IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Пичуве, имам луда идея. Германия. Ако войната вземе, че наистина свърши? Тръмп сериозно ги е подпукал гейците. Русия едва ли ще откаже да продава суровини? Каруците нямат спасяване, но химикалите може да ги бъде.

    и другото... дефлацията се оказва прекалено устойчива.

    Коментар


    • П/Е на Тесла е доста безсмислено упражнение. В момента акумулират акцията на базата на очаквания, а не на резултати - роботаксита, АИ, Мъск дясна ръка на Тръмп и пр. За момента имам само 10% позиция, защото е възможно да подреже 380. Първа цел 640, евентуално. Други интересни са ми RBRK, SNOW, RDDT, CAVA, MSTR, COIN. Засега 68% кеш

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

        Колега интересно ми е - гледам че държите акцията повече от 5 години - поздравления и за избора и за последващото държане на акцията въпреки срив от 80% от върха през 2022г

        Защо смятате че в 2025 акцията е меме, а във времето в което сте купували пред Ковид П/Е е над 2000, маржини йок и т.н. Също така споделяте че се колебаете да продадете сега. Кое в настроящия момент прави акцията по непривлекателна за държане спрямо 2022г?

        Самия аз имам 110 акции на Тесла - малко над 1 година. От бизнеса им не разбирам нищо, нямам и намерение да им задълбавам. Купих ги след като един ден наблюдавах един до друг паркирани Тесла и някакъв Мерцедес. И двете красиви коли, но ми направи впечатление как в купето на Тесла няма бутони, копчета и прочие. Сетих се за Айфон, после сканирах компанията и ми даде зелена светлина чисто като финасови показатели, попрочетох още малко и отворих - хоризонт нямам, на теория може един ден да бъде най-голямата по капитализация в света. Предполагам може спокойно и да фалира.
        Аз купувах основно през 2018г., като по това време не съм гледал P/E, защото имах друга концепция. Внимателно гледах и следях новините за Модел 3 през 2016 и 2017, когато компанията се опитваше да изгради производствената линия, респективно пусна модела на пазара. Независимо, че имаше Модел S, който беше успешен, за да се превърнеше в утвърден производител, който има положителен марджин на всеки произведен автомобил, съответно да започне сериозен растеж, ключово беше да създаде автомобил, който не попада в ценовия сегмент на Модел S и е предназначен за широката публика, а производството му да е на печалба. Не си спомням кога точно, но след едно от тримесечията излязоха резултати, а те сочеха, че компанията вече има positive cash flow, съответно много бързо купих акции, защото бях наясно, че от тук предстои пускането и на други модели, от които ще има растеж. През 2022г. не съм продавал, защото през тази година всичко беше на червено, индексите преминаха през корекция, а аз не съм добър с тайминга - кога да влизам, респективно излизам, съответно предпочитам да изчакам една-две години, за да се възстановят. При Тесла беше много драматично, защото цената им беше надута, а освен това високите лихви винаги удрят производителите на автомобили, доколкото повечето клиенти купуват автомобили на лизинг и се влият от лихвите по кредита. Разликата между 2022г. и 2025г. се състои в няколко неща. През 2022г. имаше много ясен тренд на растеж - 2018, 2019, 2020, 2021 и 2022, като той беше много значителен в сравнение с всяка предходна година, така, че не ме вълнуваше особено каква е цената на акция, защото фундаментите бяха налице и резултатите от всяко следващо тримесечие бяха по-добри от предходното. Само, че през 2023 и 2024 виждам едно зацикляне, растежа при производството на автомобили изчезна / по-скоро през 2024 /, като се наблюдава такъв само в енергетиката. Другата разлика е, че през 2022г. Мъск беше много по-въвлечен в делата на Тесла за разлика от днес, когато играе ролята на някаква световна суперзвезда, която трябва да има мнение по всеки един въпрос, съответно е по-скоро политик напоследък. Това влизане в политиката и много ярките му политически позиции според мен нанасят щета на бранда и представляват риск за компанията. Да не говорим, че мнозинството от клиентите на Тесла в САЩ не са избиратели на Републиканската партия, а на Демократическата. Плюс неяснотата доколко тандема Тръмп - Мъск ще продължи дълго!? Всичко това се съчетава с една трансформация в компанията, която се случва през тази година и измества фокуса от производство на автомобили към създаване на TSLA флот от роботизирани таксита и производство на роботи. Това означава, че Тесла се превръща основно в стартап, доколкото няма как да бъдем сигурни, че тези идеи ще се рализират успешно / личното ми мнение е, че ще се случат, но в тоя живот нищо не може да е сигурно /. В тази връзка, мисля, че 2025г. е много по-рискова от 2022 за инвеститора при наличната капитализация на компанията.

