IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Биодит АД (BDT)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Julian Sofroniev Разгледай мнение
    още един въпрос
    колко ще е загубата ако НЕ капитализирате разходи (софтуерни, дизайни и всичко което вместо разход го осчетоводявате като ДМА)?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      Ами какво...

      scam - a dishonest scheme, a fraud.
      мерси

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнение

        какво е скам?
        или имаш предвид сПам? тази я знам
        аз съж журналист, така се пита, до откат, щом има кой да отговаря, доста рядко се среща някой да отговаря !
        Ами какво...

        scam - a dishonest scheme, a fraud.

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Чета статията в раздел новини и анализи:
          https://www.investor.bg/novini-i-ana...pazari-318533/

          не коментирам само цитирам:

          Нетни приходи от продажба: 159 - 151 - 149 - 113

          Капитал 12 000 000; 1% от 12 М е 120 000;

          Финансовият резултат за отчетната 2019 г. е загуба преди данъци в размер на 637 хил. лв.

          През 2019 г. е получен и банков заем от Българо-американската кредитна банка в размер на 150 000 лева с падеж до 21.12.2021 год., който спомага за посрещане на текущите нужди на дружеството. „Биодит“ АД получава и редовно краткосрочно финансиране от свързани лица.

          Съществена част от активите на компанията е формирана от нематериален актив – полезен модел, разработен в Испания, който през 2018 г, е апортиран в капитала на дружеството при увеличение на капитала. В резултат от апорта капиталът на дружеството е увеличен с 8 645 675 лв.

          Заетите лица в компанията са седем души, като с цел ограничаване на разходите и стимулиране на продуктивността, заплатите на персонала за следващите две години са намалени на 75 % като те ще получат компенсация под формата на акции на компанията.


          Пример за конкурентен продукт:
          https://www.fujitsu.com/global/produ...ntication.html
          Last edited by Yanchev; 25.12.2020, 00:59. Причина: добавяне на текст

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Бе прилича на скам тая работа...
            какво е скам?
            или имаш предвид сПам? тази я знам
            аз съж журналист, така се пита, до откат, щом има кой да отговаря, доста рядко се среща някой да отговаря !

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнение

              Благодаря много
              зачудих се още 2 неща
              Първото, след като имате договори за 5 г., колко са сигурните приходи за следващите 5 години (или то е на база на посетител, а не на стая и ще зависи от посетителите)?
              Как имате спад за 2020 г., след като абонаментите трябва да са бетон, фиксирани за 5 г. напред или зависи от "чекираните", тоест броя гости на хотела?

              Поздрави
              Бе прилича на скам тая работа...
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Здравейте,

                Много ми харесва компанията и обмислям да участвам в ИПО. Единственият червен флаг за мен е, че доказан фонд от ранга на NEVEQ излиза от компанията Ви. Това наистина ме тревожи, как бихте го обяснили?

                Поздрави,

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Julian Sofroniev Разгледай мнение

                  Първият оборудван хотел в България е Хотел Saneo Club Odesos Златни Пясъци ( 186 стаи ). Независимо от ситуацията с туристическия бранш, във събота 26.12, ще оборудваме и втори хотел в България, Спа хотел Гела ( Пампорово ). Хотела е първия пасивен в БГ и е изцяло природосъобразно построен. Препоръчвам силно да се посети.
                  В София има над 15 компании, които използват продуктите ни.

                  По оношение на "завземането" на световния пазар, имам малко по-различно виждане от всички Стартъп предприемачи.

