Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зелена, интелигентна,IRR >> 30%

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Вие двамата (най-вероятно същия с два Ника) да вземете да напишете малко математика за това нещо, нали сте инженери...

    NOVUS ORDO SECLORUM

    Коментар


    • Какво стана преди 12 години: Работех инженер по продажбите в „Белком ЕООД” (или ООД, вече ми се губи, бургаска търговска фирма.) Скъпчия не на квадрат, ами на куб. Веднъж, попадам в Габрово, кв. Ябълка, при STS Solar и срещам Матеев. Покрай куп ... безполезни скъпи дрънкулки, нося AC/DC амперклещи, 400 А. Съвършени, капка. Пита ме по колко са, звъня по тлф в Бургас, казват ми 149 лв. Човекът ги взе на мига, сияе. Връщам се в Търново, (офисът там) и, от Бургас ме нахендрят, че това били „само клещите”, а сертификатът - още над 700 лв, ама те тогава „забравили”. Сякаш аз определям ценит. Минавам пак след някошко дни, очи нямам да го погледна. Той ми дава парите и казва „дотук беше, от вас повече няма да купувам нищо”. И ми се набива в ума, че с хората, трябва да си пределно честен, иначе, си засираш пътя. Не, че съм искал и нарочно съм го измамил, така ми отговориха от главната квартира. Ама контрата -у мен. Как той да иска да има работа с „такива”? След време, инсталираме едно ККУ в Етрополе, пропускам да премахна шунтова пластина на токовия трансформатор, и след седмица, енергетикът ми се сърди, подвел съм го, прекомпенсира. Отидох, отстраних пропуска, шефът ми му прибута още един сумиращ токов траф за над 1000 лв (въпреки, че и само със стария си работеше нормално а аз на човека поднесох озвинения, т.к.съм сгрешил. Да знае, че съм се осъзнал, че може още да разчита на мен...И, на следващата сутрин, г-н ти Белчев, шефър, ме уволни, т.к.съм „работел срещу доброто име на фирмата”. Как ти харесва? Яяно-според него, си длъжен да лъжеш хората и да ги гледаш в очите, и това било „работа ЗА доброто име”, ай сиктир. Аз казвам, тъпо е но, в Габрово, вече съм персона нон грата. И от форума си, Матеев ме низвергна и ме избаня завинаги, щото настоявах, че ги чакат („фотоволтаистите”) тежки времена, щото Държавата ги е предала и е срещу тях. Коеъто се и случи. Низвергна ме той, ама не ми даде да потъна...
      Затова, не знам какво точно да правя, опитвам да си върна дълга...не и не. Аз съм „измамник”, разбра ли? Казвам, показвам, разказвам , доказвам - игнор, почти пълен. Всичко напразно, „застрашил” съм някого и нещо (знам ли) и... имаме, каквото имаме. Човек може да е магаре, дори ушите му да са къси. И за мен се отнася. Ние с теб, може да сме провидяли 10 години напред но, значение има само миналото.
      Колко тъжно.
      Last edited by Pyramid; 06.04.2020, 17:42.
      Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

      Коментар


      • Ще нахвърлям нещо по въпросите, но без конкретика в отговорите, г-н Матеев. Първо изгледайте клипа. Тодор там доста ясно направи сравнителен анализ, обобщения и посоки на развитие - какви са предимствата на продукта. Също имаме идея как трябва да се верифицира за една година и под каква форма, преди варианти с маркетингов подход, конкретизиране на мащаба като проценти и какви краткосрочни и дългосрочни цели трябва да гоним. Има определен "мърчъндайзингов" подход за развитие на продуктовата линия, основни продукти след този, както и съпътстващи изделия...Това дава основа за работа около 4-5 години напред. Даже един от коментиращите тук, засегна приятен маркетингов подход. В купищата глупотевини и празни приказки, каза нещо много вярно, ще го цитирам обобщено: "Когато хората чуят, че в сградата има нещо свързано със "зелена енергия" и "спестяване", веднага реагират положително и си плащат..." Закупените изделия от него не са толкова функционални и пак е привлякъл интерес с това, защото видиш ли имало едно там на сифона. Имаме една стратегия именно в тази връзка, с първата серия продукти от около 250-300 продукта, а може би малко повече, но под 1000бр. С това мога да кажа, че може да се извади статистика и евентуална стратегия за следващите стъпки. Но е необходима една година реална верификация - монтирани в съответните сгради и помещения. Всичко друго ще е оптимизъм, но пък знае ли човек...стават чудеса. За да не разчитаме на тях, реалността е такава. Има много отговори на конкретните ви и обосновани питания, защото сте прав, че ще стане сложно и едва ли продуктът има шанс ако няма реална база и стратегия като отправни точки. Говорим за флагмана, който трябва да представи концепцията - "HTEconomizer" https://solo-form.com/project/sistem...e-na-energiya/, преди да продължим разработката на продукта за банята - "Ecoboil" - https://solo-form.com/project/sistema-za-banya/. Нещата там ще изглеждат доста любопитно, а и реалната структура още не е завършена. Това е за хора, които ще дойдат и ще има диалог, или поне ще проведем някаква нормална комуникация, с ясни и точни намерения. За да убеждаваме някой на инвестира 1 лев, трябва той първо да знае какво имаме, в какво ще инвестира този 1 лев и защо. Не да има някакви безумни очаквания и видиш ли да си мисли някой, че този 1 лев след 6 месеца или една година, как ще стане рязко 1 000 000.