        Като казвам, че се колебая дали да продам имам предвид около 20% - 25%, а не целия пакет. С перспектива да увелича инвестициите, когато видя, че роботизираните таксита се превръща в успешен проект
        Last edited by Веселият_мелничар; 02.02.2025, 14:57.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Веселият_мелничар Разгледай мнение

          Това е добра идея, ако хоризонта ти е края на десетилетието и смяташ, че или роботизираните таксита, или хуманоидните роботи ще се реализират като следващия им принтер за пари. Едно от двете да се случи, TSLA ще е най-голямата компания в света. В момента, обаче, това е почти meme stock и цената за акция е абсурдна предвид резултатите на компанията. Аз имам сериозна експозиция в TSLA, но тя е изградена преди ковид при ниски цена за акция и мога да търпя корекция. Въпреки дългосрочната ми оптимистична прогноза за тях, дори сега се двоумя дали да не продавам, защото през последните 8 тримесечия резултатите им не са нищо особено, а даже се наблюдава влошаване. В момента е само и единствено хайп в очакване през лятото да стартират роботизираните таксита в Остин, Тексас, а впоследствие и в останалите градове в САЩ, за което едно рамо със сигурност ще удари и бай Дончо от Белия дом. Но има и някои подводни камъни, за които е добре да се знае. Първият е, че Q1 на 2025г. най-вероятно ще завърши с много слаби продажби на автомобили предвид това, че в момента и в 4-те им фабрики върви трансформация на производствените им линии, за да се произвежда новия им Модел Y Юнипер, а това винаги е свързано с проблеми в производствения капацитет и влошаване на COGS. Второ, самия Мъск малко помага на бранда с напълно неадекватно поведение от време на време, като очаквам особено в Европа продажбите да пострадат заради политическите му позиции. Общо взето, първото тримесечие на тази година се очаква да е много трудно, като мисля, че когато излязат данните за продажбите цената за акция ще се оцвети в много тъмно червено. Някъде към края на април ще е earnings call за първото тримесечие на 2025г. и смятам, че данните от него ще са много лоши, което ще натисне цената много надолу.

          Бих бил много предпазлив с TSLA в момента
          Колега интересно ми е - гледам че държите акцията повече от 5 години - поздравления и за избора и за последващото държане на акцията въпреки срив от 80% от върха през 2022г

          Защо смятате че в 2025 акцията е меме, а във времето в което сте купували пред Ковид П/Е е над 2000, маржини йок и т.н. Също така споделяте че се колебаете да продадете сега. Кое в настроящия момент прави акцията по непривлекателна за държане спрямо 2022г?

          Самия аз имам 110 акции на Тесла - малко над 1 година. От бизнеса им не разбирам нищо, нямам и намерение да им задълбавам. Купих ги след като един ден наблюдавах един до друг паркирани Тесла и някакъв Мерцедес. И двете красиви коли, но ми направи впечатление как в купето на Тесла няма бутони, копчета и прочие. Сетих се за Айфон, после сканирах компанията и ми даде зелена светлина чисто като финасови показатели, попрочетох още малко и отворих - хоризонт нямам, на теория може един ден да бъде най-голямата по капитализация в света. Предполагам може спокойно и да фалира.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
            [ATTACH=CONFIG]n4244682[/ATTACH]


            Понеже циганката умре...

