IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ХД Пътища АД (6H2 / HDPAT)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Не мили, не драги.

    Изобщо не се впечатлявайте от цената както помните миналата година когато се обяви новината за запорираната сметка цената падна до 38ст и то при фалшива новина. После всички помните как се качи и до 90ст.

    Извода е не се връзвайте на подобни новини особено напълно не изяснени дали изобщо се отразят на Холдинга или не.

    Изчакайте да обявят, че въпроса е разрешен със сметката и да чуем как точно е решен и за какво точно е ставало дума. Това събитие рано или късно ще стане, защото самото запориране е за смешните 7 милиона при налични 130 на Холдинга.

    Изобщо не се плашете за момента нищо не застрашава акционерите а цената както може да пада така може и да се дига и това всички сте го видели.
    Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

    Коментар


    • И парите не минават вече тук............. Е, Няма такава мъка............

      Коментар


      • а се разплаче човек, като чете това....
        Мнението не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа.

        Коментар


        • Запорирането на сметките на "Холдинг Пътища" не влияе на строителните дружества, защото паричният поток не минава през "Холдинг Пътища" и не влияе на това как се развива строителният процес. Това са взаимоотношения между холдинга и банките.

          Коментар


          • Зор голям.

            Това интервю с Иван Иванов или са го взимали няколко часа или е било в писмен вид.
            Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

            Коментар


            • Иван Иванов, изпълнителен директор на "Пътностроителрна техника" АД и представляващ сдружение "Тракия ІV", изпълнител на лот 4 Ямбол - Карнобат на магистрала "Тракия":
              Проявяваме интерес към публично-частно партньорство и чакаме новия закон

              Г-н Иванов, изпълнява ли се в срок лот 4 Ямбол - Карнобат на магистрала "Тракия". След обещаното от вас по-скорошно завършване на част от трасето ще правите ли "превключване" на етапите? Ще прегрупирате ли хора и техника?
              - В момента лот 4 "Ямбол – Карнобат" на АМ "Тракия" се изпълнява в срок. Всички 6 етапа, които са предвидени за този период, са сертифицирани и платени от пътната агенция. Заради предсрочното пускате на 17 км от магистралния участък - от Ямбол до път І-7 при Петолъчката, направихме превключване на етапите. До края на юли 2012 г. трябва да сме завършили тези 17 км с акт 15 и 16, същото се отнася и за лотове 2, 3 на "Тракия". Така в участъка от Стара Загора до Петолъчката, където всяка година стават катастрофи и се отнемат човешки животи, натовареността ще се намали и предпоставките за пътнотранспортни произшествия (ПТП) ще намалеят съществено.

              Какво означава това за вас като строителна работа и екипи?
              - Това означава, че ние трябва да удвоим техниката и хората, които сме ангажирали, от двусменен на преминем към трисменен режим на работа. Вече сме излезли над терена с изключение на тези 12 км за укрепване на теренната основа, за които процедурата все още не е завършила (тече срокът за обжалване), но ние имаме най-висока обща оценка. В момента правим организация на работата, за да може веднага след като получим договора от АПИ, да започнем работа.

              Спечелихте лот 4 на "Тракия" в сдружение "Тракия ІV" от осем фирми. В същия състав ли продължавате строителството? Как се разпределя работата?
              - Към момента всички фирми от "Тракия ІV" остават в състава на сдружението, имат ангажименти и си ги изпълняват. Цялото трасе е разделено на участъци и фирмите изпълняват своята част от строително-монтажните работи.

              Съоръженията от подизпълнител ли се изпълняват?
              - Нямаме подизпълнител на обекта. Имаме наета техника, но съоръженията се изпълняват от "Пътностроителна техника" АД. Към края на тази година ние реално ще сме завършили основна част от съоръженията по лот 4. От гледна точка на преструктурирането и предаването на лот 4 е много важно съоръжението на път ІІ-53 Сливен – Ямбол (в края на лот 3 Нова Загора - Ямбол на магистралата). По него са направени пилотите и всички видове работи от етапа на изпълнение. По съоръжението на река Тунджа очакваме изпитването на пилотите да приключи до дни и продължаваме с новите изливни пилоти, след което предстои горното строене на съоръжението. Жп надлезът е готов 80%, остава само плочата и гредите да бъдат наредени. На съоръжението на път І-7 има оптични кабели, тече кореспонденция между АПИ и собствениците на тези кабели, които следва да ги изместят.

              Има ли водопроводи и други инженерни мрежи за преместване за ваша сметка, без да се увеличава стойността на договора, които не са съобразени в проекта?
              - Да, има, но при всяко строителство възникват проблеми. Ние неколкократно сме коментирали сериозните пропуски в проекта. Това води до съществени затруднения в графика на изпълнение на магистралата.