                  Последните 15-20 години се наложи мантрата, че като предприемач, трябва да създадеш иновативен продукт, след което да набереш капитал от фондове за рискови инвестиции и да скалираш бързо бизнеса на множество пазари. Фонд мениджърите правят всичко възможно да убедят/накарат предприемача, да разраства бизнеса едновременно на множество пазари.
                  И понеже аз съм човек на цифрите, вместо да слушам субективната човешка преценка базирана единствено на няколко примера със Американски компании, гледам какво казват цифрите!
                  От трите водещи рискови фактора, заради които се провалят Стартъп компаниите, на първо място е прекалено бързото разрастване на много пазари. На второ място е подбор на екипа и едва на трето е продукта.
                  Желанието за бързо разрастване на много пазари едновременно води до неконтролируеми разходи и в 84% от случаите до фалит на компанията.
                  Като изключим няколко частни примера със Американски компании ( които могат да работят 15 години на загуба, за да завземат пазарен дял и имат почти неограничен достъп до финансов ресурс ), нещата за Стартъпите в Европа, наистина не работят така.

                  За разлика от Америка, която както знаем осигурява неограничено финансиране на стартиращи компании и е консистентен пазар в Европа имаме 21 различни държави със различен език и култура, със различен стил на правене на бизнес и т.н.

                  Не е реалистично да вярваме, че за 3-4 години, може да се завземем този пазар, освен ако не си осигурим всички пари на ФНФ и всички Рискови фондове в БГ и работим на загуба следващите 10 години.

                  Копи-пейст при софтуерните компаниие е лесно, но когато си инжинерингова компания, имаш разработка на продукт/детайл, фърмуеър, прототипиране, тестване, сертифициране и едва тогава производство и продажба. Процеса отнема години и струва милиони. Тогава се надяваш, че не си сгрешил някъде по етапите и трябва да започнеш от начало.
                  Дори в най-конкурентните сектори, като мобилните телефони и автомобило строенето, лидерите "държат" не повече от 5%-10% от пазара. Епъл, Майкрософт и Амазон ( имаха безгарничната подкрепа на Американското правителство, също както и Самсунг, Хуавей, Алибаба и други ) станаха лидери 15-20 години след старта си.
                  Пазара на биометрични решения, ще расте експоненциално през следващите 10 години и приложението им, ще е във всички сектори на икономиката.
                  Само в хотелската индустрия има над 15млн хотелски стаи ( дори само 0,1% от този пазар, ще ни направи лидери и ще изстреля компанията сред водещите технологични компании в Европа ), които в следващите 5-10 години трябва да бъдат преоборудвани със нови онлайн системи за контрол на достъп. В България от общо 102 000 стаи, над 55 000 трябва да бъдат преоборудвани в следващите години.

                  За 25 години бизнеса ме научи, че е по-добре да съм практичен оптимист, отколкото непрактичен мечтател.

                  Надявам се да не "разсърдя" някой от участниците във форума със дългото писане, но се радвам, че разгърнахме толкова темата и поставените въпроси. Вярвам, че така всеки, ще може най-добре да разбере, къде се намира компанията в момента и къде искаме да стигнем.

                  Имаме много големи амбиции и си поставяме високи цели, но искаме да ги реализираме контролирайки рисковете.

                  Поздрави,
                  Благодаря много
                  зачудих се още 2 неща
                  Първото, след като имате договори за 5 г., колко са сигурните приходи за следващите 5 години (или то е на база на посетител, а не на стая и ще зависи от посетителите)?
                  Как имате спад за 2020 г., след като абонаментите трябва да са бетон, фиксирани за 5 г. напред или зависи от "чекираните", тоест броя гости на хотела?

                  Поздрави

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
                    "Импетус Капитал" има ли връзка с "Екометал Инженеринг ЕООД"?
                    Здравейте!

                    Нямам представа. За този въпрос, трябва да се обърнете, към партньорите във фонда.
                    Аз мога да Ви отговоря само за неща свързани с Биодит.

                    Поздрави,

                    Коментар


                    • "Импетус Капитал" има ли връзка с "Екометал Инженеринг ЕООД"?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Julian Sofroniev Разгледай мнение
                        ...нещата за Стартъпите в Европа, наистина не работят така...
                        +1.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Julian Sofroniev Разгледай мнение

                          ...

