IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Grigor Lilov

    23 ч. ·
    КОНВОИТЕ С ВТЕЧНЕН ГАЗ ЗА ЕВРОПА
    Корабите в европейски води, превозващи втечнен природен газ, рязко се увеличиха, показват сателитни данни, тъй като страните започват да внасят втечнен природен газ в случай че се разгори война на Русия срещу Украйна, показват анализи на световните борси.
    Анализирайки сателитните данни, например Nikkei установи, че този месец средно дневно по 40 кораба с втечнен природен газ са пребивавали в Северно море, Балтийско и Средиземно море и водите по западния бряг на Франция. Броят им е нараснал с близо 70% спрямо миналия януари, когато 24 такива кораба са преминавали през тези води.
    В момента тези кораби са 50.
    През ноември 2020 г. над 110 кораба превозваха LNG в азиатски води. Проследяването на активността на едни и същи кораби във времето чрез специализираните сайтове показва, че в средата на този месец повече от 20 от тези кораба плуват по маршрутите между Северна Америка и Близкия изток към Евопа.
    Проблем е, че капацитетът на пристанищните съоръжения за втечнен природен газ почти е достигнал своя предел.
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––
    ПОСЛЕПИС
    Пояснявам за коментиращите.
    САЩ нямаха газ за Европа. В Азия по принцип цената на газа е по-висока и се предпочита там да се търгува. Без руснаците, защото имат малък капацитет да втечняват.
    В Европа цените се вдигнаха:
    1. покрай тези в Далечния Изток, които също нараснаха неимоверно заради оживлението на икономиката.
    2. търсенето не може веднага да бъде задоволено, понеже част от сондажите бяха спрени покрай пандемията и трябва немалко техническо време да заработят отново;
    2. в Европа допълнително се вдигнаха заради редица нормативни тъпотии на Брюксел;
    3. допълнително кризата се задълбочи с отказа на Русия да участва с каквито и да е количества на свободните пазари;
    4. и съвсем експлодира, когато се разбра, че Газпром е саботирал пълненето на своите хранилища – негова собственост в европейски държави. Най-голямото европейско е руско и е в Германия и в началото на зимата беше пълно под 10%;
    5. разминаха се прогнозите за много мека зима с действителността;
    6. САЩ нямат количества да задоволят търсенето в Европа, затова приказките, че искат монопол, са глупости;
    7. заради недостига на газ Белият дом разблокира американските държавни резерви. Това от една страна посмъкна световните цени, а от друга позволи извънредни доставки. Това фактически е помощта.
    8. Останалото е търговия

    Коментар


    • bertram, едва ли имат, доколкото знам такива неща се дават отнякъде..американците имаха шанс но глътнаха вода, енергийните източници все пак са пръснати по света доста по равномерно отколкото биха могли да се концентрират производственните мощности за нещо такова. Всъщност има какво да се гори и е достъпно за всички еднакво, не се е стигнало до него но това ще бъде живот като в ада от екологична гледна точка. Вече като се премине и през него нещата ще станат други, но от там минава пътя. Има ядрено гориво за нов тип реактори достатъчно за поне няколко хиляди години, не са малко. В момента е напълно достатъчно като за по близкото бъдеще от няколко хиляди години.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Вероятно с пиролиза Киро Харварда може да произвежда графен.
        https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/20...2034A/abstract
        https://www.sciencedirect.com/scienc...69702111701432
        https://www.youtube.com/watch?v=j_npCJqBp4k

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          То добре, ама самият добив на водорода...сещаш се, поглъща много.
          Вероятно е икономически изгодно ,но не е за масова употреба все още.
          https://www.nrel.gov/news/press/2020...fficiency.html
          https://arena.gov.au/projects/direct...-electrolysis/

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Освен да се появи някой Стенли Майер наново и да не е необходима толкова много енергия за да се добива водород. Иначе наистина ако се добива лесно проблема с енергията за човечеството просто отпада. По принцип ако има такъв водород не е проблем да се превръща в ток с горивни клетки, вече с един килограм тежаща клетка се постигат 5.4 киловата мощност. Например за електричество за една къща ще е като енергийно пиршество тока да се произвежда с една 5 килограма тежаща горивна клетка - 27 киловатчаса, съответно отопление и всичко от което има нужда без значение дали е ден или нощ, без значение от географското положение и скоростта на вятъра.
            надявам се да имат нещо в ръкава, и да не ни тормозят с изпаемите горива прекалено дълго... ама тия докато може да носи магарето
            големите компании от години държат този раздел на науката не под око , а под 1000 очи и не се свенят да купуват компании, които работят по темата водород, батерии и тн.