            Танкери - общо взето великолепно: fro +22%, dht +22%, trmd +4%; само hafn се изложи на -5%
            Честно казано очаквах по-скоро чистите да дръпнат и затова имам повече Torm отколкото fro.

            Сухото се ядва, но нищо особено: gogl +4%, sblk +4%, gnk +4%

            Бразилия - дивидентен ibzl e +13%, акумулиращ е +14%; в долари ewz +12%
            Колумбия - gxg +12%

            SPY e +2%, qqq +1%

            eur/usd - абсолютно без изменение

            ===

            Нямам някакви грандиозни идеи за февруари. Продължават да са ми интересни дългосрочните колци на един златар btg, че премиите са много ниски. Засега са пари на вятъра.
            Тая вечер дау ще замине с 350 точки

            Коментар


            • Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-02-01 231548.jpg
Views:	1
Size:	44.1 КБ
ID:	4244682



              Понеже циганката умре...

              Танкери - общо взето великолепно: fro +22%, dht +22%, trmd +4%; само hafn се изложи на -5%
              Честно казано очаквах по-скоро чистите да дръпнат и затова имам повече Torm отколкото fro.

              Сухото се ядва, но нищо особено: gogl +4%, sblk +4%, gnk +4%

              Бразилия - дивидентен ibzl e +13%, акумулиращ е +14%; в долари ewz +12%
              Колумбия - gxg +12%

              SPY e +2%, qqq +1%

              eur/usd - абсолютно без изменение

              ===

              Нямам някакви грандиозни идеи за февруари. Продължават да са ми интересни дългосрочните колци на един златар btg, че премиите са много ниски. Засега са пари на вятъра.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от keizer Разгледай мнение
                Ай честити ни мита в УСА. 25% за Канада и Мехико, 10% за чайна майна.
                Toз път алгосите не се излъгаха и канадските суровини не са у киреча. Обаче CVE, CNQ си стават за беритба на тия цени чудесно. Колко по-сериозен ангебот.

                Както вангувах, индексите се държат. Мита немита Щатите продължават да дърпат целия световен капитал.

                Коментар


                • Ай честити ни мита в УСА. 25% за Канада и Мехико, 10% за чайна майна.
                  Мнението ми не представлява съвет за покупко-продажба на акции, облигации и други видове ценни книжа

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

                    Не ми е фокус, сега си изграждам позиция в TSLA.
                    Това е добра идея, ако хоризонта ти е края на десетилетието и смяташ, че или роботизираните таксита, или хуманоидните роботи ще се реализират като следващия им принтер за пари. Едно от двете да се случи, TSLA ще е най-голямата компания в света. В момента, обаче, това е почти meme stock и цената за акция е абсурдна предвид резултатите на компанията. Аз имам сериозна експозиция в TSLA, но тя е изградена преди ковид при ниски цена за акция и мога да търпя корекция. Въпреки дългосрочната ми оптимистична прогноза за тях, дори сега се двоумя дали да не продавам, защото през последните 8 тримесечия резултатите им не са нищо особено, а даже се наблюдава влошаване. В момента е само и единствено хайп в очакване през лятото да стартират роботизираните таксита в Остин, Тексас, а впоследствие и в останалите градове в САЩ, за което едно рамо със сигурност ще удари и бай Дончо от Белия дом. Но има и някои подводни камъни, за които е добре да се знае. Първият е, че Q1 на 2025г. най-вероятно ще завърши с много слаби продажби на автомобили предвид това, че в момента и в 4-те им фабрики върви трансформация на производствените им линии, за да се произвежда новия им Модел Y Юнипер, а това винаги е свързано с проблеми в производствения капацитет и влошаване на COGS. Второ, самия Мъск малко помага на бранда с напълно неадекватно поведение от време на време, като очаквам особено в Европа продажбите да пострадат заради политическите му позиции. Общо взето, първото тримесечие на тази година се очаква да е много трудно, като мисля, че когато излязат данните за продажбите цената за акция ще се оцвети в много тъмно червено. Някъде към края на април ще е earnings call за първото тримесечие на 2025г. и смятам, че данните от него ще са много лоши, което ще натисне цената много надолу.