                          От трите водещи рискови фактора, заради които се провалят Стартъп компаниите, на първо място е прекалено бързото разрастване на много пазари. На второ място е подбор на екипа и едва на трето е продукта.
                          Желанието за бързо разрастване на много пазари едновременно води до неконтролируеми разходи и в 94% от случаите до фалит на компанията.
                          Интересна ми е темата. Ще съм благодарен за някаква препратка към изнесените данни. Може и на лични.

                          Желая успех на начинанието.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнение

                            Кои са хотелите в България? Някъде в София може ри да се отиде да се "пипне" продукта в хотел или нещо?

                            Ако бързо не инсталирате wourld wide и не заграбите пазарен дял, защо мислите че отнема 3-4 г. конкурент да предложи продукт. Копи пейст не се ли прави по-бързо? Или тогава вече ще сте лидери и ще е трудно? Още не мога да повярвам че в БГ има компания, която прави нещо уникално, може би комплекс.

                            В миналото Адванс Екуити инвестира в СЕП които мисля че фалира и трябваше да прами някаква система за безжично плащане през приложение на телефон. От там ме е страх с номите неща. Малко са опасни, затова Ви питах какъв е шанса за фалит и отговора ми хареса. Абонамента е сладка работа, с пет годишни договори...
                            Първият оборудван хотел в България е Хотел Saneo Club Odesos Златни Пясъци ( 186 стаи ). Независимо от ситуацията с туристическия бранш, във събота 26.12, ще оборудваме и втори хотел в България, Спа хотел Гела ( Пампорово ). Хотела е първия пасивен в БГ и е изцяло природосъобразно построен. Препоръчвам силно да се посети.
                            В София има над 15 компании, които използват продуктите ни.

                            По оношение на "завземането" на световния пазар, имам малко по-различно виждане от всички Стартъп предприемачи.

                            Последните 15-20 години се наложи мантрата, че като предприемач, трябва да създадеш иновативен продукт, след което да набереш капитал от фондове за рискови инвестиции и да скалираш бързо бизнеса на множество пазари. Фонд мениджърите правят всичко възможно да убедят/накарат предприемача, да разраства бизнеса едновременно на множество пазари.
                            И понеже аз съм човек на цифрите, вместо да слушам субективната човешка преценка базирана единствено на няколко примера със Американски компании, гледам какво казват цифрите!
                            От трите водещи рискови фактора, заради които се провалят Стартъп компаниите, на първо място е прекалено бързото разрастване на много пазари. На второ място е подбор на екипа и едва на трето е продукта.
                            Желанието за бързо разрастване на много пазари едновременно води до неконтролируеми разходи и в 84% от случаите до фалит на компанията.
                            Като изключим няколко частни примера със Американски компании ( които могат да работят 15 години на загуба, за да завземат пазарен дял и имат почти неограничен достъп до финансов ресурс ), нещата за Стартъпите в Европа, наистина не работят така.

                            За разлика от Америка, която както знаем осигурява неограничено финансиране на стартиращи компании и е консистентен пазар в Европа имаме 21 различни държави със различен език и култура, със различен стил на правене на бизнес и т.н.

                            Не е реалистично да вярваме, че за 3-4 години, може да се завземем този пазар, освен ако не си осигурим всички пари на ФНФ и всички Рискови фондове в БГ и работим на загуба следващите 10 години.

                            Копи-пейст при софтуерните компаниие е лесно, но когато си инжинерингова компания, имаш разработка на продукт/детайл, фърмуеър, прототипиране, тестване, сертифициране и едва тогава производство и продажба. Процеса отнема години и струва милиони. Тогава се надяваш, че не си сгрешил някъде по етапите и трябва да започнеш от начало.
                            Дори в най-конкурентните сектори, като мобилните телефони и автомобило строенето, лидерите "държат" не повече от 5%-10% от пазара. Епъл, Майкрософт и Амазон ( имаха безгарничната подкрепа на Американското правителство, също както и Самсунг, Хуавей, Алибаба и други ) станаха лидери 15-20 години след старта си.
                            Пазара на биометрични решения, ще расте експоненциално през следващите 10 години и приложението им, ще е във всички сектори на икономиката.
                            Само в хотелската индустрия има над 15млн хотелски стаи ( дори само 0,1% от този пазар, ще ни направи лидери и ще изстреля компанията сред водещите технологични компании в Европа ), които в следващите 5-10 години трябва да бъдат преоборудвани със нови онлайн системи за контрол на достъп. В България от общо 102 000 стаи, над 55 000 трябва да бъдат преоборудвани в следващите години.