              Какво технологично решение ще използвате за укрепване на теренната основа под насипа на отделните участъци?
              - В тръжната документация на проведената обществена поръчка е предвидено технологично решение, с което се цели подобряване носимоспособността на теренната основа под пътните насипи в определени участъци от трасето на лот 4 на магистрала "Тракия". Описани са конкретните километрични положения по участъците с обща дължина 12.5 км, за които се предвиждат три метода за стабилизиране на основата. Те са избрани въз основа на проучване на конкретните характеристики на почвите в земната основа, както и на стабилитетни изследвания в зависимост от височината на насипите. Всички мероприятия ще се изпълняват в съответствие с проектните изчисления и техническата спецификация на Агенция "Пътна инфраструктура".

              На едно място от трасето приложихте геостатик, както е в проекта. Как ще решите останалите, които не се нуждаят от допълнително укрепване? Какъв тип са почвите по трасето на лот 4 на "Тракия"?
              - В първоначалния проект имаше предвидени два типа стабилизация на общо 6.5 км подучастъци. Тези два типа са механична стабилизация с дрениращ материал и полагане на армиращ геосинтетик. В действителност се оказа, че подучастъците, които се нуждаят от усилване на земната основа, са доста повече - около 25 км, т.е. повече от половината от трасето. До юни тази година не можеше да се работи по тези 25 км. В края на юни се взе решение на 13 км от трасето да се положи пясъчна възглавница за стабилизиране на почвите - тогава те вече бяха подсъхнали. Изпълнихме предписанието и останаха 12.5 км, които да се направят по трите споменати метода. Стартира се търг, направи се класиране, след окончателното завършване на обществената поръчка ще започне изпълнението им.
              След подробните геоложки проучвания, които направихме (повече от 200 проби в местата на старите сондажи), се установи наличие на почви от типа А-1, А-2, А-3, А-6 и А-7. Почвите от типа А-7-5 и А-7-6 са неподходящи за основа на пътни насипи и затова се наложи предприемане на допълнителни мероприятия за стабилизиране на терените с наличие на такива почви. На определени места дълбочината на пластовете от глини от типа А-7-6 е повече от 5-6 метра. Това е сериозно предизвикателство по отношение на стабилизацията на терена.

              Кога започвате работа по инженеринга на напоителните системи? Потвърден ли е изборът на "Пътностроителна техника" АД в този проект за 10 млн. лева? В какво ще се състои там работата ви и за какъв период от време?
              - На 3 октомври беше подписан договорът за възлагане на инженеринг - проучване, проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи, свързани с предотвратяване от наводняването на околните земеделски земи и на прилежащите
              съоръжения и насипи на лот 4 от магистрала "Тракия" от км 276+200 до км 325+280". Предметът на договора включва корекция на Азмак дере с дължина 8 км, в т.ч и пресичания на трасето на автомагистралата, реконструкция и почистване на съществуващото трасе на Азмак дере в обхвата на цялото отводнително поле, корекция на р. Мочурица с дължина 25 км, изграждане на отводнителна помпена станзия "Веселиново", реконструкция на отводнително поле "Веселиново - Зимница" и пресичания на лот 4 със съоръжения, стопанисвани и експлоатирани от "Напоителни системи" ЕАД. В първия етап ще бъдат изпълнени работите по реконструкцията на съоръженията, попадащи в обхвата на автомагистралата, което се предвижда до края на настоящата година. На втория етап ще бъдат реконструирани и останалите съоръжения на "Напоителни системи" ЕАД, в това число и изграждане на помпена станция "Веселиново".

              Има ли стар проект по това трасе?
              - Основание да стартираме тази процедура беше стар проект, но ние направихме наш проект - процедурата е на инженеринг, ще изпълним актуализиран проект, отговарящ на действителността към момента.

              Какъв процент от строително-монтажните работи на лот 4 сте изпълнили? Колко сертификата сте подали? Колко са ви разплатени?
              - Към момента са изпълнени около 47% от работите на обекта, сертифицирани са първите 6 етапа на стойност 66 млн. лв. (около една трета от стойността на лота), които са разплатени от възложителя. В изпълнената част се включват изкопи над 1.8 млн.м³ и насипи над 1.5 млн.м³, малки съоръжения, реконструкция на проводи и инженерни мрежи, строителство на големи съоръжения и други.
              На обекта са мобилизирани достатъчно техника и работна ръка за поетапното въвеждане на участъка от магистралата до км 291+000 до юли 2012 г. , а останалата част от лота ще бъде завършена до края на 2012 г. На половината на трасето не сме работили близо година, т.е. основната част от работата ще трябва да извършим за 18 месеца. Това е колосална работа.

              Докъде стигна развитието на казуса за запорираните сметки на "Холдинг Пътища" от ОББ? Как това се отразява на "Пътностроителна техника" АД?
              - Не се отразява нито на АМ "Тракия", нито на АМ "Марица". Строителството на тези проекти минава през дъщерни дружества – в случая "Пътностроителна техника", които са отделни юридически лица. Запорирането на сметките на "Холдинг Пътища" не влияе на строителните дружества, защото паричният поток не минава през "Холдинг Пътища" и не влияе на това как се развива строителният процес. Това са взаимоотношения между холдинга и банките. Търси се взаимоизгоден вариант за уреждане на взаимоотношенията.