                    Бих бил много предпазлив с TSLA в момента

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение

                      ти защо мислиш, че бизнесът в САЩ не потребява продукти от вън и няма да страда?
                      + погледнато глобално - правителствата взимат повече данъци(наречени мита), цените ще са по-високи, съответно и лихвените проценти по-високи. Това добре ли е за бизнеса?
                      + ако палячото обяви митата индексите ще се оцветят в кърваво червено
                      Аз не съм против емоциите, но в случая ти разчиташ само на тях. САЩ са най-големият пазар, а американецът е най-добрият потребител. Веднага ще се намери кой да замени вноса в САЩ, а друг такъв потребител няма. Естествено никой няма да наложи мита върху жизнено необходими стоки и суровини.

                      Това дори не е предвиждане, а очевиден факт. Никакво червено няма да има. Митата са бичи за индексите.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение

                        Кво им дреме на Щатите, ако и други почнат с митата? Имаш ли вкъщи нещо произведено в САЩ? Планираш ли да купиш нещо, произведено в САЩ? Еврогейският съюз ще започне ли да митосва течния газ? Да му мислят страните с положителен търговски баланс.
                        ти защо мислиш, че бизнесът в САЩ не потребява продукти от вън и няма да страда?
                        + погледнато глобално - правителствата взимат повече данъци(наречени мита), цените ще са по-високи, съответно и лихвените проценти по-високи. Това добре ли е за бизнеса?
                        + ако палячото обяви митата индексите ще се оцветят в кърваво червено
                        Last edited by petyob; 31.01.2025, 17:11.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение

                          ще бъде началото на нови търговски войни. Митата всъщност са увеличение на данъците. Правителствата ще са доволни, че ще си пълнят бюджетите
                          Кво им дреме на Щатите, ако и други почнат с митата? Имаш ли вкъщи нещо произведено в САЩ? Планираш ли да купиш нещо, произведено в САЩ? Еврогейският съюз ще започне ли да митосва течния газ? Да му мислят страните с положителен търговски баланс.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение

                            И що митата, дето пазят компаниите в САЩ от конкуренция, ще срутят индексите, в които абсолютно доминират акции на САЩ-ански компании? Ето ти графиката на канадската нафта вчера. Трябва да реагираш брутално бързо на всяка новина, която бъгва алгосите. Аз бях заложил капани за Ценовус само и малко ме огря буквално на нарисуваното дъно.

                            [ATTACH=CONFIG]n4244408[/ATTACH]
                            ще бъде началото на нови търговски войни. Митата всъщност са увеличение на данъците. Правителствата ще са доволни, че ще си пълнят бюджетите

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение
                              днес няма ли да обявят митата за Мексико и Канада по 25%, че индексите са така зеленички? Мисля, че лесно може да се направят кинти, ако сега се шортят...
                              И що митата, дето пазят компаниите в САЩ от конкуренция, ще срутят индексите, в които абсолютно доминират акции на САЩ-ански компании? Ето ти графиката на канадската нафта вчера. Трябва да реагираш брутално бързо на всяка новина, която бъгва алгосите. Аз бях заложил капани за Ценовус само и малко ме огря буквално на нарисуваното дъно.

                              Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-01-31 150645.jpg
Views:	1
Size:	5.6 КБ
ID:	4244408

                              Коментар


                              • днес няма ли да обявят митата за Мексико и Канада по 25%, че индексите са така зеленички? Мисля, че лесно може да се направят кинти, ако сега се шортят...

                                Коментар

                                Working...
                                X