                            За 25 години бизнеса ме научи, че е по-добре да съм практичен оптимист, отколкото непрактичен мечтател.

                            Надявам се да не "разсърдя" някой от участниците във форума със дългото писане, но се радвам, че разгърнахме толкова темата и поставените въпроси. Вярвам, че така всеки, ще може най-добре да разбере, къде се намира компанията в момента и къде искаме да стигнем.

                            Имаме много големи амбиции и си поставяме високи цели, но искаме да ги реализираме контролирайки рисковете.

                            Поздрави,
                            Last edited by Julian Sofroniev; 24.12.2020, 10:47.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Julian Sofroniev Разгледай мнение

                              Здравейте!

                              Ето и отговорите, както следва:

                              - Нямаме пряка конкуренция. Компаниите, които се занимават със разработка и производство на Биометрични системи, основно предлагат единични устройства за контрол на достъп, заместващи картови такива, а не системи. Нашият фокус е да разработваме и предлагаме цялостни решения, каквито другите компании нямат. За пример, мога да дам хотелската ни система, която е първата безжична биометрична система за управление и контрол на достъп в света.

                              - В световен мащаб има около 30-40 компании. Тук е важно да отбележим, че става въпрос, за разработчици на биометрични продукти, а не компании, които купуват даден готов продукт и се опитват да го адаптират, към софтуер

                              - Да, основно фирмите в този бранш са големи, с приходи над EUR 50mln. Можем да ги разделим в три групи. Първата са компании, които произвеждат само биометрични сензори и не правят продукти или решения. Вторите са компании, които купуват сензори от първите и имат решения основно за Government & Military sectors. Третата група са основно Китайски компании, които произвеждат крайни устройства за замяна на картови такива.

                              - Да, основните ни предимства са две. Безжичната технология с онлайн централизирана база данни , която позволява значителна оптимизация на разходите и множество възможностти за къстъмизация на крайните решения. За пример, ще дам компания в БГ, която има 32 обекта и използваше китайско решение. След внедряването на нашата система, отпадна необходимостта от ежедневна ръчна работа на 32 служители да обработват 32 отделни файла, които всяка вечер трябва да се импортират в ERP система. Сега това става автоматично в рамките на 1 минута. Второто много важно, е че цялостната разработка, както на хардуер, така и софтуер се извършва вътрешно в компанията. Това ни позволява да оптимизираме значително разходите и да имаме възможност много бързо да разработваме нови продукти и решения за нуждите на конкретна индустрия

                              - Само за две години след, като стартирахме предлагането на продуктите ни на пазара в БГ, имаме над 65% пазарен дял. Извън БГ имаме 5 годишни абонаментни договори, със 3 хотела в Ибиса Испания. И трите договора бяха сключени на най-голямото хотелско изложение в Барселона през 2018г. Досега не сме правили постъпления за продажба на продуктите ни на други пазари

                              - Риска от фалит го оценявам като малък. Причините са няколко. Първата, е че след реорганизирането, което направихме в началото на 2020 година, разходите на компанията намаляха двойно ( и ще се задържат на тези нива в следващите 12-18 месеца ) , което ще ни позволи да излезем на печалба още през следващата година. Втората, е че имаме четири напълно завършени и валидирани на пазара продуктови линии и не са необходими нови значителни инвестиции в развойна дейност в следващите години. Третата, е че както написах и по-горе, нямаме пряка конкуренция. Компаниите, които продават биометрични продукти в Европа са основно дистрибутори купуващи и продаващи китайски продукти, а не цялостни решения, каквито предлагаме ние. Също така, вероятността да се появи нова компания на този пазар е много, много малка, като основната причина за това е значителния първоначален капитал, който е нужен ( за разлика от софтуерните стартъпи ) и 3-4 годишният период от началото на разработката до готов краен продукт.