        Подчертали сме го няколко пъти - ние сме реалисти, искаме и реалисти срещу нас, за да извървим финала до появата на продукта на пазара. Вижте, черната работа я свършихме и сме спестили на инвеститорите доста нерви и безумия като етапи. Идват в доста по-удобен момент, отколкото могат да се представят. С доста по-малко загуби и с доста по-ясни възможности, на база, на които можеш ясно и точно да прецениш в какво влизаш като проект. Има и критерии, на които да се облегнеш в чисто икономически, маркетингов и стратегически аспект, както и какви са посоките. С оглед на ефекта от продукта, монтиран в конкретен брой сгради и помещения. Това е стратегия на етапи. Не е сериозно да не си правите сам проучване също, а да се доверите само на нашите обобщения. През годините само един много сериозен бизнесмен, направи това сам. Страшно добро впечатление ми направи като каза: "Много ясно, че аз ще си направя мой анализ и проучване, с моя екип, защото ще влагам мои пари." Така се прави според мен. Иначе базови данни можем да дадем, но човекът трябва да си направи едно "сканиране" на пазара, за да е наясно и да си свери часовника. Не се получи, защото той беше в "посреднически процеси" и имаше много различен бизнес и възприятия за него. Просто беше с прекалено големи очаквания и светкавично искаше да си върне първоначалната инвестиция и печалбата, защото разбираше нещата по друг начин. Напълно нормално, никой на никого не се сърдеше, просто различни концепции за правене на бизнес. Но хареса продукта и каза да не се отказваме. За втория продукт сме имали още по-добра обратна връзка.

        Мащабът на пазара е голям, както и новите тенденции в новите сгради, "зелени паспорти" на сгради, които навлязоха и тук...Имал съм досег до такива хора, така че го има както тенденция и там пазарът е доста любопитен. Показвал съм им този продукт и не е имало някой, който да не каже, че това даже ще бъде добър маркетинг за тях, освен за нас. Това е реален и двустранен маркетингов ефект. Казвам го чисто професионално, защото съм виждал в световната практика как се получава това. Но всеки иска готов, произведен и краен продукт. Това е.

        Реален брой домакинства и колко процента ще обхванем в различните етапи - на ниво верифициране и после вече като масово разпространение; типове сгради и типовете помещения; възрастова граница и т.н. Проектът има социален елемент и той привлича. Маркетингът ще зависи след първата крачка на верифициране. Има идеи за това към кого да се обърнем за типа маркетинг - особено дигиталният и под каква форма, защото той е реалност, а излезеш ли от тази "реалност" не ставаш за бизнес. Но това зависи от следващите стъпки и дали ще отидем на "рафта в магазина". Засега се прави презентиране и разясняване на проекта в социални мрежи, има и продуктов сайт, но е възможна и изработката на нов уеб сайт, но с други цели. Изчакваме с конкретните стъпки, за да видим на първо ниво какво ще се получи. Има продуктова идентичност, ще има процедура за търговска марка, така че някои крачки са ясни, просто преценяваме кога е удачно да ускорим процеса. Също е важно един ли ще е инвеститорът или повече, колко и какви форми на участие ще има и т.н. Помислено е и за тип опаковки, като нещо конкретно - тип транспортна до обекти ако се заложи не един тип стратегия към пазара, както и потребителска опаковка за "рафта в магазина". Всичко това зависи от верифициране от първи етап на продукта на определени места и в каква посока ще поемем.Трябва да сме гъвкави. Това може да стане едва след една година и покриване на базов мащаб от обекти, които да докажат функцията и ефекта, а не нереални обещания.

        Г-н Матеев, не знам какво толкова сте се наплашили от тези китайци. Те са тук, те идват и ще стават повече, вече го правят много години това и сме в техните ръце. Вижте, ако имате какво да им предложите няма от какво да се плашите, защото те са арогантни и агресивни, но вие им предложете нещо, с което може да сте ценен за тях. Те имаха цел с копирането и използваха това, което им беше необходимо и не ги интересува вече кой какво прави, защото могат да го купят него и всичко около него. По-лесно им е да си го купят вече, а те имат с какво. Ние тук сме за купуване, но няма да са много хората, които ще имат какво да предложат. През годините съм правил изделия и продукти, бил съм проектант, разработчик и консултант, повярвайте ми доста мои неща съм ги виждал буквално копирани - концепции, реално проектирани и снимани обекти. Всичко това в профили на китайски производители в Alibaba и къде ли не още. Комуникацията с тях не искам да коментирам...Аз специално съм най-уязвим и аз трябва да ви кажа какво означава да ви "копират", нищо че нещата ги подсигурявам като интелектуална собственост, поне тези които трябва. Знаете, че те имат други закони и затова не им пука. Те са като черна дупка за интелектуалната собствено, в която освен да се изгубиш, друго не може да ти се случи. А и съм наясно с похвати, които те изпалзват и как се заобикалят индустриални дизайни, полезни модели и патенти за изобретения. Но представете си, че орева света, че видиш ли като ме изкопират, аз трябва да живея в страх и безпокойство. Живее в страх само този, който не може да измисли повече или няма какво друго да предложи. Имам "капсулирани" и "невидим" неща, които те не ги знаят и няма как да ги знаят, така че колкото и да крадат, което е нормално, аз трябва да съм готов с алтернативи. Както казва един мой познат: "Щом те копират, значи си на прав път". Казвам го с усмивка разбира се. В момента много компании използват маркетинговия трик с "копирането от китайци". Има няколко екипа, в които участвах, с различни хора, както и такива, с които комуникирам и от чужбина. Във връзка с продукт за риболовци, имам конкретни клиенти от Холандия и Белгия и знам какво ми отговориха за тенденциите и желанието им да не купуват от китайци, а от реалния производител. От тях пазаруват все още компоненти и допълнения. Разбирам ви напълно, че използвате много електроника и хардуер, че зависите от китайци и куп други азиатски производители на ел.аксесоари и хардуерни компоненти, но това трябва да ви наведе на мисълта за други неща, но не и страхове...По-скоро трябва да си зададете въпроса по друг начин:"Какво имам аз, как да реагирам и как да имам повече възможности?". Да спориш и да си търсиш правата в Китай, че са ти изкопирали нещо и било подобно на твоето, е като да си играеш на търсенето на "игла в купа сено". Има немалко хора, които подходиха гъвкаво и се свързаха с тези "копиращи китайци", предложиха им как продукта да стане още по-добър, какво друго могат да им дадат като "ноу-хау" и как това да им вдигне печалбата. Това са същите, от които са откраднали - има един пример с електрически велосипед. Човекът си печели, от същите, които са го копирали и даже им дава още идеи и разработки - така те имат ресурс за производство и печалби, а той има определено добър процент и парични потоци от това. Има много варианти за реакция и вярвам, че е по-добре да се доверим на многото примери и подход по света. Ако пък не стане, има други потребителски нагласи, които вече търсят първоизточника, защото искат връзка с бранда и тези, които са го създали. Имам и продукти и изделия в хардуерния сектор с една малка фирма, които правихме през годините. Те правеха неща за външни пазари,но много хитро подходиха, когато изпаднаха до положението с "копирането от китайци". Бях част от разработките и им изградих процеса като дребносерийно производство. Това е като цяло.

