Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеMinka - навремето хубави батерии са правили много малки компании в Япония, тези големите никога не са правили технология - техния бизнес е да залеят пазара с боклуци. Вземат технологията на една малка компания, пускат я на пазара и правят име и после хайде на боклуците. Преди време в кутията на една електроника бях намерил чисто нова батерия цинк - въглерод, батерията произведена през далечната 85 година в Япония от някаква фирма която не съществува и я замерих и даваше 1.49 волта след което я ползвах в дистанционното над 1 година. На батерията имаше щампована дата на производство, така че някой да ми е поставил прясна батерия отпада. Ако някой направи пробив това няма да е Тошиба или Панасоник. Хубавите батерии които ще се създадат ще могат да се принтират с 3Д принтер от всеки в къщи, случайно знам какво ще представляват и дори мога да покажа снимка на 3Д принтираната им йонообменна мембрана и да уточня че става въпрос за батерия а не за акумулатор на енергия - няма да се зарежда нито бавно, нито бързо.На тази индустрия при която в една голяма фабрика се правят нещата а хората трябва да спечелят неясно откъде пари за да си ги купят , някой трябва да и удари чертата.
As the widespread adoption of electric cars gradually becomes reality, battery power is brightening the outlook for some commodities. This emerging theme appears set to drive increased demand for a surprisingly broad array of commodities – some with very little historical industrial demand, and others with a long history of industrial usage. Here our Global Resources team look at one stock positioned to benefit from shifting resources demand.
While investors scuffle for ways to benefit from the surge in battery power, we favour LG Chem (KRX:051910), one of the global leaders in lithium ion battery technology. A deep dive into the broader battery supply chain, where we explored upstream materials like graphite, cobalt, lithium, copper and nickel to downstream Electric Vehicle (EV) manufacturers like Tesla, revealed two compelling reasons to invest: The automobile industry is committed to the future of electric vehicles
They see a big change coming for their market and don’t want to be left behind. Ford is spending US$4.5bn on research and development into 13 new electric models out to 2020. Volkswagen is targeting 2-3 million sales by 2025. Volvo expects 10% of its sales to be electric by 2020. Meanwhile Mercedes expects up to 25% of its sales to be electric by 2025. Notice a pattern: the traditional builders of cars are becoming builders of EVs. This is not just about Tesla. Even the vacuum manufacturer, Dyson, has committed US$2.6bn to development of an EV. While they don’t get as much media attention as others, LG Chem is one of the largest suppliers of EV batteries in the world. LG Chem has an established client base and diversified revenue streams – injecting cash back into its battery business
LG Chem offers a unique investment opportunity into this market. Not only do they have a wide set of existing battery customers and the most widely accepted battery technology (NMC), they also have resilient cashflows from their base business in plastics, polymers and chemicals. This business fabricates a complex and eclectic suite of products used in everything from golf balls to solar cells, diapers, adhesives, shoe soles, mobile phones and Duplo. These consumer-oriented markets provide a resilient source of cashflow, allowing LG Chem to invest into growing its battery business.
LG Chem has performed strongly over the past twelve months, with the stock up 60%. as at 9th October 2017. The team continues to look for opportunities to prudently invest in the battery supply chain and the broader energy transition.Last edited by Minka; 26.10.2017, 20:13.
Коментар
-
Minka - навремето хубави батерии са правили много малки компании в Япония, тези големите никога не са правили технология - техния бизнес е да залеят пазара с боклуци. Вземат технологията на една малка компания, пускат я на пазара и правят име и после хайде на боклуците. Преди време в кутията на една електроника бях намерил чисто нова батерия цинк - въглерод, батерията произведена през далечната 85 година в Япония от някаква фирма която не съществува и я замерих и даваше 1.49 волта след което я ползвах в дистанционното над 1 година. На батерията имаше щампована дата на производство, така че някой да ми е поставил прясна батерия отпада. Ако някой направи пробив това няма да е Тошиба или Панасоник. Хубавите батерии които ще се създадат ще могат да се принтират с 3Д принтер от всеки в къщи, случайно знам какво ще представляват и дори мога да покажа снимка на 3Д принтираната им йонообменна мембрана и да уточня че става въпрос за батерия а не за акумулатор на енергия - няма да се зарежда нито бавно, нито бързо.На тази индустрия при която в една голяма фабрика се правят нещата а хората трябва да спечелят неясно откъде пари за да си ги купят , някой трябва да и удари чертата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнениеhttps://money.bg/inovations/idva-vre...ot-horata.html
Ако само няколко процента от това е истина,дали ще има проблем с ел.колите????