            когато германците обявиха, че си спират АЕЦ след Фукушима си казах "тия маймунки сигурно имат някое асо в джоба, но се правят на умрели лисици"
            чакам чакам, но нещо асото го няма, а се вързаха яко с Газпром и сега берем ядове.
            това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

            Коментар


            • Освен да се появи някой Стенли Майер наново и да не е необходима толкова много енергия за да се добива водород. Иначе наистина ако се добива лесно проблема с енергията за човечеството просто отпада. По принцип ако има такъв водород не е проблем да се превръща в ток с горивни клетки, вече с един килограм тежаща клетка се постигат 5.4 киловата мощност. Например за електричество за една къща ще е като енергийно пиршество тока да се произвежда с една 5 килограма тежаща горивна клетка - 27 киловатчаса, съответно отопление и всичко от което има нужда без значение дали е ден или нощ, без значение от географското положение и скоростта на вятъра.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mikimaus Разгледай мнение
                https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E...80%D0%BE%D0%B4
                Въпреки това, горивните клетки са реалистична технология, особено ако електрическата енергия за електролизата на вода може да бъде получена от високоефективни възобновяеми енергийни източници.[1]
                https://upload.wikimedia.org/wikiped...v210104%29.png
                То добре, ама самият добив на водорода...сещаш се, поглъща много.

                Коментар


                • https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E...80%D0%BE%D0%B4
                  Въпреки това, горивните клетки са реалистична технология, особено ако електрическата енергия за електролизата на вода може да бъде получена от високоефективни възобновяеми енергийни източници.[1]
                  https://upload.wikimedia.org/wikiped...v210104%29.png
                  Last edited by mikimaus; 29.01.2022, 17:48.

                  Коментар


                  • За електробусите е точно така, по принцип автобусите с двигател с вътрешно горене се отопляват с печки които са на нафта, не се отоплява автобуса с топлина от двигателя. Никакъв проблем не е било да бъдат с печки примерно на пропанбутан наистина и въпроса се решава перфектно, защото тези печки се произвеждат и ги има, няма да са нещо специално и мисля че и допълнителен монтаж е възможен. Не мисля а е сигурно, сега човек ако идка само да си купи печка за автомобила без проблем може да си купи и оригиналното производство е на webasto за печки на нафта, това е фирмата която първа ги произведе.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • С водорода има проблеми много, все още инфраструктурата е много скъпа, не може да се сравнява с кабели и трансформатори грубо казано като при тока. Също електричеството е ползвано много, много пари са наляти и в съоръжения за пренос и в цялата му технология. Водорода се използва в сравнение с него много малко и по отскоро се правят някакви неща. При батериите има възможност технологията още много да напредне по отнешение на енергийната плътност и то сравнително лесно, японците определено обаче не ги харесват, имат си съображения и притеснения може би по отнешение на екологията. Всъщност те са най добрите в областта на електрохимията при батериите, те знаят какво ги притеснява. Според мен не са прави, рециклиране на 100% е възможно.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Васърщоф- демек водородното гориво - или водата като гориво- някой наясно ли е с това гориво. Освен че мирай има обхват 500км с 10кг от горивото, друго не знам. Но за сметка на това сутринта гледах че алстом са направили едно влакче на това гориво. Обясняваха че от батериите се отделял 12г со2 на км, а от водата съвсем нищожно, нещо около 0,........Но гледах също друг клип в тубата че при преобразуването се губят около 20% от енергията и така батериите с по ефективни от водата

                        Някой нещо ще каже ли по въпроса

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
                          Студ в електробусите в София, батериите падат от парното
                          Шофьорите нахлузват якета и шапка
                          27 яну 2022 10:40, Ния Христова
                          22


                          Снимка: БГНЕС
                          Хора сигнализират за студ в новите елекробуси от градския транспорт в София, съобщи bTV.

                          Причината за ниските температури е, че батериите на превозните средства не стигат, за да работи парното.

                          Пътник, който всеки ден пътува по линията №74, твърди, че откакто са електрически, в салона е студено.

                          Водачът пък шофира със зимна шапка, дебело яке и ръкавици.

                          Шофьорите споделят, че по линия №60 в електробусите е още по студено

                          Прочети още на: https://www.dnes.bg/sofia/2022/01/27...parnoto.518445
                          Нормално. Ала ако някой не знае, освен електрически, има и печки на газ и т.н., може да се проектират и инсталират и по тролеи. Горят съвсем малко, колкото и замърсяват. Може и по Тесли да ги слагат, никой не ги е забранил: С едно зареждане LPG - цяла зима.
                          Last edited by Pyramid; 27.01.2022, 23:21.

                          Коментар


                          • Студ в електробусите в София, батериите падат от парното
                            Шофьорите нахлузват якета и шапка
                            27 яну 2022 10:40, Ния Христова
                            22


                            Снимка: БГНЕС
                            Хора сигнализират за студ в новите елекробуси от градския транспорт в София, съобщи bTV.