        Видео - https://www.facebook.com/hteconomize...0788875783709/

        Проектът - https://solo-form.com/project/sistem...e-na-energiya/
        Product Website -
        http://hteconomizer.com/
        Facebook – https://www.facebook.com/hteconomizer/
        Instagram – https://www.instagram.com/hteconomizer/
        LinkedIn – https://www.linkedin.com/company/hteconomizer/
        Pinterest - https://www.pinterest.com/hteconomizer

        А кой съм аз и с какво се занимавам, ето:
        https://solo-form.com/

        За Solo - https://solo-form.com/za-solo/
        Проекти - https://solo-form.com/proekti/
        Проектен процес - https://solo-form.com/uslugi/
        Блог - https://solo-form.com/statii/

        Facebook - https://www.facebook.com/soloformdesign/
        Instagram - https://www.instagram.com/solo_form/
        LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/solo-form/
        Pinterest - https://www.pinterest.com/solo_form/
        Last edited by Павел Влахов; Вчера, 11:43.

        Коментар


        • Тук става, с извинение за израза - за "вдигане на пушилка", но нищо повече. Разбрахме, че е място за "гюрултия", така че отново старото клише се потвърди - "лоша реклама няма". Някой бил вдигнал врява и се надавал от невъздържана глъчка от някакви умствени полюции, да повярват, че видиш ли сме най-глупавите и нещастни мошеници в цялата държава. Усмихват ме такива мисли и словоизлияния, друго не ми остава... Не ми се нарушава нито баланса, нито спокойствието или целите, които следвам. В България и бизнес средата има едно неписано правило - колкото повече те плюят и те наричат мошеник, толкова повече вероятността тези отсреща да са такива и да се опитват да се скрият зад това, че не правят нищо и нямат нищо освен...думи. Това трябва най-малкото да те накара от чиста проба любопитство да отидеш и да ги видиш тези "мошеници" какво правят...Аз репутацията и името знам как си ги градя и няма нито един самозванец, който да излезе и да каже, а да не говоря да докаже, че аз съм мошеник и лъжец. Другото граничи с шизофренията или някакви неосъществени очаквания или обвинения към съдбата и света, че видиш ли не бил справедлив. Прекалено добре ме познават дадени хора, особено това, което правя и градя, така че последната ми мисъл е да лъжа хората и да ги заблуждавам. Ако някой се осмели да каже нещо и иска да прескочим границата, има начин да решим спора кой какъв е, така че нека не си губим времето тук. Не ми е сериозно вече. За да работя с Тодор - първо съм си дал сметка защо и с кого се хващам като партньор - имаме вече три разработки и сме се пробвали в някаква степен. Реален човек е и знам как мисли и работи. Начинът, по който поднася нещата и той го знае, че по-скоро е в ироничен и шеговит тон, за да предизвиква. Но той знае какво и как да говори, когато насреща си има сериозни хора, но на "четири очи". Съжалявам да го кажа, но не очаквайте от нас сериозно отношение, след като става комуникация след време, включвайки се в нея, а му отказвате среща или най-малкото да видите за какво става дума...Засега го приемаме точно като "лукса да се включите", на ниското ниво, до което едва ли ви се разхожда. Ако имате друго мнение, не ми го изказвайте тук, а вървете в Г.Оряховица, това е за мен доказателството. Иначе пак се завъртаме в омагьосания кръг на някакви писаници...
          Last edited by Павел Влахов; 06.04.2020, 17:26.

