IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Един път подложих на стрес-тест литиева батерия.

    Екранът на Киндъла се спука и беше за хвърляне. Какво-какво, айде да видим ние тая батерия. А тя е несменяема.
    Отворих му капака, хвърлих го в тенджера с вода. Нищо. О, така ли? Сипнах щедро отгоре сол и, както разбирате, тя бурно се разреди за около половин минута. Накрая беше се издула и потъмняла на някои места. Но не гръмна

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Едва ли

      Повечето хората имат учудваща липса на въображение, затова и нововъведенията са така критично отхвърляни в началните етапи на навлизането им.
      Но възможно е и обратното обяснение​​, критиците на новото да имат по-добро въображение.
      И докато ентусиаста вижда напред с въображението си само това, което му се иска и което подклажда още повече ентусиазма му, то критикът и консерваторът да вижда повече, включително и отрицателни възможности, опасности.

      В този смисъл критиците са направили не по-малко от ентусиастите за успешното развитие на новото.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
        Battery не виждам да има връзка със батарея.

        На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
        Нямат литий.
        Какъв литий? Това са прости акумулатори с олово и киселина. Май в колата имам точно такъв. Absorbent Glass Mat.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
          нека приобщим и любознателните съфоромци.
          Нека го пишем с "у", че така много избива на ромци

          Коментар


          • Battery не виждам да има връзка със батарея.

            На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
            Нямат литий.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от krakatau Разгледай мнение

              Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
              Думата батерия е побългарен вариант на оргиналната дума батарея. Това означава група от еднородни съоражения. В артелерията това са оръдия. В ел техниката са ел технически елменти. Разговорното "батерия" обикновено се асоциира с група от галванични елементи, но може да е и група от кондензатори. В зависимост от свързването на елементите в групата имаме батерия от последователно свъзани елементи. Например акумулатора на лекия автомобил е акумулаторна батерия от 6 последователно свързани елмента с цел получаване на по-високо напрежение. Ако искаме по-голям капацитет на батерията се използва паралелно свързване тогава обаче напрежението е по ниско..
              Сигурен съм че повечето от активните участници са наясно с това, но нека приобщим и любознателните съфоромци.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
                Знаеш ли, какво следва при КС на суперкондензаторна батерия? Ей там, вече, загазваш.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                  Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                  Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
                  Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
                  Другото, че токът растял от температурата - още по-тъпо ми звучи...
                  Не знам, отборът на спецялистите е мощен в таз темица
                  кой учил, кой недоучил, но с мнение за мельони
                  мам си джейсън

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                    Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Бе вие също нямате данни за експерт?

                      И претенции също.
                      Last edited by RUBLA; 28.08.2019, 21:29.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Шансът е вероятност, умножена по това, дали си или не си си пуснал фиш, по броя на пуснатите. Много се разливаш, виж там, да не се изплискаш съвсем.
                        „Експерт”. ХА !
                        Бе вие също нямате данни за експерт?

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          Ще започна с извода: Тесла нямат шанс в Европа! /за Азия - съвсем нямат шанс!/

                          ))
                          Шансът е вероятност, умножена по това, дали си или не си си пуснал фиш, по броя на пуснатите. Много се разливаш, виж там, да не се изплискаш съвсем.
                          „Експерт”. ХА !

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                            Пиропатрона може да се ползва за разединител, ако стане някое късо нататък по веригата - да откачи цялата батерия. Ама клетките една по една да ги 'гърмят' е безумие. Да се спасят от запалване съседните батерии - невъзможно, освен може би в керамичните блокчета от совалките на НАСА - ама така ще им падне доста капацитета за единица обем.
                            Пирамид, 15минути е много време - понякога са много и секунди.
                            „Фрако” произвеждат много отдавна и продават кондензаторни батерии с пневматично изключване. Решили са проблема. Това - първо.
                            После, при окъсяване на един елемент, трябва да се изключи само той. Има разни способи за гасене на дъга (дори и при постоянен ток) и, колкото и да мърмори оня, мрежовия фукльо, дето само мощности от стотици мегавати бълнува, пропуска нещо: за ДЪГА,трябва пад на напрежение върху газовия разряд, над 10 V ѝ плътност на тока, за да я задържи ( Искам да видя дъга при ЕДН 2V = и да питам, какво става с това ЕДН и колко се вдига R° на металните части на клетката при нагряване над 100°С).
                            Трето, ЗАПАЛВАНЕ изисква температура. НА ЗАПАЛВАНИЯ ОБЕКТ. Ѝ времева експозиция, ѝ плътност, ѝ качествен топлообмен, ѝ кислород. Май станаха много. Рязко и интензивно охлаждане с водна струя, заедно с пневм.изключване и изхвърлне на елемента в защитен и (донякъде ) термоизолиран контейнер ( общо, четвърт -до половин селунда), би трябвало да е ... относително, ефективна мярка.
                            Накратко,
                            Проблемите са ясни и добре са формулирани. Хората работят над тях. А, на безименния и мрежовия...А, бе, не им ли обърнахме прекалено много внимание?
                            Last edited by Pyramid; 28.08.2019, 19:09.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              М, даа.

                              Няколко фактa които би трябвало
                              Еди купи ли конАТА , не се похвалваш никакъв. Поне даде ли нишан на хюнитата че ще си я купиш или и това не си направил

                              Коментар




                              • САМО за една година - и това е неизменно /!!!/, от ПЪРВИТЕ ТРИ производители - гигантите, са ПРОДАДЕНИ - от всеки - по НАД 10 000 000 броя:

                                - Volkswagen Group - 10 413 355

                                - Toyota - 10 163 491

                                - Renault - Nissan - Mitsubishi - 10 117 402


                                За сведение: продадените ЗА ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ електромобили - са около 5 500 000 броя... Разбира се, китайците са с най-голям брой произведени електромобили... /и аз съм оптимист по отношение на електромобилите, които ще подмеееенят двигатели с вътрешно горене - и това ще бъде винаги, но не по-рано от следващите 100-на И ПОВЕЧЕ години!..., т.е - дори внуците на ЕД ще са тук, но едва ли ще бъдат на неговите позиции.../ ))

                                .................................................. ......

                                Това, че Volkswagen бетонира лидерството си в световен мащаб - не подлежи на съмнение! Тази година ТЕ ще надминат границата от 100 000 000 продадени автомобили / СТО МИЛИОНА/.

                                Коментар

                                Working...
                                X