната на офшорките в "ПСТ Холдинг", която от миналата година е под контрола на ПИБ, е свързана с излизането на Васил Божков окончателно от дружеството и смяната в управлението на компанията, твърдят хора от пътния бранш пред Mediapool.
Принципно собствениците на ПИБ искат да се отърват от фирмата, но дълго време никой не искаше да я купи заради големите дългове, натрупани към банката. Последният кредит е от края на 2013 г. и е за 50 млн. лв., сочи справка в Търговския регистър.
Въпреки че ПИБ влезе в управлението на "ПСТ Холдинг" няма подобрение във финансовото състояние на дружеството и то продължава да затъва, като изостава и със строежа на отсечката от магистрала "Марица" от Димитровград до Харманли, което трябваше да бъде готово още през август 2013 г., но вместо това получи двукратно удължаване на сроковете и новия пусков е в края на годината, но не е сигурно дали ще успее да го изпълни.
Отделно дружеството изпълнява редица инфраструктурни проекти, финансирани от еврофондовете по инфраструктурните проекти.
"ПСТ Холдинг" е и в българското обединение, което е избрано да строи "Южен поток" заедно с руската "Стройтрансгаз".
Според Търговския регистър новата офшорка собственик на "ПСТ Холдинг" е "Колвик Сървисис Лимитид", регистрирана в Кипър. Тя е изкупила акциите на двете офшорки свързани с ПИБ и делът на Божков за 281 582 лв. по номинална стойност, според книгата на акционерите. Сделката е станала на 26 март 2014 г. Действителната цена на сделката не е ясна, както и кой е скрит зад офшорката. Три независими източника от строителния бранш, както и депутати заявиха пред Mediapool, че зад офшорката стои депутатът от ДПС Делян Пеевски. Той не беше открит за коментар.
Според регистъра на строителите оборотът на компанията за 2012 г. е близо 141 млн. лв., а работещите са 369.
СИМОВ - играеш го като банкер , отписваш не събираемите през година ,- тикаш ги в гробищният парк, и газ напред с увеличаване на капитала .
Но за съветник -май не ставаш
Така е за момента, това показват фактите и спор няма! Но аз от думите си не се отмятам и прогнозата ми за газчицата остава в сила напълно чудо голямо, че се е удвоила спрямо очакванията ми от 5 лева та на 10 лева което е 100%.
И само едно добро дружество да дам с печалба реализирана 100% и доверието към мен ще се върне на 50%.
За са си мълча щото ми омръзнаха загубите и ще се оглеждам за нещо където има + а не все -.
Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
....Моето мнение, че за съжаление акционерите няма да продадат нито сега нито дори и на 5ст пак да се върне те просто стискат и така и ще си отидат с холдинг пътища щото не могат мозъците им да възприемат продажбата и това ще е дори след обявяването на Холдинга в несъстоятелност пак ще стискат Жива трагедия!
СИМОВ - играеш го като банкер , отписваш не събираемите през година ,- тикаш ги в гробищният парк, и газ напред с увеличаване на капитала .
Но за съветник -май не ставаш
От единя крачол в другия крачол. Това се нарича фиктивна търговия хем за зарибяване да се лъжат баламите, че има търговия а от друга страна акционерите да не си продават акциите. После пак надоле както е било винаги тук.
Но постовете ми са без значение щото никой не ми обръща никакво внимание и без това.
Губя на борсата само, защото ме крадат, мамят и лъжат и по-никаква друга причина! Първо тук а после си платих и с 20% в Петрол като, че не ми стигаше. Щом намеря добра инвестиция където шанса да се загуби е значително по-малък от да се спечели ще я обявя.
Моето мнение, че за съжаление акционерите няма да продадат нито сега нито дори и на 5ст пак да се върне те просто стискат и така и ще си отидат с холдинг пътища щото не могат мозъците им да възприемат продажбата и това ще е дори след обявяването на Холдинга в несъстоятелност пак ще стискат Жива трагедия!
Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
Исковете за обявяване в несъстоятелност на Холдинг пътища Ад са няколко към момента ма това никой не го обяви! То и баланс не се обявява но това е без значение!
Всичко е без значение а след падането до 2.5ст вече е пределно ясно, че след обявяването в несъстоятелност това ще е новото ниво!
А търговията по-позицията не желая дори да я коментирам щото отворя ли си устата става страшно. Само запомнете, че се прави всичко възможно акционерите да загубят и така е от много време и това няма да се промени.
Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
Да не възкръзнат мечтите на Симов и Пепи.На БФБ всичко е възможно...
Когато казах продажба на 5ст никой не ми обърна внимание. Като казах продажба на 5.5ст и ако не стане на 5ст пак никой не ми обърна внимание. Са всеки да се оправя кой както може като вероятно ще се качи до около 4ст но е много малко вероятно да се върне на 5ст отново.
И нищо няма да възкръсне а управителите на Холдинг Пътища като Хаджиянков и тоя на Нове Холдинг и сегашната управничка са за затвора и дано някой ги вкара там за дълъг период от време!
Казал съм ви го очаква се несъстоятелност а след нея нищо не следва да не говорим, че другия месец вече най-вероятно ще го спрат от търговия както спряха миналата година меком и химко точно през май. Изобщо не вярвам да са платили таксата за търговия.
Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
Коментар