          Коментар


          • Иначе към г-н Матеев - с цялото ми уважение, нека не използваме темата за сериозните въпроси и отговори, защото във вашите въпроси има доста смисъл. Аз специално се радвам на тези въпроси, защото може да се получи интересен диалог и да се обхванат доста посоки. Отидете в гаража на Тодор и комуникирайте на място. Не коства нищо да слезете на "ниво гараж", знам какъв ви е мащабът сега...Знам също как хората се променят през годините, когато направят нещо голямо и какво мислят, за онези, които са там, където те са били в началото. Срещал съм се с "големи", " средни" и "малки", но за мен всички за хора, обикновени, но с достойнства, качества и постижения, които аз само мога да уважавам. Особен афинитет имам към такива, които правят нещо и се появява физически продукт като краен резултат. Няма нужда да се държим като "много големи" или" много малки", защото ситуацията сега може да осмисли много повече - всички да работим заедно и да си обединим усилията. Искам да ни разберете правилно с Тодор - ние "не си го мерим с никой". Предполага се, че всеки има нещо за мерене - къде банкова сметка, къде реални постижения, къде идеи, къде продукт, къде начин на мислене, методика и типове услуги...много са нещата. Нещата се променят г-н Матеев, знаете го по-добре и от мен самия. Усещате промяната, не е същото като в предходните пъти...Този път е различно, но и доста градивно мисля. Нека се знае, че едната страна може много неща и има покритие, но винаги отчитайте, че и другата страна има нещо...Никога не съм си позволил за всичките години, да подценя някой или да не му обърна внимание, защото не се знае каква възможност може да се крие за мен самия и целите, които гоня. Това го казвам не като упрек, а като констатация, с която се надявам, че ще се съгласите. Особено безценно е, когато с другата страна имате общи цели и ви движи общ интерес - аз го отчитам това в партньорството ми с Тодор. От там идват и други ценни човешки взаимоотношения, които много добре трябва да си помислиш преди да хвърлиш на боклука, ако проявиш такова своеволие. В бизнеса има правила, неписани, ако ги нарушиш те изхвърлят от средата, с много последствия, вие го знаете това по-добре и от мен. Ставали сте свидетел и сте присъствали предполагам...Въпросът е дали това се осъзнава. Важното да се уважава винаги човекът отсреща и да се търси коопериране, а в това може има някакви възможности, с които да разширите възможностите и потенциала дори на собствената си компания. После може да се прецени какви ще са ползите за двете страни. Вие виждате, че емоциите тук надделяват повече над разума и започва едно безсмислено "дървене", на махленско ниво. Просто бяха засегнати технически спецификации и показатели, на база гадаене, предположения и опити да се уцели "кьоравото" от някакви хора. Тяхното мнение, че не ставало така, а еди как си, защото видиш ли са прави по презумция. Сами някои си създават нещо в главите, без дори да сме го заявили. Това не е сериозно. Вие знаете, че без да си видял, без да си проверил и без да си наясно какво се случва е адски самоцелно да говориш глупости. За моята и предполагам и във вашата сфера е наивно да се преценява повърхностно. Аз се занимавам също с разработка на продукти, участвал съм и продължавам участвам и в други проекти. Разработвам и собствени продукти, освен услугите, които предлагам - https://solo-form.com/ Досещате се, че там трябва да имаш доста по-сериозни аргументи, каква отговорност поемаш, как водиш проекта и в кои процеси участваш, какъв стил на работа имаш и с авторския подход в методиката за разработване. Винаги се очаква конкретен краен резултат. Аз никога не заявявам нещо, което няма да направя и постигна. Също и не последно място - с какви професионалисти и специалисти си работил, с какви партньори, подизпълнители, производители и т.н.

            Тодор ме познава и е наясно как разсъждавам, и че чакам подобни въпроси, защото са доста важни - аргументирани и осмислени. Ясно е, че на тях има и отговори от наша страна. Но няма да ги получите тук в онзи смисъл, който очаквате. Няма да водя диалог между още 10 паразитни коментара, които се включват от "нищото". Комуникация, която ако вие сметнете за удачна, но под друга форма и в други условия. Не е за тази среда и на това място, защото и изказа е различен, подведен от цялостната среда. Има електронна поща, телефони и определено място, на което ако решите ще се направи среща - най-малкото с Тодор. Той ви е изпращал нееднократно покани, но вие го игнорирате по ваши си причини. Имате някакви неща между вас двамата, които мен не ме касаят, защото са си ваши отношения. Да кажем, че ми е споделял в каква посока са били те...Интересува ме, дали вие сте толкова сериозен човек, колкото той ви описва, а винаги го прави с уважение и респект...Това оставам на вас и преценката ви дали да се чуете с него и да се видите. Понеже сте в непосредствена близост като градове. Ако отговаряте на това, което ми е казвал за вас и репутацията ви, нека сме сериозни хора и да направим нещо извън темата. Аз специално ще нахвърлям много общи неща, от които няма да стане ясно нищо и в конкретика.Чест и почитания от мен, но така съм преценил. Аз уважавам хора, които влизат в директен контакт с нас и едва тогава можем да водим градивен диалог - не монолог, не поучаване, не само да се казва какво да правим, а после се оправяйте...Включете се и ще видим какво и как може и дали е възможно такова партньорство. Оставете клишетата, че всички са еднакви, или как сте пострадал в бизнеса си или в преценката за някои хора, а те са се оказали други. Също и кой китаец какво ви е откраднал и копирал. Вижте, това като го прочетох се усмихнах... Наясно сте колко сериозни компании, бизнесмени и предприемачи, далеч над вашето, моето и на Тодор нивото, са страдали безкрайно много и страдат, но това не ги е ограничило и напълнило със съмнения, предубеждения и страх от това да излязат с нещо ново на пазара. Даже са използвали това като печеливш метод и правене на бизнес. В много случаи едни хора виждат края и невъзможността в една ситуация, а други виждат възможности. Много малки компании също се облагодетелстваха на гърба на "китайската кражба" и го използваха като хитър маркетингов трик, че се и продадоха на същите, за доста прилични суми. Даже някои се идентифицираха на пазара и разбраха хората, че ги има покрай спорове и дела. Дори им се създаде устойчив пазарен сегмент и идентичност, за която доста трябваше да се поизпотят и изчакат докато се случи. Вече една кражба от китаец на нещо, му създава повече проблеми отколкото да си направи труда да те купи. Бизнес се прави с отворена черупка, а не с предубеждения и спомени за отминали неприятни моменти и усещания, че може да се повтори същото.

