Първоначално изпратено от BobyB
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
NYSE
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеТесла не знам, но Гугъл/Епъл биха могли да променят нещата. Когато една машина съвсем сама върши нещо личната връзка с ползвателя силно намалява.
Не че няма да има хора, които си купуват Макларън или Ламбо, ей така за кеф, да си ги карат сами, но "повечето" могат и да си променят отношението към колите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеТесла не знам, но Гугъл/Епъл биха могли да променят нещата. Когато една машина съвсем сама върши нещо личната връзка с ползвателя силно намалява.
Не че няма да има хора, които си купуват Макларън или Ламбо, ей така за кеф, да си ги карат сами, но "повечето" могат и да си променят отношението към колите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеЕдно е да правиш брандинг на един пластмасов паралелепипед, друго е на автомобил. А Тесла мислят да не се ограничават само в луксозния ама пазара им казва че трябва да стоят само там, защото от долу са ги подпрели БМВ и Нисан и Тесла просто няма как да мърда на там без да фалира - защото те не правят пари дори тези доста скъпи автомобили, как ще правят пари от масови автомобили с много по-нисък профит маржин тогава.
Не че няма да има хора, които си купуват Макларън или Ламбо, ей така за кеф, да си ги карат сами, но "повечето" могат и да си променят отношението към колите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнениеПредстои да видим кои са "повечето".
Аз го виждам по-скоро Гугъл да натиска за комодити, Епъл са по премуим брандинга, и то много ги чаткат нещата там. Имат и много пари и са свободни от ДВГ наследство. Както и Тесла впрочем станаха премиум като автомобилна марка, но съвсем не смятат да се ограничат само до луксозни модели.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеЗа повечето хора автомобила е допълнение към егото им. Автомобилните компании това идеално го знаят и го експлоатират. Защото само по този начин някой може да се навие да дава луди пари за нещо, като реално същата полза той може да получи от нещо струващо много по-малко.
Това с автомобила като комидити е кауза пердута. Човек дори като си купува дрехи гледа да си купи такива, че да представя пред останалите образ, който иска те да виждат. Не съм чул някой който може да си позволи да ходи да си купува дрехи на килограм - защото това е комидити.
Същата работа е и с жилищата и със забавленията и така нататък. Хората живеят живот, в който мнението на другите за тях е доста важно.
Разбираемо е защо Гугъл и Епъл се опитват да налагат мнениет,о че колата е комодити. Защото всичките статии и анализи на тази тема са плод на чист платен ПР. Защото основния проблем пред това да пускат собствени модели е имиджа на вече наложилите се марки. Но това просто няма как да стане реалност. Ако ще правят таксита да, може да се получи, но къде има достатъчно голям пазар за подобни таксита че да оправдаят огромните инвестиции. Няколко богати и пренаселени градове с по над 10 милиона души - където е твърде скъпо да имаш собствен автомобил.
Аз го виждам по-скоро Гугъл да натиска за комодити, Епъл са по премуим брандинга, и то много ги чаткат нещата там. Имат и много пари и са свободни от ДВГ наследство. Както и Тесла впрочем станаха премиум като автомобилна марка, но съвсем не смятат да се ограничат само до луксозни модели.
Коментар
-
За повечето хора автомобила е допълнение към егото им. Автомобилните компании това идеално го знаят и го експлоатират. Защото само по този начин някой може да се навие да дава луди пари за нещо, като реално същата полза той може да получи от нещо струващо много по-малко.
Това с автомобила като комидити е кауза пердута. Човек дори като си купува дрехи гледа да си купи такива, че да представя пред останалите образ, който иска те да виждат. Не съм чул някой който може да си позволи да ходи да си купува дрехи на килограм - защото това е комидити.
Същата работа е и с жилищата и със забавленията и така нататък. Хората живеят живот, в който мнението на другите за тях е доста важно.