                              - Тъй, като сме под NDA, ще кажа че имаме разговори със водеща Европейска технологична компания, но на този етап разговорите са основно в посока, да разработваме white label products за тях.

                              - Приходите за 2020 година са около 180 000 лева, или 85% от прихода реализиран през 2019 година. Мисля, че причините са ясни. Март месец отложихме планирано оборудване на три хотела на черноморието. Общо отложените проекти са на стойност 450 000 лева. Като допълнение, ще поясня, че преди да настъпи ситуацията с Ковид19, Q1 2020 vs Q1 2019 имахме ръст на приходите от 210%.

                              - Капитала е натрупан, чрез апорт на нематериален актив Патент на технологията ни, на стойност 8 646 000 лева и парични вноски в размер на 4 174 000 лева

                              - Благодарение на безжичната ни технология, инсталацията на един хотел със 100 стаи се извършва за 5-6 дни. Един екип от двама инсталатори може да оборудва 15-20 хотела ( 1500-2000 стаи, 1 100 000 лева приход за 5 годишен период ) на година. Фокуса на компанията е в разработката на иновативни решения и технологии. За да можем да скалираме по-бързо бизнеса ни, ще запазим фокуса върху разработката и продажбите, а инсталациите и подръжката, ще се извършват от фирми подизпълнители.

                              Надявам се, че успях да отговоря подробно на всичките въпроси.

                              Поздрави,
                              Кои са хотелите в България? Някъде в София може ри да се отиде да се "пипне" продукта в хотел или нещо?

                              Ако бързо не инсталирате wourld wide и не заграбите пазарен дял, защо мислите че отнема 3-4 г. конкурент да предложи продукт. Копи пейст не се ли прави по-бързо? Или тогава вече ще сте лидери и ще е трудно? Още не мога да повярвам че в БГ има компания, която прави нещо уникално, може би комплекс.

                              В миналото Адванс Екуити инвестира в СЕП които мисля че фалира и трябваше да прами някаква система за безжично плащане през приложение на телефон. От там ме е страх с номите неща. Малко са опасни, затова Ви питах какъв е шанса за фалит и отговора ми хареса. Абонамента е сладка работа, с пет годишни договори...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнение

                                Здравейте
                                имате ли конкуренция?
                                Колко са конкурентите? 2 3 5 10 или 1000?
                                има ли голями фирми
                                имате ли уникални предимства пред тях?
                                каккъв пазарен дял имате в момента
                                какъв е риска от фалит
                                имате ли вече предложения някой да ви купи?
                                колко са приходите за 2019та
                                как е натрупан капитала от 12,8 млн. с преоценки или реален кеш
                                бавно ли се инсталират 1 000 хотела и има ли проблем в това, тоест да нямате инсталационен капацитет

                                Поздрави
                                Здравейте!

                                Ето и отговорите, както следва:

                                - Нямаме пряка конкуренция. Компаниите, които се занимават със разработка и производство на Биометрични системи, основно предлагат единични устройства за контрол на достъп, заместващи картови такива, а не системи. Нашият фокус е да разработваме и предлагаме цялостни решения, каквито другите компании нямат. За пример, мога да дам хотелската ни система, която е първата безжична биометрична система за управление и контрол на достъп в света.