                            Причината за ниските температури е, че батериите на превозните средства не стигат, за да работи парното.

                            Пътник, който всеки ден пътува по линията №74, твърди, че откакто са електрически, в салона е студено.

                            Водачът пък шофира със зимна шапка, дебело яке и ръкавици.

                            Шофьорите споделят, че по линия №60 в електробусите е още по студено

                            Прочети още на: https://www.dnes.bg/sofia/2022/01/27...parnoto.518445
                            Last edited by national power; 27.01.2022, 11:12.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от markov Разгледай мнение

                              Даже мога да ти кажа къде ще наливат :

                              На площадката на Сибирския химически комбинат в руския град Северск, Томска област, започна строителството на уникален енергоблок с иновативен реактор на бързи неутрони БРЕСТ-ОД-300. Предприятието е част от горивната компания на „Росатом“ – ТВЕЛ. Новият реактор с оловен топлоносител и ново смесено нитридно уран- плутониево гориво, оптимално за реакторите на бързи неутрони, ще е с мощност от 300 мегавата и ще бъде част от един изключително важен обект за атомната енергетика в глобален мащаб – Опитния демонстрационен енергиен комплекс (ОДЕК). Този клъстер за ядрени технологии на бъдещето в Русия включва три свързани обекта без аналог - модул за производство (фабрикация/рефабрикация) на уран-плутониево ядрено гориво, енергоблок БРЕСТ-ОД-300 и модул за преработка на облъчено гориво. За пръв път в световната практика на една площадка ще бъдат изградени АЕЦ с „бърз“ реактор и затворен ядрен горивен цикъл. Облъченото гориво след преработка ще се насочва за рефабрикация, тоест за повторно производство на свежо гориво и така системата постепенно ще стане на практика автономна и независима от външни доставки на енергийни ресурси.

                              В тържествената церемония по изливане на първия бетон в основите на уникалния реактор днес участваха губернаторът на Томска област Сергей Жвачкин, генералният директор на „Росатом“ Алексей Лихачов, президентът на Научно-изследователския център „Курчатовски институт“ Михаил Ковалчук и други. Видеоприветствия изпратиха генералният директор на Международната агенция за атомна енергия (МААЕ) Рафаел Гроси, ръководителят на Агенцията за ядрена енергия при Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (NEA) Уилям Магууд и президентът на Руската академия на науките Александър Сергеев. Събитието бе част от Годината на науката и технологиите в Русия.

                              „Благодарение на преработката на ядреното гориво безкрайно много пъти, ресурсната база на атомната енергетика ще стане на практика неизчерпаема. Освен това проблемът с натрупването на отработено ядрено гориво ще бъде решен за бъдещите поколения. Успешната реализация на този проект ще позволи на страната ни да стане първият в света притежател на атомна технология, която напълно отговаря на принципите на устойчивото развитие по отношение на екологичността, достъпността, надеждността и ефективното използване на ресурсите“, заяви генералният директор на „Росатом“ Алексей Лихачов.
                              Според Вячеслав Першуков, ръководител на проектното направление „Пробив“ и специален представител по международните и научно-техническите проекти на руската държавна корпорация, конструкцията на реактора БРЕСТ-ОД-300 с оловен топлоносител е основана на принципите на т.нар. естествена безопасност. „Особеностите на реактора ни позволиха да се откажем от уловителя на стопилка и големия обем осигурителни системи. Интегралната конструкция и физика на реакторната инсталация позволяват изключването на аварии, които изискват евакуация на населението. В бъдеще подобни инсталации трябва да направят атомната енергетика не само по-безопасна, но и по-конкурентна икономически, в сравнение с най- ефективното електропроизводство (например парогазовата технология)“, каза Першуков.

                              „Подготвихме ясна пътна карта на дейностите – от пълномащабните научни изследвания, конструирането и производството на оборудването, до проектирането, строителството и въвеждането на обектите в експлоатация. По план реакторът БРЕСТ- ОД-300 трябва да заработи през 2026 година. Към 2023 година ще започне да действа производственият комплекс за горивото. А през 2024 година се предвижда да започне изграждането на модул за преработка на отработено гориво“, заяви Евгений Адамов, научен ръководител на проектно направление „Пробив“.