Колите са за хората, които заради роботите няма да имат добре платени работи, и няма да могат да си ги купуват...
Кво правим тогава?Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
~ Enfant Sanssouci de Monde ~
Коментар
-
https://money.bg/inovations/idva-vre...ot-horata.html
Ако само няколко процента от това е истина,дали ще има проблем с ел.колите????Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
Във връзка с изказването ти, като по поръчка иде следната статия:
Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии
Дето има една приказка ), докато тук тече нещо като разправия, умните японци се изкачили на ново ниво на технологията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
Не говорех само за литий. Има и други суровини които се използват и тепърва ще навлизат в батериите.
Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии
Дето има една приказка ), докато тук тече нещо като разправия, умните японци се изкачили на ново ниво на технологията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам
П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
Повече хора може да се включат в дискусиитеАко един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Благодаря за отговора, може да се дават и коректни отговори...
Трудно е вземането на решение за влизане в някоя акция. Това е сериозно - и не е като да се заяждаш с някого...
Набързо да се допълня за Химко, докато някой не ме е парирал...
Значи - първото прехвърляне на собственост /покупко-продажби/ - на акциите на Химко ставаше извънборсово. Причината за това повечето я знаят. Все още таковО жУотно /като БФБ/ - не съществуваше. Имаше едни посредници, които извършваха прехвърлянето...
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
На едно - малко закъсняло следобедно кафе - мога да кажа няколко думи... Прави ми впечатление миналото свършена време, което използваш тук. Лошо няма! Е, аз не съм инвеститор от тоя вид. Не мога правилно да определям върховете и предстоящите спадове...
Примерът ми е от печално нашумелият "Химко" - нашият гигант, който изнасяше амониева селитра по света - вкл. в Южна Америка... Помня, че номиналът на акциите от 1 лв. се коригира с инфлацията - на 1 000 лв., а след деноминацията - отново стана 1 лв... Да де, ама всяка акция от 1 000 лв. - по пазарни цени, в големият бум - скочи - над 27 000 - 31 000 лв.... /може би имаше и цени от 33 000 лв. - няма да ровя сега/. Е, сигурно е имало такива, които продадоха на върха..., нали? Това са - или супер-инвеститорите, или /по-скоро/ - разполагащите с някаква вътрешна информация /отнякъде:/ - най-общо...
Тъй като не разполагам с вътрешната инфо - не можах да се проявя като супер-инвеститор /тогава/. Значи, въпросите следват логиката:
1. Как разбра, че тая акция ще расте? Как разбра, че това е върхът ѝ и защо не остана в нея, ако си видял 20% доход? Това е много трудно решение: да продадеш акция, която ти носи такъв доход! Как сега, след като си продал - отново чакаш тази акция да скочи, ако има много други, които /вероятно/ ще имат по-висока доходност? Всъщност - тук отново мога да се върна на Химко: независимо от причината за падане на акциите му /ликвидиране на комбината, спиране на търговията с акциите му на регулиран пазар..../, дали все пак някой би си купил от акцията??? Е, защо това да не е според теб едно супер-решение, ако и да е извънборсова търговията с тия акции /ако изобщо я има!!!/...
2. По-сложният въпрос е отново по темата. Някои колеги цитират тук бум в произвидството на батерии за електромобилите - след 2020-2021. Мен не ме интересуват конкретните източници, а по-скоро - фактът - защо, ако са убедени в нещо, което няма да е така далеч във времето /според тях/ - хората НЕ КУПУВАТ??? Нали точно това е пътят, за да помогнат на производството, което вярват, че ще се случи, на продажбите, които ще донесат несметните богатства???.... Значи - 3-4 години не са много, а ако аз имах увереност, че нещото ще се случи - бих продал всичко и бих вложил средствата от продажбата в акциите на ония, в които вярвам /и за които се дърля по цял ден във форума/..., е - ще ги "отгладувам" някак тия 3-4 години, но после - шапка на тояга...
Да де - нещо ми се губи логиката... А - и кафето ми свършило...
Не се притеснявайте да ми отговаряте. Въпросите са риторични и Алогични... ))
1. Кеширах 20% от позицията, на 238% печалба (нещо не си ме разбрал добре явно). Пак съм си в акцията, но имам и други от този сектор, не е само тая. Само да отбележа че днес вече коригира.