                                - В световен мащаб има около 30-40 компании. Тук е важно да отбележим, че става въпрос, за разработчици на биометрични продукти, а не компании, които купуват даден готов продукт и се опитват да го адаптират, към софтуер

                                - Да, основно фирмите в този бранш са големи, с приходи над EUR 50mln. Можем да ги разделим в три групи. Първата са компании, които произвеждат само биометрични сензори и не правят продукти или решения. Вторите са компании, които купуват сензори от първите и имат решения основно за Government & Military sectors. Третата група са основно Китайски компании, които произвеждат крайни устройства за замяна на картови такива.

                                - Да, основните ни предимства са две. Безжичната технология с онлайн централизирана база данни , която позволява значителна оптимизация на разходите и множество възможностти за къстъмизация на крайните решения. За пример, ще дам компания в БГ, която има 32 обекта и използваше китайско решение. След внедряването на нашата система, отпадна необходимостта от ежедневна ръчна работа на 32 служители да обработват 32 отделни файла, които всяка вечер трябва да се импортират в ERP система. Сега това става автоматично в рамките на 1 минута. Второто много важно, е че цялостната разработка, както на хардуер, така и софтуер се извършва вътрешно в компанията. Това ни позволява да оптимизираме значително разходите и да имаме възможност много бързо да разработваме нови продукти и решения за нуждите на конкретна индустрия

                                - Само за две години след, като стартирахме предлагането на продуктите ни на пазара в БГ, имаме над 65% пазарен дял. Извън БГ имаме 5 годишни абонаментни договори, със 3 хотела в Ибиса Испания. И трите договора бяха сключени на най-голямото хотелско изложение в Барселона през 2018г. Досега не сме правили постъпления за продажба на продуктите ни на други пазари

                                - Риска от фалит го оценявам като малък. Причините са няколко. Първата, е че след реорганизирането, което направихме в началото на 2020 година, разходите на компанията намаляха двойно ( и ще се задържат на тези нива в следващите 12-18 месеца ) , което ще ни позволи да излезем на печалба още през следващата година. Втората, е че имаме четири напълно завършени и валидирани на пазара продуктови линии и не са необходими нови значителни инвестиции в развойна дейност в следващите години. Третата, е че както написах и по-горе, нямаме пряка конкуренция. Компаниите, които продават биометрични продукти в Европа са основно дистрибутори купуващи и продаващи китайски продукти, а не цялостни решения, каквито предлагаме ние. Също така, вероятността да се появи нова компания на този пазар е много, много малка, като основната причина за това е значителния първоначален капитал, който е нужен ( за разлика от софтуерните стартъпи ) и 3-4 годишният период от началото на разработката до готов краен продукт.

                                - Тъй, като сме под NDA, ще кажа че имаме разговори със водеща Европейска технологична компания, но на този етап разговорите са основно в посока, да разработваме white label products за тях.

                                - Приходите за 2020 година са около 180 000 лева, или 85% от прихода реализиран през 2019 година. Мисля, че причините са ясни. Март месец отложихме планирано оборудване на три хотела на черноморието. Общо отложените проекти са на стойност 450 000 лева. Като допълнение, ще поясня, че преди да настъпи ситуацията с Ковид19, Q1 2020 vs Q1 2019 имахме ръст на приходите от 210%.

                                - Капитала е натрупан, чрез апорт на нематериален актив Патент на технологията ни, на стойност 8 646 000 лева и парични вноски в размер на 4 174 000 лева

                                - Благодарение на безжичната ни технология, инсталацията на един хотел със 100 стаи се извършва за 5-6 дни. Един екип от двама инсталатори може да оборудва 15-20 хотела ( 1500-2000 стаи, 1 100 000 лева приход за 5 годишен период ) на година. Фокуса на компанията е в разработката на иновативни решения и технологии. За да можем да скалираме по-бързо бизнеса ни, ще запазим фокуса върху разработката и продажбите, а инсталациите и подръжката, ще се извършват от фирми подизпълнители.

                                Надявам се, че успях да отговоря подробно на всичките въпроси.

                                Поздрави,
                                Last edited by Julian Sofroniev; 23.12.2020, 23:11.

                                Коментар

                                Working...
                                X