            Не се притеснявайте, не го разбираме като критика, а доста добър повод да отправим публична покана, на ниско ниво от наша страна, защото излиза и от коментарите на един ваш "фен" или много такива, че вие сте успелият, а ние не. Затова ще се съглася до някаква степен на това определение, но до някаква, която да показва моето уважение. Искам да подчертая, че аз не се възхищавам на хората, а ги уважавам, нека не изпадаме в безумни емоционални крайности и "подмокряния" като някои, защото не е полезно за правенето на бизнес. Ние имаме наши интереси, вие имате ваши, нека видим къде може да ги съчетаем и как може да се припокрием. Колко съм малък или голям, че да коментирам, няма никакво значение. Аз знам какво мога, как го правя, каква отговорност нося и за какво, до какво мога да стигна и колко струвам...това поне съм го разбрал за моя кратък път на пазара за последните 16 години. За мен това е само основа, дай боже да сме живи и здрави, стремя се към още 2-3 пъти по толкова. Колкото е отредил онзи отгоре все пак, защото това е от съществено значение. По отношение на този проект, с Тодор желаем да има хора, които като казват нещо, в същото време да искат да се включат с реални действия. Вижте, мненията са хубаво нещо, но само това получаваме, а за нашите ширини това е хоби на почти всеки. Каквото сме взели и сме адаптирали е ок, но има нужда вече от хора, който да се включат с реални действия и ресурс. В тази връзка знаете, че реалните действия на хората тук не са най-силната им страна, но в "дрънкате" и "бръщолевенето" сме голяма сила, мисля че ще сте съгласите с мен. Народопсихология - това е положението. Иначе тези въпроси са ни задавани и в други случаи и има общи отговори за тях, знаете го и вие. Те са толкова от значение като основа на един проект, до момента, в който трябва да се променят гъвкаво според ситуацията. Степенуването на нещата е важно, така че нека си зададем въпросите на "четири очи" и да си говорим реално. База трябва да има, така че това няма как да го отрека. Всичко друго е процес и подход към стратегията в един проект, иначе сте прав, че той може да умре и да не отговаря на истинските потребности на пазара, реалните мащаби и възможности за развитие. Вижте, мен специално проектите и това че съм участвал на всякакви нива в конкретни такива, комуникация с различни хора и допуснатите грешки също, ме е научило да гледам комплексно на нещата. Старая се да съм с отворен кръгозор и със широк периметър, защото се появяват сигнали и възможности, така че човек трябва да е отворен за тези процеси и промени. Поводът на отговорите ми в няколко части тук и по-нагоре, имат една единствена цел - ще игнорираме всеки, който прескочи комуникацията на "четири очи", обхващаща конкретна комуникация, евентуални срещи и уговорки за демонстрации. Има куп комуникационни канали и използване на съответните за да се случи всичко това. Всичко друго не ми е сериозно и начин на водене на диалог, особено пък правене на бизнес и евентуална съвместна дейност. Особено пък комуникация в такова място, което е страхотно губене на време и енергия. Всички имаме нещо и някакви постижения, а аз уважавам хора, които правят физическо такова, наречено "продукт" - вие сте от тях. Аз също съм правил и правя нещо, затова знам за какво говорите и съм се сблъсквал с клиента, пазара и продукта в ръцете му. Тодор също има своите качества и постижения. Нека видим дали има полза ако ги съчетаем трите действия в едно, както и наличните възможности, ресурси, умения и опит...
            Last edited by Павел Влахов; 07.04.2020, 11:57.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Павел Влахов Разгледай мнение
              Темата приключва със словоблудството и общите приказки! Ако някой си позволи още веднъж да обижда и да обезобразява темата, ще сигнализирам към модератори да бъде блокиран и да няма достъп до темата! Предупреждавам всеки, така че моля - нека спазим добрия тон! Ако искате да си докажете нещо - отивате в Г.Оряховица, Тодор ще има свободно време след 20-ти и може се направят демонстрации, съпроводени с диалог и градивна комуникация. Но, подчертавам - само за хора, които имат интерес и желание. Никой и нито за секунда няма да принуждаваме повече да ни вярва, да се опитваме да го караме насила или видиш ли да го "лъжем". Имате реалисти насреща си и сме си преодоляли отдавна, че сме уникални и видиш ли правим невиждани неща. Заболя ме устата да го казвам...и особено да го пиша. За да пропътуваш някакво разстояние или да отделиш часове от ценното си време, трябва да имаш цел. Вижте, всичко тук е самоцелно, което се изписа и изприказва от повечето. Някои просто искат да се отчетат. Вижте, ние знаем, че има хора, които просто го правят за шоу и са такива по природа, не е проблем. Това място го знам какво представлява, но поне има някаква платформа да се покаже нещо. Кой и как ще го забележи, си преценява. Някои хора тук ще "преливат от пусто в празно" и пак няма да се осмелят да отидат на място, защото не им стиска...това е. Омразата и глупостта, специално в нашата държава, адски много пречи на бизнес средата и предприемаческата екосистема, да има повече възможности. Имайте го предвид, когато коментирате даден проект, че вие нищо не постигате с това си действие. Ако смятате, че отсявате качественото от некачественото тук или около вас, се огледайте в икономическата среда и бизнес около вас и ще ме разберете за какво говоря...Изключителен субективизъм и празнодумие, което води само до едно - всички останали държави около нас, по тези географски ширини и наши съседни, да се развиват по-добре, по-бързо, по-гъвкаво, по-качествено и по-целесъобразно, с оглед на световните тенденции. Имам мои наблюдения и контакти, които го потвърждават. Даже ми е казвано директно защо не можем да сме Турция, Румъния, Гърция, Сърбия, Хърватска, ще си позволя лукса и...Словения. Дори в другите по-малки държавици има някаква ясна концепция, как да се движат с градивната вълна на промяната в световен мащаб. Много боли, когато ти кажат истината, но тя е затова. Обобщената истина, иначе файда, че хората имат добро мнение за мен или няколкостотин човека, след като общото мнение е негативно за това като цяло какви сме и какво правим и изобщо. Давате ли си сметка, че се изолираме адски много с начина си на мислене и действията си тук, за разлика от съседните ни държави. Просто повече можем да приказваме тук, да извършваме много движения, но със страшно малък ефект от реални действия. Лутаме се като заблудени души и мислим спекулативно, до безумие се обиждаме един-друг, а изобщо не се замисляме, че това води само до едно...нищо. Влезте в нормална комуникация с хората в проекта и отидете на място, тогава очаквайте да има диалог, от който да излезе нещо. Реално могат да спечелят всички от подобно нещо и около даден проект. Но да не ставам наивник, че тук това е възможно. През годините и съвместната ми работа с много хора и начин на водене на проекти, видях за какво става дума...Имам мнения от "кухнята", така че не искам да използвам имена, събития, ситуации и конкретни проекти.

