Първоначално изпратено от Assen123
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
NYSE
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеБууум, изритаха ме от половината позиция в GOGL. Срамота, ама в такъв пазар стоповете не ги местя. При нормални обстоятелства щях да купувам на тези нива.
... Мъск е егати щастливото овчарче. По-скоро бих го оприличил на амбулантен търговец
Жалко че имам принципи да не купувам тех компании - Гугъл откъм финаси изглежда много солидно. Но така и не мога да им хвана бизнес модела в детайли. Не разбирам например тия Метавселени в интерент ли работят? Или са нещо отделно?
https://www.visualcapitalist.com/how...billions-2022/
Коментар
-
Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнениеЯсно е че Тесла са хванали един бизнес модел който в последните 15 години започна да се репликира навсякъде - Епъл, Дайсън и други оперирарт на него. Скъп продукт, само 2-3 модела и затваряме цикъла със съпътстващи продукти - дали ще е Епъл Клауд, Тесла Застраховка или Дайсън аксесоари.
Според мен проблема пред Тесла е колко бърз ще е прехода към електрически автомобили - говорим масово от една страна и от друга - качеството на въпросните коли. Качвал съм се в Тесли и не мога да разбера защо ги водят Луксозни - в някой от тях съм виждал сглобки който скърцат. Другия проблем с автомобилостроенето е че просто в този момент не е много ясно какво точно ще е бъдещето = шернати коли, публични ли или нещо друго. Да не говорим за проблема с батерийте където освен ако няма някое ново решение просто не можем да направим толкова батерии така че да не стане факт солидното поскъпване на някой метали.
Аз лично чакам с нетърпение да видя ще има ли ИПО на Порше и ако да как ще се развие и на колко ще оцени компанията.
Коментар
-
Ясно е че Тесла са хванали един бизнес модел който в последните 15 години започна да се репликира навсякъде - Епъл, Дайсън и други оперирарт на него. Скъп продукт, само 2-3 модела и затваряме цикъла със съпътстващи продукти - дали ще е Епъл Клауд, Тесла Застраховка или Дайсън аксесоари.
Според мен проблема пред Тесла е колко бърз ще е прехода към електрически автомобили - говорим масово от една страна и от друга - качеството на въпросните коли. Качвал съм се в Тесли и не мога да разбера защо ги водят Луксозни - в някой от тях съм виждал сглобки който скърцат. Другия проблем с автомобилостроенето е че просто в този момент не е много ясно какво точно ще е бъдещето = шернати коли, публични ли или нещо друго. Да не говорим за проблема с батерийте където освен ако няма някое ново решение просто не можем да направим толкова батерии така че да не стане факт солидното поскъпване на някой метали.
Аз лично чакам с нетърпение да видя ще има ли ИПО на Порше и ако да как ще се развие и на колко ще оцени компанията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
В този ред на мисли ако сега Тесла е "водеща" по отношение на електическите коли - гледай какво ще стане с Ауди/Порше до 5 години от сега.
Тесла е колата на цифровата епоха.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеЕвропа е приключила. Да се купува нещо европейско за дългосрочно е меко казано странно. В най-добрия случай компанията ще бъде повлечена надолу от общия пазар и/или инфлацията ще я задържи на "стабилна" цена... в евро.
С изключение на тех индустрията Европа има водещи компании във всеки един сектор за който се сетиш с много по разумно корпоративно управление което не е вързано до степен на фанатизъм с цената на акциите. В този ред на мисли ако сега Тесла е "водеща" по отношение на електическите коли - гледай какво ще стане с Ауди/Порше до 5 години от сега.
Коментар
-
Отиваме към ниско месечно затваряне - поне за момента. И въпреки че темата е за Американски акции ще поспамя малко с един личен фаворит който е базиран в Европа - става дума за Хермес Интернешанъл.
Френска компания, за мен един от най-чистите примери за ъпър луксозен сегмент с най-високите брутни маржове в индустрията и с баланс като крепост. Екуитито им расте постоянно, високи кешови резерви и практически отрицателен нетен дълг. Фамилна компания с над 55% собственост която след като успя преди години да спре враждебното изкупуване от страна на Аранулт от гледна точка на собственост е бетон.
Дори по време на пандемията загубиха едва 6.5% от приходите си, на следващата година наваксаха солидно. Не са засеганти от веригата на доставките защото за разлика от Найк който шият в Азия, те си произвеждат нещата в Европа. Последно таргет групата им е хора който обикновенно не са на заплата и инфлацията по скоро ще ги засегне положително.
Спрямо върха си са надолу с около 40%, П/Е им е доста високо, но то за тях си е нещо традиционно. Разбира се акцията може да спадне още но за подобна съвкупност от фактори за мен са твърд бай енд холд.
Коментар
-
Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение
целта е ясна, но какво общо има със слита?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Awful Разгледай мнениеНякой обмисля ли да вземе GOOGL преди сплита с цел да изкара някой лев. Как ви се струва тази идея?Last edited by petyob; 28.06.2022, 23:25.
Коментар
Коментар