2. Кешираните печалби ще вкарам на по-ниски цени отново, тъй като считам че би могло да има до 50% корекция в цената. Този тип акции се високо рискови и движенията в рамките на дни могат да са до плюс/минус 20-50%.
3. Считам че позициите в които съм влязъл имат мегдан да се развиват, и не съм спекулант по тях към момента, по-скоро се опитвам да вляза в сектор с дългосрочен тренд.
4. Миналата седмица влязох и в нови позиции (кобалт), използвайки кеширани печалби.
5. Друга моя позиция ми е на минус 60%.
Поздрави
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение.......... то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!
На едно - малко закъсняло следобедно кафе - мога да кажа няколко думи... Прави ми впечатление миналото свършена време, което използваш тук. Лошо няма! Е, аз не съм инвеститор от тоя вид. Не мога правилно да определям върховете и предстоящите спадове...
Примерът ми е от печално нашумелият "Химко" - нашият гигант, който изнасяше амониева селитра по света - вкл. в Южна Америка... Помня, че номиналът на акциите от 1 лв. се коригира с инфлацията - на 1 000 лв., а след деноминацията - отново стана 1 лв... Да де, ама всяка акция от 1 000 лв. - по пазарни цени, в големият бум - скочи - над 27 000 - 31 000 лв.... /може би имаше и цени от 33 000 лв. - няма да ровя сега/. Е, сигурно е имало такива, които продадоха на върха..., нали? Това са - или супер-инвеститорите, или /по-скоро/ - разполагащите с някаква вътрешна информация /отнякъде:/ - най-общо...
Тъй като не разполагам с вътрешната инфо - не можах да се проявя като супер-инвеститор /тогава/. Значи, въпросите следват логиката:
1. Как разбра, че тая акция ще расте? Как разбра, че това е върхът ѝ и защо не остана в нея, ако си видял 20% доход? Това е много трудно решение: да продадеш акция, която ти носи такъв доход! Как сега, след като си продал - отново чакаш тази акция да скочи, ако има много други, които /вероятно/ ще имат по-висока доходност? Всъщност - тук отново мога да се върна на Химко: независимо от причината за падане на акциите му /ликвидиране на комбината, спиране на търговията с акциите му на регулиран пазар..../, дали все пак някой би си купил от акцията??? Е, защо това да не е според теб едно супер-решение, ако и да е извънборсова търговията с тия акции /ако изобщо я има!!!/...
2. По-сложният въпрос е отново по темата. Някои колеги цитират тук бум в произвидството на батерии за електромобилите - след 2020-2021. Мен не ме интересуват конкретните източници, а по-скоро - фактът - защо, ако са убедени в нещо, което няма да е така далеч във времето /според тях/ - хората НЕ КУПУВАТ??? Нали точно това е пътят, за да помогнат на производството, което вярват, че ще се случи, на продажбите, които ще донесат несметните богатства???.... Значи - 3-4 години не са много, а ако аз имах увереност, че нещото ще се случи - бих продал всичко и бих вложил средствата от продажбата в акциите на ония, в които вярвам /и за които се дърля по цял ден във форума/..., е - ще ги "отгладувам" някак тия 3-4 години, но после - шапка на тояга...
Да де - нещо ми се губи логиката... А - и кафето ми свършило...
Не се притеснявайте да ми отговаряте. Въпросите са риторични и Алогични... ))
Коментар
-
Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнениеОставете сметките колко време се зарежда батерията...то е ясно че няма как да стане за няколко минути за колкото време пълним 50 л нафта за 1000км пробег. Сещам се друго сериозно неудобство на ел колите - как зимата става отоплението? Как ще се стопля в колата ако навън е -10 гр, и няма да стана на шушулка докато пътувам сутрин за работа? Ами ако има и 2-3 мм лед върху стъклата, както често става в Северна Бг, как ще се стопи за да ми осигури видимост. Ще трябва и отделна нафтова печка да има предвидена.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
+
LIT е като ракета носител, макар че на тези нива е рисково за влизане.
Коментар
-
Оставете сметките колко време се зарежда батерията...то е ясно че няма как да стане за няколко минути за колкото време пълним 50 л нафта за 1000км пробег. Сещам се друго сериозно неудобство на ел колите - как зимата става отоплението? Как ще се стопля в колата ако навън е -10 гр, и няма да стана на шушулка докато пътувам сутрин за работа? Ами ако има и 2-3 мм лед върху стъклата, както често става в Северна Бг, как ще се стопи за да ми осигури видимост. Ще трябва и отделна нафтова печка да има предвидена.
Коментар
Коментар