              Вижте, световната практика го доказва десетилетия наред, че все още по забутани помещения, гаражчета и какви ли не абсурдни места, се раждат някакви идеи или най-малкото решения на проблеми, които може и да бъдат от полза. Толкова неща съм видял на такива места и при други хора, че си нямате идея. Вървете и им помогнете, участвайте, а не лайте като обезумели псета, защото няма смисъл. Това е пълното безсмислие и "убийство" на някакви идеи дори в зародиш. Това, че ние с Тодор изглеждаме "чепати", "нагли" или каквото там, не означава, че не става проекта. Ако не сме такива, повярвайте ми...няма как да стане в този свят, приятели. Никъде не твърдим, че сме единствените и най-добрите, даже напротив, не сме. Казахме го сто пъти - имаме нещо конкретно, не обещаваме големи неща, а имаме реално постигнато и на някаква база. Зависи от много неща дали може да се увеличи ефекта и мащаба му. От много фактори - както субектвини, така и обективни, дали едно нещо може да стане успешен продукт или да не види бял свят. Повярвайте ми, виждал съм много безсмилени неща, които нямат грам ефект, който в нашия поне го има в някакви граници. Без наченка на продукт и са се превръщали по изключително субективни фактори, в успешни продукт. Дори не е била причина маркетинга, а едни случайни събития и дори грешки понякога. Без да имат общо с основната стратегия, цели, маркетингов подход и реални ползи. Ще останете с отворени уста ако ви кажа какво може и как да стане продукт понякога...Просто е бе хора, не е толкова лошо да използваш малките постижения, ние имаме такова. Едно е, но работи добре. Преди да отидеш при големите, първо нещо малко трябва да направиш и да решиш като проблем. За всичко се изисква адски много време, натрупвания, опити, грешки, промени и какво ли не...
              3 страници празни приказки.
              Да беше направил количествено стойностна сметка.
              Ако можете да покажете че е ефективно и си връща парите за 1,2 години ще ви затрупат с пари. Дори и никой от форума да не е.
              Питай Матеев той е поне доказал се бизнесмен. И от 1 пост в темата личи
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Темата приключва със словоблудството и общите приказки! Ако някой си позволи още веднъж да обижда и да обезобразява темата, ще сигнализирам към модератори да бъде блокиран и да няма достъп до темата! Предупреждавам всеки, така че моля - нека спазим добрия тон! Ако искате да си докажете нещо - отивате в Г.Оряховица, Тодор ще има свободно време след 20-ти и може се направят демонстрации, съпроводени с диалог и градивна комуникация. Но, подчертавам - само за хора, които имат интерес и желание. Никой и нито за секунда няма да принуждаваме повече да ни вярва, да се опитваме да го караме насила или видиш ли да го "лъжем". Имате реалисти насреща и сме преодоляли отдавна, че сме уникални и видиш ли правим невиждани неща. Заболя ме устата да го казвам...и особено да го пиша. За да пропътуваш някакво разстояние или да отделиш часове от ценното си време, трябва да имаш цел. Вижте, всичко тук е самоцелно, което се изписа и изприказва от повечето. Някои просто искат да се отчетат. Вижте, ние знаем, че има хора, които просто го правят за шоу и са такива по природа, не е проблем. Това място го знам какво представлява, но поне има някаква платформа да се покаже нещо. Кой и как ще го забележи, си преценява. Някои хора тук ще "преливат от пусто в празно" и пак няма да се осмелят да отидат на място, защото не им стиска...това е. Омразата и глупостта, специално в нашата държава, адски много пречи на бизнес средата и предприемаческата екосистема, да има повече възможности. Имайте го предвид, когато коментирате даден проект, че вие нищо не постигате с това си действие. Ако смятате, че отсявате качественото от некачественото тук или около вас, се огледайте в икономическата среда и бизнес около вас и ще ме разберете за какво говоря...Изключителен субективизъм и празнодумие, което води само до едно - всички останали държави около нас, по тези географски ширини и наши съседни, да се развиват по-добре, по-бързо, по-гъвкаво, по-качествено и по-целесъобразно, с оглед на световните тенденции. Имам мои наблюдения и контакти, които го потвърждават. Даже ми е казвано директно защо не можем да сме Турция, Румъния, Гърция, Сърбия, Хърватска, ще си позволя лукса и...Словения. Дори в другите по-малки държавици има някаква ясна концепция, как да се движат с градивната вълна на промяната в световен мащаб. Много боли, когато ти кажат истината, но тя е затова. Обобщената истина, иначе файда, че хората имат добро мнение за мен или няколкостотин човека, след като общото мнение е негативно за това като цяло какви сме и какво правим и изобщо. Давате ли си сметка, че се изолираме адски много с начина си на мислене и действията си тук, за разлика от съседните ни държави. Просто повече можем да приказваме тук, да извършваме много движения, но със страшно малък ефект от реални действия. Лутаме се като заблудени души и мислим спекулативно, до безумие се обиждаме един-друг, а изобщо не се замисляме, че това води само до едно...нищо. Влезте в нормална комуникация с хората в проекта и отидете на място, тогава очаквайте да има диалог, от който да излезе нещо. Реално могат да спечелят всички от подобно нещо и около даден проект. Но да не ставам наивник, че тук това е възможно. През годините и съвместната ми работа с много хора и начин на водене на проекти, видях за какво става дума...Имам мнения от "кухнята", така че не искам да използвам имена, събития, ситуации и конкретни проекти.

