IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
    Бууум, изритаха ме от половината позиция в GOGL. Срамота, ама в такъв пазар стоповете не ги местя. При нормални обстоятелства щях да купувам на тези нива.

    ... Мъск е егати щастливото овчарче. По-скоро бих го оприличил на амбулантен търговец
    На мен ми е адски антипатичен Мъск. Почти колкото и Безос - на моменти се чудя кой повече.

    Жалко че имам принципи да не купувам тех компании - Гугъл откъм финаси изглежда много солидно. Но така и не мога да им хвана бизнес модела в детайли. Не разбирам например тия Метавселени в интерент ли работят? Или са нещо отделно?

    https://www.visualcapitalist.com/how...billions-2022/

    Коментар


    • До края на сесията очаквам почти паническо купуване по акцци с P/E от 1 до 5. Натиснаха ги много

      Коментар


      • Бууум, изритаха ме от половината позиция в GOGL. Срамота, ама в такъв пазар стоповете не ги местя. При нормални обстоятелства щях да купувам на тези нива.

        ... Мъск е егати щастливото овчарче. По-скоро бих го оприличил на амбулантен търговец

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
          Ясно е че Тесла са хванали един бизнес модел който в последните 15 години започна да се репликира навсякъде - Епъл, Дайсън и други оперирарт на него. Скъп продукт, само 2-3 модела и затваряме цикъла със съпътстващи продукти - дали ще е Епъл Клауд, Тесла Застраховка или Дайсън аксесоари.

          Според мен проблема пред Тесла е колко бърз ще е прехода към електрически автомобили - говорим масово от една страна и от друга - качеството на въпросните коли. Качвал съм се в Тесли и не мога да разбера защо ги водят Луксозни - в някой от тях съм виждал сглобки който скърцат. Другия проблем с автомобилостроенето е че просто в този момент не е много ясно какво точно ще е бъдещето = шернати коли, публични ли или нещо друго. Да не говорим за проблема с батерийте където освен ако няма някое ново решение просто не можем да направим толкова батерии така че да не стане факт солидното поскъпване на някой метали.

          Аз лично чакам с нетърпение да видя ще има ли ИПО на Порше и ако да как ще се развие и на колко ще оцени компанията.
          Има и нещо друго много важно - лидерството. Елън Мъск си е лидер отвсякъде и е мотор от класа за бизнеса. Питай около тебе някой дали знае кой е лидера на Мерцедес, Фолксваген или Пежо. Аз лично нямам никаква идея.

          Коментар


          • Коментар


            • Ясно е че Тесла са хванали един бизнес модел който в последните 15 години започна да се репликира навсякъде - Епъл, Дайсън и други оперирарт на него. Скъп продукт, само 2-3 модела и затваряме цикъла със съпътстващи продукти - дали ще е Епъл Клауд, Тесла Застраховка или Дайсън аксесоари.

              Според мен проблема пред Тесла е колко бърз ще е прехода към електрически автомобили - говорим масово от една страна и от друга - качеството на въпросните коли. Качвал съм се в Тесли и не мога да разбера защо ги водят Луксозни - в някой от тях съм виждал сглобки който скърцат. Другия проблем с автомобилостроенето е че просто в този момент не е много ясно какво точно ще е бъдещето = шернати коли, публични ли или нещо друго. Да не говорим за проблема с батерийте където освен ако няма някое ново решение просто не можем да направим толкова батерии така че да не стане факт солидното поскъпване на някой метали.

              Аз лично чакам с нетърпение да видя ще има ли ИПО на Порше и ако да как ще се развие и на колко ще оцени компанията.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

                В този ред на мисли ако сега Тесла е "водеща" по отношение на електическите коли - гледай какво ще стане с Ауди/Порше до 5 години от сега.
                Тук не са ясни нещата... Гледай Нокия и Епъл!
                Тесла е колата на цифровата епоха.

                Коментар


                • Нямам идея за след пет години. Имам идея, че дори да залагаш на някоя европейска компания, да я купуваш сега е лоша идея. Барем изчакай едно ПОНЕ еднж 20 30% ангебот.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                    Европа е приключила. Да се купува нещо европейско за дългосрочно е меко казано странно. В най-добрия случай компанията ще бъде повлечена надолу от общия пазар и/или инфлацията ще я задържи на "стабилна" цена... в евро.
                    В кой аспект точно? Когато говорим за машиностроене,транспорт, строителни материали, автомобили, потребителски стоки, фармация, биотехнологии, хранителна индустрия - водещите международни компании са или Европа или Япония.

                    С изключение на тех индустрията Европа има водещи компании във всеки един сектор за който се сетиш с много по разумно корпоративно управление което не е вързано до степен на фанатизъм с цената на акциите. В този ред на мисли ако сега Тесла е "водеща" по отношение на електическите коли - гледай какво ще стане с Ауди/Порше до 5 години от сега.

                    Коментар


                    • Европа е приключила. Да се купува нещо европейско за дългосрочно е меко казано странно. В най-добрия случай компанията ще бъде повлечена надолу от общия пазар и/или инфлацията ще я задържи на "стабилна" цена... в евро.

                      Коментар


                      • Отиваме към ниско месечно затваряне - поне за момента. И въпреки че темата е за Американски акции ще поспамя малко с един личен фаворит който е базиран в Европа - става дума за Хермес Интернешанъл.

                        Френска компания, за мен един от най-чистите примери за ъпър луксозен сегмент с най-високите брутни маржове в индустрията и с баланс като крепост. Екуитито им расте постоянно, високи кешови резерви и практически отрицателен нетен дълг. Фамилна компания с над 55% собственост която след като успя преди години да спре враждебното изкупуване от страна на Аранулт от гледна точка на собственост е бетон.

                        Дори по време на пандемията загубиха едва 6.5% от приходите си, на следващата година наваксаха солидно. Не са засеганти от веригата на доставките защото за разлика от Найк който шият в Азия, те си произвеждат нещата в Европа. Последно таргет групата им е хора който обикновенно не са на заплата и инфлацията по скоро ще ги засегне положително.

                        Спрямо върха си са надолу с около 40%, П/Е им е доста високо, но то за тях си е нещо традиционно. Разбира се акцията може да спадне още но за подобна съвкупност от фактори за мен са твърд бай енд холд.

                        Коментар


                        • Колегата добре го е казал. По принцип и преди сплита се качва. За последните 5 дни е околло +6,5 %, за последните 10 дни и малко повече. Т.е. може да се каже, че на практика съм позакъснял.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение

                            целта е ясна, но какво общо има със слита?
                            След сплит ,обикновенно имат възможност и е по лесно на повече инвеститори да влязат.Почти винаги цената в началото се покачва,щото цената така да се каже е "ниска".

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Awful Разгледай мнение
                              Някой обмисля ли да вземе GOOGL преди сплита с цел да изкара някой лев. Как ви се струва тази идея?
                              целта е ясна, но какво общо има със сплита?
                              Last edited by petyob; 28.06.2022, 23:25.

                              Коментар


                              • Време е да финализираме Браун и Естее с последните 1/3 от позиция. Малко избързвам особено с Есте но има и такива дни.

                                Коментар

                                Working...
                                X