              Кое е най-трудното при изпълнението на лот 4?
              - Ние сме строители с дългогодишен опит и за нас няма трудности при изпълнението на тези проекти. Предизвикателство са изненадите от неподходящите почви и решенията за тяхното стабилизиране.Това се отрази върху темповете на строителството на магистрала "Тракия" и организацията на строителния процес. Ще се постараем да завършим магистралата в срок.

              Колко са допълнителните средства за проекта?
              - Бих искал да уточня какво реално се случи. Ние коментираме два различни търга. Проектът за лот 4 не си променя стойността. Не бих казал, че това са допълнителни средства. Това са два допълнителни търга. Ние изпълняваме само дейностите, които не са били предвидени в проекта, и те струват съответната сума, с която сме играли. Това са допълнителни дейности, които нямат отношение към одобрения проект - те са извън него. Рехабилитираме напоителни съоръжения, които не са ремонтирани 20 години, и изграждаме нови. Заради това са се натрупали тези подпочвени води, тъй като е нямало къде да бъде отвеждани. С изграждането на цялата напоителна система ние ще отводним целия район. Не коментираме само трасето на магистралата. Няма да се застраши самата магистрала. Но проектът не променя стойността си.

              http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1178751
              Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

              Коментар


              • Вълци, змии, лисици и мечки.

                Първоначално изпратено от bate Goiko Разгледай мнение
                Няма го.....Заряза пътищарството.....Стана цигарджия
                Пепи беше добро момче, той вярваше в идеалите честност, коректност, справедливост но уви такива неща в България виреят трудно.


                Пепи сега е още малък но като по отрасне ще разбере, че в гората е пълно с хищници.
                Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                  Браво на ОББ...
                  Ако се резлизират продажби, акциите ще скочат.....
                  10Х
                  акцията си е френска по принцип

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Мажоритаря Разгледай мнение
                    Абе... Къде е Пепи... ?
                    Няма го.....Заряза пътищарството.....Стана цигарджия

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Gaki Разгледай мнение
                      Поздравления,(
                      Но наистина малко хора останаха.Едни фалираха,други дерайлираха,трети се ослушват като диви прасета в рядка гора....На слука.


                      Добра мисъл!
                      Тези който вярваме на нашата борса се броим вече на пръсти ..
                      Повечето вдигнаха ръце и или излезнаха или замразиха позициите си за по добри времена.Аз също съм замислил да спекулирам до края на месеца на ДАХ и да замразя свободните средства до декемри....Иначе имам български акции до 60 % но освен да се ядосвам с тях за търговията по една бройка за друго не стават и да се радвам че има изобщо сделка през деня...
                      Поздрави!
                      П.П. За какво съм ги купил ами по познати са от чуждите ..

                      Коментар


                      • Pepi & Co

                        Първоначално изпратено от Мажоритаря Разгледай мнение
                        Абе... Къде е Пепи... ?

                        Да ты чо?!!! Уху ел?!! Опозоримся, как пьяный Рева на трезвой бабе!

                        Коментар


                        • Абе... Къде е Пепи... ?
                          Мнението не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа.

                          Коментар


                          • Pepi & Co

                            Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение

                            Аз съм вече вътре и се подгрявам...
                            Гаки, ние сме за каре карти - толкова останахме на борсата....
                            Купиш 1000 бр и качиш мизата с 10 % ....
                            Поздравления,4i40!!!Нужен е кураж да купиш патоци и да го обявиш на всеослушание.Гледам днес,че някой беше сложил в ляво оферта за 30000 броя.Напираше ме да му бия цената с 50000,но народът не разбира от шега.Ще вземат да ми ги дадат,к'во ги прайвам после.Макар,че.....Но наистина малко хора останаха.Едни фалираха,други дерайлираха,трети се ослушват като диви прасета в рядка гора....На слука.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Gaki Разгледай мнение
                              4i40,въртиш,сучиш,но се забелязва повишен интерес от твоя страна към патоците.Абе,какво се чудиш,скачай в тигана.Ще си правим компания,че голяма скука ме е подгонила.

                              Аз съм вече вътре и се подгрявам...
                              Гаки, ние сме за каре карти - толкова останахме на борсата....
                              Купиш 1000 бр и качиш мизата с 10 % ....

                              Коментар


                              • Pepi & Co

                                Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                                Браво на ОББ...
                                Ако се резлизират продажби, акциите ще скочат.....
                                4i40,въртиш,сучиш,но се забелязва повишен интерес от твоя страна към патоците.Абе,какво се чудиш,скачай в тигана.Ще си правим компания,че голяма скука ме е подгонила.

                                Коментар

                                Working...
                                X