                Вижте, световната практика го доказва десетилетия наред, че все още по забутани помещения, гаражчета и какви ли не абсурдни места, се раждат някакви идеи или най-малкото решения на проблеми, които може и да бъдат от полза. Толкова неща съм видял на такива места и при други хора, че си нямате идея. Вървете и им помогнете, участвайте, а не лайте като обезумели псета, защото няма смисъл. Това е пълното безсмислие и "убийство" на някакви идеи дори в зародиш. Това, че ние с Тодор изглеждаме "чепати", "нагли" или каквото там, не означава, че не става проекта. Ако не сме такива, повярвайте ми...няма как да стане в този свят, приятели. Никъде не твърдим, че сме единствените и най-добрите, даже напротив, не сме. Казахме го сто пъти - имаме нещо конкретно, не обещаваме големи неща, а имаме реално постигнато и на някаква база. Зависи от много неща дали може да се увеличи ефекта и мащаба му. От много фактори - както субективни, така и обективни, дали едно нещо може да стане успешен продукт или да не види бял свят. Повярвайте ми, виждал съм много безсмислени неща, които нямат грам ефект, който в нашия поне го има в някакви граници. Без наченка на продукт и са се превръщали по изключително субективни фактори, в успешни продукт. Дори не е била причина маркетинга, а едни случайни събития и дори грешки понякога. Без да имат общо с основната стратегия, цели, маркетингов подход и реални ползи. Ще останете с отворени уста ако ви кажа какво може и как да стане продукт понякога...Просто е бе хора, не е толкова лошо да използваш малките постижения, ние имаме такова. Едно е, но работи добре. Преди да отидеш при големите, първо нещо малко трябва да направиш и да решиш като проблем. За всичко се изисква адски много време, натрупвания, опити, грешки, промени и какво ли не...
                Last edited by Павел Влахов; 06.04.2020, 16:19.

                Коментар


                • Отчитам като пропуск, че снощи, на въпроса на Матеев за конкурентното предимство, не посочих съвсем аматьорското видео ето тук, в началото на темата където, достатъчно нагледно, съм показал и обяснил. Картинката подскача и още ред минуси има но, за интелигентен човек, е достатъчно. Тролците са изключение, като от всяко правило.
                  Проектът - https://solo-form.com/project/sistema-za-pestene-na-energiya/ Продуктов уеб сайт - https://www.hteconomizer.com В тези социални мрежи ще се...
                  Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Валидатор Разгледай мнение

                    И каква е тя?

                    Който трябва, знае.Ти си без значение.
                    Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Тъй-тъй, да влезе „Фурие”.
                      Иначе, завършил съм специалността на Матеев, няколко години след него. А, ако разгледаш протоколите от приемните изпити, бях пръв по бал във факултета за 1985-та. Вероятно, щото и комисията съм измамил или нещо от вида.
                      И каква е тя?

                      NOVUS ORDO SECLORUM

                      Коментар


                      • И все пак, къде е „Фурие”?
                        Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                        Коментар


                        • Прочее, след тази година и разпада на глобалния Пазар, перспективите пред местните производства може и да се разведрят. А, ако ни е страх от китайското копиране, вече сме паднали под своите възможности да създаваме. Вместо да св пла шим от това, планираме да се възползваме. Друго ако не, ще ни дадат масовост и някой, когото да посочим, като казваме, че сме „по-добри от...”
                          Last edited by Pyramid; 05.04.2020, 22:10.
                          Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Валидатор Разгледай мнение

                            Матеев нещата се въртят около техническата част, защото този "инженер", завършил несъществуваща специалност в ТУ, не може да даде никакви данни за това изделие. А преди да се стигне до маркет стратегии е добре да знаеш какво ще продаваш.
                            Но вие сте успял човек, и знаете как да постигате целите си. В случая това 'изделие' е с основни данни една тръба Ф40, с дължина 40см. Предполагам че стената е с дебелина 1мм.
                            Та ако желаете да си направите труда да пресметнете каква ефективност има това нещо?
                            Защото това са го смятали колеги тук много пъти, и се получава че ефективността е близка до нула.
                            Разбира се това не може да затвори устата на наглеца, и продължава да досажда с глупостите си.
                            Тъй-тъй, да влезе „Фурие”.
                            Иначе, завършил съм специалността на Матеев, няколко години след него. А, ако разгледаш протоколите от приемните изпити, бях пръв по бал във факултета за 1985-та. Вероятно, щото и комисията съм измамил или нещо от вида.
                            Last edited by Pyramid; 05.04.2020, 22:31.
                            Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              Ще си позволя лукса да се намеся в тази тема и да си кажа мнението, но не искам да го възприемате като критика. Продуктът вероятно е добър, защото познавам инженерните способности и познания на Pyramid от дълги години. Мене обаче ме интересуват други аспекти от бизнеса, за които храня съмнение, че не са добре обмислени.

                              Първата ми група въпроси е около пазара:
                              Колко голям е съществуващият пазар на подобни продукти?
                              Какъв процент от този пазар се планира да се завладее и как ще се постигне това?
                              Има ли въобще такъв пазар или продукта разчита тепърва да създава нов пазар?
                              Задавам такива въпроси около пазара, защото досега в темата се обсъждат само технически аспекти, но няма нищо за производството, пласмента и най-вече за маркетинга, който е основната движеща сила за успеха/неуспеха на всеки един продукт.

                              И още един въпрос, който всеки един бизнесмен задължително си го задава преди да е похарчил дори и 1 лев в някакъв нов проект:
                              Какво е конкурентното преимущество не само на този продукт, но и на потенциалния бизнес с него (на потенциалната инвестиция)?

                              Защото ако човек не може да си отговори на този въпрос, по-добре въобще да не се захваща. Ще се опитам да обясня защо:
                              Има 2 възможни алтернативи:
                              1. Продукта не се възприема от пазара. Продажбите са смешни, бизнеса е на загуба и се проваля поради ниска ефективност на капиталовложенията.
                              2. Продукта се възприема от пазара. Настава пазарен бум. Продажбите излитат до небесата и ........ и........... и след 3 месеца се появява конкуренция, копирала на 100% нашия продукт, но произвеждаща го с нискокачествени материали, и разбира се продаваща го на цени далече под нашата себестойност.

                              В моя живот съм пускал много нови продукти и нови бизнеси и много пъти съм играл както точка 1, така и точка 2 от горния списък. И опарен от загубите и по двете точки отдавна се научих, че ако човек не си отговори на въпроса за конкурентното преимущество, което ще държи бизнеса му стабилен във времето, по-добре да не се захваща с този бизнес. Въобще няма ли конкурентно преимущество, няма и стабилен бизнес.