Разбираемо е защо Гугъл и Епъл се опитват да налагат мнениет,о че колата е комодити. Защото всичките статии и анализи на тази тема са плод на чист платен ПР. Защото основния проблем пред това да пускат собствени модели е имиджа на вече наложилите се марки. Но това просто няма как да стане реалност. Ако ще правят таксита да, може да се получи, но къде има достатъчно голям пазар за подобни таксита че да оправдаят огромните инвестиции. Няколко богати и пренаселени градове с по над 10 милиона души - където е твърде скъпо да имаш собствен автомобил.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеШега, шега, но ако driverless cars навлязат, ще спре да е шега. И в такъв случай колите лесно могат да станат комодитис (т.е. product differentiation ще намалее).
Когато човек сам кара колата си, тогава дизайнът и марката са нещо като expression of oneself. Ако колите сами се движат, според мене на повечето хора ще им стане малко по-безразлично каква е марката и дизайна.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеБМВ продава повече изцяло електрически автомобили отколкото Тесла. Тесла дълго време бяха реално издържани от Даймлер. Те си продадоха дела преди няколко месеца. Лидерите при автономните автомобили са всъщност Даймлер, БМВ и Ауди. Те отдавна имат подобни прототипи, просто няма смисъл да ги слагат при сериините автомобили. Патентите при батериите на Тесла всъщност Елън Мъск ги отвори - така че и там нямат реално никакво предимство. Единственото което им крепи капитализацията на Тесла е всъщност фабриката им за батерии която правят. Но до колко печеливша ще бъде тя е въпрос на проникване на електрически автомобили. Те за това и си откриха патентите де. Отново германските автомобилостроители купиха картите на Нокия просто за да не зависят изцяло от Гугъл. Така реално подбиват ценовата сила на Гугъл доста драматично.
гугъл се опитва да направи автомобилите като комодити - защото тогава ще имат огромно конкурентно предимство, но силно ме съмнява да успеят да го направят в голям мащаб. Болоре във Франция се опитва това да го прави в комерсиален мащаб - но някой извън Франция да е чувал за тях.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнениеМалка се обърках докато чета написаното- доста си омешал нещата ...
Първо да попитам - какво е познанието ти за ел.мотор ?
Какво се е променило от годините на Никола Тесла до сега ?
Макар, че три години съм бачкал в един голям завод за ел.машини и съм се ровил в детайли (ремонтирал, пренавивал и т.н.) във всякакъв тип ел.двигатели не мога да отговоря категорично на този въпрос. Но ако трябва да е еднозначно , то отговорът е – НИЩО
Това, което ще видиш под капака на един тролей в общи линии е същото като под капака на Теслата ...Разликата е една – на едната електричка пише Шкода а на другата Мъск ... Разбира се, преекспонирам , но това не променя истината.
Софтуер – навярно се шегуваш по тази точка.
Шаси и дизайн – никой не е правил, нали ?
Оставих батерията за накрая. Не знам да са направили революция относно КПД на батерията спрямо други производители. В случай, че разполагаш с такава информация моля да я споделиш.
Изграждането на огромен завод за батерии няма да им даде предимство ако не произвеждат нещо наистина иновативно (мразя тази дума)
Жалко за Тесла, Никола ..... че така безобразно му "патентоваха" името .
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеКогато човек сам кара колата си, тогава дизайнът и марката са нещо като expression of oneself. Ако колите сами се движат, според мене на повечето хора ще им стане малко по-безразлично каква е марката и дизайна.
Увлякохте се нещо, май...
Коментар
-
Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
Абе лекинко им влезе дръжката само засега, следва цялата барабар с теслата
Аман от балоняци...
Още повече,че анонсираха, че ще пускат електричка за масите,през 2017,за 35к$,така,че ........
Дебна си ги за дългосрочен бай аз и според мен вече са привлекателни.
Лично мнение.Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнениеСофтуер – навярно се шегуваш по тази точка.
Когато човек сам кара колата си, тогава дизайнът и марката са нещо като expression of oneself. Ако колите сами се движат, според мене на повечето хора ще им стане малко по-безразлично каква е марката и дизайна.
Коментар
-
Първоначално изпратено от gabarduk Разгледай мнениеспада се дължал на оплаквания от клиенти
Абе лекинко им влезе дръжката само засега, следва цялата барабар с теслата
Аман от балоняци...
Коментар
Коментар