Първоначално изпратено от redcretin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
TESLA/TSLA- NASDAQ Tesla Inc - АКЦИЯ - балон или все още не ?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнениеПокрай тази корекция наблюдавах един интересен случай. Една понабалончена компания, чието P/E беше около 180 преди две седмици, след около 50% спад в комбинация с рекорден отчет , ама наистина рекорден (3400% растеж за тримесечие), финишира тази седмица с P/E 10,36. Това е рязка промяна в качеството, в смисъла, който имаше предвид Pyramid. За автомобилна индустрия, не мисля, че такова нещо е възможно.
Коментар
-
Покрай тази корекция наблюдавах един интересен случай. Една понабалончена компания, чието P/E беше около 180 преди две седмици, след около 50% спад в комбинация с рекорден отчет , ама наистина рекорден (3400% растеж за тримесечие), финишира тази седмица с P/E 10,36. Това е рязка промяна в качеството, в смисъла, който имаше предвид Pyramid. За автомобилна индустрия, не мисля, че такова нещо е възможно.Last edited by ford_perfekt; 06.03.2021, 23:45.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнение
Днес P/E на Тесла е 934 според Yahoo finance. Преди две седмици беше над 1000. В случая и темата, до голяма степен се запазва.това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеНека попитам, изцяло в темата:
- Ако една акция Е балон, това нейно „качество”, дали се запазва по време на спад, какъвто, наблюдаваме при „Тесла”?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Чел съм мнения на хора като Рей Далио и Уорън Бъфет и, да ти кажа, останал съм с диаметрално противоположни впечатления. Виж, ако под "всеки", разбираш себе си, тогава, може.
Ала е встрани от истината.
От цитираните ли се учиш "диаметрално противоположно" - да НЕ залагаш на акции? ВЕрно? И, ако /случайно/ си купиш акции - да не би да твърдиш, че няма да разчиташ на нарастване на борсовата цена? Бравос! Ти си новият, Горнооряховски Далио... ))Last edited by X_Y; 06.03.2021, 21:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеВсе пак - никой не се интересува дали пазарът е в корекция и дали тя ще бъде по-дълбока от друг път. Всеки притежател на акции разчита на нарастване на цената, а когато вижда друго?
Борсовата цена на големия брой акции се "контролира" трудно, но не мисля, че това е проблем точно за Мъск. В следващите дни ще стане ясно развитието на нещата, но доколко Мъск ще е склонен да губи пари, за да поддържа нивото на акцията и това може да се окаже неудачен ход с обратен ефект...
А и той трябва да финансира настоящо (и бъдещо) производство... , именно, в условията на жизнени конкуренти, които не са "от вчера" на пазара...
Ала е встрани от истината.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнение
А не може ли да е вярно по-простото обяснение, а именно пазарът е в корекция, Nasdaq пада с повече от 10% за две седмици. Не само Тесла забива с 30% надолу, а всички EV компании, Нио-40%, Xpeng- 45%. Колкото и да е яка и перспективна една компания, може ли да бие конюнктурата на пазара? Като тръгне лавината, всичко наред...
Все пак - никой не се интересува дали пазарът е в корекция и дали тя ще бъде по-дълбока от друг път. Всеки притежател на акции разчита на нарастване на цената, а когато вижда друго?
Борсовата цена на големия брой акции се "контролира" трудно, но не мисля, че това е проблем точно за Мъск. В следващите дни ще стане ясно развитието на нещата, но доколко Мъск ще е склонен да губи пари, за да поддържа нивото на акцията и това може да се окаже неудачен ход с обратен ефект...
А и той трябва да финансира настоящо (и бъдещо) производство... , именно, в условията на жизнени конкуренти, които не са "от вчера" на пазара...
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Спадът на акциите на Tesla няма връзка с биткойн. Има доста фундаментални причини, а основната е, че конкуренцията не спи. Например, Tesla имаше почти 1/3 от пазара на електромобили в ЕС през 2019, а днес този дял е намалял три пъти.
„неангажиращо”.
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Спадът на акциите на Tesla няма връзка с биткойн. Има доста фундаментални причини, а основната е, че конкуренцията не спи. Например, Tesla имаше почти 1/3 от пазара на електромобили в ЕС през 2019, а днес този дял е намалял три пъти.
- 1 like
Коментар
-
От друга страна, да не каже някой, че злорадствам! Няма такова нещо и ще го докажа.. .
Надявам се МъскИ да е добър капитан на своя кораб и да не го напусне с плъховете...
Оттук-натам мога да пофантазирам, но това да се окаже реалност! Мъск използваше (неведнъж) различни трикове, за да се освободи от акционери, които разчитат на краткосрочна спекула (ако и това да е част от законната борсова търговия и няма как да бъде пренебрегната при публично представените дружества на борсата)...
И сега, след като раздаде по 4 акции на всяка от старите (и разводни капитала), кешира 5 млрд. $ и вкара 1.5 млрд. $ в койни - това бяха ИЛИ сигнали (за какво - ако не се досещаме, може да разберем...), ИЛИ пък така гони "лошите" спекуланти...
Аз така си споделям... НЕАНГАЖИРАЩО!
И не препоръчвам, нито влизане, нито излизане от позицията!
Всеки да спазва своята стратегия! Успех!
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Спадът на акциите на Tesla няма връзка с биткойн. Има доста фундаментални причини, а основната е, че конкуренцията не спи. Например, Tesla имаше почти 1/3 от пазара на електромобили в ЕС през 2019, а днес този дял е намалял три пъти.
Може би си прав, но Тесла по-скоро отчитаШЕ, че има пазар. Също отчитаШЕ, че ЩЕ има пазар в Китай, където има кой друг да продава 2 млн. електрички годишно. ОтчитаШЕ, че ЩЕ почне да произвежда товарни автомобили. ОтчитаШЕ и други неща...
И напомпа акцията си.
Всички тия неща зависят от един - единствен важен елемент - енергията за задвижването. Тя се съхранява в акумулаторна батерия. Дойдохме си на думата...
Акцията... Други са спецове по акцията. Аз от акции не разбирам.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеМоето (неангажиращо) мнение е, че в подобни моменти от търговията с акцията - хората, които ни убеждават, че трябва да купуваме - трябва да си влязат в ролята. При продажбите за 5 млрд. нали купуваха, за да не се срине акцията?
А те - обратно : когато акцията е по върховете - тогава ни я препоръчват. Сега е моментът да "пълним", а тях ги няма? Защо? Някакви новини или "вътрешна" информация? Мъск им подаде сигнал за койните - нали са "вътрешни" и май оставиха акцията на самотек...
И Архитекта май е прибрал тлъстата печалба от скъсяването... Наистина не вярвах, че шортенето, от 850 $ ще има смисъл. МъскИ трябва да е в койните.
Някаква идея - как се затваря подобна позиция от над 1.5 млрд.$ ? Бавно и постепенно ИЛИ еднократно? А дали в последният случай биха се намерили купувачи (това е риторично)...Ако пък затварянето на позициите се затооочи бавно, на траншове - ще се разчуе и ще стане по-зле ..(така мисля, неангажиращо!)
Според мен подобна позиция в койните е прекалено дългосрочна и няма да помага на акциите на Тесла, но може да греша... То пък безгрешни няма...
Без препоръки!
Коментар
Коментар