                              Конкретния продукт, който се обсъжда в тази тема, китайците ще го копират и ще залеят пазара с него на недостижимо ниски цени. Да, може би тяхното КПД няма да е толкова високо, но как ще го обясниш това на клиентите, които гледат преди всичко цената и нищо друго?
                              1. Благодаря за топите думи.
                              2. За пазара - целим се в едни 200 млн. домакинства и всякакви корп.клиенти, +/-. Още е недоразвит но, китайците ще го доразвят за нас. И за фотосоларите бяха конкуренция но, виждаш, реално, те са моторът. Нямаме претенции за целия пазар. Предвид това, че имаме цяла продуктова линия и сме с 5 крачки напред, с всеки отделен продукт, ще сме лидери и, най-вероятно, ще продадем бизнеса. Дори на китайци да е, лошо няма. Те да ни духнат в платната, да популяризираме с техни разходи , а ние -какво, да се дърпаме? Трябва ни шутът в гъза, както се казва. По маркетинга работим от години, сайтът ни се вижда. Та, пазарът е слабо разработен и сегментиран, поради тежки конструктивни недостатъци и недомислия на предшествениците. Можем да го възродим, щото сме много добри. Не „най-” но, много. И сме го разнищили от (доста) повече от три страни.
                              ​​3. Сещам се - като спомена, за опарването - че, STS Solar също е на конкурентен пазар и вие също, не сте се уплашили. Следваме светъл пример.
                              4. Стартираме ли с ТОВА, следват т.2., 3,4 и т.н. и с всяко, сме първи. Ако щете. В китайското министерство на науката и технологията, се разглежда и „смешната” тема по АЕЦ, и онази, за сондажите и т.н.​​​​​ Не изключвам, ако голям холдинг поиска, да ни произвежда но, още е рано.
                              Ама иначе, сме „измамници”, нали. Аз за какво те каня сто пъти да видиш на място? Сигурно, за да ти „взема парите”, само и единствено.
                              ​​​​​​5.И което съм казал и поканил да покажа, само ни се струва, както и твърденията ми, че можем са ви измъкнем от кризата, са пълна илюзия. И аз ви се струвам, пълна илюзия.
                              Затова,
                              Който смята че лъжем, мамим и т.н., без да е проверил и видял на място, както ви каних с моето видео, може да вярва на т.нар. „Валидатор” (а.к.а.„Имхотеп”), на т.нар. „инж.Пеше”( „national power") и на други, напр. „Баба Ванга” в руски „тълкувания” и т.н. Не идвайте и не проверявайте, Матеев. Нито за икономайзери, нито за сондажи, нито за перални, за нищо. Сензори, стабилизатори и т.н., и те ви се струват. Не идвайте, че ще вземе да се компрометирате...
                              Last edited by Pyramid; 05.04.2020, 21:55.
                              Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Ще си позволя лукса да се намеся в тази тема и да си кажа мнението, но не искам да го възприемате като критика. Продуктът вероятно е добър, защото познавам инженерните способности и познания на Pyramid от дълги години. Мене обаче ме интересуват други аспекти от бизнеса, за които храня съмнение, че не са добре обмислени.

                                Първата ми група въпроси е около пазара:
                                Колко голям е съществуващият пазар на подобни продукти?
                                Какъв процент от този пазар се планира да се завладее и как ще се постигне това?
                                Има ли въобще такъв пазар или продукта разчита тепърва да създава нов пазар?
                                Задавам такива въпроси около пазара, защото досега в темата се обсъждат само технически аспекти, но няма нищо за производството, пласмента и най-вече за маркетинга, който е основната движеща сила за успеха/неуспеха на всеки един продукт.

                                И още един въпрос, който всеки един бизнесмен задължително си го задава преди да е похарчил дори и 1 лев в някакъв нов проект:
                                Какво е конкурентното преимущество не само на този продукт, но и на потенциалния бизнес с него (на потенциалната инвестиция)?

                                Защото ако човек не може да си отговори на този въпрос, по-добре въобще да не се захваща. Ще се опитам да обясня защо:
                                Има 2 възможни алтернативи:
                                1. Продукта не се възприема от пазара. Продажбите са смешни, бизнеса е на загуба и се проваля поради ниска ефективност на капиталовложенията.
                                2. Продукта се възприема от пазара. Настава пазарен бум. Продажбите излитат до небесата и ........ и........... и след 3 месеца се появява конкуренция, копирала на 100% нашия продукт, но произвеждаща го с нискокачествени материали, и разбира се продаваща го на цени далече под нашата себестойност.

                                В моя живот съм пускал много нови продукти и нови бизнеси и много пъти съм играл както точка 1, така и точка 2 от горния списък. И опарен от загубите и по двете точки отдавна се научих, че ако човек не си отговори на въпроса за конкурентното преимущество, което ще държи бизнеса му стабилен във времето, по-добре да не се захваща с този бизнес. Въобще няма ли конкурентно преимущество, няма и стабилен бизнес.

                                Конкретния продукт, който се обсъжда в тази тема, китайците ще го копират и ще залеят пазара с него на недостижимо ниски цени. Да, може би тяхното КПД няма да е толкова високо, но как ще го обясниш това на клиентите, които гледат преди всичко цената и нищо друго?
                                Матеев нещата се въртят около техническата част, защото този "инженер", завършил несъществуваща специалност в ТУ, не може да даде никакви данни за това изделие. А преди да се стигне до маркет стратегии е добре да знаеш какво ще продаваш.
                                Но вие сте успял човек, и знаете как да постигате целите си. В случая това 'изделие' е с основни данни една тръба Ф40, с дължина 40см. Предполагам че стената е с дебелина 1мм.
                                Та ако желаете да си направите труда да пресметнете каква ефективност има това нещо?
                                Защото това са го смятали колеги тук много пъти, и се получава че ефективността е близка до нула.
                                Разбира се това не може да затвори устата на наглеца, и продължава да досажда с глупостите си.

                                NOVUS ORDO SECLORUM

                                Коментар

                                Working...
                                X