                              Реализацията на проекта „Пробив“ обхваща не само създаването на иновативни реактори, но и на ново поколение технологии за ядрен горивен цикъл. „Първо, това е производството на нитридно СНУП-гориво (смесено нитридно уран- плутониево гориво), което ще осигури ефективната работа на бързия реактор с оловен топлоносител и ще се състои изцяло от рециклирани ядрени материали – плутоний и обеднен уран. Второ, по-ефективни и икономически привлекателни радиохимични технологии за преработка на облъчено гориво и управление на отпадъците. Всичко това заедно ще позволи атомната енергетика на бъдещето да стане на практика безотпадъчна в производствената верига“, отбеляза президентът на ТВЕЛ Наталия Никипелова.
                              Не бе. Споко. Другаде наливат, и братушките си печелят яко от това. Оставиха на янките гадния добив на тяхна си територия, и наблягат на обогатяването за износ. Целите щати захранват с обогатен уран.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от markov Разгледай мнение

                                Даже мога да ти кажа къде ще наливат :

                                На площадката на Сибирския химически комбинат в руския град Северск, Томска област, започна строителството на уникален енергоблок с иновативен реактор на бързи неутрони БРЕСТ-ОД-300. Предприятието е част от горивната компания на „Росатом“ – ТВЕЛ. Новият реактор с оловен топлоносител и ново смесено нитридно уран- плутониево гориво, оптимално за реакторите на бързи неутрони, ще е с мощност от 300 мегавата и ще бъде част от един изключително важен обект за атомната енергетика в глобален мащаб – Опитния демонстрационен енергиен комплекс (ОДЕК). Този клъстер за ядрени технологии на бъдещето в Русия включва три свързани обекта без аналог - модул за производство (фабрикация/рефабрикация) на уран-плутониево ядрено гориво, енергоблок БРЕСТ-ОД-300 и модул за преработка на облъчено гориво. За пръв път в световната практика на една площадка ще бъдат изградени АЕЦ с „бърз“ реактор и затворен ядрен горивен цикъл. Облъченото гориво след преработка ще се насочва за рефабрикация, тоест за повторно производство на свежо гориво и така системата постепенно ще стане на практика автономна и независима от външни доставки на енергийни ресурси.

                                В тържествената церемония по изливане на първия бетон в основите на уникалния реактор днес участваха губернаторът на Томска област Сергей Жвачкин, генералният директор на „Росатом“ Алексей Лихачов, президентът на Научно-изследователския център „Курчатовски институт“ Михаил Ковалчук и други. Видеоприветствия изпратиха генералният директор на Международната агенция за атомна енергия (МААЕ) Рафаел Гроси, ръководителят на Агенцията за ядрена енергия при Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (NEA) Уилям Магууд и президентът на Руската академия на науките Александър Сергеев. Събитието бе част от Годината на науката и технологиите в Русия.

                                „Благодарение на преработката на ядреното гориво безкрайно много пъти, ресурсната база на атомната енергетика ще стане на практика неизчерпаема. Освен това проблемът с натрупването на отработено ядрено гориво ще бъде решен за бъдещите поколения. Успешната реализация на този проект ще позволи на страната ни да стане първият в света притежател на атомна технология, която напълно отговаря на принципите на устойчивото развитие по отношение на екологичността, достъпността, надеждността и ефективното използване на ресурсите“, заяви генералният директор на „Росатом“ Алексей Лихачов.
                                Според Вячеслав Першуков, ръководител на проектното направление „Пробив“ и специален представител по международните и научно-техническите проекти на руската държавна корпорация, конструкцията на реактора БРЕСТ-ОД-300 с оловен топлоносител е основана на принципите на т.нар. естествена безопасност. „Особеностите на реактора ни позволиха да се откажем от уловителя на стопилка и големия обем осигурителни системи. Интегралната конструкция и физика на реакторната инсталация позволяват изключването на аварии, които изискват евакуация на населението. В бъдеще подобни инсталации трябва да направят атомната енергетика не само по-безопасна, но и по-конкурентна икономически, в сравнение с най- ефективното електропроизводство (например парогазовата технология)“, каза Першуков.

                                „Подготвихме ясна пътна карта на дейностите – от пълномащабните научни изследвания, конструирането и производството на оборудването, до проектирането, строителството и въвеждането на обектите в експлоатация. По план реакторът БРЕСТ- ОД-300 трябва да заработи през 2026 година. Към 2023 година ще започне да действа производственият комплекс за горивото. А през 2024 година се предвижда да започне изграждането на модул за преработка на отработено гориво“, заяви Евгений Адамов, научен ръководител на проектно направление „Пробив“.

                                Реализацията на проекта „Пробив“ обхваща не само създаването на иновативни реактори, но и на ново поколение технологии за ядрен горивен цикъл. „Първо, това е производството на нитридно СНУП-гориво (смесено нитридно уран- плутониево гориво), което ще осигури ефективната работа на бързия реактор с оловен топлоносител и ще се състои изцяло от рециклирани ядрени материали – плутоний и обеднен уран. Второ, по-ефективни и икономически привлекателни радиохимични технологии за преработка на облъчено гориво и управление на отпадъците. Всичко това заедно ще позволи атомната енергетика на бъдещето да стане на практика безотпадъчна в производствената верига“, отбеляза президентът на ТВЕЛ Наталия Никипелова.
                                Желая им успех.Това ще е успех за целият свят

                                Коментар

                                Working...
                                X